IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : piesgieatrie (psychiatrie tipok) Vorige pagina | Volgende pagina
Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 27-08-2010 23:54 by Yirroth Profiel van Yirroth

Wat bedoel je precies? De pillen-fetisj?


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 28-08-2010 0:03 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

ja. Vaak suggereerde dat het tijdelijk gebruik betreft. Ik ken een shitload aan junks die net zo begonnen zijn.



Wat doet een dealer??

Mensen verslaafd maken zodat je een vaste klant hebt. De medicijn industrie werkt niet veel anders. Het is een perfecte formule want de meeste problemen worden onderdrukt ipv opgelost.

Hele volksstammen die problemen onderdrukken met drugs. En dat werkt ook prima.

TOT je er mee stopt.

maar goed, mijn kijk wijkt af van de norm.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 28-08-2010 0:10 by Yirroth Profiel van Yirroth

De mijne ook, maar om andere redenen.

Een reden waarom ik de medicijn-industrie niet vertrouw is dat omkopen/paaien van artsen en apothekers.
Voorbeeld: een vriendin van mij (inmiddels zelf arts) moest bij de apotheek een speciale anticonceptiepil halen, omdat zij allergisch is voor bepaalde bestandsdelen in reguliere.
Kreeg zij van de apotheker een of ander duur merk mee waarin die troep alsnog zat (haar moeder is huisarts, dus overleg en op hoge poten naar de apotheek teruggaan heeft het uiteindelijk opgelost).

[Dit bericht is gewijzigd door Yirroth op 28-08-2010 0:10]


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 28-08-2010 0:12 by KHPLF Profiel van KHPLF

quote:
Op 27 augustus 2010 23:40 schreef Black Jew het volgende:
Gewoon grenzen aangeven. Als je geen pillen wil, niet doen.


+1

En verder, mij lijkt voor jezelf ook beter omdat je je "probleem" zelf oplost (naja, dat je er iig het gevoel voor hebt dat je er zelf wat aan gedaan hebt) zonder ergens echt afhankelijk van te zijn zodat je er een zelfvoldaner gevoel van krijgt, maar mss ook wel niet


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 28-08-2010 14:43 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 28 augustus 2010 0:10 schreef Yirroth het volgende:
De mijne ook, maar om andere redenen.

Een reden waarom ik de medicijn-industrie niet vertrouw is dat omkopen/paaien van artsen en apothekers.


ooh op die fiets. Dat is allemaal big shit.


Het is gewoon geld verdienen.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 28-08-2010 14:52 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

en als je veel geld hebt kun je bijna alles doen wat je wilt. Ziektes verzinnen ofzo


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 28-08-2010 15:58 by Yirroth Profiel van Yirroth

Ook goed om te weten dat je verslaafd aan die krengen kan worden, ik ben nogal verslavingsgevoelig. Vandaar dat ik ook geen drugs of drank (afgezien van dat ik alcohol goor vind smaken) neem. Computers, online pokeren en kennis zijn daarentegen wel verslavingen.

(Hoewel ik bij pokeren niets meer stort en via online freerolls een bankroll hoop op te bouwen.)


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


rotor
Usericon van rotor
Posted 28-08-2010 16:06 by rotor Profiel van rotor

quote:
Op 28 augustus 2010 14:43 schreef Black Jew het volgende:
fiets.

Die dingen zijn ook verslavend en de meeste fietsenhandelaren proberen ook rijker van je te worden.

M'n broer is trouwens psychiater en ik weet dat hij zijn belangenverstrengeling met de medicijnenindustrie of whatever 0.0 is.

Het probleem is natuurlijk dat zelfs een psychiater/psycholoog jouw problemen niet kan verhelpen 'als een chirurg', je zult het toch echt zelf moeten doen.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 28-08-2010 16:09 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 28 augustus 2010 16:06 schreef rotor het volgende:
Die dingen zijn ook verslavend en de meeste fietsenhandelaren proberen ook rijker van je te worden.

M'n broer is trouwens psychiater en ik weet dat hij zijn belangenverstrengeling met de medicijnenindustrie of whatever 0.0 is.

Het probleem is natuurlijk dat zelfs een psychiater/psycholoog jouw problemen niet kan verhelpen 'als een chirurg', je zult het toch echt zelf moeten doen.


niets gaat vanzelf. behalve dood gaan.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 28-08-2010 16:13 by Yirroth Profiel van Yirroth

quote:
Op 28 augustus 2010 16:06 schreef rotor het volgende:
Het probleem is natuurlijk dat zelfs een psychiater/psycholoog jouw problemen niet kan verhelpen 'als een chirurg', je zult het toch echt zelf moeten doen.


Klopt, en ik heb het idee dat dat bij mij door training moet gebeuren, aangezien jaren aan psychologie niets opleveren. Mijn lerend vermogen is niets mis mee, maar het uitvoeren wel, ergo: training.

[Dit bericht is gewijzigd door Yirroth op 28-08-2010 16:14]


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 28-08-2010 17:24 by BerserkerWoman Profiel van BerserkerWomanhttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 28 augustus 2010 0:03 schreef Black Jew het volgende:
ja. Vaak suggereerde dat het tijdelijk gebruik betreft. Ik ken een shitload aan junks die net zo begonnen zijn.



Wat doet een dealer??

Mensen verslaafd maken zodat je een vaste klant hebt. De medicijn industrie werkt niet veel anders. Het is een perfecte formule want de meeste problemen worden onderdrukt ipv opgelost.

Hele volksstammen die problemen onderdrukken met drugs. En dat werkt ook prima.

TOT je er mee stopt.

maar goed, mijn kijk wijkt af van de norm.


quote:
Op 28 augustus 2010 0:10 schreef Yirroth het volgende:
De mijne ook, maar om andere redenen.

Een reden waarom ik de medicijn-industrie niet vertrouw is dat omkopen/paaien van artsen en apothekers.
Voorbeeld: een vriendin van mij (inmiddels zelf arts) moest bij de apotheek een speciale anticonceptiepil halen, omdat zij allergisch is voor bepaalde bestandsdelen in reguliere.
Kreeg zij van de apotheker een of ander duur merk mee waarin die troep alsnog zat (haar moeder is huisarts, dus overleg en op hoge poten naar de apotheek teruggaan heeft het uiteindelijk opgelost).


Afgelopen Donderdag naar de dame geweest met neigingen(op de Paaz), haar officiele diagnose is overigens depressief, stemmingswisselingen en manisch depressief.
In mijn ogen is ze een behoorlijke borderliner met al het bovenstaande van dien, waaruit later bleek dat ze haar daar toch ook kenmerken van toegekend hebben.
Anyway, ze zit er nu bijna een week (vrijwillig), maar ze moet blijkbaar nog 2 weken. Ze kunnen geen kant met haar op dus gaat ze stichting MEE een behandeling krijgen in Oostrum(?) en dat kan pas in September. Maar wat is nu het geval..ze moet daar nogminimaal 2 weken blijven, want haar arts gaat met vakantie en nu heeft ze mooi een anti psychoticum gekregen en mag ze het zich bekeijken. Wel heeft ze de dagtherapietjes erbij waar ze geen hol mee opschiet etc..
Zoals ik het dus zie is het meer van, Kom we geven haar een tabletje dat houdt haar wel zoet de komende 2 weken.
Blurghh, terwijl ze sinds december die troep al niet meer slikte en nee het is er daardoor niet slechter door geworden, in de tijd dat ze volledig onder de medicatie zat ging het er slechter met haar aan toe en daarvoor al helemaal. Eigenlijk is ze verbeterd, maar ze heeft gewoon de juiste begleiding nodig en een goede cursus, maar nu schepen ze haar toch maar weer af met een "tabletje" <ik krijg de schijt van dat woord en wie weet welke troep daarop weer volgt. Terwijl ze het zelf ook helmaal niet wilt en een andere oplossing daarvoor wil krijgen. Maar ze is gemakkelijk beïnvloedbaar, dus ze denkt nee, maar omdat de dokter zo overtuigend/aandringend is zegt ze toch maar ja


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 28-08-2010 17:26 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Ach al die diagnoses, als ik al die psych's moet geloven heb ik zo'n beetje elke psychische aandoening wel of minsten ooit gehad.

Vroeger noemden ze het gewoon goed gek, veel makkelijker.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 28-08-2010 17:29 by Yirroth Profiel van Yirroth

Mja, vroegeren werden de zwakkeren niet in leven gehouden en werd niet elk mens gezien als een werktuig wat mee moet doen aan de economie.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-08-2010 23:38 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 28 augustus 2010 17:29 schreef Yirroth het volgende:
Mja, vroegeren werden de zwakkeren niet in leven gehouden en werd niet elk mens gezien als een werktuig wat mee moet doen aan de economie.
Vooral dat laatste inderdaad, dat maakt veel kapot. Vriend van me is net uit een psychose, en moet nu verplicht alweer vier dagen in de week volledig werken. Is alweer hard bezig erin te raken. Zijn vriendin gaat er aan onderdoor. Voor die paar rotcenten. Bovendien is het niet efficiënt, uiteindelijk draai je mensen verder de vernieling in en kost het allemaal nog meer geld.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 29-08-2010 11:07 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

het kost ook veel tijd.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 29-08-2010 12:29 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

als ik mij slecht voel zoek ik dit soort dingen op:




IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 30-08-2010 12:20 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 28 augustus 2010 17:24 schreef BerserkerWoman het volgende: Maar ze is gemakkelijk beïnvloedbaar, dus ze denkt nee, maar omdat de dokter zo overtuigend/aandringend is zegt ze toch maar ja


heftig verhaal.

dit stuk wat ik er uit haal is veel voorkomend. Wat je hier omschrijft is niet veel anders als het beginnen met drugs. Veel mensen die beïnvloedbaar zijn raken op die manier ook aan de drugs. Sociale druk yeah tell me about it.

Ik wilde nooit pillen maar ze hebben mij op een goed moment ook om gekregen.

Ik ben daardoor nog verder gaan afwijken. Daar ben ik uiteindelijk dankbaar voor.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


herrie
Usericon van herrie
Posted 30-08-2010 12:23 by herrie Profiel van herrie

quote:
Op 28 augustus 2010 17:26 schreef Burzum het volgende:
Ach al die diagnoses, als ik al die psych's moet geloven heb ik zo'n beetje elke psychische aandoening wel of minsten ooit gehad.

Vroeger noemden ze het gewoon goed gek, veel makkelijker.


of: gewoon een druk kind (werd later de adhd-hype met alle wajong gevolgen van dien).


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 30-08-2010 12:25 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 30 augustus 2010 12:23 schreef herrie het volgende:
of: gewoon een druk kind (werd later de adhd-hype met alle wajong gevolgen van dien).


Ik wist niet dat je met alleen ADHD een wajong kon krijgen.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


herrie
Usericon van herrie
Posted 30-08-2010 12:26 by herrie Profiel van herrie

ik lees van een aantal mensen een hoop verhalen over medicijnen en het innemen ervan... ik geloof ook best dat als je een borderliner op de afdeling hebt, die het liefste zo rustig mogelijk wil hebben, wat versuft met tabletten etc... voor heel veel klinieken is borderline ook een contra-indicatie voor opname (en ook vaak terecht)... dan beter de vers-training of dgt mijn inziens...

verder: natuurlijk wordt er door de farmaceutische industrie gelobbyed... ooit eens een belachelijke avond meegemaakt (uiteten, etc)...

echter...gedurende de jaren heb ik ook veel goede effecten gezien van medicijnen zoals diverse anti/psychotica, campral, anti depressiva´s, goed ingesteld worden op lithium etc...

er zijn zeker veel voorbeelden waarbij het misgaat, maar het is naar mijn eigen ervaring ook een hele andere kant.


herrie
Usericon van herrie
Posted 30-08-2010 12:27 by herrie Profiel van herrie

quote:
Op 30 augustus 2010 12:25 schreef Black Jew het volgende:
Ik wist niet dat je met alleen ADHD een wajong kon krijgen.


ken er genoeg... regels zijn gelukkig begin dit jaar (eigenlijk vanaf verleden jaar) enorm aangescherpt!


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 30-08-2010 12:28 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 30 augustus 2010 12:27 schreef herrie het volgende:
ken er genoeg... regels zijn gelukkig begin dit jaar (eigenlijk vanaf verleden jaar) enorm aangescherpt!


Zo leer ik ook weer dingen.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


herrie
Usericon van herrie
Posted 30-08-2010 12:32 by herrie Profiel van herrie

da´s ook het nadeel van het eerdere beleid. borderliners, adhd´ers, en stempel maar effe door, die niet kunnen werken en eigenlijk al voor hun 18e arbeidsongeschikt waren... terwijl, da´s dan weer grappig, de diagnose borderline formeel pas op - na je 21ste mag `gediagnosticeerd` worden... kortom, ik heb heel veel respect voor mensen die - ondanks een bepaalde beperking - wel hun handen uit de mouwen steken... verstandelijk gehandciapten die in winkels en zo werken, echt heel mooi om te zien! Meedoen is 100 x beter dan wegblijven!


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 30-08-2010 12:36 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

ja. Het is ook bewezen dat ook gezonde mensen achter uit gaan als ze geen proces meer hebben waar ze aan deel kunnen nemen. Whatever dat ook mag wezen want dat verschilt per persoon.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


herrie
Usericon van herrie
Posted 30-08-2010 12:38 by herrie Profiel van herrie

ander praktijk voorbeeld...cliënt die ik jaren begeleid heb, goed is ingesteld op antipsychoticum werkt inmiddels weer 24 uur betaald als concierge! kijk, dat vind ik dus klasse!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen