IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Mayhem deel 2 Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 12-12-2018 16:42 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ik mis dat soort info wel hoor, in deze streamtijden.. vroeger pluisde ik die cdboekjes helemaal uit


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 12-12-2018 18:13 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 12 december 2018 16:42 schreef spectre het volgende:
ik mis dat soort info wel hoor, in deze streamtijden.. vroeger pluisde ik die cdboekjes helemaal uit


+1, ik weet nog dat ik zwaar onder de indruk was dat de beschrijving van de totale drumsetup van Hellhammer in het boekje van Chimera stond


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 16-12-2018 10:38 by Deceptikoen Wijzig reactieProfiel van DeceptikoenQuote dit bericht

Nu een paar keer de rerelease van GDOW geluisterd, en geen idee waarom ik deze vroeger niks vond of niet aangeschaft heb.

De originele staat me dus echt niet bij, maar ik vind die rerelease echt een vette plaat, supersfeertje, vette riffs. Deze zsm ook maar fysiek aanschaffen.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 16-12-2018 22:26 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Door de remaster ook weer naar het origineel gaan luisteren. Ik weet het nog niet. De bas staat voor in de mix in de nieuwe, waar hij bij de ouden nagenoeg niet te horen was. Drums eveneens voor in de mix nu. Misschien net too much. En ergens is het nu ook een gebruikelijkere bm sound.

Ik ben geen fan van het klinische/kille van de originele master, maar dat maakt de plaat ergens ook wel uniek. Het geeft ook een bepaalde sfeer.

Either way: GDoW blijft heel vet. Sterk ondergewaardeerde plaat, hoewel hij nu opeens in de gratie lijkt.



Sjon
Usericon van Sjon
Posted 17-12-2018 16:04 by Sjon Wijzig reactieProfiel van SjonQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2018 22:26 schreef Dirge for november het volgende:
De bas staat voor in de mix in de nieuwe, waar hij bij de ouden nagenoeg niet te horen was. Drums eveneens voor in de mix nu.


En de drums stonden bij de originele mix niet voorin de mix?? Misschien even een tripje naar de kno arts binnenkort?


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 17-12-2018 17:43 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 17 december 2018 16:04 schreef Sjon het volgende:
En de drums stonden bij de originele mix niet voorin de mix?? Misschien even een tripje naar de kno arts binnenkort?


Ga je gang. Drums klinken nu een stuk prominenter.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 18-12-2018 0:03 by Sjon Wijzig reactieProfiel van SjonQuote dit bericht

Laatst al gedaan, alles prima.

Veel prominenter dan dat triggerfeest kan qua drums niet echt. Misschien verwar je een wat vollere drumsound met iets meer bekkens als prominenter.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 18-12-2018 13:10 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

De drums overheersen nu meer ten opzichte van de andere instrumenten omdat ze een groter frequentiebereik hebben. Omdat ze 'voller' zijn. De oorspronkelijke klinische drums stonden ook prominent in de mix, maar belemmerde de andere instrumenten net even minder.



bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 18-12-2018 14:00 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Ik vind het geen vooruitgang. Het is allemaal ten koste van de gitaar gegaan.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 18-12-2018 15:35 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Het lijkt nu ten minste ergens op. De originele mix stond het luisterplezier behoorlijk in de weg. Ik ben alvast blij met deze remix (en dat ben ik voor de duidelijkheid niet vaak met remixen).


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 20-12-2018 9:27 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Uit de review op de FP:

quote:
Het allereerste dat opvalt is dat de drums anders klinken. En niet echt positief, het klinkt allemaal wel heel erg digitaal en klinisch.


De hele plaat is ingedrumd op een digitaal drumstel. De oorspronkelijke klinische sound werd nu vervangen door een voller, warmer geluid. En dan krijg je deze conclusie?

quote:
fouten qua timing, al dan niet bewust, met name de gitaren vallen net wat te vroeg in


Opeens lijkt dat advies van Sjon over een bezoek aan kno arts voor sommigen toch toepasselijk.

quote:
Maniac was een sterke factor op dit album


I rest my case.





When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 20-12-2018 10:34 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Gisteren Ordo Ad Chao weer eens geluisterd. Kan er meer mee dan vroeger. Vraagt om nog wat luisterbeurten



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 20-12-2018 11:52 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Vreemd genoeg zet ik die niet zo vaak op, terwijl ik het wel een van de beste Mayhem platen vind. Misschien omdat het ook een beetje een uitputtende plaat is als je hem met de nodige aandacht wil beluisteren.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 20-12-2018 12:03 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Precies dat.



Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 20-12-2018 13:30 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Ordo ad Chao kan ik door de productie gewoon echt niet naar luisteren. En dat terwijl het volgens mij een briljante plaat is, ik hem als vette steelcase in de kast heb staan en ik er toentertijd knap lang naar heb gezocht. Alsof ze de eindmix door een lowpass-filter hebben getrokken, enige waar een beetje hoog in zit zijn de bekkens.

Heb geen enkele moeite met stofzuigerblack, om maar een voorbeeld te noemen, maar dit mist wat mij betreft zoveel definitie dat ik na 30 seconden afhaak. Elke keer weer.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 20-12-2018 19:21 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Ordo Ad Chao is mijn favoriet album van hen, en bijgevolg mijn favoriet black metal album (met Grand Declaration Of War als dicht opzittende tweede).

Ordo is trouwens bijna volledig bedacht door Blasphemer. Hij wou toen het meest negatieve album ooit maken. De sound van die plaat was hij per ongeluk opgekomen toen hij wat zat te jammen bij hem thuis. Hij heeft tegen de sound engineer gezegd dat dit de sound was die hij wou voor de plaat, en als het niet identiek hetzelfde zou klinken zou hij de plaat wel integraal bij hem thuis gaan opnemen.

Dat is ook wat ik zo geweldig vind aan de productie van Ordo. Ik ken geen enkel metal album dat zo een desolate en negatieve sfeer perfect weergeeft als deze. En ja, de eerste keer dacht ik ook "precies een demo productie", maar uiteindelijk draagt het alleen maar bij aan die plaat. Dat in combinatie met toch wel een experimentele aanpak van riffing.

Maar ik begrijp volledig dat veel mensen er niks mee aankunnen. Daarvoor is de plaat teveel een tegenpool van wat de doorsnee metalhead aantrekt in metal...


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 21-12-2018 0:44 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Dat is dus wat ik nu ervaar. Ik luister er met andere oren naar en ja, de sound is dus heel afwijkend. En heel dof. Maar dat past dus bijzonder goed bij de sfeer. En nu ik er ander naar luister hoor ik tevens dat wat er met dat geluid gedaan is in de mix wél heel goed is. De plaatsing, de balans etc. alles staat in het teken van het eindproduct. Het is wel wennen, maar ik vind het niet langer een 'slechte productie'.



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 21-12-2018 8:06 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht



When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 23-12-2018 19:26 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 20 december 2018 9:27 schreef Count Usher het volgende:
Uit de review op de FP:







Opeens lijkt dat advies van Sjon over een bezoek aan kno arts voor sommigen toch toepasselijk.








Hij heeft toch gelijk? De gitaren vallen nu vroeger in op sommige stukken.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 25-01-2019 18:45 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Beetje in de early black metal gedoken.. nooit zo mijn muziek geweest. Maar ik vind die Dead wel een erg fascinerend figuur. Echt een unieke gast. Jammer dat hij niet te horen is op "De Mysteriis Dom Sathanas". Is er ooit materiaal uitgebracht waarop hij meedoet?


... hoe de hazen lopen ...


ex-filosofem
Usericon van ex-filosofem
Posted 25-01-2019 19:07 by ex-filosofem Wijzig reactieProfiel van ex-filosofemQuote dit bericht

1990 Studio Tracks (Demo) Vocals
1993 Live in Leipzig (Live album) Vocals
1995 The Dawn of the Black Hearts - Live in Sarpsborg, Norway 28/2, 1990 (Live album) Vocals
1996 Freezing Moon (Single) Vocals, Lyrics
1996 Out from the Dark (Compilation) Vocals
2002 Jihad / Freezing Moon (Split) Lyrics (track 6), Vocals
2004 Cult of Aggression (Video) Vocals
2008 Pure Fucking Mayhem (Video) Vocals
2016 Live in Zeitz (Live album) Vocals
2017 Live in Sarpsborg (Live album) Vocals
2017 Live in Jessheim (Live album) Vocals


That we build great walls, but for our sins. We open up the gates and let the assassins in.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 25-01-2019 19:16 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Thanx man, zijn dat allemaal officiële releases?

Live in Leipzig staat nu op. Dit klinkt veel agressiever zieker en ellendiger dan DMDS, gaaf!


... hoe de hazen lopen ...


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 25-01-2019 19:29 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2019 18:45 schreef faalhaas het volgende:
Beetje in de early black metal gedoken.. nooit zo mijn muziek geweest. Maar ik vind die Dead wel een erg fascinerend figuur. Echt een unieke gast. Jammer dat hij niet te horen is op "De Mysteriis Dom Sathanas". Is er ooit materiaal uitgebracht waarop hij meedoet?
Hij zit ook in de clip van Bewitched van Candlemass. Of wist je dat al?


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 25-01-2019 19:30 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2019 19:29 schreef bokkie666 het volgende:
Hij zit ook in de clip van Bewitched van Candlemass. Of wist je dat al?


Nee, wist ik niet, ga ik straks kijken.


... hoe de hazen lopen ...


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 25-01-2019 19:33 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 25 januari 2019 19:30 schreef faalhaas het volgende:
Nee, wist ik niet, ga ik straks kijken.


Die clip is geregisseerd door Jonas Åkerlund, de drummer van Bathory. Hij heeft ook de aankomende Lords of Chaos-film geregisseerd.



Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen