IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Rassenvermenging is volkerenmoord. Maar is dat een slechte zaak? Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-05-2009 12:42 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2009 19:52 schreef ghoulliette het volgende:
volgens mij zegt de evolutieleer dat helemaal niet, maar alleen dat bepaalde rassen door hun kenmerken in speciefieke omstandigheden beter overleven waardoor selectie optreed. Deze rassen passen zich ook aan aan de omgeving, en wat heet dan nog puur?





de omstandigheden zijn tegenwoordig zo irrelevant geworden dat mensen met een IQ van 30, met inwendige mankementen en genetische mutaties die er haast uitzien als schetsen van kleuters nog kunnen overleven. Selectie? denk het niet


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-05-2009 13:14 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2009 12:42 schreef Hypnos het volgende:
de omstandigheden zijn tegenwoordig zo irrelevant geworden dat mensen met een IQ van 30, met inwendige mankementen en genetische mutaties die er haast uitzien als schetsen van kleuters nog kunnen overleven. Selectie? denk het niet

Wel selectie. In het kader van onze overdreven welvaart en andere omstandigheden kunnen dergelijke beslissingen in onze maatschappij gemaakt worden, alleen selecteert hier de mens en niet de natuur.
En wie ben jij om te bepalen of een dergelijk leven minder waardevol is dan een ander? Zoals ik eerder al eens zei, intelligentie e.d. worden zwaar overschat, en ik heb zeer intelligente mensen menigmaal erg domme beslissingen zien nemen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-05-2009 13:17 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 27 mei 2009 12:42 schreef Hypnos het volgende:
de omstandigheden zijn tegenwoordig zo irrelevant geworden dat mensen met een IQ van 30, met inwendige mankementen en genetische mutaties die er haast uitzien als schetsen van kleuters nog kunnen overleven. Selectie? denk het niet


Die mensen hebben meestal geen kinderen toch


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 27-05-2009 13:22 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 27 mei 2009 13:14 schreef bastianus het volgende:
Wel selectie. In het kader van onze overdreven welvaart en andere omstandigheden kunnen dergelijke beslissingen in onze maatschappij gemaakt worden, alleen selecteert hier de mens en niet de natuur.
En wie ben jij om te bepalen of een dergelijk leven minder waardevol is dan een ander? Zoals ik eerder al eens zei, intelligentie e.d. worden zwaar overschat, en ik heb zeer intelligente mensen menigmaal erg domme beslissingen zien nemen.

Dat is dan toch niet intelligent meer? Ik merk ook vaak op mijn school dat HAVO'ers regelmatig slimmere opmerkingen maken, en tevens een stuk volwassener in het leven staan dan VWO'ers. Intelligentie staat in mijn ogen gelijk aan dingen als goede keuzes kunnen nemen, eigen meningen vormen, kritisch zijn enzovoorts, en niet of je nou meer dan een ander van natuurkunde weet of een hoog IQ hebt.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-05-2009 13:26 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

intelligentie is gewoon geen eenduidig begrip, het ligt aan ergens goed in zijn qua denk vermogen. Maar meestal is het zo dat als je kwaliteit in iets heb dat het in iets anders verloren gaat.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-05-2009 13:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2009 13:14 schreef bastianus het volgende:
Wel selectie. In het kader van onze overdreven welvaart en andere omstandigheden kunnen dergelijke beslissingen in onze maatschappij gemaakt worden, alleen selecteert hier de mens en niet de natuur.
En wie ben jij om te bepalen of een dergelijk leven minder waardevol is dan een ander? Zoals ik eerder al eens zei, intelligentie e.d. worden zwaar overschat, en ik heb zeer intelligente mensen menigmaal erg domme beslissingen zien nemen.


ik zeg zeker niet dat die mensen minderwaardig zijn hoor!! kwalitatief is hun leven soms wel minder vind ik persoonlijk.

maar daar gaat het me niet om


bij "selectie" heb ik toch het idee dat er een bepaalde strekking de bovenhand krijgt omwille van omstandigheden die de groep in aantal vermindert. Selectie gaat er bij mij om dat de "minderen" (op wel vlak dat ook moge zijn) stelselmatig verdwijnen of verminderen in aantal, zodat de overblijvers zich gaan uitbreiden. Niet omdat ze beter zijn, maar omdat ze zich aan de omstandigheden beter kunnen aanpassen.

Die omstandigheden zijn nu echter steeds makkelijker gemaakt door de mens zelf.

IK stel me zo al voor dat er door al dat smalle heupgedoe en keizersnede-gebruik plots een overvloed aan te kleine heupen voor bevallingen komen,
dat de omstandigheden plots slechter worden, en de medische voorzieningen bvb schaarser worden...

ik zeg maar iets.

We houden kunstmatig zaken in leven (hoe je er ook moreel naar kijkt), en of dat evolutionair wel zo verstandig is... ik weet het niet.


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-05-2009 13:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2009 13:17 schreef ElitE het volgende:
Die mensen hebben meestal geen kinderen toch


wij zijn hier toch?


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-05-2009 13:31 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2009 13:28 schreef Hypnos het volgende:
We houden kunstmatig zaken in leven (hoe je er ook moreel naar kijkt), en of dat evolutionair wel zo verstandig is... ik weet het niet.

Tja, met een wereldbevolking van miljarden die maar blijft groeien lijkt het me toch tijd worden dat een paar bommen de evolutie flink moeten gaan versnellen. Zodat er ongeveer een miljoen bewoners over blijven die opnieuw kunnen beginnen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 27-05-2009 13:32 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Nee man, halfbloedjes willen we.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-05-2009 13:33 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2009 13:32 schreef Schaep het volgende:
Nee man, halfbloedjes willen we.

Dan beginnen we toch met een miljoen halfbloedjes? Ik zeg uitroeien al die raszuivere blanken etc.!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 27-05-2009 13:34 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 27 mei 2009 13:31 schreef bastianus het volgende:
Tja, met een wereldbevolking van miljarden die maar blijft groeien lijkt het me toch tijd worden dat een paar bommen de evolutie flink moeten gaan versnellen. Zodat er ongeveer een miljoen bewoners over blijven die opnieuw kunnen beginnen.

lijkt me een puik plan


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 27-05-2009 13:35 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Wat ruimte vrijmaken door de zwakkeren te fusilleren.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 27-05-2009 13:37 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 27 mei 2009 13:35 schreef Schaep het volgende:
Wat ruimte vrijmaken door de zwakkeren te fusilleren.

sterkeren is ook goed hoor


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-05-2009 13:38 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2009 13:35 schreef Schaep het volgende:
Wat ruimte vrijmaken door de zwakkeren te fusilleren.

Niet persé de zwakkeren. Gewoon mensen. Al die sterke mensen, da's ook niks.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 27-05-2009 13:38 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Hippies.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-05-2009 13:39 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 27 mei 2009 13:31 schreef bastianus het volgende:
Tja, met een wereldbevolking van miljarden die maar blijft groeien lijkt het me toch tijd worden dat een paar bommen de evolutie flink moeten gaan versnellen. Zodat er ongeveer een miljoen bewoners over blijven die opnieuw kunnen beginnen.


en dan heb je bom bestendigere mensen niet echt een vooruitgang, je moet natuurlijk wel de doden laten vallen waar je ze niet wilt hebben. oftwel de zorg een omgekeerde functie geven.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 27-05-2009 13:43 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2009 13:31 schreef bastianus het volgende:
Tja, met een wereldbevolking van miljarden die maar blijft groeien lijkt het me toch tijd worden dat een paar bommen de evolutie flink moeten gaan versnellen. Zodat er ongeveer een miljoen bewoners over blijven die opnieuw kunnen beginnen.

Overbevolking is (helaas?) een relatief begip. Ik kan me voorstellen dat jager-verzamelaars er ook over geklaagd hebben, vlak voor de landbouw tot ontwikkeling kwam...


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-05-2009 13:45 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

zeker, aangezien mensen hun draagvlak kunnen verhogen zal overbevolking best een lang probleem zijn, In de jaren 60/70 werd gedacht dat we nu al hongersnood zouden hebben.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 27-05-2009 13:45 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2009 13:39 schreef ElitE het volgende:
oftwel de zorg een omgekeerde functie geven.




Als het echt te druk wordt zullen er wel mensen dood gaan, lijkt me.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 27-05-2009 13:49 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Je zou toch denken dat het niet lang meer zou duren


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 27-05-2009 13:54 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2009 13:45 schreef ElitE het volgende:
zeker, aangezien mensen hun draagvlak kunnen verhogen zal overbevolking best een lang probleem zijn, In de jaren 60/70 werd gedacht dat we nu al hongersnood zouden hebben.

Het zou me niks verbazen als we op deze wereld nog es 100x meer mensen zouden kunnen voeden door over te stappen op een dieet gebaseerd op eetbare schimmels, insekten en dergelijke.
Moet je es voorstellen als we het water van de Noordzee net zo efficient zouden gebruiken voor voedselproductie als de Flevopolder nu...
Bovendien zijn de oceanen zijn sowieso nog erg dunbevolkt, vind ik.

Een "terug naar de steentijd" scenario is ook mogelijk hoor, maar ik zie dat tegenwoordig als weinig ambitieus en fantasieloos.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-05-2009 14:24 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2009 22:17 schreef Hypnos het volgende:
zijn geschiedenis

waar begint deze, wie schrjft deze. De duitse identiteit bijv. was deze hetzelfde in 1900 als nu? En ervaren alle duitsers de duitse identiteit nu hetzelfde?

culturen zijn niet homogeen, maar bestaan uit verschillende mensen met verschillende intepretaties en opvatting. geschiedenis zegt nietveel over de inhoud van een identiteit, juist de geschiedenis zorgt ervooor dat culturen vernader, zowel dooor externe als interne factoren.
geschiedenis kun je hier opvatten als het verlopen van tijd, maar ook als het bewust zijn van gebeurtenissen.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-05-2009 14:29 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2009 12:42 schreef Hypnos het volgende:
de omstandigheden zijn tegenwoordig zo irrelevant geworden dat mensen met een IQ van 30, met inwendige mankementen en genetische mutaties die er haast uitzien als schetsen van kleuters nog kunnen overleven. Selectie? denk het niet

Je moet het abstracter zien. Als dieren 'intelligent' zijn hebben we het toch ook niet over hun schoolresultaten?

Daarnaast wordt selectie niet bepaalt door intelligentie. het kan een factor zijn, maar dat hoeft niet. het gaat om je overlevvingstools, welke tools in een bepaalde situatie ervoor zorgen dat een diersoort overleeft. Dit kan intelligentie zijn, maar ook grootte of bloedtemperatuur.

Je moet het dus abstracter zien en niet verwarren met jouw persoonlijk visie op goede en slechte mensen. dat heeft namelijk niets met natuurlijke selectie te maken. Natuur is ook meer dan alleen bomen, het is ook overleven in je habitat, of je habitat nu een jungle in donker africa is of manhattan doet er niet toe. Ondanks die invloed van de mens erop is het wel ntuur. We beschowen een mierenhoop toch ook als natuur ookal hebben mieren die gemaakt.
Je moet niet vergeten dat mensen net zo goed dieren zijn, ookal zien onze leefgebieden er anders uit.

edit: sorry voor alle typfouten, de biebterminaals typen erg vervelend, geen normaal toetsenbord.

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 27-05-2009 14:30]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-05-2009 17:53 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 27 mei 2009 13:54 schreef Jällö het volgende:
Het zou me niks verbazen als we op deze wereld nog es 100x meer mensen zouden kunnen voeden door over te stappen op een dieet gebaseerd op eetbare schimmels, insekten en dergelijke.
Moet je es voorstellen als we het water van de Noordzee net zo efficient zouden gebruiken voor voedselproductie als de Flevopolder nu...
Bovendien zijn de oceanen zijn sowieso nog erg dunbevolkt, vind ik.

Een "terug naar de steentijd" scenario is ook mogelijk hoor, maar ik zie dat tegenwoordig als weinig ambitieus en fantasieloos.


Idd vlees is niet echt effiecient, en ook als we onze afvalstromen volledig weten te recyclen(en niet downcyclen zoals meestal bij plastics gebeurt) dan scheelt dat behoorlijk wat landbouwgrond.

Oceanen zijn een stuk productiever te maken voor sommige dieren door meer kustwater te creeren, Zo was de zee bij Dubai behoorlijk dood maar begint er opeens leven te ontstaan door de wereld- en de palmeilanden. Als je een mooi netwerk hier voor de nederlandse kust maakt kun je huizen bouwen en ook gewoon veel natuurgebied creeren. Wat niet echt bijzonder slecht is voor het leven wat er al is.

In een middeleeuws tijdperk raak je denkik door 90% sterfte onder de bevolking landbouw blijven mensen al snel aangrijpen natuurlijk en bij 99% sterfte misschien pas in een stenentijdperk. Zo'n grote sterfte zal echt niet ontstaan door overbevolking, Waarschijnlijk is het veel plaatselijker, En het eerste wat je ziet bij hongersnoden is dat veel kindersterfte, en verlies van vruchtbaarheid zodat je al snel minder eten nodig hebt.

Wat ik wel een probleem vind is dat veel Tropische regenwouden er nu op aangesproken worden en dat eigenlijk niet terug komt. We kunnen wel aardig leven zonder veel regenwoud, maar het is zonde. We kunnen er nog zoveel van leren en nog zoveel van gebruiken zonder het kapot te maken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-05-2009 18:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2009 14:24 schreef ghoulliette het volgende:
waar begint deze, wie schrjft deze. De duitse identiteit bijv. was deze hetzelfde in 1900 als nu? En ervaren alle duitsers de duitse identiteit nu hetzelfde?

.




ja, in hun identiteit qua volk zit een groot schuldgevoel, in hun toekomstvisie een sterk imperialistisch gevoel. Het zijn geen opgevers, en ze zijn van nature iets steviger dan de doorsnee Hollander en zeker Belg.



signature


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen