IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Geert Wilders heeft eigenlijk rood haar! [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-07-2009 10:51 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

.. en hij wil ook naar die duffe wapenwet gaan kijken .. worden ze eindelijk eens slim daar.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 01-07-2009 10:52 by Pandora Profiel van Pandora

Volgens mij is het hele punt dat het in de VS nog niet tot mensen doorgedrongen is dat je blanke mannen ook kunt discrimineren. Zwarten, ja, vrouwen, ja, homo's, ja. Maar blanke mannen, nee.

En blanke mannen niet promoveren omdat de zwarte zich dan gediscrimineerd zullen voelen is een vorm van positieve discriminatie (naar de zwarten toe dan)

Maar ja, ik denk zelf, dan hadden ze maar harder moeten leren, blijkbaar bevalt hun werk hun zo prima en zijn ze niet van plan hun best te doen om zichzelf te verbeteren.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-07-2009 11:06 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Dat is in NL nog niet eens doorgedrongen ..


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 01-07-2009 11:12 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 1 juli 2009 10:52 schreef Pandora het volgende:
Volgens mij is het hele punt dat het in de VS nog niet tot mensen doorgedrongen is dat je blanke mannen ook kunt discrimineren. Zwarten, ja, vrouwen, ja, homo's, ja. Maar blanke mannen, nee.

En blanke mannen niet promoveren omdat de zwarte zich dan gediscrimineerd zullen voelen is een vorm van positieve discriminatie (naar de zwarten toe dan)

Maar ja, ik denk zelf, dan hadden ze maar harder moeten leren, blijkbaar bevalt hun werk hun zo prima en zijn ze niet van plan hun best te doen om zichzelf te verbeteren.

nee dat is geen vorm van positieve discriminatie. Want de zwarten krijgen niets. Het gaat er om dat blanken is niet krijgen omdat ze blank zijn. Dus het is gewone discriminatie.

dat er geen aandacht is voor de positie van de blanke man is trouwens onzin. Bijvoorbeeld laatst nog toen er een vrouwelijke korpschef zou komen. Alle mannen gingen huilie huilie verhaal halen bij Guusje.

Dat de VS zich zo bemoeit met de buitenwereld is overigens pas dins WO2. Daarvoor was het hun politiek om zich juist niet in te mengen in andere landen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-07-2009 11:25 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

ronnie wil dat dus weer terug keren naar vroegah, het is te duur, en je bemoeit je teveel met anderen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-07-2009 13:03 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 juli 2009 11:12 schreef ghoulliette het volgende:
dat er geen aandacht is voor de positie van de blanke man is trouwens onzin. Bijvoorbeeld laatst nog toen er een vrouwelijke korpschef zou komen. Alle mannen gingen huilie huilie verhaal halen bij Guusje.


Terecht. Het is toch absurd dat iemand een functie krijgt op grond van geslacht, of zoals ook vaak bij de woutenkit op grond van afkomst? "Positieve" discriminatie is net zo goed onderscheid maken op grond van geslacht of afkomst. Een functie moet je verdienen op grond van je capaciteiten, niet omdat je toevallig een "achtergestelde" achtergrond hebt. Ik zou me overigens ook kapot schamen als ik vanwege mijn geslacht of kleurtje een baan kreeg, het zou tegen mijn trots ingaan. Ik wil dat ze me aannemen om wat ik kan en wie ik ben.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 01-07-2009 13:23 by Jelle Profiel van Jelle

Nou ik weet niet of dat wel zo slecht is. Ik heb in een groot bedrijf gewerkt waar alle hogere functies door grijze oude mannen werden vervuld. Ik heb wel es gedacht, ze zouden er goed aan te doen es wat vrouwen aan te trekken, ook al is hun CV minder dik in orde.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 01-07-2009 13:27 by Jelle Profiel van Jelle

Overigens wordt ik op de arbeidsmarkt ook regelmatig positief gediscrimineerd "op grond van afkomst". Terecht, want ik heb oa. veel beter in de gaten hoe de Europese markt inelkaar steekt dan veel locals.
Zo is het ook met vrouwen. Als die worden voorgetrokken is dat echt niet per se uit medelijden.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-07-2009 13:33 by bastianus Profiel van bastianus

Ik denk dat een gemengde werkvloer het beste is, dus ongeveer evenveel mannen als vrouwen. Vrouwen hebben vaak meer oog voor detail, terwijl mannen de grote lijn niet uit het oog verliezen (gemiddeld gezien). In het management zal dit w.s. hetzelfde werken. Een beetje gelijke verdeling tussen "people-managers" en "productmanagers" zou geen kwaad kunnen, zeker niet in mannenbolwerken. Maar dan kan je beter de organisatie veranderen dan vrouwen de voorkeur geven bij sollicitaties. En thuissituaties, ik ga op termijn misschien minder werken en weer studeren en voor de kinderen zorgen, zodat mijn vrouw in haar managementfunctie door kan groeien. Mijn ambitie ligt meer thuis bij de kinderen, vandaar. Als vrouwen hogerop willen zullen de mannen zich ook meer op het thuisfront moeten laten gelden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 01-07-2009 13:36 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 1 juli 2009 13:27 schreef Jelle het volgende:
Overigens wordt ik op de arbeidsmarkt ook regelmatig positief gediscrimineerd "op grond van afkomst". Terecht, want ik heb oa. veel beter in de gaten hoe de Europese markt inelkaar steekt dan veel locals.
Zo is het ook met vrouwen. Als die worden voorgetrokken is dat echt niet per se uit medelijden.


Dus wat je eigenlijk zegt is dat je wordt voorgetrokken vanwege je kennis?

En die vrouwen in je verhaal ook.

Ongeveer hetzelfde wat Bastianus zegt dus?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 01-07-2009 13:38 by Jelle Profiel van Jelle

Ja, maar bastianus vind dat vrouwen niet voorgetrokken mogen worden bij sollicitaties.
Ik zie het "vrouw zijn" in sommige gevallen gewoon als een goed punt op je CV, waar ook op geselecteerd mag worden.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 01-07-2009 13:52 by De Ulk Profiel van De Ulk

Verdachte vermoordt getuige in rechtszaal

DRESDEN - Tijdens een proces voor het gerechtshof in het Oost-Duitse Dresden heeft de verdachte woensdag een 32-jarige vrouwelijke getuige doodgestoken.

Dat heeft het Openbaar Ministerie bekendgemaakt.

De dader dook plotseling op zijn slachtoffer en stak met een mes op de vrouw in. Parketwachten slaagden erin de 28-jarige dader te overmeesteren, nadat de man de vrouw dodelijk had verwond. Daarbij is een schot gelost.

De verdachte was in eerste aanleg tot een geldboete veroordeeld wegens belediging. Er was volgens een woordvoerster van het gerechtshof geen aanleiding om speciale veiligheidsmaatregelen te nemen.



Bareuh...


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 01-07-2009 13:55 by WhiteRider Profiel van WhiteRider



Bizarre shit. :')


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 01-07-2009 14:03 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 1 juli 2009 13:03 schreef bastianus het volgende:
Terecht. Het is toch absurd dat iemand een functie krijgt op grond van geslacht,

Precies. Maar heb je er wel eens bij stil gestaan dat dit nu dus al volop gebeurt? Het wordt zo normaal gevonden dat blanke mannen de goede en hoge banen krijgen dat de machtsprocessen die daaraan ten grondslag liggen (vooral door blanke mannen) niet gezien worden.

Vraag maar aan ons Neelie

edit: Zie ook de huidige discussies bij ING. Waar talentvolle ambitieuze vrouwen en masse vertrekken. Terwijl ING zichzelf juist als vrouwvriendelijk probeert te profileren.

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 01-07-2009 14:05]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-07-2009 14:09 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 juli 2009 13:38 schreef Jelle het volgende:
Ja, maar bastianus vind dat vrouwen niet voorgetrokken mogen worden bij sollicitaties.
Ik zie het "vrouw zijn" in sommige gevallen gewoon als een goed punt op je CV, waar ook op geselecteerd mag worden.

Het is natuurlijk vrij naïef om te denken dat je een onbevooroordeeld sollicitatiegesprek kan voeren, maar in ieder geval dient die schijn wel zoveel mogelijk opgehouden te worden. Ikzelf ben meer een zorgend dan een zakelijk iemand, dus heb ik eigenlijk vooral kwaliteiten die in de maatschappij vaak aan vrouwen worden toegeschreven. Daarom voel ik me ook thuis in de zorgsector en als ik voor de kinderen zorg. Verder ben ik overigens zo mannelijk als het maar kan. Geslacht is m.i. niet zo bepalend, meer wie je bent en wat je doet.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-07-2009 14:15 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 juli 2009 14:03 schreef ghoulliette het volgende:
Precies. Maar heb je er wel eens bij stil gestaan dat dit nu dus al volop gebeurt? Het wordt zo normaal gevonden dat blanke mannen de goede en hoge banen krijgen dat de machtsprocessen die daaraan ten grondslag liggen (vooral door blanke mannen) niet gezien worden.

Vraag maar aan ons Neelie

edit: Zie ook de huidige discussies bij ING. Waar talentvolle ambitieuze vrouwen en masse vertrekken. Terwijl ING zichzelf juist als vrouwvriendelijk probeert te profileren.

Klopt. Onze cultuur (ook op bedrijfsniveau) is scheef op dit punt. Dit is echter ook toe te schrijven aan stromingen als het feminisme, omdat voor de kinderen zorgen en huishoudelijke taken onderhand als iets minderwaardigs wordt gezien onderhand. Als vrouwen dat nu eens zouden uitleggen aan mannen en ze zouden leren dat zulke taken ook heel belangrijk zijn. Zelf weet ik het al jaren. "Belangrijke" banen en managementfuncties worden overschat, zowel door mannen als vrouwen. Zonder de vrouwen of mannen die de kinderen opvoeden draait de maatschappij ook niet.
Edit: Toen ik nog op de woonvoorziening werkte en net vader was geworden, kon ik ineens niet meer zomaar invallen op de locatie omdat ik de zorg voor de baby had. Ik kreeg echt mot met vrouwelijke collega's die hier geen begrip voor hadden omdat ik een man was, terwijl het bij andere vrouwen nooit een punt van discussie was. Dus vrouwen, in ieder geval die in de zorg, hebben op dit punt ook wel degelijk iets bij te leren. Mijn ervaring is in elk geval dat ze vaak net zo star zijn in hun rolpatronen.


[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 01-07-2009 14:25]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 01-07-2009 18:56 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 1 juli 2009 10:51 schreef Jenje het volgende:
.. en hij wil ook naar die duffe wapenwet gaan kijken .. worden ze eindelijk eens slim daar.
Liever de Amerikaanse wapenwet dan de Nederlandse. Zelfs België en Duitsland zijn op dat punt liberaler dan wij. Ik zie het probleem niet als autochtone, mentaal-gezonde volwassenen zonder strafblad thuis een vuuwapen hebben waarmee zij zichzelf, hun dierbaren en bezittingen kunnen verdedigen. Niets mis met een beetje volksweerbaarheid.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 01-07-2009 19:01 by Lionheart Profiel van Lionheart

Daar zijn er gelukkig veel van in Nederland...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-07-2009 19:12 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-07-2009 19:17 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 1 juli 2009 18:56 schreef kwelgeest het volgende:
Liever de Amerikaanse wapenwet dan de Nederlandse. Zelfs België en Duitsland zijn op dat punt liberaler dan wij. Ik zie het probleem niet als autochtone, mentaal-gezonde volwassenen zonder strafblad thuis een vuuwapen hebben waarmee zij zichzelf, hun dierbaren en bezittingen kunnen verdedigen. Niets mis met een beetje volksweerbaarheid.
Ben jij wel 100% bewezen Nederlands tot in drie generaties dan? Zo nee, dan plakken ze een sticker op je.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-07-2009 19:27 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

heb je nu trouwens last van het huidige beleid, je nag bij goedkeuring gewoon je eigen pistool thuis hebben hoor.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-07-2009 19:42 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 1 juli 2009 18:56 schreef kwelgeest het volgende:
Liever de Amerikaanse wapenwet dan de Nederlandse. Zelfs België en Duitsland zijn op dat punt liberaler dan wij. Ik zie het probleem niet als autochtone, mentaal-gezonde volwassenen zonder strafblad thuis een vuuwapen hebben waarmee zij zichzelf, hun dierbaren en bezittingen kunnen verdedigen. Niets mis met een beetje volksweerbaarheid.


voor weerbaarheid heb je niet per se wapens nodig. Als je wapens in huis hebt jaag je geen criminelen weg, die komen hoogstens met grotere wapens.
en ik heb in mijn lange rijke leven nog geen een keer wapens nodig gehad trouwens, en verder niemand die ik ken.
Raar, trouwens dat mentaal-gezonde allochtonen geen wapens zouden mogen bezitten. Mogen binnen jou denkkader hardwerkende chinezen zich niet verdedigen?


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 01-07-2009 20:27 by GrindMaster Profiel van GrindMaster

quote:
Op 1 juli 2009 18:56 schreef kwelgeest het volgende:
Ik zie het probleem niet als autochtone, mentaal-gezonde volwassenen zonder strafblad thuis een vuuwapen hebben waarmee zij zichzelf, hun dierbaren en bezittingen kunnen verdedigen. Niets mis met een beetje volksweerbaarheid.


Ik moet zeggen dat ik iemand die dit soort uitspraken (en nog een aantal andere) doet een stukje gevaarlijker vind met een vuurwapen dan de gemiddelde weldenkende allochtoon...

Wapens zijn over het algemeen pas nodig als andere mensen ze ook dragen en gebruiken. In Nederland is dat nu niet het geval, en het lijkt me ook een goed idee dat zo te houden.


Why doesn't my music get me all the chicks?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-07-2009 23:14 by Mark Profiel van Mark

Amen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-07-2009 23:21 by Mark Profiel van Mark

Getuige vermoord in rechtzaal

DRESDEN - Tijdens een proces voor het gerechtshof in het Oost-Duitse Dresden heeft de verdachte woensdag een 32-jarige vrouwelijke getuige doodgestoken. Dat heeft het Openbaar Ministerie bekendgemaakt.

De dader dook plotseling op zijn slachtoffer en stak met een mes op de vrouw in. Parketwachten slaagden erin de 28-jarige dader te overmeesteren, nadat de man de vrouw dodelijk had verwond. Daarbij is een schot gelost.

De verdachte was in eerste aanleg tot een geldboete veroordeeld wegens belediging. Er was volgens een woordvoerster van het gerechtshof geen aanleiding om speciale veiligheidsmaatregelen te nemen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen