IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : 'Kijk moeder, Christopher Lambert!' [filmtopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 09-06-2009 11:49 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 8 juni 2009 22:39 schreef Mortis Rex het volgende:
Gefeliciteerd, je mag nu ook hippie achter je naam zetten.

Nou oprotten of over films lullen!!!


kay thx bye her moderator ss law punani

gisteren:
Dead Snow

erg vermakelijk.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 09-06-2009 17:06 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 9 juni 2009 9:01 schreef drdennuz het volgende:
en dat zeg je ter verdediging op iemand die net zei dat je Terminator Salvation had gekeken?

die films zijn na deel 2 uitsluitend gebaseerd op geld verdienen.. Schwarzenegger had deel 3 ook niet gedaan als ie minder had gekregen dan de kleine 30 miljoen die hij kreeg...






Als je ze niet kijkt kan je ook moeilijk tot dat soort inzichten komen nietwaar? Ik hou van cinema en zie dan ook vele titels die uitkomen. Dat daar af en toe draken van films bij zitten neem ik voor lief.





Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-06-2009 17:47 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 9 juni 2009 10:40 schreef Schaffelaer het volgende:
De kapucijner orde is dat toch? Behoorlijk geschift clubje.

In Palermo was ik een tombe waar geen schedels en botten hangen, maar mummies uit de negentiende eeuw. De lijken hangen bijkans over je heen in de smalle gangen in hun zondagskleding en staren je vanuit hun holle oogkassen aan. Overal waart de geur van de dood. Creepy baby!




Tering! Dat ziet er donders interessant uit.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 09-06-2009 18:22 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 9 juni 2009 17:47 schreef MMayo het volgende:
Tering! Dat ziet er donders interessant uit.


Inderdaad!!!

Bedankt voor alle vakantie-tips!!!

Nog meer lugubere bestemmingen... anyone?


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 09-06-2009 19:02 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 9 juni 2009 10:29 schreef spectre het volgende:
A, dus jij betaald in ieder geval dan ook niet voor wel goede films


Klopt.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 09-06-2009 19:04 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 9 juni 2009 18:22 schreef Mortis Rex het volgende:
Inderdaad!!!

Bedankt voor alle vakantie-tips!!!

Nog meer lugubere bestemmingen... anyone?


Amstetten (Oostenrijk).


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 10-06-2009 0:24 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

Om weer even terug te komen op cinema...

"Inglourious Basterds" van Quentin Tarantino;

http://www.youtube.com/watch?v=5sQhTVz5IjQ

De trailer is misleidend. Zo keek ik erg uit naar een 2e wereld oorlog exploitation film (zoals de trailer doet vermoeden) Blijkt het uiteindelijk een soort van oorlogsdrama te zijn dat nog het meeste doet denken aan "Zwartboek" van Paul Verhoeven. Lang geen verkeerde film maar verander die trailer dan even. De Basterds zelf spelen een zeer ondergeschikte rol, in hun eigen film notabene.

Vanaf 27 Augustus in de bios.

ps: deze film had al een 8 op IMDB voordat iemand hem gezien had (voor Cannes nog) Zo objectief zijn Tarantino fans blijkbaar.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 10-06-2009 0:33 by Schaep Profiel van Schaep

A Clockwork Orange (alweer)


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 10-06-2009 1:00 by Bleh? Profiel van Bleh?

Mongol

Had er meer van verwacht, dan liever de BBC documentaire.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 10-06-2009 1:17 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

Runaway Jury

Interessante rechtbankthriller over de wapenindustrie en omkoping met de immer geniale Gene Hackman en Dustin Hoffman


Faustian Spirit of the Earth


DrDoom
Usericon van DrDoom
Posted 10-06-2009 11:26 by DrDoom Profiel van DrDoomhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 8 juni 2009 23:30 schreef Mortis Rex het volgende:
Daar slaagt deze film absoluut in!


Het viel me behoorlijk mee moet ik zeggen Misschien is het geen goed idee om een film op te zetten met het idee dat het heel erg heftig gaat worden, maar ik kwam er makkelijk doorheen. Salo en Irrevisible zijn op een andere manier toch een stuk naarder. (Salo, het gebrek aan enkele moraal, Irrevisible, de verkrachtingsscene die maar doorblijft gaan plus de scene in die gay club).
Ik vond het overigens wel een erg gave film maar ik had het shockerende gehalte iets hoger verwacht, niet dat het een plezante film was om naar te kijken maar het kan erger


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 10-06-2009 18:33 by MetalTuupLimburg Profiel van MetalTuupLimburghttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Das Leben der Anderen. Goeie film over hoe t er in Oost-Duitsland aan toe ging. Apart verloop ook.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 10-06-2009 18:40 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 10 juni 2009 11:26 schreef DrDoom het volgende:
Het viel me behoorlijk mee moet ik zeggen Misschien is het geen goed idee om een film op te zetten met het idee dat het heel erg heftig gaat worden, maar ik kwam er makkelijk doorheen. Salo en Irrevisible zijn op een andere manier toch een stuk naarder. (Salo, het gebrek aan enkele moraal, Irrevisible, de verkrachtingsscene die maar doorblijft gaan plus de scene in die gay club).
Ik vond het overigens wel een erg gave film maar ik had het shockerende gehalte iets hoger verwacht, niet dat het een plezante film was om naar te kijken maar het kan erger


Ach wel, meningen verschillen. Het is in ieder geval een verademing nog zulke films te mogen zien tegenwoordig tussen alle rotzooi. Leuk weetje; regisseur Pascal Laugier noemt Martyrs steevast "een erg katholieke film" Ik sluit mij daarbij aan.

Ik ga vanavond eindelijk "Seul Contre Tous" van Caspar Noe (Irreversible)kijken!



Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 10-06-2009 19:53 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

DRAG ME TO HELL (
VS, 2009

Niets ten nadele van SPIDER-MAN maar we hebben veel te lang moeten wachten op een nieuwe horrorfilm van Sam Raimi. Met DRAG ME TO HELL keert hij terug. Zonder Bruce Campbell, maar met volle overtuiging.

Wie is toch Lorna Raver? Enig naspeuring leert dat de 66-jarige Amerikaanse carrière heeft gemaakt op de bühne in New York en Chicago; als voorlezeres van luisterboeken en als actrice in televisieseries als The Young and The Restless, Nip/Tuck en CSI: Crime Scene Investigation. In DRAG ME TO HELL is ze onvergetelijk als de enge Mrs. Ganush met het gierenoog.
Christine Brown (Alison Lohman) ontmoet het oude zigeunervrouwtje in de bank waar ze de leningenportefeuille beheert. Raimi zet de situatie neer met een bewonderingwaardige eenvoud: Christine wil promotie, maar de baas twijfelt tussen haar en de slijmerige nieuwkomer Stu. Hij zoekt voor de positie iemand die in staat is 'tough decisions' te nemen. Natuurlijk kiest de onfortuinlijke Christine net de verkeerde uit om haar slagvaardigheid op te bewijzen. Wanneer ze Mrs. Ganush een derde verlenging van haar banklening weigert, spreekt de tandeloze heks een eeuwenoude zigeunervloek over haar uit. Christine heeft drie dagen voordat de gehoornde Lamia haar de hel in sleept.
Raimi schreef DRAG ME TO HELL met zijn broer Ivan en verzekerde zich ook van de medewerking van producent Robert G. Tapert, dezelfde met wie hij in 1982 debuteerde met THE EVIL DEAD. Het sardonische gevoel voor humor blijkt sindsdien onveranderd. In een ondergrondse parkeergarage probeert Mrs. Ganush Christine te bijten, maar verliest daarbij haar kunstgebit; in een worsteling met het oude besje blijkt de nietmachine een probaat verdedigingsmiddel en als ook dat niet werkt, probeert de wanhopige Christine - op advies van een waarzegger (Dileep Rao) het dierenoffer. De hilarisch shots met het jonge katje van onze vegetarische heldin bewijzen dat Raimi's humor vaak bestaat uit mooie beeldgrappen: 'Hang in there!'
Dezelfde scènes bewijzen vaak ook dat Raimi nog steeds weet hoe hij een bioscoopzaal uit de stoel kan doen opspringen. Zijn gevoel voor opbouw, sfeer en timing zijn onberispelijk. En het handschrift van de maker van THE EVIL DEAD is overduidelijk: niet alleen in de fysieke humor vol vliegende oogballen, maar bijvoorbeeld ook in zijn liefde voor zwevende geesten en bezeten voorwerpen - in dit geval een zigeunerzakdoek die een geheel eigen leven leidt. En hoewel bijna alles al eens is gedaan - het verontruste vriendje (Justin Long); de waarzegger; het oncomfortabele familiediner - weet Raimi er steeds een frisse draai aan te geven met een grap of een onverwachte karaktereigenschap. Tijdens dat familiediner zorgt de kritische schoonmoeder bijvoorbeeld eerst voor spanning, maar ze ontdooit onverwachts wanneer Christine opbiecht dat haar vader een alcoholist was. Waarna een vlieg en een extreme bloedneus de maaltijd alsnog volledig doen ontsporen. Raimi heeft er veel jongensachtig plezier in en schakelt moeiteloos naar een steeds hogere versnelling.
In een film die zozeer de geest ademt van THE EVIL DEAD verwacht je geen lelijke digitale effecten, maar dat is dan ook het enige minpunt. Horror staat de laatste tijd zo vaak synoniem met lelijk en bloederig en naar, dat DRAG ME TO HELL even een verademing is. Je publiek laten je schrikken én ze laten lachen: voor mindere regisseurs is alleen de gedachte daaraan al veel te eng.
****

Bron; Schokkend Nieuws.

Vanaf 02-07 in de bios!!!


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 10-06-2009 21:13 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

Jetzt im Fernsehen: Christopher Lambert op rtl8


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


DrDoom
Usericon van DrDoom
Posted 10-06-2009 22:54 by DrDoom Profiel van DrDoomhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 10 juni 2009 18:40 schreef Mortis Rex het volgende:
Ach wel, meningen verschillen. Het is in ieder geval een verademing nog zulke films te mogen zien tegenwoordig tussen alle rotzooi. Leuk weetje; regisseur Pascal Laugier noemt Martyrs steevast "een erg katholieke film" Ik sluit mij daarbij aan.

Ik ga vanavond eindelijk "Seul Contre Tous" van Caspar Noe (Irreversible)kijken!




Dat katholieke of in ieder geval religieuze had ik er wel uitgehaald. Het is wel een erg goede film inderdaad en waarschijnlijk eindigt hij hier wel op de plank Alsnog thanks voor de tip!
Ik zag vandaag nog naar andere films van Noe te kijken, ga me er ook maar es aan wagen!


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 10-06-2009 23:15 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

Zijn er hier ook mensen die bekend zijn met het werk van de Deense regisseur Anders Thomas jensen? Een van zijn meest recente films "Adam's Apples" is echt een van de leukste films die ik in jaren heb gezien.

"Ivan is a priest in a rural church known for the apples that grow on a large tree in front. He's odd: seeing the world through rose-colored glasses, in denial about personal facts, and convinced he's at war with Satan. The rectory is a half-way house for recently paroled convicts. Adam arrives for 12 weeks, a large, tough neo-Nazi, first baffled by Ivan's thick-headed optimism, then angry. He vows to break Ivan's faith. Meanwhile, in exasperation at Ivan's insistence, Adam sets a personal goal: to bake an apple cake. All goes awry for the tree: crows, worms, lightening. The Book of Job gives Adam perverse insight, and his hooligan mates provide the resolution's spring."

Bron; IMDB

Trailer; http://www.youtube.com/watch?v=B0bikF2KYjY


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 10-06-2009 23:20 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 10 juni 2009 19:53 schreef Mortis Rex het volgende:
DRAG ME TO HELL (
VS, 2009

Niets ten nadele van SPIDER-MAN maar we hebben veel te lang moeten wachten op een nieuwe horrorfilm van Sam Raimi. Met DRAG ME TO HELL keert hij terug. Zonder Bruce Campbell, maar met volle overtuiging.

Wie is toch Lorna Raver? Enig naspeuring leert dat de 66-jarige Amerikaanse carrière heeft gemaakt op de bühne in New York en Chicago; als voorlezeres van luisterboeken en als actrice in televisieseries als The Young and The Restless, Nip/Tuck en CSI: Crime Scene Investigation. In DRAG ME TO HELL is ze onvergetelijk als de enge Mrs. Ganush met het gierenoog.
Christine Brown (Alison Lohman) ontmoet het oude zigeunervrouwtje in de bank waar ze de leningenportefeuille beheert. Raimi zet de situatie neer met een bewonderingwaardige eenvoud: Christine wil promotie, maar de baas twijfelt tussen haar en de slijmerige nieuwkomer Stu. Hij zoekt voor de positie iemand die in staat is 'tough decisions' te nemen. Natuurlijk kiest de onfortuinlijke Christine net de verkeerde uit om haar slagvaardigheid op te bewijzen. Wanneer ze Mrs. Ganush een derde verlenging van haar banklening weigert, spreekt de tandeloze heks een eeuwenoude zigeunervloek over haar uit. Christine heeft drie dagen voordat de gehoornde Lamia haar de hel in sleept.
Raimi schreef DRAG ME TO HELL met zijn broer Ivan en verzekerde zich ook van de medewerking van producent Robert G. Tapert, dezelfde met wie hij in 1982 debuteerde met THE EVIL DEAD. Het sardonische gevoel voor humor blijkt sindsdien onveranderd. In een ondergrondse parkeergarage probeert Mrs. Ganush Christine te bijten, maar verliest daarbij haar kunstgebit; in een worsteling met het oude besje blijkt de nietmachine een probaat verdedigingsmiddel en als ook dat niet werkt, probeert de wanhopige Christine - op advies van een waarzegger (Dileep Rao) het dierenoffer. De hilarisch shots met het jonge katje van onze vegetarische heldin bewijzen dat Raimi's humor vaak bestaat uit mooie beeldgrappen: 'Hang in there!'
Dezelfde scènes bewijzen vaak ook dat Raimi nog steeds weet hoe hij een bioscoopzaal uit de stoel kan doen opspringen. Zijn gevoel voor opbouw, sfeer en timing zijn onberispelijk. En het handschrift van de maker van THE EVIL DEAD is overduidelijk: niet alleen in de fysieke humor vol vliegende oogballen, maar bijvoorbeeld ook in zijn liefde voor zwevende geesten en bezeten voorwerpen - in dit geval een zigeunerzakdoek die een geheel eigen leven leidt. En hoewel bijna alles al eens is gedaan - het verontruste vriendje (Justin Long); de waarzegger; het oncomfortabele familiediner - weet Raimi er steeds een frisse draai aan te geven met een grap of een onverwachte karaktereigenschap. Tijdens dat familiediner zorgt de kritische schoonmoeder bijvoorbeeld eerst voor spanning, maar ze ontdooit onverwachts wanneer Christine opbiecht dat haar vader een alcoholist was. Waarna een vlieg en een extreme bloedneus de maaltijd alsnog volledig doen ontsporen. Raimi heeft er veel jongensachtig plezier in en schakelt moeiteloos naar een steeds hogere versnelling.
In een film die zozeer de geest ademt van THE EVIL DEAD verwacht je geen lelijke digitale effecten, maar dat is dan ook het enige minpunt. Horror staat de laatste tijd zo vaak synoniem met lelijk en bloederig en naar, dat DRAG ME TO HELL even een verademing is. Je publiek laten je schrikken én ze laten lachen: voor mindere regisseurs is alleen de gedachte daaraan al veel te eng.
****

Bron; Schokkend Nieuws.

Vanaf 02-07 in de bios!!!


Dat klinkt natuurlijk prima, maarrrr. Ik hoef geen humor in een horrorfilm. Daarom vind ik evil dead 1 zovele malen beter dan 2 en 3. In 1 is geen spoortje humor te vinden en dat maakt die film zo geniaal. Serieuze aanpak, zeg maar. Toen ik toendertijd naar evil dead 2 in de bios in a'dam ging, viel die me me zo ont-zet-tend tegen. Ik wil niet lachen.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 10-06-2009 23:30 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 10 juni 2009 23:20 schreef De Tegenpartij het volgende:
Dat klinkt natuurlijk prima, maarrrr. Ik hoef geen humor in een horrorfilm. Daarom vind ik evil dead 1 zovele malen beter dan 2 en 3. In 1 is geen spoortje humor te vinden en dat maakt die film zo geniaal. Serieuze aanpak, zeg maar. Toen ik toendertijd naar evil dead 2 in de bios in a'dam ging, viel die me me zo ont-zet-tend tegen. Ik wil niet lachen.


Dan gaat deze misschien wat tegenvallen. Ik heb sowieso een sterk mosterd na de maaltijd gevoel hierbij. De echte fans zien natuurlijk veel liever Evil Dead 4! Maar of die ooit komt...


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 10-06-2009 23:44 by Bleh? Profiel van Bleh?

quote:
Op 10 juni 2009 23:15 schreef Mortis Rex het volgende:
Zijn er hier ook mensen die bekend zijn met het werk van de Deense regisseur Anders Thomas jensen? Een van zijn meest recente films "Adam's Apples" is echt een van de leukste films die ik in jaren heb gezien.

"Ivan is a priest in a rural church known for the apples that grow on a large tree in front. He's odd: seeing the world through rose-colored glasses, in denial about personal facts, and convinced he's at war with Satan. The rectory is a half-way house for recently paroled convicts. Adam arrives for 12 weeks, a large, tough neo-Nazi, first baffled by Ivan's thick-headed optimism, then angry. He vows to break Ivan's faith. Meanwhile, in exasperation at Ivan's insistence, Adam sets a personal goal: to bake an apple cake. All goes awry for the tree: crows, worms, lightening. The Book of Job gives Adam perverse insight, and his hooligan mates provide the resolution's spring."

Bron; IMDB

Trailer; http://www.youtube.com/watch?v=B0bikF2KYjY


Hele leuke film, ja.
Ken voor de rest alleen The Green Butchers en Flickering Lights van hem als regisseur, en In China They Eat Dogs (screenplay).


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 11-06-2009 1:14 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 10 juni 2009 23:44 schreef Bleh? het volgende:
Hele leuke film, ja.
Ken voor de rest alleen The Green Butchers en Flickering Lights van hem als regisseur
Zijn die ook de moeite waard?


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 11-06-2009 1:17 by Helvete Profiel van Helvete

Hwal (The Bow)



De achtste film die ik heb gezien van Kim Ki-duk. Was weer erg goed.


DrDoom
Usericon van DrDoom
Posted 11-06-2009 1:24 by DrDoom Profiel van DrDoomhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 11 juni 2009 1:14 schreef Helvete het volgende:
Zijn die ook de moeite waard?


Alles van Anders is de moeite waard, geniale films!

Iemand hier fan van het werk van Alex De La Iglesia?


Argh
Usericon van Argh
Posted 11-06-2009 1:25 by Argh Profiel van Argh

Zijn korte film 'election night' (weet zo gauw ff de deenste titel niet) is echt ronduit geniaal! Flickering lights en green butchers zijn ook prachtig! Maar adam's apples blijft mn favoriet... bestel anders gewoon de DVD box met alle 3 de films + de korte film die ik eerder benoemde... zit je wel gebakken!


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


DrDoom
Usericon van DrDoom
Posted 11-06-2009 1:27 by DrDoom Profiel van DrDoomhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Kost ook nog es geen drol op bol.com


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen