IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Goede vrienden die Soft worden door een vriendin / vriend Vorige pagina | Volgende pagina
B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 20-08-2002 0:04 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 19 augustus 2002 22:39 schreef Shadow_Smile het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen ?


Ook ik herken het.


Amarantha
Usericon van Amarantha
Posted 20-08-2002 0:06 by Amarantha Wijzig reactieProfiel van AmaranthaQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2002 0:00 schreef Shredhead het volgende:
Echte vriendschap duurt een leven lang, relaties vaak niet. Gebruik je verstand.
Echte vriendschap ja...
toch zijn die erg zeldzaam. Uit ervaring weet ik dat ook heel goeie vriendschappen verminderen doordat vrienden allebei een andere weg in slaan en daardoor steeds minder gemeenschappelijke dingen hebben en uiteindelijk elkaar steeds minder te vertellen hebben... Ook echte vriendschappen eindigen.

Gelukkig kom je dan wel weer een andere waardevolle persoon tegen waar je een echte vriendschap mee op kunt bouwen. Toch net zoals in relaties niet? ...


No regrets and no remorse...


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 20-08-2002 0:10 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2002 0:06 schreef Amarantha het volgende:
Echte vriendschap ja...
toch zijn die erg zeldzaam. Uit ervaring weet ik dat ook heel goeie vriendschappen verminderen doordat vrienden allebei een andere weg in slaan en daardoor steeds minder gemeenschappelijke dingen hebben en uiteindelijk elkaar steeds minder te vertellen hebben... Ook echte vriendschappen eindigen.

Gelukkig kom je dan wel weer een andere waardevolle persoon tegen waar je een echte vriendschap mee op kunt bouwen. Toch net zoals in relaties niet? ...


Ik begrijp wat je bedoelt. Zelf deel ik die ervaring niet. Wel heb ik soms tijden geen of weinig contact meer met iemand, maar dat wil niet zeggen dat de vriendschap voorbij is. Een hele goede vriendin van me zie ik bijvoorbeeld amper, soms maar 3x in een jaar ofzo, maar dat maakt niks uit bij ons. Andere keren zie ik haar weer iedere week een tijd, net hoe het uitkomt


Amarantha
Usericon van Amarantha
Posted 20-08-2002 0:15 by Amarantha Wijzig reactieProfiel van AmaranthaQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2002 0:10 schreef Shredhead het volgende:
Ik begrijp wat je bedoelt. Zelf deel ik die ervaring niet. Wel heb ik soms tijden geen of weinig contact meer met iemand, maar dat wil niet zeggen dat de vriendschap voorbij is. Een hele goede vriendin van me zie ik bijvoorbeeld amper, soms maar 3x in een jaar ofzo, maar dat maakt niks uit bij ons. Andere keren zie ik haar weer iedere week een tijd, net hoe het uitkomt
Dat herken ik. Ik heb gelukkig ook een viertal vrienden waarvoor dat geldt. Het is leuk als je elkaar ziet en spreekt, maar we kijken elkaar ook niet kwaad aan als we elkaar niet zo vaak zien of spreken.
Eigenlijk is het vaak extra gezellig als ik ze een poosje niet heb gezien en dan lekker een avondje met z'n allen gaan bijkletsen.


No regrets and no remorse...


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 20-08-2002 0:18 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2002 0:15 schreef Amarantha het volgende:
Dat herken ik. Ik heb gelukkig ook een viertal vrienden waarvoor dat geldt. Het is leuk als je elkaar ziet en spreekt, maar we kijken elkaar ook niet kwaad aan als we elkaar niet zo vaak zien of spreken.
Eigenlijk is het vaak extra gezellig als ik ze een poosje niet heb gezien en dan lekker een avondje met z'n allen gaan bijkletsen.


Psies, bij vriendschap telt de kwalitiet en niet de kwantiteit

Vriendjes?


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 20-08-2002 0:23 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

Dit zie ik ook ZO vaak gebeuren, de een na de andere valt ervoor......en worden nix dan ordinaire kutslaven. Jammer...

aan de andere kant slagen zij er wel in een deftige relatie te houden denk ik, das wel cool


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 20-08-2002 0:24 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Het zou cool zijn als iedereen gewoon een realtie had. Want degenen die lopen te zeuren dat ze hun vriend(en) niet zien hebben zelf vaak geen relatie.



Amarantha
Usericon van Amarantha
Posted 20-08-2002 0:25 by Amarantha Wijzig reactieProfiel van AmaranthaQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2002 0:18 schreef Shredhead het volgende:
Psies, bij vriendschap telt de kwalitiet en niet de kwantiteit


quote:
Vriendjes?


No regrets and no remorse...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-08-2002 0:29 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2002 0:24 schreef Vargen666 het volgende:
Het zou cool zijn als iedereen gewoon een realtie had.
Heh, heh .

quote:
Want degenen die lopen te zeuren dat ze hun vriend(en) niet zien hebben zelf vaak geen relatie.
Het is, zowel met als zonder relatie, een beetje makkelijk praten (van beide kanten). Je moet gewoon 'prioriteiten stellen' zeg maar. En als die prioriteiten veranderd worden, moet je als achterblijvende partij daar eigenlijk mee leren leven. Maar uiteraard wel je conclusies trekken...


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 20-08-2002 0:33 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Je hebt in principe gelijk Dwaallicht, maar in werkelijkheid is dat heel moeilijk. Mensen worden ouder, ze willen iets "vasts" (ik althans) en daar moet je andere dingen gedeeltelijk voor opgeven. Tuurlijk zou het enorm tof zijn als ik nog evenveel met mijn vrienden op kon trekken als tevoren, maar dat gaat dus gewoonweg niet. Dat moeten die vrienden maar accepteren, en dat heb i kze ook verteld. Althans, degenen die er moeite mee hadden dat ik niet elke week ladderzat met ze in de kroeg kan zitten.



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-08-2002 0:36 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik weet waar je het over hebt, en ik vind dat je het overdreven stelt ('elke week ladderzat in de kroeg zitten', je gaat me niet vertellen dat de vriendschap daaruit bestaat/bestond), maar dat vind ik van de andere kant ook (dat die overdrijft). Het is gewoon een kwestie van keuzes maken, en je kunt niet iedereen tevreden stellen.

En ik weet ook dat het lastig kan zijn, heb ook wel aardig wat achter de rug. Maar die fout die ik gemaakt heb, drieeneenhalf jaar terug, maak ik niet meer. Het moet maar kunnen.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 20-08-2002 0:38 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Ok, niet ladderzat. Maar je begrijpt wat ik bedoel. Elke week ouwehoeren en zo.



IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 20-08-2002 0:39 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

Ik wil ook wle iets vast maareuh.....wil en ga daarvoor nix metal opgeven
"neen ik kom niet want mn vriendin..." ga je me dus nooit horen zeggen


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 20-08-2002 0:40 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2002 0:39 schreef IronGlory het volgende:
Ik wil ook wle iets vast maareuh.....wil en ga daarvoor nix metal opgeven
"neen ik kom niet want mn vriendin..." ga je me dus nooit horen zeggen


Makkelijk praten voor een vrijgezel man.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 20-08-2002 0:40 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Ik zeg "neen ik kom niet want ik ben niet in den buurt". Als ik wel in de buurt was zou ik wel langs komen.



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-08-2002 0:40 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ach ja, zoals ik al zei, je kan nooit iedereen tevreden stellen, en beide kanten hebben verschillende beelden en verwachtingen van de zaak. In mijn omgeving ben ik het ook tegengekomen en kom ik het nog steeds tegen, en het suckt gewoon. Maar ik heb iig een paar vriendschappen (nou ja, 2 ....) die ik echt noooit zou willen verliezen dan wel verwaarlozen.


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 20-08-2002 0:42 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 20 augustus 2002 0:40 schreef Slechtheid het volgende:
Makkelijk praten voor een vrijgezel man.
haha neeneen ik heb ook 'nonsingle'-ervaring, of zo


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 20-08-2002 10:24 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Geen last van,je kunt natuurlijk ook je vriend(in) introduceren in je vriendenkring.Werkt bij ons prima

Wat ik bij een oude vriendin wel heel irri vond was dat ze kompleet muteerde in haar vriend.Zijn kledingstijl,zijn muziek,zijn kroegen


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 20-08-2002 10:41 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2002 10:24 schreef Vampie het volgende:
Geen last van,je kunt natuurlijk ook je vriend(in) introduceren in je vriendenkring.Werkt bij ons prima

Wat ik bij een oude vriendin wel heel irri vond was dat ze kompleet muteerde in haar vriend.Zijn kledingstijl,zijn muziek,zijn kroegen


Precies datzelfde heb ik ook meegemaakt met een (inmiddels ex-) vriend en vriendin van mij. Vanaf het moment dat die twee iets gaande hadden met elkaar, begon de assimilatie. Niet een persoon, maar alletwee.
Ik vond (en vind) dat een treurig iets om aan te zien. Het contact is mede daardoor ook in de loop der tijd verwaterd.

Echt zo'n stel dat als je ze over 40 jaar tegenkomt bij een stoplicht op dezelfde fiets zit met dezelfde afschuwelijke scapino regenjassen aan en een identiek kunstgebit in.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 20-08-2002 11:51 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Een Scapino kunstgebit in de vorm van een regenjas?



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 20-08-2002 11:55 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 19 augustus 2002 22:41 schreef Slechtheid het volgende:
Yup. Het is uitgegaan met mijn vriendin omdat ik mezelf niet helemaal kon zijn. Naja, als ik dat niet kan is ze het niet waard. Vette pech.
Oh, ik dacht vanwege dat 'grapje'...


I'm not being rude. You're just insignificant.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-08-2002 12:28 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Dit had ik al in het "zin/onzin van de liefde" topic gepost:

quote:

Hmmm, het kan ook anders: 1 van mijn 2 beste vrienden heeft al een tijdje een vriendin, maar we gaan nog net zo vaak met elkaar om als toen hij nog geen vriendin had. We hebben haar gewoon geïntroduceerd in de vriendenkring. Als we nu uitgaan of zo, hoeft hij niet te kiezen tussen zijn vriendin en zijn vrienden: we gaan gewoon met zijn allen.



We gingen bijv., voordat hij een vriendin had, eerst ook met zijn drieen naar fitness en nu gaan we elke vrijdag met zijn vieren.
En gisteren ben ik nog bij hem en haar wezen barbecuen. Dus het kan wel...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 20-08-2002 13:18 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

Natuurlijk kan het, maar het ligt aan de persoon zlef of het werkt of niet.
In dit geval gaan jullie dingen met zijn 4e doen, maar stel nou dat ze een hekel heeft aan fitniss.... dan gaat ze dus niet mee en hij misschien op een gegeven moment ook niet meer.

Mijn beste vriendin en ik hebben elkaar de laatste paar maanden bijna niet gesproken en maar 1 keer gezien terwijl we bij elkaar om de hoek wonen. En waarom? Zij is bezig een nieuw leven op te bouwen met een collega(dr nieuwe vriend) en ik ben een nieuw leven aan het opbouwen met andere vrienden en nieuwe werkzaamheden. We hebben altijd een heel verschillend leven gehad. Ze heeft ook altijd een vriend gehad. Maar om 1 of andere rede groeien we nu uit elkaar lijkt wel.

[Dit bericht is gewijzigd door Lady Rose op 20-08-2002 13:20]


bla...bla...bla...


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-08-2002 13:27 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2002 13:18 schreef Lady Rose het volgende:
Natuurlijk kan het, maar het ligt aan de persoon zlef of het werkt of niet.
In dit geval gaan jullie dingen met zijn 4e doen, maar stel nou dat ze een hekel heeft aan fitniss.... dan gaat ze dus niet mee en hij misschien op een gegeven moment ook niet meer. (...)



Ze heeft ook een hekel aan fitness... Nee serieus, ze gaat in feite mee om bij haar vriend te zijn.

Het is best lastig om in een paar zinnen onze situatie goed uit te leggen, maar kort samengevat is zij ook gewoon een van mijn vrienden, terwijl ik haar eerst helemaal niet kende, toen ze nog niet de vriendin van mijn beste vriend was.
Maar het gekke is dat we daar verder eigenlijk helemaal geen moeite voor gedaan hebben of zo. Het is voor ons bijna vanzelfsprekend.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 20-08-2002 13:32 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

Dat is geluk hebben. Het is altijd maar afwachten of een ander wel door de vriendengroep geaccepteerd wordt. En anders om. Ik denk dat daar de meeste problemen door ontstaan.


bla...bla...bla...


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen