IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Hoe zien jullie dit ? (studio opzetten)
bertusdeleeuw
Usericon van bertusdeleeuw
Posted 28-06-2009 16:31 by bertusdeleeuw Wijzig reactieProfiel van bertusdeleeuwQuote dit bericht

Beste mensen,

Bezig met het opzetten van een opnamestudio en afstudeer plan wil ik onder de muziekanten onder jullie vragen om deze vragen te beantwoorden.


Stel je moet 3 nummers opnemen voor een demo, wat zou de meest gangbare prijs zijn volgens jou ?

Welke prijs zou je hangen aan een volledig professioneel album ?

Aan welke eisen moet volgens jou een studio minimaal voldoen ?

Hoe zoek je naar een studio (internet, vakbladen etc.) ?

Is afstand een belangrijk punt bij het kiezen van een studio ?

Zou je een studio het ontwerp/drukwerk van het boekje laten doen ?

Als een studio ook aanbied de internetpromotie te doen hoe sta je hier tegenover ?

Hoe zou je het liefste opnemen analoog of digitaal ? en waarom eigenlijk ?


Alvast heel erg bedankt !
Bertus.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 28-06-2009 16:49]


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 28-06-2009 16:40 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

opnemen, ontwerpen en promoten kan iedereen tegenwoordig zelf


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


bertusdeleeuw
Usericon van bertusdeleeuw
Posted 28-06-2009 16:42 by bertusdeleeuw Wijzig reactieProfiel van bertusdeleeuwQuote dit bericht

Bedankt voor je inspirerende reply haha


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 28-06-2009 16:47 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

graag gedaan...


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-06-2009 17:25 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Je moet dit helemaal niet aan muzikanten vragen, die hebben er de ballen verstand van.

Dat was mijn inspirerende reply


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 28-06-2009 18:38 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2009 16:40 schreef irritante klootzak het volgende:
opnemen, ontwerpen en promoten kan iedereen tegenwoordig zelf


+1


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 28-06-2009 19:13 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Ontwerp, promotie, et cetera zou ik niet door een studio laten doen. Daar zijn andere en betere manieren voor.

Een acceptabele prijs voor opnames hangt volledig af van de studio (reputatie, expertise, etc) en budget. Ook volledig afhankelijk van de geplande tijd (hebben we het over 10 uur opnames of 100 uur ?) en welke deal er mogelijk is.

Wacht effe; om even per vraag een antwoord te geven:

quote:
Op 28 juni 2009 16:31 schreef bertusdeleeuw het volgende:
Beste mensen,

Bezig met het opzetten van een opnamestudio en afstudeer plan wil ik onder de muziekanten onder jullie vragen om deze vragen te beantwoorden.


Stel je moet 3 nummers opnemen voor een demo, wat zou de meest gangbare prijs zijn volgens jou ?

Welke prijs zou je hangen aan een volledig professioneel album ?


Te brede vraag. Wat is een volledig professioneel album ? Drie nummers ? Dertien ? Hoeveel partijen ? Gemixed ? Ook gemastered ? Concretere vraag nodig, zou ik zeggen.

quote:
Aan welke eisen moet volgens jou een studio minimaal voldoen ?


Ervaren engineers die beschikken over de apparatuur die zij nodig hebben om jouw sound over te brengen. Wederom, te brede vraag.

quote:
Hoe zoek je naar een studio (internet, vakbladen etc.) ?


Mond-op-mondreclame is en blijft nog steeds een sterk wapen. Reputatie en enthousiaste aansporingen van andere muzikanten zijn vaak een doorslaggevende factor.

quote:
Is afstand een belangrijk punt bij het kiezen van een studio ?


Voor mij niet.

quote:
Zou je een studio het ontwerp/drukwerk van het boekje laten doen ?


Nee. Daar zou ik anderen voor inschakelen.

quote:
Als een studio ook aanbied de internetpromotie te doen hoe sta je hier tegenover ?


Dan zou ik denken 'Richt jij je nou maar op het mixen van de CD'.

quote:
Hoe zou je het liefste opnemen analoog of digitaal ? en waarom eigenlijk ?


Zou me geen ruk interesseren, als de engineer in kwestie maar een mix weet neer te zetten die aansluit op hetgene dat ik wil.


quote:
Alvast heel erg bedankt !
Bertus.


Niets te danken.

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 28-06-2009 19:19]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen