IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Henk Wijngaard
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-05-2009 23:04 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Henk Wijngaard (Stadskanaal, 13 juni 1946) is een Nederlandse zanger, die werd geboren als zoon van een uit Frankrijk gevluchte moeder en een Canadese geallieerde soldaat. Hij was aanvankelijk werkzaam als vrachtwagenchauffeur.

In 1978 beleefde Wijngaard zijn doorbraak met de door hemzelf geschreven hit Met de vlam in de pijp. Nadien volgden nog vele nummers, die handelden over de truckerswereld. Een sneeuwwitte bruidsjurk (1988) stond tien weken in de hitparade. Wijngaard haalde in 1990 opnieuw de top tien met Hé Suzie.

Wijngaard rijdt tegenwoordig af en toe voor Beekman Transport uit Apeldoorn.

Verder heeft hij net een nieuwe cd uit, waarvan ik vanochtend enorm getroffen werd door de geniale tekst van het nummer "120 varkens naar Beiroet". Ik dacht dat "Beun de beunhaas" niet te overtreffen was, maar Henk flikte het weer!


[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 27-05-2009 23:04]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-05-2009 23:05 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ja man.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 27-05-2009 23:05 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Nee.. nee nee nee..


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 27-05-2009 23:05 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Met mijn vlam die mij pijpt scheur ik door haar Brennerpas..


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-05-2009 23:06 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2009 23:05 schreef Mutilator het volgende:
Met mijn vlam die mij pijpt scheur ik door haar Brennerpas..



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 27-05-2009 23:21 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Ik ken alleen het nummer Met de vlam in de pijp van hem.

... een van de eerste nummers die ik me herinner uit m'n peutertijd en daarmee het einde van mijn Kinderen-voor-Kinderen fase. Sindsdien luister ik stoere mannen-muziek.




Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Snark
Usericon van Snark
Posted 28-05-2009 6:56 by Snark Wijzig reactieProfiel van SnarkQuote dit bericht

en een nummer over een pik in een trouwjurk toch


Kurk
Sleephoer Kiezelmeppers, Dood Hoofd e.a.
Usericon van Kurk
Posted 28-05-2009 7:02 by Kurk Wijzig reactieProfiel van KurkQuote dit berichthttp://www.hedon-zwolle.nl

Dit forum gaat echt naar z'n grootje


Snark
Usericon van Snark
Posted 28-05-2009 7:09 by Snark Wijzig reactieProfiel van SnarkQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2009 7:02 schreef Kurk het volgende:
Dit forum gaat echt naar z'n grootje


heb je het nu over de oma van Henk?


quote:

Henk Wijngaard Mijn oma

Ik weet nog goed bij oma thuis
een liedje op de radio
we zongen mee, en zei was mijn idool
ik was lief voor haar en zei voor mij
ik song voor haar mijn eigen show
een klein begin maar feest voor allebei

Refrein:
zei is de engel die bij me bleef
zolang ik zingent mij leven leef
zei is alles wat ik nu ben
ik hoor nog altijd oma's stem
ben ik even verdrietig dan
of met mijn leven niet verder kan
stap ik over op mijn gevoel
tot ik mijn engel weer bij me voel

oma heeft me veel geleerd
ons samen zijn was niet verkeerd
het heeft me altijd heel erg goed gedaan
het zingen was ons klein geheim
zo konden wij vaak samen zijn
mijn oma wist waar ik naar toe zou gaan

Refrein:
zei is de engel die bij mij bleef
zolang ik zingend mij leven leef
zei is alles wat ik nu ben
ik hoor nog altijd oma's stem
ben ik even verdrietig dan
en met mijn leven niet verder kan
stap ik over op mijn gevoel
tot ik mijn engel weer bij me voel

zei is bij mij
altijd bij mij
zei is mijn engel bij mij!!!

Refrein:
Zei is de engel die bij me bleef
zo lang ik zingend mij leven leef
zei is alles wat ik nu ben
ik hoor nog altijd oma's stem
ben ik even verdrietig dan
en met mijn leven niet verder kan
stap ik over op mijn gevoel
tot ik mijn engel weer bij me voel

zei is bij mij
altijd bij mij
zei is mijn engel bij mij



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-05-2009 7:16 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht


Henk is ok!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-05-2009 7:21 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

En een nieuwe cd!
http://www.tvoranjeshop.nl/22582/henk-wijngaard-van-de-wereld.htm
Dat van die 120 varkens was trouwens al een ouder nummer, zo ontdekte ik zojuist.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 28-05-2009 7:25]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 28-05-2009 9:43 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Ik wou net zeggen toen ik je eerste post lag. Klassiekertje.


Dear dirty delightful old drunken old days


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 28-05-2009 13:08 by Dappere-Speerwerper Wijzig reactieProfiel van Dappere-SpeerwerperQuote dit berichthttp://myspace.com/clemensk

Henk vind ik iets te commerciele piratenmuziek, doe mijn maar echte underground.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-05-2009 13:20 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2009 7:21 schreef bastianus het volgende:
En een nieuwe cd!
http://www.tvoranjeshop.nl/22582/henk-wijngaard-van-de-wereld.htm
Dat van die 120 varkens was trouwens al een ouder nummer, zo ontdekte ik zojuist.


in Libanon eten ze toch geen varkensvlees


signature


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 28-05-2009 13:22 by Dappere-Speerwerper Wijzig reactieProfiel van Dappere-SpeerwerperQuote dit berichthttp://myspace.com/clemensk

Luister de tekst zou ik zeggen, geniaal!

"Jij mij brengen schapen, wij niet eten zwijn!"



irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 28-05-2009 13:35 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

Heb wat twijfelachtig vinyl en bandjesvan de beste man liggen..
als de drank in de pokkel zit, wil het nog wel eens een paar luisterbeurten krijgen!


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 28-05-2009 14:26 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Doe mij maar Cornelis Vreeswijk, dat is het echte werk.


Dear dirty delightful old drunken old days


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-05-2009 14:42 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2009 14:26 schreef Schaffelaer het volgende:
Doe mij maar Cornelis Vreeswijk, dat is het echte werk.

Mee eens. De noooozem en de non. Fungus is trouwens ook gaaf, en Boudewijn de Groot heeft ook goede nummers. Eén van de beste Nederlandstalige platen vind ik trouwens "De draad van Ariadne" van Elly en Rikkert. Maar goed, da's allemaal weer van een heel ander genre.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen