IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Geert Wilders heeft eigenlijk rood haar! [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-07-2009 13:17 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 28 juli 2009 19:30 schreef Lionheart het volgende:
Je herkent jezelf erin?

Ja.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-07-2009 14:17 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 28 juli 2009 17:37 schreef Valorian het volgende:
Tsja... Als nu iemand iets echt heel mafs doet, dan is de straf die maatschappelijk wenselijk is dat iemand naast een celstraf ook behandeld wordt. Als je door een onderzoek te weigeren ook zo'n behandelingsstraf kan voorkomen krijg je dus meer veroordeelden die onbehandeld weer op straat komen (al dan niet na een langere celstraf). Dat lijkt me onwenselijk.

Ik vermoed dat als iemand echt iets heel mafs doet en van te voren niet meewerkt hij na veroordeling wel tot behandeling gedwongen kan worden. Net als dat je gedwongen opgenomen kan worden als je een aantoonbaar gevaar voor jezelf en/of anderen bent. Dat is na veroordeling wel aangetoond

Maar goed, dat is deels speculatie. Wie weet is er iemand die er meer van weet of zin heeft om het op te zoeken.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-07-2009 15:18 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 29 juli 2009 14:17 schreef ZelThoR het volgende:
Ik vermoed dat als iemand echt iets heel mafs doet en van te voren niet meewerkt hij na veroordeling wel tot behandeling gedwongen kan worden. Net als dat je gedwongen opgenomen kan worden als je een aantoonbaar gevaar voor jezelf en/of anderen bent. Dat is na veroordeling wel aangetoond

Maar goed, dat is deels speculatie. Wie weet is er iemand die er meer van weet of zin heeft om het op te zoeken.

In mijn krant stond hier een achtergrondartikel over dat het wel duidelijk verklaarde. Aanvankelijk is TBS bedoeld als een soort strafverlichting/verbeteringsprogramma, om mensen die crimineel gedrag vertonen onder invloed van een geestelijke stoornis te behandelen i.p.v. te straffen, eigenlijk dus een soort verzachtende omstandigheid. De laatste tijd is er in de media en de maatschappij echter een soort hetze gaande tegen TBS-ers die terug worden geplaatst in de maatschappij, vooral als het om zedendelinquenten gaat. Voor een deel wordt er nu dus voor gekozen om dergelijke delinquenten langer te behandelen en langer vast te houden, om ze uit de maatschappij te houden. "Criminelen" willen nu dus liever geen TBS, ook niet als verzachtende omstandigheid, omdat ze bang zijn langer vast te moeten zitten. En omdat ze bang zijn voor een bepaalde stigmatisering natuurlijk.
Echt gevaarlijke gevangenen blijven overigens ook in het reguliere systeem wel hun leven vastzitten, in de EBI b.v. zitten ook mensen die er nooit meer uitkomen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 29-07-2009 22:55 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Directeur vreest voor zijn leven

Een van de eigenaren van Palm Invest, Danny K., vreest voor zijn leven. Vorige week werd in Antwerpen tijdens een ontvoering een van zijn tenen afgeknipt.

Volgens advocaat Jeroen Soeteman is zijn cliënt erg bevreesd. ,,Hij voelt zich nergens meer veilig na wat er is gebeurd.’’ K. (38) zou met zijn beleggingsmaatschappij Palm Invest zo’n vierhonderd beleggers hebben gedupeerd met investeringen in Dubai. Tegen hem en zijn medebestuurders Bart D. en Remco V. loopt zowel een civiele als een strafrechtelijke procedure.


K. was volgens zijn advocaat met Bart D. naar Antwerpen voor een gesprek met een expert op het gebied van beleggen. ,,Mijn cliënt is bezig om extra geld te verdienen om de beleggers te kunnen terugbetalen,’’ legt Soeteman uit. ,,Hij heeft dezelfde man en zijn chauffeur enkele dagen eerder ontmoet in Nederland. Bij aankomst bij het hotel is hij ontvoerd en is zijn teen eraf gehaald.’’


K. werd zelf gearresteerd nadat zijn advocaat justitie had ingelicht over de ontvoering. Hij zat daardoor in hetzelfde cellencomplex als twee verdachten van zijn eigen ontvoering, die inmiddels waren opgepakt.


Reden van K.’s arrestatie was een overtreding die hij volgens justitie had gemaakt. Zijn paspoort was ingenomen en volgens het OM had K. niet naar België mogen reizen. De rechtbank besliste vrijdag dat K. en D. weer op vrije voeten moesten komen. Het OM is in beroep gegaan.

Hihihi...


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 29-07-2009 23:20 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 29 juli 2009 14:17 schreef ZelThoR het volgende:
Wie weet is er iemand die er meer van weet of zin heeft om het op te zoeken.






...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 29-07-2009 23:55 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Heel scherp



verlepte theedoek
dikke doei
Usericon van verlepte theedoek
Posted 30-07-2009 9:24 by verlepte theedoek Profiel van verlepte theedoekhttp://www.myspace.com/carnalleftovers

Britse kat rijdt liever met de bus Op muizen jagen?

Niets voor de Britse kater Casper. Het huisdier rijdt liever elke dag met de bus.
Al enkele maanden voegt de kat uit het Zuid-Engelse Plymouth zich braaf in de rij wachtenden voor de bus. Hij nestelt zich dan gezellig op een stoel. De andere passagiers raakten snel gewend aan hun opvallende medereiziger.

Casper is inmiddels zo bekend bij de buschauffeurs, dat ze op de terugrit weten waar ze het dier er weer uit moeten laten. Het baasje van Casper, Susan, hoorde pas onlangs van de escapades van haar kater. Volgens haar houdt haar kat van mensen, maar vreemd genoeg ook van grote voertuigen.




www.myspace.com/fuckshopgrindcore www.myspace.com/carnalleftovers bier zonder alcohol is als een bh aan de waslijn- al het goede is eruit


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 30-07-2009 9:46 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 29 juli 2009 23:20 schreef Metalhead22 het volgende:





quote:
Op 29 juli 2009 23:55 schreef Judge M. het volgende:
Heel scherp

Nee, dat is niet scherp, laat staan heel scherp.

MH22 let er al tijden op of ik zulke dingen zeg en het is niet bepaald een unieke gebeurtenis. Ik vind het wel grappig hoor, maar het getuigt niet bepaald van een zeer scherp observatievermogen om die dingen op te merken


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-07-2009 11:52 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Brand verwoest replica VOC-schip

Op de replica van het VOC-schip Prins Willem, dat in Den Helder ligt, woedt vanochtend vroeg een felle brand. Omdat de brandweer het vuur niet onder controle kan krijgen, moet de driemaster als verloren worden beschouwd. Dat heeft de politie laten weten.

Al kort na middernacht rukte de brandweer uit naar de Museumhaven Willemsoord, omdat rook uit het vaartuig kwam. Lange tijd bleef onduidelijk waar de brandhaard zich bevond, aldus een woordvoerster. "Het zag er ook lang naar uit dat de situatie onder controle was, maar de brand is toch uitslaand geworden."

Tegen de ochtend werd duidelijk dat de Prins Willem niet meer te redden viel. De brandweer laat het vuur gecontroleerd uitbranden.

jammer, altijd mooi die dingen. Moet ook eens een keer gaan kijken op zo'n schip.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 30-07-2009 11:58 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Klote, mooi ding


Je moeder.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 30-07-2009 11:58 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 30 juli 2009 11:58 schreef karnivoor het volgende:
Klote, mooi ding


Hmmm, ik vind het zo verschrikkelijk nutteloos allemaal, een beetje van subsidiegeld bootjes bouwen.


Boeiender


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 30-07-2009 12:03 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Dat dan weer wel. Maar toch heb ik liever bootjes dan... Laat maar


Je moeder.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-07-2009 12:03 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

zitten dar niet hele verenigingen achter?

Ik vind het niet zo erg dat geschiedenis nog een plaatsje krijgt in Nederland.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 30-07-2009 12:20 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

+1!


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 30-07-2009 12:20 by RrroooaaarrR Profiel van RrroooaaarrR

In de hens gestoken door individuen die VOC-schepen nog steeds associëren met de vroegere slavernij…


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 30-07-2009 12:23 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 30 juli 2009 12:03 schreef ElitE het volgende:
zitten dar niet hele verenigingen achter?

Ik vind het niet zo erg dat geschiedenis nog een plaatsje krijgt in Nederland.


Hehe, ik was Karni een beetje aan het sarren.

Ik ben in Rotterdam bij een werfje geweest die ook een replica bouwde. Toen ik de vraag "waarom?" stelde wisten ze het mij niet uit te leggen.


Boeiender


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-07-2009 12:36 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 30 juli 2009 12:20 schreef RrroooaaarrR het volgende:
In de hens gestoken door individuen die VOC-schepen nog steeds associëren met de vroegere slavernij…


hehe slavernijverleden altijd leuk om te horen hoe verdraait het beeld is wat erover bestaat. Ten eerste was het de WIC die vooral slavenvervoerde(okee VOC had ook welleens wat van dat soort praktijkjes maar op een andere schaal). Slaven werden altijd aangeleverd door afrikaanse stammen en arabieren, want die deden er ook hard aan mee. En dan denken velen ook nog dat blanken er nooit problemen mee hebben gehad, maar de barbarijse zeerovers hebben ook ongeveer en miljoen slaven van overal uit europa geplukt. Dat hield pas een beetje op nadat Frankrijk Algiers had gekoloniseerd.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-07-2009 14:17 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 30 juli 2009 12:20 schreef RrroooaaarrR het volgende:
In de hens gestoken door individuen die VOC-schepen nog steeds associëren met de vroegere slavernij…

Dat weet je? Of bedacht je dat?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-07-2009 14:20 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Obama drinkt Belgisch bier, schande!


Stel, je bent de president van Amerika en je besluit een paar mensen in het Witte Huis uit te nodigen voor een pilsje. Wat voor bier zet je ze dan voor? Een flesje Budweiser, een glas Miller een blikje Coors?

Wat maakt het uit, zou je denken. Maar in Amerika wordt het wel degelijk belangrijk gevonden wat voor bier de president drinkt. Want hoewel Budweiser, Miller en Coors oorspronkelijk Amerikaanse pilsjes zijn hoopt het Republikeinse congreslid Richard Neal dat Obama kiest voor een ander biermerk. Budweiser is namelijk al geruime tijd in handen van het Belgische Inbev, en Miller en Coors maken deel uit van een Brits conglomeraat. In een brief aan de president raadt Neal de Amerikaanse regeringsleider dan ook aan een goed glas Sam Adams te serveren. "Lokaal bier uit Boston. Bovendien is Sam Adams de grootste brouwerij die nog in Amerikaanse handen is", zo stelt Neal.

Is het gek dat een congreslid zich tegen Obama's bierkeuze aan bemoeit? Nee. Eigenlijk niet. Obama gaat namelijk niet zomaar een biertje drinken. Vanavond heeft hij de zwarte Harvardprofessor Henry Gates en de blanke politieagent James Crowley over de vloer. Gates werd recentelijk in zijn eigen huis opgepakt door Crowley omdat laatstgenoemde dacht dat Gates een inbreker was. Toen Obama naar het incident gevraagd werd omschreef hij de actie van de agent als 'dom'. Later moest de president, op de hoogte gesteld van de feiten, deze woorden weer intrekken. Hij beloofde beide heren op het Witte Huis uit te nodigen voor een biertje om de zaak uit te praten.

De gevoelige rassenkwestie is inmiddels uitgegroeid tot een mediahype van jewelste. Er worden vanavond dan ook heel wat fotografen verwacht die een plaatje willen schieten van de president die, onder het genot van een koude kletser, met zijn gasten praat. Het biertje dat de drie drinken kan dus rekenen op een hoop aandacht. En voor het 'all-American' imago van de president is het belangrijk dat hij een Amerikaans biertje drinkt.

Voorlopig lijkt Obama zich echter niks aan te trekken van de kritiek van Richard Neal. Een woordvoerder van de president maakte woensdagavond bekend dat Obama zelf gaat voor een flesje Budweiser Light. "Maar voor de liefhebber zijn er ook andere pilsjes aanwezig".

ik had gehoopt op een echt belgisch biertje


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-07-2009 14:21 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 30 juli 2009 12:36 schreef ElitE het volgende:
hehe slavernijverleden altijd leuk om te horen hoe verdraait het beeld is wat erover bestaat. Ten eerste was het de WIC die vooral slavenvervoerde(okee VOC had ook welleens wat van dat soort praktijkjes maar op een andere schaal). Slaven werden altijd aangeleverd door afrikaanse stammen en arabieren, want die deden er ook hard aan mee. En dan denken velen ook nog dat blanken er nooit problemen mee hebben gehad, maar de barbarijse zeerovers hebben ook ongeveer en miljoen slaven van overal uit europa geplukt. Dat hield pas een beetje op nadat Frankrijk Algiers had gekoloniseerd.

Slavernij is van alle tijden, en inderdaad niet alleen voorbehouden aan Europeanen of andere "blanken". Tegenwoordig heet het alleen "uitbesteden van arbeid aan lage lonenlanden" o.i.d. of "die oost-Europeanen zijn tenminste bereid om langer door te werken en stellen niet zulke hoge eisen".


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-07-2009 14:25 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

haha er is wel een behoorlijk verschil met slavernij en pooltjes hoor. Ik geloof niet dat de afrikaantjes oog graag zelf met de boot naar amerika voeren en daarzo elke dag langs plantages gingen om werk te vragen. en dan het liefst zoveel mogelijk uren in de week omdat ze maar een paar maanden blijven en willen cashen....


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-07-2009 14:32 by bastianus Profiel van bastianus

Nee ok, daar heb je gelijk in, bovendien zijn mensen die voor lage lonen of andere rechten werken geen eigendom van de producenten.
Maar het is wel vrij schofterig, vind ik, om arbeidsvoorwaarden te omzeilen op een dergelijke manier. Ik ken veel boeren hier die de oogst met oost-Europeanen doen omdat die "weinig eisen stellen en rustig 14 uur aan een stuk werken". Ondertussen vergetend dat daar voor Nederlandse werknemers rechten voor zijn verworven die op papier zijn vastgelegd en waar ze zich verplicht aan dienen te houden. Misschien dat de rechten van werknemers zijn doorgeschoten, dat zou kunnen, maar dan is er sprake van valse concurrentie door de doorgeschoten regelgeving hier.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-07-2009 14:41 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Tja regelgeving voor nederlandse werknemers is behoorlijk doorgeschoten. Bouw, constructie en veel land en tuinbouw werk is 100% onmogelijk wil je de regels van arbo enzo volgen. Dat werk gaat gewoon niet zonder een beetje te bikkelen(het kan wel, maar dan kun je ook alleen maar verlies draaien). Mede door deze regels worden er naar andere mensen gezocht die niet moeilijk doen, of automatisering. Tja vakbonden kunnen soms wel mooi zijn, maar nu zijn ze bezig hun eigen ruiten in te gooien.

Bovendien zijn er eigenlijk maar weinig nederlanders die het werk uberhaupt willen doen, zo heb je vrijwel altijd een vraag naar personeel hier in het Westland. Maar geen Nederlander of werkeloze die erin wil gaan werken, tja dan moet je wel naar Polen overstappen.

Maar wat is het probleem met die 14 uur werken? kijk die mensen komen maar voor een tijdje naar Nederland met als enige doel; cashen. Als je dan netjes 40 uren gaat maken dan kun je beter maar in Polen blijven want dan spaar je niet veel met zo'n loontje. De mensen die bij ons gewerkt hebben vroegen altijd zelf vaak om 12 uur per dag. En als je dat maximaal maar 1 of 2 jaartjes doet, is dat echt zo ongezond niet.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-07-2009 14:51 by bastianus Profiel van bastianus

Het probleem is dat regelgeving haar doel voorbijschiet en binnenlandse werknemers uit de markt prijst. Aan de andere kant heeft niemand er problemen mee dat de productie van spullen wordt uitbesteed aan werknemers in landen waar lonen van een dollar per week normaal zijn en waar werknemers aan gevaren blootstaan en nauwelijks rechten hebben. Een gevaar van de toenemende globalisering is dat er zo overal een groot verschil tussen rijke producenten en arme werknemers ontstaat.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 30-07-2009 15:16 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 30 juli 2009 11:58 schreef MR. N het volgende:

Hmmm, ik vind het zo verschrikkelijk nutteloos allemaal, een beetje van subsidiegeld bootjes bouwen.

+1

En dan gaan janken omdat de maarliefst 25 jaar oude (dat is me toch een partij oud) replica van een al in 1662 gezonken schip, die oorspronkelijk nog niet eens voor Nederlands 'gebruik' gebouwd was (de replica dus), in vlammen opgegaan is.

[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 30-07-2009 15:17]


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen