IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Ren je rot! [sport topic - deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
Nix
Usericon van Nix
Posted 28-02-2011 23:17 by Nix Profiel van Nix

De Enk, Assendorp.

Ik heb daar altijd al gesport.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 01-03-2011 0:29 by Nimbus Profiel van Nimbus

Dat was me de dag wel, eerst ruim een uur en 20 minuten hardlooptraining en daarna nog twee en half uur vechtsport. Als ik nu geen afgetrainde atleet wordt.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-03-2011 10:17 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Altijd goed om naast de vechtsport ook nog aan hardlopen te doen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-03-2011 10:27 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Waarom zo overdreven veel sporten?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-03-2011 10:32 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 maart 2011 10:27 schreef Onweerwolf het volgende:
Waarom zo overdreven veel sporten?
Inderdaad. Vanitas vanitatum et omnia vanitas.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 01-03-2011 10:33]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-03-2011 10:36 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 1 maart 2011 10:32 schreef bastianus het volgende:
Inderdaad. Vanitas vanitatum et omnia vanitas.

Mens sana in corpore sano.


Quis moderabat ipsos moderatores?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-03-2011 10:37 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 maart 2011 10:36 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Mens sana in corpore sano.
Die uitspraak is volledig uit haar verband getrokken, zag ik laatst in een documentaire.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-03-2011 10:40 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 1 maart 2011 10:37 schreef bastianus het volgende:
Die uitspraak is volledig uit haar verband getrokken, zag ik laatst in een documentaire.


Er zit natuurlijk wel een behoorlijke kern van waarheid in, dat heb ik zelf iig ook gemerkt, maar of het nou gezond is om zo veel op een dag te gaan sporten.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-03-2011 10:41 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 1 maart 2011 10:37 schreef bastianus het volgende:
Die uitspraak is volledig uit haar verband getrokken, zag ik laatst in een documentaire.

Is dat zo? "Een gezonde geest in een gezond lichaam.", lijkt me een prima streven toch?
quote:
Op 1 maart 2011 10:32 schreef bastianus het volgende:
Inderdaad. Vanitas vanitatum et omnia vanitas.

En dit is niet uit de context getrokken, pannenkoek?

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 01-03-2011 10:44]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-03-2011 10:43 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 1 maart 2011 10:41 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Is dat zo? "Een gezonde geest in een gezond lichaam.", lijkt me een prima streven toch?


Het is geen streven, de uitspraak doelt erop dat wanneer je een gezond lichaam hebt je je daardoor geestelijk ook beter voelt.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-03-2011 10:43 by bastianus Profiel van bastianus

Die uitspraak komt uit een geschrift, waarin de grootste wens van de schrijver niet schuilt in veel geld of materiële zaken, maar het gelukkigste bezit lijkt hem 'een gezonde geest in een gezond lichaam', m.a.w. gezondheid is een groter goed dan materiële zaken. Pas later zijn dubieuze figuren deze uitspraak gaan gebruiken om het sporten te promoten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-03-2011 10:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 1 maart 2011 10:43 schreef Onweerwolf het volgende:
Het is geen streven, de uitspraak doelt erop dat wanneer je een gezond lichaam hebt je je daardoor geestelijk ook beter voelt.

Daar doelt het dus niet op, maar wordt het tegenwoordig wel voor gebruikt
quote:
Op 1 maart 2011 10:43 schreef bastianus het volgende:
Die uitspraak komt uit een geschrift, waarin de grootste wens van de schrijver niet schuilt in veel geld of materiële zaken, maar het gelukkigste bezit lijkt hem 'een gezonde geest in een gezond lichaam', m.a.w. gezondheid is een groter goed dan materiële zaken. Pas later zijn dubieuze figuren deze uitspraak gaan gebruiken om het sporten te promoten.

Ja, dus? Een gezonde geest in een gezond lichaam is toch een goed streven?


Quis moderabat ipsos moderatores?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-03-2011 10:49 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 1 maart 2011 10:45 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Daar doelt het dus niet op, maar wordt het tegenwoordig wel voor gebruikt


Precies zoals jij dat dus deed, nietwaar?



Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-03-2011 10:51 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 1 maart 2011 10:49 schreef Onweerwolf het volgende:
Precies zoals jij dat dus deed, nietwaar?

Nee In die zin staat niet dat je een gezonde geest krijgt van een gezond lichaam.


Quis moderabat ipsos moderatores?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-03-2011 10:52 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 maart 2011 10:45 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ja, dus? Een gezonde geest in een gezond lichaam is toch een goed streven?
Absoluut. Maar de uitspraak gebruiken om fanatiek sporten te bevorderen lijkt me lang niet altijd opgaan. Ik ken teveel ex-topsporters of fanatieke hobbyisten die met sport hun lichaam vroegtijdig verruïneerd hebben. Mijn advies zou luiden: Geniet van sport, maar vooral met mate.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-03-2011 10:53 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 1 maart 2011 10:52 schreef bastianus het volgende:
Absoluut. Maar de uitspraak gebruiken om fanatiek sporten te bevorderen lijkt me lang niet altijd opgaan. Ik ken teveel ex-topsporters of fanatieke hobbyisten die met sport hun lichaam vroegtijdig verruïneerd hebben. Mijn advies zou luiden: Geniet van sport, maar vooral met mate.

Klopt! Maar dan is je lichaam ook niet gezond meer


Quis moderabat ipsos moderatores?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-03-2011 10:53 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 1 maart 2011 10:51 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Nee In die zin staat niet dat je een gezonde geest krijgt van een gezond lichaam.


Dan mag je eens uitleggen in welk verband jij die uitspraak dan bezigt. Er werden immers vragen gezet bij de mate van sporten van Nimbus, over een gezonde geest had niemand het.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-03-2011 10:56 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 1 maart 2011 10:53 schreef Onweerwolf het volgende:
Dan mag je eens uitleggen in welk verband jij die uitspraak dan bezigt. Er werden immers vragen gezet bij de mate van sporten van Nimbus, over een gezonde geest had niemand het.

In het verband dat je voor elk standpunt wat je inneemt wel ergens een uitspraak in het Latijn kan vinden die dat standpunt bevestigt. En dat het daardoor niet automatisch waar wordt

Zelfde voor Nederlandse spreekwoorden en gezegdes.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-03-2011 10:57 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 1 maart 2011 10:56 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
In het verband dat je voor elk standpunt wat je inneemt wel ergens een uitspraak in het Latijn kan vinden die dat standpunt bevestigt. En dat het daardoor niet automatisch waar wordt

Zelfde voor Nederlandse spreekwoorden en gezegdes.


Jaja, ouwehoer ben je Zellie!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-03-2011 10:59 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 1 maart 2011 10:57 schreef Onweerwolf het volgende:
Jaja, ouwehoer ben je Zellie!

Oh, dan geloof je me niet.

Fere libenter homines id quod volunt credunt, immers.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-03-2011 11:02 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Ik zeg niet dat ik je niet geloof.

Maar je uitspraak hier is net zo relevant als wanneer je had gezegd. "Een gezond lichaam en heel veel seks."

Ook een fijn streven, toch?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-03-2011 11:04 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 1 maart 2011 11:02 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik zeg niet dat ik je niet geloof.

Maar je uitspraak hier is net zo relevant als wanneer je had gezegd. "Een gezond lichaam en heel veel seks."

Ook een fijn streven, toch?

Me niet begrijpt, dan, ook goed. bastianus' uitspraak was irrelevant, vanaf daar ben ik verder gegaan.


Quis moderabat ipsos moderatores?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-03-2011 11:08 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 maart 2011 11:04 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Me niet begrijpt, dan, ook goed. bastianus' uitspraak was irrelevant, vanaf daar ben ik verder gegaan.
Irrelevant ja? Ik denk dat teveel sporten met ijdelheid te maken heeft. Maar dan niet louter ijdelheid in de zin van 'zie ik er goed uit', maar ook doodsangst, zingeving en tevergeefsheid, wat ook wel ijdelheid pleegt te worden genoemd. Volgens mij komt al dat fanatieke gesport voort uit doodsangst, jong willen blijven, dat soort zaken. Vandaar ook het soms verslavende effect, wat vaak ook uit dezelfde drijfveren voortkomt maar tot hetzelfde resultaat leidt:
'Mors omnia vincit.'


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-03-2011 11:10 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 1 maart 2011 11:04 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Me niet begrijpt, dan, ook goed. bastianus' uitspraak was irrelevant, vanaf daar ben ik verder gegaan.


Nee hoor, Bassie's uitspraak was prima ontipoc, de jouwe was irrelevant vanaf het moment dat je verkondigde hem te hebben gebezigd in de originele, meer letterlijke zin.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-03-2011 11:37 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 1 maart 2011 11:10 schreef Onweerwolf het volgende:
Nee hoor, Bassie's uitspraak was prima ontipoc, de jouwe was irrelevant vanaf het moment dat je verkondigde hem te hebben gebezigd in de originele, meer letterlijke zin.

Zoals ik zei, je begrijpt het niet. Sowieso is het ook in de originele zin on topic, aangezien de auteur zegt dat het een goed streven is, precies wat ik ook wilde zeggen. bastianus zegt nu wel van alles en nog wat waarom zijn uitspraak relevant zou zijn, maar...
quote:
Op 1 maart 2011 11:08 schreef bastianus het volgende:
Irrelevant ja? Ik denk dat teveel sporten met ijdelheid te maken heeft. Maar dan niet louter ijdelheid in de zin van 'zie ik er goed uit', maar ook doodsangst, zingeving en tevergeefsheid, wat ook wel ijdelheid pleegt te worden genoemd. Volgens mij komt al dat fanatieke gesport voort uit doodsangst, jong willen blijven, dat soort zaken. Vandaar ook het soms verslavende effect, wat vaak ook uit dezelfde drijfveren voortkomt maar tot hetzelfde resultaat leidt:
'Mors omnia vincit.'

...dat weet je evengoed allemaal niet (niet of het teveel is, niet of het in het geval van Nimbus uit jouw interpretatie van ijdelheid voortkomt)

Mors omnia vincit, ja, maar wel een stuk sneller als je je lichaam en geest naar de vernieling helpt.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 01-03-2011 11:38]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen