IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Overgang? Volgende pagina
Charmant
Usericon van Charmant
Posted 09-06-2009 9:49 by Charmant Wijzig reactieProfiel van CharmantQuote dit bericht

Ik zit nu op 5 VWO en het is niet zeker of ik overga naar 6.
Het spant erom,en ik balanceer nu op het randje..

Heeft een van jullie hier ervaring mee? Tips,eventueel?


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 09-06-2009 9:53 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 9 juni 2009 9:49 schreef Charmant het volgende:
Ik zit nu op 5 VWO en het is niet zeker of ik overga naar 6.
Het spant erom,en ik balanceer nu op het randje..

Heeft een van jullie hier ervaring mee? Tips,eventueel?


Beter je best doen?


Boeiender


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 09-06-2009 9:54 by Ohneschwanz Wijzig reactieProfiel van OhneschwanzQuote dit bericht

Niet op ZM posten maar in je boekjes duiken? Jezelf kastijden als het niet lukt om over te gaan?


Verrassend triviaal


Laurensio
Usericon van Laurensio
Posted 09-06-2009 9:56 by Laurensio Wijzig reactieProfiel van LaurensioQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/laurensio

Hallo

Bij mij spande het in de 5de er ook om, ik moest nog heel veel boekverslagen(waar onze school heel lastig over doet) en mijn cijfers waren op het randje. Ik zat er heel erg mee, ik was echt bang dat ik het niet ging halen.
Maaaarrrr dat is niet gebeurd, ik ging gewoon over gelukkig
Wat ik in die tijd heb gedaan, is simpel gewoon doorgegaan met school zoals ik dat altijd deed. Voor bepaalde proefwerken voor lastige vakken wat extra leren. Ga dus vooral door met voor school dingen maken en doen. Je kan niet meer dan je best doen Als je het dan nog niet haalt, so be it. Je hebt dan je best gedaan en beter dan je best kan je het niet doen
Nu zitten met dat je het misschien haalt, is veel te voorbarig. Nog 1 maand school(of hoelang is het?), nog 1 maandje even doorbikkelen en je ziet wel wat eruit komt. Succes ermee!


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 09-06-2009 9:58 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Geen ervaring mee. Ik ben in 4 VWO afgehaakt



Charmant
Usericon van Charmant
Posted 09-06-2009 9:59 by Charmant Wijzig reactieProfiel van CharmantQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 9:56 schreef Laurensio het volgende:
Hallo

Bij mij spande het in de 5de er ook om, ik moest nog heel veel boekverslagen(waar onze school heel lastig over doet) en mijn cijfers waren op het randje. Ik zat er heel erg mee, ik was echt bang dat ik het niet ging halen.
Maaaarrrr dat is niet gebeurd, ik ging gewoon over gelukkig
Wat ik in die tijd heb gedaan, is simpel gewoon doorgegaan met school zoals ik dat altijd deed. Voor bepaalde proefwerken voor lastige vakken wat extra leren. Ga dus vooral door met voor school dingen maken en doen. Je kan niet meer dan je best doen Als je het dan nog niet haalt, so be it. Je hebt dan je best gedaan en beter dan je best kan je het niet doen
Nu zitten met dat je het misschien haalt, is veel te voorbarig. Nog 1 maand school(of hoelang is het?), nog 1 maandje even doorbikkelen en je ziet wel wat eruit komt. Succes ermee!



Het is inmiddels nog maar 3 weken,inclusief toetsweek.
Ik heb voornamelijk nog maar 2 vakken die ervoor zorgen dat het lastig gaat worden.. Ik probeer ook gewoon zesjes te halen voor die vakken,helaas is wiskunde verplicht op VWO.. probeer al extra opdrachten te krijgen van docenten die me eventueel een beetje goedgezind zijn.. ik hoop dat het me gaat lukken


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-06-2009 10:01 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Men maakt je wijs dat school belangrijk is. Er wordt veel te veel waarde gehecht aan diploma's en dergelijke flauwekul. Maar als je kijkt wat voor mensen rijk zijn of het anderszins ver geschopt hebben, dan is daar zelden iemand bij die zelfs maar zijn/haar middelbare school heeft afgemaakt.
Gewoon stoppen met school en gaan werken, b.v. door voor jezelf te beginnen. Of een stukje werken en dan een wereldreis gaan maken. Het enige dat je op school leert is niet zelfstandig nadenken en voorgekauwde kennis erin rammen. Het wordt nu tijd om eens van jezelf en van het leven te gaan leren.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Laurensio
Usericon van Laurensio
Posted 09-06-2009 10:03 by Laurensio Wijzig reactieProfiel van LaurensioQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/laurensio

quote:
Op 9 juni 2009 9:59 schreef Charmant het volgende:
Het is inmiddels nog maar 3 weken,inclusief toetsweek.
Ik heb voornamelijk nog maar 2 vakken die ervoor zorgen dat het lastig gaat worden.. Ik probeer ook gewoon zesjes te halen voor die vakken,helaas is wiskunde verplicht op VWO.. probeer al extra opdrachten te krijgen van docenten die me eventueel een beetje goedgezind zijn.. ik hoop dat het me gaat lukken


Oh oke, 2 lesweekjes dus. Sta je op dit moment op overgaan? Om jezelf een beetje gerust te stellen, kun je kijken naar wat je moet halen om een voldoende te blijven staan of een voldoende te staan(ookwel de examenslaagmanier). Welk profiel doe je eigenlijk? Op internet zijn namelijk ook heel veel oefenopdrachten te vinden Heel handig!
Je haalt het wel


sneeuwwatje
Usericon van sneeuwwatje
Posted 09-06-2009 10:06 by sneeuwwatje Wijzig reactieProfiel van sneeuwwatjeQuote dit bericht

Mmm de MAVO duurde bij mij al 6 jaar, ben ik ook niet slechter van geworden. Dus, als je het niet haalt lijkt het me toch ook niet erg! Is weer een manier om langer uit te stellen wat je later eigenlijk wilt gaan doen. En, het is maar een opleiding, wat is een jaar blijven hangen op een mensenleven dan?

gegroet en succes


Laurensio
Usericon van Laurensio
Posted 09-06-2009 10:07 by Laurensio Wijzig reactieProfiel van LaurensioQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/laurensio

quote:
Op 9 juni 2009 10:01 schreef bastianus het volgende:
Men maakt je wijs dat school belangrijk is. Er wordt veel te veel waarde gehecht aan diploma's en dergelijke flauwekul. Maar als je kijkt wat voor mensen rijk zijn of het anderszins ver geschopt hebben, dan is daar zelden iemand bij die zelfs maar zijn/haar middelbare school heeft afgemaakt.
Gewoon stoppen met school en gaan werken, b.v. door voor jezelf te beginnen. Of een stukje werken en dan een wereldreis gaan maken. Het enige dat je op school leert is niet zelfstandig nadenken en voorgekauwde kennis erin rammen. Het wordt nu tijd om eens van jezelf en van het leven te gaan leren.


Ben het helemaal met je eens. Cijfers en diploma's zeggen eigenlijk helemaal niks en als mens heb je er ook niets tot nauwelijks niets aan. Maar ik denk dat school buiten het leergebeuren ook vooral een plek is waar je toch erg veel kan opsteken. Dan heb ik het niet over de bibliotheken die de leraren in je proppen, maar de omgang met andere mensen en het zelfstandig opzetten van bijvoorbeeld een profielwerkstuk. Daar leer je denk ik wel degelijk iets van. En zeker als je al in VWO 5 zit, kan je het best doorgaan. VWO6 is een boel herhaling van wat je al hebt gehad, dus als je VWO 5 haalt, kom je VWO 6 ook wel door. En dan heb je school toch leuk afgemaakt


Charmant
Usericon van Charmant
Posted 09-06-2009 10:07 by Charmant Wijzig reactieProfiel van CharmantQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 10:03 schreef Laurensio het volgende:
Oh oke, 2 lesweekjes dus. Sta je op dit moment op overgaan? Om jezelf een beetje gerust te stellen, kun je kijken naar wat je moet halen om een voldoende te blijven staan of een voldoende te staan(ookwel de examenslaagmanier). Welk profiel doe je eigenlijk? Op internet zijn namelijk ook heel veel oefenopdrachten te vinden Heel handig!
Je haalt het wel


Ik doe Cultuur en Maatschappij.
Op dit moment sta ik nog onvoldoende voor wiskunde en biologie.. Gewoon omdat ik in het begin van het jaar biologie niet echt serieus genomen heb.. Als ik mijn cijfers beiden nog met vier-tiende op weet te krikken haal ik het hoogstwaarschijnlijk wel... Mijn coördinator zegt van wel,maar mijn eigen gevoel is natuurlijk meer van belang..


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-06-2009 10:10 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Nee, het gevoel van je coördinator is van belang. Als hij zegt dat je het gaat redden, ga je het redden. Simpel, lijkt me.


Laurensio
Usericon van Laurensio
Posted 09-06-2009 10:12 by Laurensio Wijzig reactieProfiel van LaurensioQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/laurensio

quote:
Op 9 juni 2009 10:07 schreef Charmant het volgende:
Ik doe Cultuur en Maatschappij.
Op dit moment sta ik nog onvoldoende voor wiskunde en biologie.. Gewoon omdat ik in het begin van het jaar biologie niet echt serieus genomen heb.. Als ik mijn cijfers beiden nog met vier-tiende op weet te krikken haal ik het hoogstwaarschijnlijk wel... Mijn coördinator zegt van wel,maar mijn eigen gevoel is natuurlijk meer van belang..


Oke. Als je echt maar net over gaat, is er een kans dat VWO6 heel zwaar gaat worden.
Ik weet niet hoe je cijfers voor het begin van dit jaar waren, maar als je alleen dit jaar slechte cijfers hebt gehaald, is het soms beter om te blijven zitten. Ik zeg niet dat dat voor jou geldt. Een vriend van me ging echt net over van VWO 5 naar 6, met allemaal net wel cijfers. In de zesde had hij daardoor een grote uitdaging. Dat heeft hem dan ook de kop gekost en zo heeft hij de zesde over gedaan. Hij bleef dus last hebben van de slechte cijfers uit de vijfde.
Misschien gaat dit nu totaal niet over jou, maar ik vond t wel een mooi voorbeeld van hoe blijven zitten af en toe beter kan zijn.


Silence
Usericon van Silence
Posted 09-06-2009 10:17 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 9:49 schreef Charmant het volgende:
Ik zit nu op 5 VWO en het is niet zeker of ik overga naar 6.
Het spant erom,en ik balanceer nu op het randje..

Heeft een van jullie hier ervaring mee? Tips,eventueel?
Het is natuurlijk kut om te blijven zitten, en je wilt nu niks liever dan gewoon het jaar halen en overgaan. Maar je moet voor jezelf nagaan of je het in je hebt om nu heel hard te werken en het jaar gewoon te halen. én of je het in je hebt, volgend jaar heel hard te werken. Een groot deel van je cijfers dit jaar neem je mee naar je examens. Als het allemaal 5.5-jes zijn, dan word het volgend jaar wederom spannend. Soms kan je dus beter kiezen toch rustig aan te doen, dit jaar over te doen, en met een goeie lijst over te gaan volgend jaar.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-06-2009 10:19 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Mijn natuurkunde-docent rekende de klas altijd voor dat als je 1 keer bleef zitten, je het jaarinkomen dat je hierdoor misloopt (doordat je een jaar later begint met werken) de rest van je leven niet meer terug kan verdienen.

Anyway, waar maak je je druk om, als je kennispeil te laag is om over te gaan en je doet het 5e jaar nog een keer (en je doet je BEST) is het eindexamen appeltje-eitje.


Lalena
Usericon van Lalena
Posted 09-06-2009 10:22 by Lalena Wijzig reactieProfiel van LalenaQuote dit bericht

Als je over wilt gaan, moet je gewoon leren Zeker als je CM hebt. Ik zelf ook CM gedaan, net de examens gehad. Voor mij was school tot de 6e klas een makkie omdat ik alle kunstvakken had en een talenknobbel heb, maar in de 6e moet je echt zorgen dat je gewoon goed en vaak leert en vooral opletten in de les
En wiskunde is gewoon een klotevak. Echt achterlijk dat mensen met CM profiel kansberekening enzo krijgen, want de meeste CMers vinden dat juist het moeilijkste.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-06-2009 10:39 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 10:22 schreef Lalena het volgende:
En wiskunde is gewoon een klotevak.

Nee. Er wordt alleen een eng iets van gemaakt omdat men altijd maar blijft zeiken dat het zo moeilijk en abstract is en dat je er toch niets aan hebt. Het is niet lastig, het vraagt alleen dat je gestructureerd en logisch denkt en daarmee een probleem weet op te lossen. Zeer waardevolle skill
quote:
Echt achterlijk dat mensen met CM profiel kansberekening enzo krijgen, want de meeste CMers vinden dat juist het moeilijkste.

Ahhh, nu snap ik ook waarom je wiskunde moeilijk vindt, je ontbeert alle logica


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Lalena
Usericon van Lalena
Posted 09-06-2009 10:50 by Lalena Wijzig reactieProfiel van LalenaQuote dit bericht

Nou ik ben dan ook wel extreem slecht in wiskunde ja. Ik snap het vaak wel, maar zodra ik een toets krijg weet ik niet meer wat ik waar moet doen en welke functie op de rekenmachine ook al weer waar voor was Maar bij mij in de CM klas was er niemand die kansberekening echt goed kon, en het examen dit jaar is echt enorm slecht gemaakt.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-06-2009 10:50 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Zijn er trouwens meer mensen die dachten dat dit topic over de menopauze zou gaan en gestart was door één van de allereerste vrouwelijke metalfans? In dat geval zeg ik toch Famosan, en Maca natuurlijk. Overigens weet ik door een onlangs opgedane ervaring dat de menopauze niet standaard invloed hoeft te hebben op het libido van een vrouw helaas.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 09-06-2009 11:04 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 9 juni 2009 10:01 schreef bastianus het volgende:
Men maakt je wijs dat school belangrijk is. Er wordt veel te veel waarde gehecht aan diploma's en dergelijke flauwekul. Maar als je kijkt wat voor mensen rijk zijn of het anderszins ver geschopt hebben, dan is daar zelden iemand bij die zelfs maar zijn/haar middelbare school heeft afgemaakt.
Gewoon stoppen met school en gaan werken, b.v. door voor jezelf te beginnen. Of een stukje werken en dan een wereldreis gaan maken. Het enige dat je op school leert is niet zelfstandig nadenken en voorgekauwde kennis erin rammen. Het wordt nu tijd om eens van jezelf en van het leven te gaan leren.


Je kan ook eerst je school/studie afmaken en vervolgens voor jezelf beginnen. Mocht dat dan falen of tegenvallen dan heb je tenminste nog diploma's om op terug te vallen zodat je niet gedoemd bent de rest van je leven productiewerk te verrichten.

Uiteraard kan je zonder diploma's net zo goed ver komen als met diploma's, maar het gros van de mensen zonder afgeronde opleiding zal die mogelijkheid of dat geluk niet hebben.

Ik denk dat het wel meevalt met het overschatten van het nut van scholing/diploma's.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-06-2009 11:06 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

@ bastianusus: Haha daar dacht ik ook aan, zeker toen ik jou als laatste poster zag staan.


Ik ben vanaf 4 VWO steeds minder naar school gegaan en mn cijfers werden er steeds hoger op, in 6 VWO misschien net 10% van de vakken gevolgd. Maar dan moet je wel goed kunnen leren voor je tentamens. Ik werd juist geremd door al dat huiswerk en aanwezigheidsplicht enzo. Dat zal vast niet bij iedereen zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 09-06-2009 11:06]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-06-2009 11:13 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 9 juni 2009 11:04 schreef Kramy het volgende:
Ik denk dat het wel meevalt met het overschatten van het nut van scholing/diploma's.



Op universiteit leer ik behoorlijk veel wat je echt nooit in 1 jaar opklimmend werken te weten komt. Natuurlijk wel veel breder en je hebt niet alles nodig voor je latere beroep, maar wel erg leuk en toch wel handig.

Op HBO krijg ik het idee dat je helemaal gek gegooid wordt met zinloze reflecties Maar je zal er vast wel wat aan die diploma hebben.

Wat ik van MBOers hoor is dat ze meer kunnen leren met werken, die doen echt geen ene klote, en lopen elke dag nog met propjes in de klas te schieten, natuurlijk kan dat gaaf zijn maar als het je niet interesseert wat doe je er dan nog het hoeft toch niet....


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 09-06-2009 11:15 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 10:01 schreef bastianus het volgende:
Men maakt je wijs dat school belangrijk is. Er wordt veel te veel waarde gehecht aan diploma's en dergelijke flauwekul. Maar als je kijkt wat voor mensen rijk zijn of het anderszins ver geschopt hebben, dan is daar zelden iemand bij die zelfs maar zijn/haar middelbare school heeft afgemaakt.
Gewoon stoppen met school en gaan werken, b.v. door voor jezelf te beginnen. Of een stukje werken en dan een wereldreis gaan maken. Het enige dat je op school leert is niet zelfstandig nadenken en voorgekauwde kennis erin rammen. Het wordt nu tijd om eens van jezelf en van het leven te gaan leren.


Ja, daarom doen al die allochtone schooluitvallers het ook zo goed...?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-06-2009 11:20 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

dat zit natuurlijk gewoon in de genen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-06-2009 11:22 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

@Elite:
Gerontofilie ftw!
@Kramy:
Je beschrijft het allemaal heel juist en verstandig. Toch vind ik het jammer dat je school en daarmee je carrièrepad vaak zo voorgekookt zijn, en dat je al zo jong belangrijke beslissingen neemt die van invloed zijn op je verdere leven. Zelf heb ik mijn school zorgvuldig verkloot, en ook van de studie een grote puinbak gemaakt.
Toch heb ik hier zelden spijt van. Soms vind ik het wel jammer, als "deskundigen" mij op het werk iets voorschrijven waarvan ik pertinent zeker weet dat ze het bij het verkeerde eind hebben. Maar blijkbaar heb ik mijn pad buiten de school om uit moeten stippelen. En via via ben ik toch wel in het werkveld en op de plek uitgekomen waar ik het naar mijn zin heb.
En om nu iets aan de frustratie over de deskundigen te doen ga ik binnenkort w.s. zelf een studie oppakken om deskundige te worden. Maar ik weet ook zeker dat ik eerst wat persoonlijke stappen moest nemen om goed te worden in mijn werkveld. Dus vijftien jaar geleden was ik er echt nog niet klaar voor, voornamelijk vanwege persoonlijke omstandigheden.
Maar goed, de volgorde school-werk is niet zo heilig als soms gezegd wordt. Soms kan een andere of omgekeerde volgorde net zo heilzaam zijn.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 09-06-2009 11:23 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Dacht eerst dat dit topic door een verontruste vrouw van 50 was gestart.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen