IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Rassenvermenging is volkerenmoord. Maar is dat een slechte zaak? Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 24-05-2009 22:39 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ik heb ook wel eens rassen vermengd. Maar ik kan het niet aanraden, het resultaat is doorgaans een onaantrekkelijk poepbruin.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 24-05-2009 22:45 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 24 mei 2009 22:10 schreef kaliumhyperoxide het volgende:
Daarom stond er ook de link naar wikipedia onder als voetnoot

Het gaat over de haast onbruikbare terminologie 'menselijke rassen' in de wetenschap. Als je definities al vaag zijn, is het wat lastig een discussie voeren.

Rassen zijn volgens mij lang niet altijd direct gerelateerd aan culturen, het is allemaal een geografische soepzooi tenzij je onwijs generaliseert.

Het is een kwestie van geduld, tot heel Holland Limburgs lult, zegt men. Dat hoop ik dan weer niet


Joa, daarom wist ik al vrij zeker dat het niet jouw mening was
Naar mijn inziens is de hele term "menselijke rasSEN" obsolete. De mens is een ras, klaar. Het idee van meerdere rassen stamt nog van de 19e eeuw en is achterhaalt IMHO. Het is gebaseerd op huidskleur en uiterlijke kenmerken en voor mij iig doen die er helemaal niet toe. En dan laat ik cultuur al helemaal buiten beschouwing, want dat is nog veel discutabeler vanuit dit topic gezien.

@Hypnos: Over dat rascisme, eigenlijk precies vanwege dezelfde reden. De term zelf komt nog vanuit de tijd dat er actief onderscheid gemaakt werd vanwege de huidskleur van een persoon en de gedachte dat iemand met een andere kleur tot een ander ras behoorde.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 24-05-2009 22:51 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 24 mei 2009 22:10 schreef kaliumhyperoxide het volgende:
Het is een kwestie van geduld, tot heel Holland Limburgs lult, zegt men. Dat hoop ik dan weer niet
Dat de Maas heel Limburg vult was het toch?

Of moet die in het Day After Tomorrow topic?



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-05-2009 22:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik begrijp het

maar een "volk", dat bestaat toch nog, met bepaalde kenmerken. Als je daarop onderscheid maakt, wat ben je dan?
Nationalist? neen, want Vlaamsgezinden worden als nationalisten bestempeld, maar Vlaanderen is geen land... en een natie en nazi... ligt te dicht bij elkaar om objectief te gebruiken in woordelijkheid


signature


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 24-05-2009 22:56 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Wat is een volk? de inwoners van een heel land, of telt ook een kleine regio zoals Friesland hier, Vlaanderen in België, Schotland/Wales in GB, etc. ?


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-05-2009 23:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ja, alles wat je opnoemt

ik ben bijvoorbeeld ook én vader, en lid van Zwaremetalen.com, en Kaukasisch type, én Europeaan (ook al voelt dat niet altijd zo), en mens, en levend organisme, en ALfvoet, en Vlaming, en potentieel reuma-patiënt


signature


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-05-2009 23:07 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Aangezien de sterkste genen overleven en ervanuit gaande dat elk ras specifieke eigenschappen heeft, zou het massaal mengen van alle rassen een veel sterker en veelzijdiger mens kunnen opleveren..


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-05-2009 23:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

jips, Darwin zou het toejuichen

waarom zovele mensen dan niet?


signature


kaliumhyperoxide
Usericon van kaliumhyperoxide
Posted 24-05-2009 23:13 by kaliumhyperoxide Wijzig reactieProfiel van kaliumhyperoxideQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/kaliumhyperoxid

quote:
Op 24 mei 2009 23:07 schreef Mutilator het volgende:
Aangezien de sterkste genen overleven en ervanuit gaande dat elk ras specifieke eigenschappen heeft, zou het massaal mengen van alle rassen een veel sterker en veelzijdiger mens kunnen opleveren..



One facebook to find them all, and in the darkness bind them...


kaliumhyperoxide
Usericon van kaliumhyperoxide
Posted 24-05-2009 23:14 by kaliumhyperoxide Wijzig reactieProfiel van kaliumhyperoxideQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/kaliumhyperoxid

quote:
Op 24 mei 2009 23:09 schreef Hypnos het volgende:
jips, Darwin zou het toejuichen

waarom zovele mensen dan niet?

Ben je op zoek naar een racist met een inhoudelijk betoog met wetenschappelijke argumenten ?

Ah... er zijn meerdere definities van racisme, ik zat even fout

"2 rassentheorie

Racisme is de verzamelterm voor alle opvattingen die aan het begrip 'ras' een doorslaggevende betekenis toekennen bij het indelen van de mensheid.

Zuiver theoretisch racisme geeft geen kwalitatief waardeoordeel over de verschillende mensenrassen. Het erkent hooguit de verschillen, zonder daar een waardeoordeel over te geven."

En in antwoord op je eerdere vraag, Hypnos:

"Cultureel racisme
Onder 'cultureel racisme' of 'cultuurracisme' wordt door sommigen de opvatting verstaan dat een bepaalde cultuur superieur is aan een andere. Anderen maken bezwaar tegen de term, omdat het onderscheid maken op basis van cultuur buiten de feitelijke definitie van racisme (zie hierboven) valt. Zij zien deze terminologie als misbruik van de term racisme, ter stigmatisering van tegenstanders van cultuurrelativisme.
Cultureel racisme kwam in de Franse, Spaanse en Portugese koloniale rijken voor. Weliswaar zag men inboorlingen van de diverse Amerikaanse, Aziatische en Afrikaanse landen als mensen, die tot hetzelfde in staat waren als zij, maar ze zouden een inferieure cultuur hebben. Inboorlingen konden op gelijke voet carrière maken, maar moesten wel onderaan beginnen en de Europese cultuur accepteren."

http://www.kunstbus.nl/cultuur/racisme.html


[Dit bericht is gewijzigd door kaliumhyperoxide op 24-05-2009 23:22]


One facebook to find them all, and in the darkness bind them...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-05-2009 23:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2009 23:14 schreef kaliumhyperoxide het volgende:
Ben je op zoek naar een racist met een inhoudelijk betoog met wetenschappelijke argumenten ?


LOL, nee, naar degelijke argumenten om een bepaald cultureel erfgoed te willen beschermen tegen cultuurshopping en uitheemse invloeden die het recht opeisen aanwezig te mogen zijjn in de mainstream cultuur van een bepaald cultureel gebied. Zonder is extremisme te vervallen


signature


kaliumhyperoxide
Usericon van kaliumhyperoxide
Posted 24-05-2009 23:23 by kaliumhyperoxide Wijzig reactieProfiel van kaliumhyperoxideQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/kaliumhyperoxid

Aha dus eigenlijk misschien beter een topic starten over cultuurrelativisme dan (zie bovenstaande edit)


One facebook to find them all, and in the darkness bind them...


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 24-05-2009 23:28 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2009 23:09 schreef Hypnos het volgende:
jips, Darwin zou het toejuichen


Darwin was anders vooral gefascineerd door geïsoleerde populaties en de genetische differentiatie die daaruit voortvloeit.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 24-05-2009 23:28 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 24 mei 2009 23:21 schreef Hypnos het volgende:
LOL, nee, naar degelijke argumenten om een bepaald cultureel erfgoed te willen beschermen tegen cultuurshopping en uitheemse invloeden die het recht opeisen aanwezig te mogen zijjn in de mainstream cultuur van een bepaald cultureel gebied. Zonder is extremisme te vervallen

Wie eist in jouw ogen het recht op aanwezig te mogen zijn in de mainstream cultuur van welk gebied?


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-05-2009 23:31 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

cultuurrelativisme is me te relatief

het is ook niet omdat je onderscheid maakt/wil maken tussen je eigen en een ander volk/cultuur/groep dat je beweert dat je beter bent toch? Een gevoel van eigenheid, veiligheid, identiteit, "thuis komen" is ook belangrijk. Een menselijke eigenschap vinnek, waar iedereen recht op heeft


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-05-2009 23:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2009 23:28 schreef Alterprince het volgende:
Wie eist in jouw ogen het recht op aanwezig te mogen zijn in de mainstream cultuur van welk gebied?


ieder groep met stemrecht

overal moskeeën, men vraagt nu al gebesplaatsen op het werk, religieuze feestdagen uit andere godsdiensten willen nemen ipv bvb Kerstmis...(wel handig dat laatste )

bijvoorbeeld ook enorm veel flexibiliteit vragen uit "respect voor cultuur" terwijl dat niet de gewoonte is, en zeker niet in tijden van economische crisis.

persoonlijk heb ik daar geen last van, ik ben geen werkgever, maar als je wil argumenteren waarom je dat liever niet hebt, dan is het wel belangrijk te kunnen aangeven waarom je dat relativisme wil doorbreken, met enige vorm voor menselijkheid en niet direct politieke standpunten te willen innemen...


wow, mijn vingers


signature


kaliumhyperoxide
Usericon van kaliumhyperoxide
Posted 24-05-2009 23:35 by kaliumhyperoxide Wijzig reactieProfiel van kaliumhyperoxideQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/kaliumhyperoxid

quote:
Op 24 mei 2009 23:31 schreef Hypnos het volgende:
cultuurrelativisme is me te relatief

het is ook niet omdat je onderscheid maakt/wil maken tussen je eigen en een ander volk/cultuur/groep dat je beweert dat je beter bent toch? Een gevoel van eigenheid, veiligheid, identiteit, "thuis komen" is ook belangrijk. Een menselijke eigenschap vinnek, waar iedereen recht op heeft

klopt, hups daar heb je de argumenten waar je naar zocht


One facebook to find them all, and in the darkness bind them...


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 24-05-2009 23:37 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

En jij hebt het gevoel dat het zo zou kunnen zijn dat er culturen zodanig vermengen dan wel verdwijnen dat voor sommigen het gevoel van het hebben van een 'thuis' verdwenen gaat?


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-05-2009 23:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2009 23:35 schreef kaliumhyperoxide het volgende:
klopt, hups daar heb je de argumenten waar je naar zocht


en wat vind je van zo'n argument? Is dat niet mieterig? Is dat niet angsthazerig? Is dat niet een gebrek aan zelfvertrouwen?


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-05-2009 23:39 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2009 23:37 schreef Alterprince het volgende:
En jij hebt het gevoel dat het zo zou kunnen zijn dat er culturen zodanig vermengen dan wel verdwijnen dat voor sommigen het gevoel van het hebben van een 'thuis' verdwenen gaat?


ja

ik vrees dat het bij enkelen (de motoren , de politici) een gevoel van haat of ingebeeld machtsverlies/superioriteitsgevoel is,
maar voor veel meer mensen (ouderen bvb, en die zijn met veel) een gevoel van angst.


signature


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 24-05-2009 23:39 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 24 mei 2009 23:37 schreef Hypnos het volgende:
en wat vind je van zo'n argument? Is dat niet mieterig? Is dat niet angsthazerig? Is dat niet een gebrek aan zelfvertrouwen?

Ik ben benieuwd waar het vandaan komt

edit: aha. daar zit wat in ja, ik heb daar zelf alleen geen ervaringen mee en dus geen idee wat voor invloeden andere culturen op dát gebied hebben op de onze

[Dit bericht is gewijzigd door Alterprince op 24-05-2009 23:40]


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-05-2009 23:41 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2009 23:39 schreef Alterprince het volgende:
Ik ben benieuwd waar het vandaan komt

ik ook!


is het dierlijk, instinct?

indien ja, is ons menszijn daar niet tegen opgewassen?


of is het rationeel, uit een gegrond historisch gevoel van herkenning in aankomende overheersing en positieverlies in de maatschappij?



signature


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 24-05-2009 23:42 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 24 mei 2009 23:41 schreef Hypnos het volgende:of is het rationeel, uit een gegrond historisch gevoel van herkenning in aankomende overheersing en positieverlies in de maatschappij?


Ik ben niet bekend met de Belgische maatschappij. Met de Nederlandse eigenlijk ook niet zo...


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-05-2009 23:45 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik ook niet

alleen met de AMerikaanse geschiedenis, maar dat was compleet anders


Martin Luther King, Malcolm X, Black Panthers,

dat was effectief superioriteit van vele blanken,
maar beide groepen hadden dezelfde godsdienst, taal (alleen dialect)


dat was puur om de macht

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 24-05-2009 23:46]


signature


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 24-05-2009 23:49 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Dus dan komt er ooit nog eens een groepering die streeft naar een gemengde huidskleur wereldwijd

anyway, ik ga naar bed nu, schüs en tob ze over deze... kwestie


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen