IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Ren je rot! [sport topic - deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 10-03-2010 23:10 by Count Steel Profiel van Count Steel

quote:
Op 10 March 2010 18:03 schreef FireFox het volgende:
Ach als je in het verleden ook getraind hebt is de basis er vast nog wel, tenzij het heeeeel lang geleden is. Iig succes en volhouden he? (das imho nog het belangrijkste)


Oh absoluut, de pest is alleen dat ik nu met een slechte(re) rug aan de slag moet. En dat gaat vrees ik flink tegenvallen.
Daarom morgen een persoonlijk plan opstellen bij de sportschool en aan de gang!


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


My favourite Uncle
Usericon van My favourite Uncle
Posted 11-03-2010 16:09 by My favourite Uncle Profiel van My favourite Uncle

Count Steel gaat een persoonlijk plan opstellen...
hmmm..moet ik daar nu van denken..??

Zoiets:
Stap 1: begin met een biertje..
Stap 2: neem er nog eentje..
regelmatig herhalen..

Doe de workout een aantal keren per week..

Of niet..Count??


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 11-03-2010 23:01 by Count Steel Profiel van Count Steel

quote:
Op 11 March 2010 16:09 schreef My favourite Uncle het volgende:
Count Steel gaat een persoonlijk plan opstellen...
hmmm..moet ik daar nu van denken..??

Zoiets:
Stap 1: begin met een biertje..
Stap 2: neem er nog eentje..
regelmatig herhalen..

Doe de workout een aantal keren per week..

Of niet..Count??



Wat een gruwelijke naam hehe!


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 13-03-2010 9:38 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 10 March 2010 12:17 schreef Nix het volgende:
Als instructrice raad ik beginners aan om met 2kg (iedere kan 1 kg) of zelfs zonder te beginnen. Houding is in het begin belangerijker dan gewicht. Dit om letsel te voorkomen en een goede start te kunnen maken. Maar ja, dat is als instructrice.

Met meer gewicht is namelijk wel leuker


Uiteindelijk begonnen met 2x2kg, tijdens benen 3,5kg en paar keer oefeningen met 2,5kg. Viel me harstikke mee, volgende keer maar wat zwaarder, geeneens spierpijn nu terwijl vriendin riep van oeh ah jij gaat pijn krijgen.

Alleen een oude blessure speelt weer op, mijn knie. Dus voordat ik nog een les volg, even daar advies vragen aan fysio.


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 16-03-2010 17:47 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

Zo, net even een kneiterdure nieuwe kniebrace gekocht. Deze geeft duidelijk een hoop meer steun dan de gewone bandage die ik had. Heeft aan de zijkant stevige stalen baleinen.
Vrijdag mijn knie weer verdraaid, kom met moeite de trap op, maar heb wel zondag een clubkampioenschap waar ik mijn titel moet verdedigen. Keuzes.. keuzes..


Verrassend triviaal


Nix
Usericon van Nix
Posted 16-03-2010 17:48 by Nix Profiel van Nix

Kop of munt?


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 16-03-2010 17:50 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

Als ik een beetje fatsoenlijk kan rennen, moet een wedstrijd ook wel lukken. Is zelfs korter dan een normale training. Morgen droogtrainen en krachttrainen en dan zien we wel. Ik zeg kop én munt


Verrassend triviaal


Nix
Usericon van Nix
Posted 16-03-2010 17:54 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 10 March 2010 12:23 schreef MMayo het volgende:
Ik hoor wel wat de instructrice daar te zeggen heeft, maar zal wel iets soortgelijks zijn. Werk je nu volledig in de sportschool dan?



Nee, ik ben nog student hè .

Ik geef groepslessen en doe vrijgezellenfeestjes. Binnenkort is er een dansdag waar ik de Burlesque workshop mag geven. Erg leuk om te doen .


quote:
Op 13 March 2010 9:38 schreef MMayo het volgende:
Uiteindelijk begonnen met 2x2kg, tijdens benen 3,5kg en paar keer oefeningen met 2,5kg. Viel me harstikke mee, volgende keer maar wat zwaarder, geeneens spierpijn nu terwijl vriendin riep van oeh ah jij gaat pijn krijgen.

Alleen een oude blessure speelt weer op, mijn knie. Dus voordat ik nog een les volg, even daar advies vragen aan fysio.



En de dag erna ook geen spierpijn gehad? Vond je het een leuke les?

Oude blessures zijn altijd gemeen. Veel oefeningen kunnen ook gedaan worden met minder knie belasting. Je kunt het altijd aangeven aan de juf


Ik ga vanavond eens bodypower doen, geen idee wat het is. De beschrijving is wel duidelijk; half uur cardio en half uur fitness


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 16-03-2010 18:13 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 16 March 2010 17:54 schreef Nix het volgende:
Nee, ik ben nog student hè .

Ik geef groepslessen en doe vrijgezellenfeestjes. Binnenkort is er een dansdag waar ik de Burlesque workshop mag geven. Erg leuk om te doen .

En de dag erna ook geen spierpijn gehad? Vond je het een leuke les?

Oude blessures zijn altijd gemeen. Veel oefeningen kunnen ook gedaan worden met minder knie belasting. Je kunt het altijd aangeven aan de juf

Ik ga vanavond eens bodypower doen, geen idee wat het is. De beschrijving is wel duidelijk; half uur cardio en half uur fitness


Leuk dat les geven, ben je nu ook enorm gespierd en afgetraind? De sportschool juffen hier zijn soms net kerels met al die spierballen

De dag na dat bodypumpen geen spierpijn gehad nee, ondanks alle verhalen, nergens last van . Vond het ook niet zo'n boeiende les, ging me allemaal net wat te makkelijk af en meer gewicht eraan mocht nog niet want tja.. beginner.

Bodypower? Zal wel beetje vergelijkbaar zijn met bodypump dan? Ben benieuwd wat dat precies is. Ik vind de groepslessen wel gezellig altijd.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 16-03-2010 18:22 by Nimbus Profiel van Nimbus

Enigszins gespierd vind ik bij vrouwen wel mooi.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 16-03-2010 18:23 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 16 March 2010 18:22 schreef Nimbus het volgende:
Enigszins gespierd vind ik bij vrouwen wel mooi.


Die lopen er genoeg rond daar, kan heel mooi staan.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 16-03-2010 20:41 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Mottighaerd is vorige week vrijdag begonnen met joggen. Rustig aan opbouwen. Zaterdag wel wat spierpijn maar dat is niet zo gek als je al 6/7 jaar helemaal niets gedaan hebt
Ben van plan om het om de dag te gaan doen dan steeds een stukje langer. Handig dat de duinen hier zo dichtbij zijn.

Binnenkort eens investeren in goede schoenen en een sport bh.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 16-03-2010 20:44 by Count Steel Profiel van Count Steel

Met goeie schoenen zou ik opschieten, kan blessures voorkomen. Erg belangrijk [/wijsneus].

En met dat andere kan ik je geen advies geven


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 16-03-2010 20:49 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Hehe, ja ik weet het. Ga zaterdag naar de stad, want dan ben ik vrij. Maar doe nu nog erg rustig aan dus denk dat dat allemaal wel goed komt.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 16-03-2010 20:51 by Naturens Galleri Profiel van Naturens Galleri

Jog al jaren met buttschoenen maar heb nooit klachten gehad..


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-03-2010 20:54 by M. Profiel van M.

quote:
Op 16 March 2010 20:51 schreef Naturens Galleri het volgende:
Jog al jaren met buttschoenen maar heb nooit klachten gehad..

Leuk voor je, elke week een meter of 100?

Ik heb zo'n twee jaar met shin splints gelopen. Prijs je gelukkig.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 16-03-2010 21:02 by Count Steel Profiel van Count Steel

quote:
Op 16 March 2010 20:54 schreef M. het volgende:
Leuk voor je, elke week een meter of 100?

Ik heb zo'n twee jaar met shin splints gelopen. Prijs je gelukkig.


Zijn dat alleen je spieren of ook je scheenbeenvlies (aan de voorkant)?


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 16-03-2010 21:36 by Naturens Galleri Profiel van Naturens Galleri

quote:
Op 16 March 2010 20:54 schreef M. het volgende:
Leuk voor je, elke week een meter of 100?

Ik heb zo'n twee jaar met shin splints gelopen. Prijs je gelukkig.

Ja bijna, maar minimaal twee keer per week 10 km. Het is echter een combinatie van factoren en ik heb geen zin om die geile sportschoenenverkopers aan hun trekken te laten komen.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-03-2010 21:36 by M. Profiel van M.

quote:
Op 16 March 2010 21:02 schreef Count Steel het volgende:
Zijn dat alleen je spieren of ook je scheenbeenvlies (aan de voorkant)?

Juist je scheenbeenvlies volgens mij (en niet je spieren), aan de voorkant ja. Ik had het aan de binnenkant van beide schenen.

Typische overbelastingsblessure. Het is ook nooit ver weg, als ik even wat te veel loop en in dezelfde week een pot moet zaalvoetballen is het weer raak. Ik stop dan ook met voetbal, ik heb nu al een paar keer een hardloopwedstrijd moeten laten schieten wegens blessures. Na dit seizoen kan ik hopelijk weer regelmatig lopen .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-03-2010 21:40 by bastianus Profiel van bastianus

Volgens mij is veel en fanatiek sporten echt niet gezond, zelfs niet als amateur. M.n. wat hardlopen betreft. Mijn schoonvader loopt drie keer per week een km. of tien, al jarenlang. Een sporthart van hier tot Tokio.
Aan de andere kant, door mijn gebrek aan fanatisme bij het hardlopen kan ik inmiddels wel bijna een sportbeha aanschaffen..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Nix
Usericon van Nix
Posted 16-03-2010 21:41 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 16 March 2010 18:13 schreef MMayo het volgende:
Leuk dat les geven, ben je nu ook enorm gespierd en afgetraind? De sportschool juffen hier zijn soms net kerels met al die spierballen



Nee hoor, je kunt me nog gewoon herkennen Wel genoeg kilo'tjes eraf. Dat gespierd en afgetrainde ben ik nog mee bezig

quote:
De dag na dat bodypumpen geen spierpijn gehad nee, ondanks alle verhalen, nergens last van . Vond het ook niet zo'n boeiende les, ging me allemaal net wat te makkelijk af en meer gewicht eraan mocht nog niet want tja.. beginner.



Hmm oké, de les blijft in principe hetzelfde, ook met meer kilo's . Ik vind het zo leuk omdat het een no-nonsense les is.


quote:
Bodypower? Zal wel beetje vergelijkbaar zijn met bodypump dan? Ben benieuwd wat dat precies is. Ik vind de groepslessen wel gezellig altijd.


Gedeeltelijk. Het is 30 min bodypump en 30 min step, ben ik achter gekomen. Step voor gevorderden



I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-03-2010 21:58 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 March 2010 20:54 schreef M. het volgende:
Leuk voor je, elke week een meter of 100?

Ik heb zo'n twee jaar met shin splints gelopen. Prijs je gelukkig.


Er worden meestal geen verschillen gevonden tussen goedkope en dure schoenen, blote voeten blijken wel weer beter te dempen, maarja dat is dan weer alleen te doen op het strand en loopband als je geen wonden wilt.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 16-03-2010 21:58 by Count Steel Profiel van Count Steel

quote:
Op 16 March 2010 21:36 schreef M. het volgende:
Juist je scheenbeenvlies volgens mij (en niet je spieren), aan de voorkant ja. Ik had het aan de binnenkant van beide schenen.

Typische overbelastingsblessure. Het is ook nooit ver weg, als ik even wat te veel loop en in dezelfde week een pot moet zaalvoetballen is het weer raak. Ik stop dan ook met voetbal, ik heb nu al een paar keer een hardloopwedstrijd moeten laten schieten wegens blessures. Na dit seizoen kan ik hopelijk weer regelmatig lopen .


Bekend verhaal, in m'n tijd als hospik erg veel bij die jonge gasten in opleiding gezien. Nieuwe kisten, niet ingelopen en te snel en teveel belasten. Pijnlijke blessure, dat was wel duidelijk

Koelen is een goede remedie. En rust uiteraard,


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-03-2010 22:29 by M. Profiel van M.

quote:
Op 16 March 2010 21:58 schreef ElitE het volgende:
Er worden meestal geen verschillen gevonden tussen goedkope en dure schoenen

Leuk he, forums, lekker dingen roepen enzo.

Onderzoek door wie? Wat is "meestal"? En wat is er precies gemeten, over wat voor verschillen hebben we het? Verschillen in blessurevorming, verschillen in efficientie, verbrande calorieën, of wat?
Bij wie is het gemeten? Bij kerngezonde lopers die technisch toch al goed lopen? Of bij mensen met platvoeten? Mensen die met hun voeten erg naar binnen of buiten staan? Mensen met een bepaald beroep waardoor ze meer of minder blessuregevoelig zijn (bv. horeca, de bouw of juist kantoormedewerker)? Mensen die al twintig jaar hardlopen of net begonnen? Is er een controlegroep geweest? Hoe groot was de onderzochte populatie?

Ik kan alleen voor mezelf spreken, en dat is dat toen ik een sportzaak binnenliep, mijn looppas liet filmen, me liet adviseren en op basis van dat advies schoenen kocht, de blessure begon weg te trekken.

Of ga je me nu vertellen dat dat een placebo-effect is en dat mijn schenen tussen mijn oren zitten .
Leuk om wat onderzoekjes te googlen maar uiteindelijk gaat het erom waar je zelf mee zit en wat je eraan kunt doen. En dan is voor hardlopen, naast techniek en gezond verstand, schoeisel een logische plek om eens te beginnen.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-03-2010 22:36 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

nouja vooral demping, een van de belangrijkste functies van de schoen, maar idd niet de enige.

Zo is het natuurlijk wel belangrijk dat hij goed zit. Ik denk dat het voor de levensduur ook wel uitmaakt.

Maar wat ik ermee wil zeggen dat het goede van een schoen niet perse in de prijs ligt


Je schenen zitten niet tussen je oren, maar de blessure is ook niet ontstaan door die schoenen. Je hebt je lichaam alleen teveel belast, en andere schoenen maken die belasting minder.

Dat laatste is zeker waar, schoenen blijven belangrijk. overige hardloopkleding zal dan weer wat minder effect hebben

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 16-03-2010 22:40]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen