IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Europese verkiezingen 2009 Vorige pagina | Volgende pagina
Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 05-06-2009 9:55 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2009 9:49 schreef bastianus het volgende:
Ik bedoel het gekonkel hier in Brabant over de verkoop aan RWE. Wat het gunstigst is in deze weet ik niet precies, er is ook heel wat voor verkoop te zeggen. Maar Provinciale Staten had tegen verkoop gestemd, bedrijfsleven en wat belangrijke mensen van Gedeputeerde Staten grijpen in en plotseling moet er wel weer verkocht worden. Dit betekent, denk ik, vooral dat de politiek geen grip meer heeft op het bedrijfsleven en soms is dat jammer. Vooral als het over b.v. betaalbare energiekosten gaat en duurzaam energiebeleid. Het lijkt me dat de overheid hierin toch een belangrijke rol kan spelen. Vooral omdat het over mijn vaste lasten gaat.


Ik ben dan weer van mening dat de politiek ook weinig tot niets te zoeken heeft in het bedrijfsleven. Wat ik wel weet is dat er veel activiteiten van RWE nu naar Nederland toe komen ipv dat er banen verloren gaan.
Op lange termijn kun je natuurlijk nooit iets zeggen maar voorlopig gaat het beter ipv slechter met de werkgelegenheid. Voor de regio Limburg ook erg belangrijk.
De beste rol die de overheid kan spelen is het verlagen van de belachelijke belastingen die jij betaalt over je vaste lasten.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-06-2009 10:19 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2009 9:55 schreef Argus het volgende:
Ik ben dan weer van mening dat de politiek ook weinig tot niets te zoeken heeft in het bedrijfsleven. Wat ik wel weet is dat er veel activiteiten van RWE nu naar Nederland toe komen ipv dat er banen verloren gaan.
Op lange termijn kun je natuurlijk nooit iets zeggen maar voorlopig gaat het beter ipv slechter met de werkgelegenheid. Voor de regio Limburg ook erg belangrijk.
De beste rol die de overheid kan spelen is het verlagen van de belachelijke belastingen die jij betaalt over je vaste lasten.

Dat wat die belasting betreft daar kan ik deels dan wel weer inkomen. B.v. ook het feit dat de auto als melkkoe wordt gebruikt. Kilometerheffing invoeren? Prima, maar schaf dan ook aanschafbelasting, wegenbelasting en de accijns op benzine af.
De pest van Nederland is vooral dat het belastingstelsel een onoverzichtelijk zooitje is geworden en dat je voor de meest belachelijke dingen extra belasting betaalt. Waarom niet een evenredig deel van je inkomen afdragen aan de staat en alle andere belastingen afschaffen? Dan hoef je ook niet zo moeilijk te doen met zaken die je terug kan vragen, aftrekposten en allerlei andere ingewikkeldheden. En van die bureaucratie maken overheden en instanties op slinkse wijze gebruik om mensen hun geld af te troggelen en het ambtenarenapparaat in stand te houden.
Toch ben ik van mening dat er wel belasting betaald moet blijven worden. Omdat anders het recht van de sterkste gaat gelden en er geen zorg, AOW of arbeidsongeschiktheidsregeling meer betaald kan worden. Bovendien zal er toch ook nog een deel uitkeringen betaald moeten worden, er bestaat ook nog zoiets als structurele werkloosheid.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 05-06-2009 10:20 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2009 7:08 schreef Greycloak het volgende:


Denk je nou echt dat, mocht de Koran verboden worden, de hel in mijn hoofd losbreekt..?
Alleen als ik in coma lig en de wereld zoals ik die waarneem zich in mijn hoofd afspeelt ja. Dat dit een droom is. Maar ik neem voor het gemak even aan dat ik niet in de Matrix zit.




Nee, jij komt gelijk met een reactie waarin je post dat gelijk iedereen op z'n kop staat als men de Koran wil verbieden. Jij vind die opheft blijkbaar verschrikkelijk, vandaar die hel in jouw hoofd als men opeens het over de Koran heeft.

Sowieso, waarom heeft dat niks met vrijheid te maken? Vrijheid van religie? Is het geen vrijheid omdat het om een minderheid gaat? Omdat de gemiddelde Nederlander er niks mee te maken heeft? Verknipt beeld van vrijheid heb je. Een goede democratie zou juist de vrijheden van minderheden moeten beschermen. Nogmaals, het verbieden van de Koran is echt één van de meer debielere plannen van Wilders. Mocht je het er mee eens zijn, kan je mooi aan mij uitleggen waarom het verbod moet worden ingevoerd en wat het praktische nut ervan is.






En Lain mag niet antwoorden in plaats van jou.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 05-06-2009 10:22 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2009 10:19 schreef bastianus het volgende:
Dat wat die belasting betreft daar kan ik deels dan wel weer inkomen. B.v. ook het feit dat de auto als melkkoe wordt gebruikt. Kilometerheffing invoeren? Prima, maar schaf dan ook aanschafbelasting, wegenbelasting en de accijns op benzine af.

Dat was toch ook, gedeeltelijk, het idee/compromis achter de kilometerheffing?
Zelf vind ik het het Ierse systeem mooi. Lage (inkomens)belasting, hoge btw. Zo wordt niet degene die werkt, maar de gene die verbruikt belast. Lijkt mij een stuk eerlijker.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 05-06-2009 10:23 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2009 10:20 schreef Gemene Lepel het volgende:

En Lain mag niet antwoorden in plaats van jou.
En ik?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-06-2009 10:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik ben altijd voorstander geweest van stimulatie van een positief karakter, zonder negatief te straffen

gewoon premies of zo geven voor milieuvriendelijke, that's it


signature


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 05-06-2009 10:26 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2009 10:23 schreef kwelgeest het volgende:
En ik?


Jij wel. Tenzij je ook Greys holmaatje bent .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 05-06-2009 10:29 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 5 juni 2009 10:24 schreef Hypnos het volgende:


gewoon premies of zo geven voor milieuvriendelijke, that's it


Hmmm, heb je gecheckt hoe ze in Duitsland met energie omgaan? Mooi systeem waarin het overschot van particulier opgewekte energie (vooral zonne-energie) afgenomen moet worden door de energiebedrijven. Een boost in ontwikkeling van zonnecellen en dergelijke als bij-effect.


Boeiender


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-06-2009 10:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

mooi

hier zijn ze aan het subsidiËren tot en met, nog 2 jaar, dan is het gedaan omdat de zonnecellen betaalbaarder zullen zijn


signature


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 05-06-2009 10:37 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 5 juni 2009 10:29 schreef MR. N het volgende:
Hmmm, heb je gecheckt hoe ze in Duitsland met energie omgaan? Mooi systeem waarin het overschot van particulier opgewekte energie (vooral zonne-energie) afgenomen moet worden door de energiebedrijven. Een boost in ontwikkeling van zonnecellen en dergelijke als bij-effect.
Goeie shit

Van mij mogen hier op mijn dak ook wel zonnepanelen geplaatst worden. Toch 99 m2 ruimte + dat het dan in mijn toko bij extreem heet weer iets behaaglijker wordt ondat die panelen de boel opvangen en weer omzetten. Als ze dat nu eens zouden doen voor mijn appartementencomplex en die hierachter...



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 05-06-2009 10:39 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2009 10:20 schreef Gemene Lepel het volgende:
Nee, jij komt gelijk met een reactie waarin je post dat gelijk iedereen op z'n kop staat als men de Koran wil verbieden. Jij vind die opheft blijkbaar verschrikkelijk, vandaar die hel in jouw hoofd als men opeens het over de Koran heeft.

Sowieso, waarom heeft dat niks met vrijheid te maken? Vrijheid van religie? Is het geen vrijheid omdat het om een minderheid gaat? Omdat de gemiddelde Nederlander er niks mee te maken heeft? Verknipt beeld van vrijheid heb je. Een goede democratie zou juist de vrijheden van minderheden moeten beschermen. Nogmaals, het verbieden van de Koran is echt één van de meer debielere plannen van Wilders. Mocht je het er mee eens zijn, kan je mooi aan mij uitleggen waarom het verbod moet worden ingevoerd en wat het praktische nut ervan is.






En Lain mag niet antwoorden in plaats van jou.


Natuurlijk heeft dat niets met vrijheid te maken. Alles waar de overheid ingrijpt heeft niets, meer, met vrijheid te maken. Vrijheid dmv aanwezigheid is geen echte vrijheid.
Ideologisch ben ik persoonlijk vrij liberaal, pragmatisch erg conservatief. In principe ben ik dus tegen het verbieden van boeken, welk boek dan ook. Persoonlijk denk ik eigenlijk ook dat, dat voorgestelde verbod op de koran door de heer Wilders een proefballonnetje is/was. Mein kampf zou ook normaal verkrijgbaar moeten zijn en ik ga met Rutte mee in zijn pleidooi voor een vrijere vrijheid van meningsuiting (raar eigenlijk dat zoiets vrijer kan zijn/worden). Ik ben van mening dat haatzaaien moet kunnen en dat, hoe debiel het ook is, de holocaust ontkent mag worden.
Maar heden ten dagen is haatzaaien en oproepen tot geweld volgens mij verboden in Nederland. Nou heb ik de afgelopen weken de koran weer eens wat door zitten pluizen en de oproepen tot geweld in dat boek zijn erg concreet. Niet vergelijkbaar met de bijbel of mein kampf. Daarom vind ik, hoewel ik dus eigenlijk tegen het verbieden van boeken ben, het eigenlijk wel een beetje raar dat zo’n boek momenteel legaal is in Nederland.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 05-06-2009 10:56 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Het enige grote verschil met de Bijbel is dat al die volkeren in dat boek die mogen worden verkracht, vermoord en bestolen niet meer bestaan .

Ik zie het boek niet als de oorzaak van 'haat'. Vergeet niet dat het Ottomaanse rijk vergeleken met Europa vrij tolerant was. Waar vluchtten de Joden naartoe die het Iberische schiereiland moesten verlaten van hun christelijke overheersers? Juist, naar Thessaloniki, waar ze hartelijk werden ontvangen. Grieken (in deze context: Grieks-orthodoxe christenen) hadden rechten in het Ottomaanse rijk die extreem gunstig waren tegenover die van Joden in het anti-semtische Europa.

Dit had niks te maken met boeken. Al die christelijke liefde bleek op dat moment intoleranter dan die Islamitische haat. Ik vind het dan ook te simpel om alles op een boekje af te schuiven.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 05-06-2009 11:00]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 05-06-2009 11:02 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2009 10:56 schreef Gemene Lepel het volgende:
Het enige grote verschil met de Bijbel is dat al die volkeren in dat boek die mogen worden verkracht, vermoord en bestolen worden niet meer bestaan .

Ik zie het boek niet als de oorzaak van 'haat'. Vergeet niet dat het Ottomaanse rijk vergeleken met Europa vrij tolerant was. Waar vluchtten de Joden naartoe die het Iberische schiereiland moesten verlaten van hun christelijke overheersers? Juist, naar Thessaloniki, waar ze hartelijk werden ontvangen. Grieken (in deze context: Grieks-orthodoxe christenen) hadden rechten in het Ottomaanse rijk die extreem gunstig waren tegenover die van Joden in het anti-semtische Europa.

Dit had niks te maken met boeken. Al die christelijke liefde bleek op dat moment intoleranter dan die Islamitische haat. Ik vind het dan ook te simpel om alles op een boekje af te schuiven.
Baroeg Spinoza? Niet heel de christenheid was kommer en kwel.

Constantinopel viel in 1453, de reconquista was rond 1300 voor het overgrote deel voltooid.

Maar ik heb een post voor je in de islamtopic. Sluit hier aardig op aan.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 05-06-2009 16:00 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

Frauduleuze stempraktijken in Roemenië en Bulgarije
Uitgegeven: 5 juni 2009 15:49
Laatst gewijzigd: 5 juni 2009 15:57
BOEKAREST/SOFIA - In Roemenië is kort voor de Europese verkiezingen ophef ontstaan over het kopen van stemmen door een regeringspartij.

Ondertussen heeft de Europese Unie buurland Bulgarije gemaand soortgelijke praktijken te bestrijden.

In Roemenië heeft het weekblad Academia Catavencu de fraude aan het licht gebracht.


Filmpje

Op de website van het blad is een filmpje te zien waarin met een verborgen camera is opgenomen dat een stemmenwerver van de sociaaldemocratische PSD studenten 50 lei (12 euro) aanbiedt als ze op de partij stemmen.

Om te bewijzen dat ze op de PSD stemmen moeten ze zondag in het stemlokaal met hun mobiele telefoon een foto maken van het stembiljet.

De PSD heeft de beschuldigingen tegengesproken en dreigt het weekblad aan te klagen. Volgens de Roemeense burgerrechtenbeweging Pro Democratia is het kopen van stemmen echter gebruikelijk in Roemenië.

Bulgarije

Ook in Bulgarije waren dergelijke praktijken bij vorige verkiezingen schering en inslag. De Europese Commissie heeft haar zorg uitgesproken over de situatie.

De commissie wil daarom ''uiterst aandachtig observeren'' of het niet opnieuw tot stemmenzwendel komt.

Volgens berichten hebben de partijen in Bulgarije in totaal circa 6 miljoen euro zwart geld om kiezers om te kopen voor de Europese verkiezingen.

Roemenie en Bulgarije werden begin 2007 lid van de Europese Unie. Beide landen zijn door de Europese Commissie herhaaldelijk gewaarschuwd dat ze corruptie en fraude harder moeten aanpakken.

© ANP



--------

yeah! één europa!!1 tieft een eind op :')


Je moeder.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 05-06-2009 18:11 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Hhmmzz, welke partij wilde ook alweer uitgerekend die twee landen er weer uitknikkeren? :' )


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 05-06-2009 18:12 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

hehe :')


Je moeder.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 05-06-2009 18:19 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

@Kwellie: ik weet niet waar de NOS hun informatie vandaan hebben, maar de Engelse verkiezingsresultaten rollen momenteel gewoon al binnen hoor. Omdat de stembussen gisteren pas om 22.00 sloten lukte het gisteravond niet meer, maar momenteel zijn de meeste uitslagen bekend.

En Labour heeft inderdaad flinke klappen gekregen, terwijl de Tories en de LibDems een flinke stijging laten zien.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 05-06-2009 18:27 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2009 18:19 schreef Mark het volgende:
@Kwellie: ik weet niet waar de NOS hun informatie vandaan hebben, maar de Engelse verkiezingsresultaten rollen momenteel gewoon al binnen hoor. Omdat de stembussen gisteren pas om 22.00 sloten lukte het gisteravond niet meer, maar momenteel zijn de meeste uitslagen bekend.

En Labour heeft inderdaad flinke klappen gekregen, terwijl de Tories en de LibDems een flinke stijging laten zien.
Altijd fijn, die NOS.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 05-06-2009 18:30 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

@Mark: Volgens Nu.nl zijn dat gemeenteraadsverkiezingen e komen de uitslagen voor het EP zondag.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 05-06-2009 18:45 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2009 9:31 schreef Argus het volgende:
Ach ik heb ook een zwak voor dieren dus daar kan ik me nog wel in vinden.

Kredietcrisis.
Achteruitgang van kwaliteit onderwijs.
Immigratie- en integratieproblematiek.
Verslechterende luchtkwaliteit.
Nucleaire spanningen met o.a. Iran en Noord-Korea.
Gascrisis met Rusland.
Verdwijnende oerwouden & CO2-uitstoot.
Vergrijzing.
Toenemende werkloosheid.
Smeltende poolkappen en stijgende zeespiegels.

En dan een beetje aankomen met dierenrechten. Zodat de kippen een goed leven hebben enzo. Lieve PvdD-stemmers, ga terug onder die steen en kom er nooit meer vandaan, alsjeblieft...


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 05-06-2009 18:50 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2009 18:30 schreef kwelgeest het volgende:
@Mark: Volgens Nu.nl zijn dat gemeenteraadsverkiezingen e komen de uitslagen voor het EP zondag.


Ah, kijk, dat zal me leren om met een schuin oog tv te kijken terwijl ik het net aan het afstruinen ben voor meer info over onze nieuwste N.E.C. aankoop Bjorn Vleminckx

Je hebt uiteraard helemaal gelijk. We hadden in Sheffield geen gemeenteraadsverkiezingen, dus ik was even vergeten dat ze die op andere plekken wel tegelijkertijd hadden. Dus inderdaad nog even wachten op de Europese uitslagen, al vermoed ik dat die een zeer gelijksoortig beeld zullen vertonen. Ik geef Brown niet al te lang meer, eerlijk gezegd. Het schijnt dat zelfs de Labour backbenchers momenteel aan het rebelleren zijn.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 05-06-2009 18:52 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 5 juni 2009 18:50 schreef Mark het volgende:
Ah, kijk, dat zal me leren om met een schuin oog tv te kijken terwijl ik het net aan het afstruinen ben voor meer info over onze nieuwste N.E.C. aankoop Bjorn Vleminckx

Je hebt uiteraard helemaal gelijk. We hadden in Sheffield geen gemeenteraadsverkiezingen, dus ik was even vergeten dat ze die op andere plekken wel tegelijkertijd hadden. Dus inderdaad nog even wachten op de Europese uitslagen, al vermoed ik dat die een zeer gelijksoortig beeld zullen vertonen. Ik geef Brown niet al te lang meer, eerlijk gezegd. Het schijnt dat zelfs de Labour backbenchers momenteel aan het rebelleren zijn.


lekker zooitje ja


Positie Gordon Brown wankelt
Uitgegeven: 5 juni 2009 16:49
Laatst gewijzigd: 5 juni 2009 18:48
LONDEN - In Groot-Brittannië hebben vrijdag opnieuw twee ministers uit de regering van premier Gordon Brown hun ontslag ingediend. Dat meldden Britse media.

De Britse minister van Transport Geoff Hoon zou vrijdagmiddag de handdoek in de ring hebben gegooid. Eerder op de dag diende minister van Defensie John Hutton zijn ontslag in.

Met Hoon en Hutton zijn nu in korte tijd in totaal vijf ministers opgestapt. Hun vertrek heeft te maken met het declaratieschandaal dat de Britse politiek beheerst.

Brown

De affaire dreigt ook Brown de kop te kosten. Een van de opgestapte ministers, James Purnell, heeft de premier daartoe opgeroepen. De premier daarnaast onder druk vanwege de de uitslag van de Europese verkiezingen en gemeenteraadsverkiezingen, die naar verluidt desastreus voor zijn Labourpartij zijn verlopen. Dat blijkt uit eerste prognoses van de BBC.

Als het om landelijke verkiezingen zou gaan zou Labour met 23 procent nog maar de derde partij zijn, achter de Conservatieven met 38 procent en de Liberaal Democraten met 28 procent. Brown heeft echter laten weten dat hij aftreden vanwege de politieke crisis die nu is ontstaan uitsluit.

Verplichtingen

Brown zei niet weg te willen lopen voor zijn verplichtingen als premier. ''Als ik niet de juiste leider was, zou ik niet doorgaan'', zei Brown, die ontkende arrogant te zijn. Brown zei verder dat er weer een ''nette, eerlijke politiek'' moet worden bedreven.

In zijn poging politiek te overleven, heeft Brown besloten zijn kabinet te herschikken. Vrijdag nog hadden twee ministers zijn regeringsploeg verlaten. De afgelopen dagen waren al drie bewindslieden opgestapt.

Johnson

Alan Johnson volgt de opgestapte Jacqui Smith op als minister van Binnenlandse Zaken. Bob Ainsworth is op Defensie de vervanger van John Hutton, die donderdag aftrad.

De belangrijkste ministers blijven echter aan. Het gaat om minister van Financiën Alistair Darling, minister van Buitenlandse Zaken David Miliband en minister van Handel Peter Mandelson. Deze zwaargewichten hebben onomwonden hun steun aan Brown uitgesproken.

Met de kabinetswijziging probeert Brown het initiatief naar zich toe te trekken en oproer binnen zijn eigen partij te smoren. Naar verluidt zijn 75 Labour-parlementariers, een vijfde van het totale aantal, bereid een brief te ondertekenen waarin de premier wordt opgeroepen om op te stappen.

Live verslag

Op de website van de BBC wordt live verslag gedaan van de situatie rond het Britse kabinet.
© ANP/NU.nl


Je moeder.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 05-06-2009 19:21 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 5 juni 2009 0:37 schreef kwelgeest het volgende:
........ PVV is conservatief dus toch meer van de negatieve vrijheid itt D66 die erg van de positieve vrijheid zijn. De PVV streeft naar een land waar werken beloond wordt en waar je 's nachts veilig over straat kan. Ik denk toch echt dat je richting mijn vrijheid moet om die tweede v in pvv te kunnen begrijpen.


Je maakt me nieuwsgierig naar de definitie van negatieve vrijheid.
(Is dat zoiets als negatief vermogen? Of vrij loslopen op een mijnenveld? )



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 06-06-2009 12:12 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2009 19:21 schreef White Tree het volgende:
Je maakt me nieuwsgierig naar de definitie van negatieve vrijheid.
(Is dat zoiets als negatief vermogen? Of vrij loslopen op een mijnenveld? )
Vrijheid door afwezigheid. De bewegings- en handelingsvrijheid die er is voor de burger als de overheid weinig tot geen regels oplecht.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Heer der Heerscharen
Usericon van Heer der Heerscharen
Posted 08-06-2009 1:34 by Heer der Heerscharen Wijzig reactieProfiel van Heer der HeerscharenQuote dit berichthttp://www.monolith-deathcult.com

De Koran met de Bijbel vergelijken op het gebied van gewelddadige passages is zinloos. De Koran en Mein Kampf hebben meer raakvlakken omdat zij beiden oproepen tot geweld.

Dat proces wat nu gevoerd gaat worden wordt een 2 jaar durende gratis reclamecampagne voor de PVV. Hij zal hoe dan ook als overwinnaar uit de strijd komen. Ik begrijp zo'n Spong dan ook helemaal niet, zou die man betaald worden door de PVV?



Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen