IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Design, vormgeving & architectuur Vorige pagina | Volgende pagina
Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 18-06-2009 23:35 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 18 juni 2009 23:32 schreef MR. N het volgende:
Ik vind de Jugendstil stijl wel mooi.







Zeker, heel mooi!


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 18-06-2009 23:45 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

De Cinderella tafel van Demakersvan is ook wazig. Supernieuwewets ding met antieke vormen en "gewoon" van hout.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 18-06-2009 23:46 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Dit hek is van dezelfde ontwerpers.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 18-06-2009 23:55 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Een multifunctioneel speeltuinhek.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-06-2009 0:07 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Wow alle drie erg vet!!!


Die 2e zit ergens op een nieuwe flat hier in den haag erg gaaf zeker als he zo groot is en doorloopt over de hele flat!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 19-06-2009 0:09 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Hoe bedoel je, het hek zit op een hele flat?


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 19-06-2009 0:57 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2009 16:51 schreef ElitE het volgende:
http://s3.amazonaws.com/mmc-digi-beta-production/assets/8632/Pyramide06_article.jpg
Dit soort dingen vind ik altijd wel gaaf als alternatief op vinex rijtjes huizen. Deze is te sober uitgevoerd, ik kon alleen even geen betere vinden.
Het mag natuurlijk wat minder abstract dan een simpele pyramide vorm, en er moet veel meer gespeeld worden met natuur.


In Rotterdam staat geloof ik serieus de Urban Cactus gepland. Als je zoekt op iets als "green vertical city" of "green residential tower" vind je ook de meest wazige concepten.
Ik heb wel es het idee dat het the next big thing is... maar het zal vast allemaal wel weer anders lopen.


En dan even naar de supermarkt!


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 19-06-2009 7:31 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2009 23:30 schreef Jällö het volgende:Ik was trouwens laatst op Delft universiteit. Wat een troosteloze bedoening is dat daar zeg en er zit n.b. een heel leger bouwkundigen.


Inderdaad, dat ziet er niet heel uitnodigend uit. Twente daarentegen.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 19-06-2009 7:34 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Jugendstil heeft inderdaad zijn charmes net als de organische architectuur van onder andere het Gas-Unie gebouw, er staan meerdere van dit soort gebouwen in Nederland, bijvoorbeeld in Enschede.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 19-06-2009 10:21 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Twente Uni ken ik niet. Wageningen Uni heeft wel een paar leuke gebouwen.
Alterra bijvoorbeels is gebouwd in de vorm van een M met in de 2 tussenruimtes flinke kassen (mede voor beter binnenklimaat schijnt).

Ertegenover staat tegenwoordig deze aandachtstrekker:


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 19-06-2009 12:09 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Kwa IPO weet ik het niet zo op universiteit twente.. Ik zit zelf op een HBO opleiding, maar met mijn stage heb ik een bachelor verslag/ontwerp onder handen moeten nemen bij mijn bedrijf. In 5 minuten brainstormen waren we op betere oplossingen gekomen en ook nog toffer... Dus kwa niveau van IPO weet ik het in ieder geval niet. OP zoiets zou ik dus echt niet af kunnen studeren, ik zou uitgelachen worden.

@Jällö die gebouwen waarvan je vraagt of we ze wat vinden (rijtjes hetzelfde). VRESELIJK!! met weinig uitzonderingen, in Lelystad bijvoorbeeld stikt het ervan. Misschien komt het omdat ik zelf oorspronkelijk uit Enkhuizen kom en daar nog veel huizen uit 1600 staan. Dat geeft veel meer sfeer en warmte vind ik, die rijtjes zijn zo kil. Neemt niet weg dat sommige wel een out there ontwerp hebben, maar ik vind het het doel voorbijstreven als het daardoor lelijk is.

@nieuwe auto's, ik vind de nieuwste civic best tof.

@Geen ontwerpers meer bij autodesign... Ik heb altijd begrepen dat de auto het enige is waarbij de vormgever "bijna" alles bepaalt, en dat de techniek daar in mee moet werken. Ik heb me er verder niet in verdiept, maar een kennis die heeft stage gelopen bij donkervoort.

@2pac. Die is dood, maar wel een heel tof stoeltje!
Dat hek vind ik overigens ook geweldig!

Ik ontdek wel zonder te zoeken veel toffe nieuwe dingen hier!
Cheers.



Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 19-06-2009 12:28 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 19 juni 2009 0:57 schreef Jällö het volgende:
In Rotterdam staat geloof ik serieus de Urban Cactus gepland. Als je zoekt op iets als "green vertical city" of "green residential tower" vind je ook de meest wazige concepten.
Ik heb wel es het idee dat het the next big thing is... maar het zal vast allemaal wel weer anders lopen.


En dan even naar de supermarkt!



Haha, die bovenste vind ik nog gaaf ook!


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 19-06-2009 12:56 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2009 15:25 schreef Jällö het volgende:
Wat vinden jullie van dit soort wijken?

M.i. een van de grootste problemen met de Nederlandse mentaliteit is dat iedereen zo nodig een eigen huisje en een tuintje moet hebben... in zo'n dichtbevolkt land kun je beter de lucht in bouwen zodat je 10x meer ruimte overhoudt voor hoogwaardig groene gebieden, in plaats van 100.000 kleine kuttuintjes vol buxushagen, grind en schuttingen...


zolang het met de isolatie snor zit en men een flink balkon zonder zicht op de buurvrouw die staat te stofzuigen is het best te doen. Er kán ook zo gebouwd worden, maar vaak gebeurd dit nog niet....


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 20-06-2009 14:58 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Hier worden de meeste nieuwbouwijken volgestamd met ultralight bouwpakketjes. Niemand lijkt er echt fan van te zijn de prijs maakt ze wel aantrekkelijk geloof ik (deze 53.000 excl. lap grond).


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


R.
Usericon van R.
Posted 20-06-2009 15:09 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Heel PRAAG:





Jällö
Usericon van Jällö
Posted 22-06-2009 15:06 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Vroeger industrie, tegenwoordig "Landschaftspark". Origineel en slim concept.


Landschaftspark Duisburg-nord aka der Mega-Multi-Maxi-park


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 22-06-2009 15:11 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

supertof, ik hou altijd wel van die industriele gebouwen, alleen niet teveel en niet teveel in mn horizon


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 22-06-2009 15:29 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Zijn er hier liefhebbers van "steampunk"?
Het heeft niks met punkmuziek te maken; het is een goddeloze mix van futurisme en victoriaanse stijl. Veel overbodige attributen en retro scifi-achtig dus.

Horloge (nieuw)

Computer

Huis


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 22-06-2009 15:53 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-06-2009 16:24 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2009 15:29 schreef Jällö het volgende:
Zijn er hier liefhebbers van "steampunk"?

Supervet, ja. Bioshock (game) heeft wel wat steampunk-invloed qua design, geeft een erg gave sfeer dat retro-futuristische idee. http://www.2kgames.com/cultofrapture/artbook.html



De varianten diesel-punk, atom-punk en meer van dit soort dingen worden ook nog onderscheiden door sommigen binnen het retro-futuristische gebeuren (en vast nog meer van dat soort net-niet-nuttig onderscheid). Anders had het design van Fallout (1,2 en 3) ook direct onder steampunk gevallen.





[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 22-06-2009 16:28]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-06-2009 16:53 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2009 12:09 schreef Dirge for november het volgende:
Kwa IPO weet ik het niet zo op universiteit twente.. Ik zit zelf op een HBO opleiding, maar met mijn stage heb ik een bachelor verslag/ontwerp onder handen moeten nemen bij mijn bedrijf. In 5 minuten brainstormen waren we op betere oplossingen gekomen en ook nog toffer... Dus kwa niveau van IPO weet ik het in ieder geval niet. OP zoiets zou ik dus echt niet af kunnen studeren, ik zou uitgelachen worden.

Het is geen IPO op de UT, maar IO (detail, ik weet het).

Wat klopte er niet aan dan? Ben wel benieuwd hoe goed die IO'ers hier het doen

Oh ja, het blijft natuurlijk maar een incident, hè; één van de IO-promovendi heeft met haar master-ontwerp de hema-design-prijs gewonnen (die dus ook daadwerkelijk in productie genomen is). Om even een incident van de andere kant van het spectrum aan te geven



Het is dus een kinderstoeltje die je om kunt zetten om er een autootje van te maken, hehehe.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 22-06-2009 17:02 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Zo kwam ik laatst dit kinderstoeltje tegen, ook leuk geprobeerd maar net niet geniaal.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 22-06-2009 17:13 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Deze koffie/theekop vind ik wel een leuk gevonden.

De stormvaste paraplu (SENZ) komt uit Delft en wint veel prijzen de laatste tijd.

http://www.senzumbrellas.com/
Mijn regenjas is stormvaster, maar goed.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Lalena
Usericon van Lalena
Posted 22-06-2009 21:13 by Lalena Wijzig reactieProfiel van LalenaQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2009 15:29 schreef Jällö het volgende:




Zo'n huis wil ik ook


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 07-07-2009 13:26 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht


quote:
[...]
using a roller, pages of old newspaper are wound together very tightly to resemble a log of wood. special water soluble glue is used to adhere the pieces of paper to each other. the end result is a material which carries similar characteristics to that of wood and can be cut, milled and sanded. because the newspapers are rolled together, they also have the aesthetic of wood. when a newspaperwood log is cut, the layers of paper appear like lines of a wood grain or the rings of a tree.

http://www.designboom.com/weblog/cat/8/view/4315/newspaperwood-at-dutch-design-week-08.html


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen