IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Ren je rot! [sport topic - deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
Jelle
Usericon van Jelle
Posted 14-02-2010 15:58 by Jelle Profiel van Jelle

@Nix je hebt helemaal gelijk; ik ben zelf ook eigenlijk meer fan van oefeningen die ergens tussen kracht en cardio inzitten, zoals pushups, pullups, touwklimmen etc. Squats vind ik ook wel lekker Spartaans.
Verder is de pushup met klappen een van m'n favorieten en de towel chinup.


Nix
Usericon van Nix
Posted 14-02-2010 17:53 by Nix Profiel van Nix

Push-ups zijn nog steeds een nachtmerrie voor mij *schaam*. Tijdens het naar de grond zakken, houdt ik mijn rug niet recht maar zak ik tussen mn schouders; kost dubbel zoveel moeite om weer op te komen. Ik blijf oefenen


En triceps vind ik vervelend (denk staand en met gewicht gestrekt boven het hoofd en naar achteren laten zakken). Qua gewicht moet ik het aankunnen, maar na een aantal herhalingen voel ik m'n elleboog. Heel naar.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


SQT
Usericon van SQT
Posted 14-02-2010 17:59 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Dat heb ik ook i.v.m. een of andere wazige blessure in mijn linker elleboog. Als je met je andere hand je elleboog ondersteunt, gaat het misschien beter.


Nix
Usericon van Nix
Posted 14-02-2010 18:07 by Nix Profiel van Nix

Tot nu toe helpt het beste om elleboog extra naar 'binnen' te sturen. Niet recht houden maar naar binnen richten.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


SQT
Usericon van SQT
Posted 14-02-2010 18:15 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Dat klinkt lastig. Drukkend (op het draaipunt) ondersteunen werkt hier in ieder geval prima. Misschien dat je er wat aan hebt.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 14-02-2010 19:57 by Rasputin Profiel van Rasputinhttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 14 februari 2010 17:53 schreef Nix het volgende:
En triceps vind ik vervelend (denk staand en met gewicht gestrekt boven het hoofd en naar achteren laten zakken). Qua gewicht moet ik het aankunnen, maar na een aantal herhalingen voel ik m'n elleboog. Heel naar.


Probeer in plaats van naar achteren laten zakken eens inde richting van je andere schouder laten zakken. Dan belast je je elleboog minder, en je triceps meer. Wellicht wel iets minder gewicht pakken dan, want het kan ineens een stuk zwaarder voelen omdat bijna alleen je triceps werken.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Nix
Usericon van Nix
Posted 14-02-2010 20:04 by Nix Profiel van Nix

Dat ga ik eens doen! Dank voor de tip!


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-02-2010 20:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

sexy


signature


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 15-02-2010 9:51 by Jelle Profiel van Jelle

Voor de triceps heb ik vanalles geprobeerd maar er gaat m.i. toch niks boven simpele dips.
Als je deze zwaar vind (want dat zijn ze) kun je bench dips proberen. Thuis doe ik ze in turnringen, dat is juist wat zwaarder maar voelt het beste aan je polsen en andere gewrichten.


Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 15-02-2010 19:07 by Ziona Profiel van Zionahttp://www.myspace.com/kleines_rehlein

quote:
Op 11 februari 2010 12:01 schreef Ziona het volgende:
Maandag eerste keer Zumba!




Dat was te ernstig voor woorden.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 15-02-2010 19:49 by Rasputin Profiel van Rasputinhttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 15 februari 2010 9:51 schreef Jelle het volgende:
Voor de triceps heb ik vanalles geprobeerd maar er gaat m.i. toch niks boven simpele dips.
Als je deze zwaar vind (want dat zijn ze) kun je bench dips proberen. Thuis doe ik ze in turnringen, dat is juist wat zwaarder maar voelt het beste aan je polsen en andere gewrichten.


Dips zijn absoluut een goede oefening, maar imo is het meer een compound dan een triceps oefening. Ik dip vooral om de bovenkant van de borst aan te pakken.

Goeie isolatie oefeningen zijn skullcrushes en pushdown.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 15-02-2010 19:50 by Jelle Profiel van Jelle

Nou, vertel!


Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 15-02-2010 19:55 by Ziona Profiel van Zionahttp://www.myspace.com/kleines_rehlein

Ik, neem ik aan?

Nouja, een horde paniekerige giraffen was er niets bij, zullen we maar zeggen.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 15-02-2010 21:57 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 15 februari 2010 19:49 schreef Rasputin het volgende:
Goeie isolatie oefeningen zijn skullcrushes en pushdown.

Idd, helaas krijg ik bij skullcrushes pees problemen als ik echt zwaar ga, dus doe ik ze wat lichter. Hopelijk trekt het op ten duur bij zodat ik weer zwaarder kan. Bij pushdowns heb ik daar gelukkig totaal geen last van.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 16-02-2010 0:52 by Nimbus Profiel van Nimbus

Geslaagd voor de gele band.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 16-02-2010 7:12 by Jelle Profiel van Jelle

quote:
Op 15 februari 2010 19:55 schreef Ziona het volgende:
Ik, neem ik aan?

Nouja, een horde paniekerige giraffen was er niets bij, zullen we maar zeggen.

Ik hoorde van iemand uit Estland dat daar naast Zumba ook Heavy Metal Aerobics is. Dat lijkt me meer iets voor jou.


Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 16-02-2010 15:26 by Ziona Profiel van Zionahttp://www.myspace.com/kleines_rehlein

Haha ja vet geniaal! Alleen jammer dat je daarvoor naar San Fransisco moet.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 16-02-2010 18:14 by Nimbus Profiel van Nimbus

Nog even over die buikspieren, het ging in dit geval om sportklimmen, dan ontkom je haast niet aan die oefeningen. Heb het de trainer nog gevraagd, als je squats of deadlifts doet kweek je veel massa en die wil je niet mee omhoog sjouwen, met buikspier oefeningen richt je je alleen op, ja, je buikspieren. Gecombineerd met rugoefeningen levert dat lichaamsstabiliteit op.


Nix
Usericon van Nix
Posted 16-02-2010 20:54 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 16 februari 2010 0:52 schreef Nimbus het volgende:
Geslaagd voor de gele band.



Gefeliciteerd!


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 17-02-2010 0:21 by Panzerke Profiel van Panzerkehttp://www.last.fm/user/Panzerke

Na zo'n vier jaar nauwelijks te hebben bewogen fitness ik inmiddels al een maand of vijf, bevalt me toch wel zeer goed. Zojuist realiseerde ik me pas wat voor vooruitgang ik heb geboekt sinds de eerste keer dat ik ging, erg goed gevoel.



Jelle
Usericon van Jelle
Posted 17-02-2010 9:01 by Jelle Profiel van Jelle

quote:
Op 16 februari 2010 18:14 schreef Nimbus het volgende:
Nog even over die buikspieren, het ging in dit geval om sportklimmen, dan ontkom je haast niet aan die oefeningen. Heb het de trainer nog gevraagd, als je squats of deadlifts doet kweek je veel massa en die wil je niet mee omhoog sjouwen, met buikspier oefeningen richt je je alleen op, ja, je buikspieren. Gecombineerd met rugoefeningen levert dat lichaamsstabiliteit op.

Klink logisch.
Standaard spiermassagerichte oefeningen zijn meestal zelfs af te raden voor sporters, zeker de "isolatie-oefeningen". Je wordt er gauw minder explosief van, minder gebalanceerd, minder soepel en te zwaar. Het scheelt natuurlijk sterk per sport, schaatsers doen juist knetterveel squats (en dan vooral op één been), klimmers heel veel chin/pull-ups neem ik aan (met één arm? ...). Tenminste dit is wat ik er van begrepen heb.

Heb je die towel chinup al geprobeerd en/of wat vind je trainer daar van? En natuurlijk gefiliciteerd met je gele band.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 17-02-2010 17:47 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 17 februari 2010 9:01 schreef Jelle het volgende:
Klink logisch.
Standaard spiermassagerichte oefeningen zijn meestal zelfs af te raden voor sporters, zeker de "isolatie-oefeningen". Je wordt er gauw minder explosief van, minder gebalanceerd, minder soepel en te zwaar. Het scheelt natuurlijk sterk per sport, schaatsers doen juist knetterveel squats (en dan vooral op één been), klimmers heel veel chin/pull-ups neem ik aan (met één arm? ...). Tenminste dit is wat ik er van begrepen heb.


We doen redelijk veel pull-ups ja, varieert ook wel een beetje per blok sinds we aan periodisering doen (kracht, conditie, duur, techniek.) Ook andere oefeningen op het campusbord, meer gericht op explosiviteit, net als de buikspieroefeningen van gisteren, vijf verschillende oefeningen achter elkaar op hoog tempo.

quote:

Heb je die towel chinup al geprobeerd en/of wat vind je trainer daar van? En natuurlijk gefiliciteerd met je gele band.


Toen je het had gepost meteen even een handdoek opgehangen op mijn kamer. Niet opgetrokken maar gehangen, ging wel goed, maar mijn vingers waren koud en als je dan veel kracht ermee zet is dat wat minder, dus eerst opwarmen.
Dacht er vorige week weer aan en ga vanavond een handdoek meenemen om in de zaal te proberen tijdens het klimmen. Eerst alleen hangen als dat goed gaat ook optrekken. Maar ik zal het ook voorstellen en horen wat hij ervan zegt.

Dankjewel.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 18-02-2010 15:30 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 15 februari 2010 19:07 schreef Ziona het volgende:


Dat was te ernstig voor woorden.


Ghehehe..

Hier nog steeds braafjes aan het sporten, valt me mee dat ik het vol hou en steeds netjes ga. Stiekem wil ik ook wel weer gaan volleyballen, maar dat is nou net niet handig met onregelmatige diensten.



[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 18-02-2010 15:31]


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 18-02-2010 15:50 by Nimbus Profiel van Nimbus

Towel chin-up is best goed te doen.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 20-02-2010 16:52 by Jelle Profiel van Jelle

Niet slecht! Hoeveel repetities doel je op als klimmer? Zal in de tientallen lopen zeker? Of ga je toch steeds zwaarder en dus met minder reps?

Kan iemand mij vertellen of een hartslagmeter voor een zwemmer net zo goed is als voor een hardloper? Het lijkt mij erg handig maar ik zie zelden (competitie)zwemmers met zo'n ding...


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen