IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Yppah
Schaep
Usericon van Schaep
Posted 05-07-2009 17:42 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Yppah (pronounced "Yippah"), aka Joe Corrales Jr., is electronic/rock musician signed to Ninja Tune records. He currently resides in Houston, Texas.

His early teen years were spent playing guitar and bass in rock bands, his later ones as a scratch DJ who mixed Hip Hop and house in club sets, produced weird mashups (Outkast v Ted Nugent) and was part of a turntablist group called "The Truth".

Heavily influenced by shoegaze, various electronic music, psychedelic soul and rock, his music often mixes guitars shoved through massive reverbs/delays, keyboards/synthesizers, live drums, and other techniques.

His first album, titled You Are Beautiful at All Times, was released in 2006 on Ninja Tune records.

On January 8th, 2009 Yppah announced that his new album "They Know What Ghost Know" is to be released on May 18th 2009, in the UK, Japan and Australia. U.S. street date is set for June 23rd.


Meer liefhebbers?


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 05-07-2009 18:42 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Kent niet.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 05-07-2009 22:13 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Vorige week die nieuwe plaat even een keer gedraaid. Klonk wel typisch Ninja-tune; downbeat, warm, veel verschillende invloeden. Maar toch, het kon me niet heel erg boeien. Er zaten wel een paar leuke tracks tussen, maar het geluid was me iets te slordig, iets te gruizig. Misschien nog maar eens draaien om dit oordeel te bevestigen.



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 06-07-2009 0:38 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 5 juli 2009 18:42 schreef BARABAS het volgende:
Kent niet.




quote:
Op 5 juli 2009 22:13 schreef Cainam Ladicius het volgende:
Vorige week die nieuwe plaat even een keer gedraaid. Klonk wel typisch Ninja-tune; downbeat, warm, veel verschillende invloeden. Maar toch, het kon me niet heel erg boeien. Er zaten wel een paar leuke tracks tussen, maar het geluid was me iets te slordig, iets te gruizig. Misschien nog maar eens draaien om dit oordeel te bevestigen.


Dat kan ik me voorstellen, ik vind het geluid daardoor juist heel 'natuurlijk' overkomen.


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 06-07-2009 0:43 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Ja, dat kan ik me ook wel weer voorstellen. Bij acts als Flying Lotus, Samiyam of Lukid trek ik het een stuk beter. Ook alledrie dikke aanraders trouwens!



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 06-07-2009 0:49 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Dankjewel, ik ga het checken!


Argh
Usericon van Argh
Posted 06-07-2009 1:39 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Bedankt voor de tip Schaep! Luister nu het album " You Are Beautiful At All Times " klinkt erg gaaf! Al vind ik het wel erg compacte deuntjes allemaal


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 06-07-2009 2:11 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Dat is waar, daar moest ik zelf ook wel aan wennen.

The Subtleties That Count is mijn favoriete track.


Argh
Usericon van Argh
Posted 07-01-2010 23:54 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Bibio is ook gaaf! Voor liefhebbers van Yppah (Maar ook Boards of Canada etc) dan;

http://www.myspace.com/mrbibio



[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 07-01-2010 23:54]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-01-2010 23:54 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

is dat zoals Mouse on mars?


signature


Argh
Usericon van Argh
Posted 07-01-2010 23:59 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Iets ingetogener/minder leip en verknipt. Gewoon fijn om op te chillen


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-01-2010 0:00 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



chillen, ik word daar zo moe van


signature


Argh
Usericon van Argh
Posted 08-01-2010 0:02 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2010 0:00 schreef Hypnos het volgende:
chillen, ik word daar zo moe van


Joh! Nou dan maar weer een random cockrockdisco plaatje opzetten.


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-01-2010 0:04 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2010 0:02 schreef Argh het volgende:
cockrockdisco





DuranDuranDuran


Donna Summer




Zalige shait


signature


Argh
Usericon van Argh
Posted 08-01-2010 0:06 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht



Als dit geen Boards of Canada uitademt dan weet ik het ook niet meer, is er ook een BoC topic?


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-01-2010 0:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

das wel fijn,

ik hou wel van die beats die werken als zwarte gaten en de rest van de mix haast inzuigen,

Autechre kan dat ook,


het Daft Punk achterstevoren effect

ik hou daar van, vraag me niet waarom

bij deep deep techno heb je dat ook


signature


Argh
Usericon van Argh
Posted 08-01-2010 0:14 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Autechre is gaaf ja, Draft 7.0 Daft Punk vind ik alleen het debuut album gaaf, erna gingen ze ineens populaire vocodertjes electro maken


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-01-2010 0:16 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ja, das jammer,

bij de 1e daft punk staat er zo een nummer op dat precies achhteruit gespeeld is,
moet je es checken,

das HET nummer waarmee ze luidsprekers checken
zeer slecht voor je boxen


nuja,


ANt-zen is ook een label met veel dergelijke shit

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 08-01-2010 0:17]


signature


Argh
Usericon van Argh
Posted 08-01-2010 0:18 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2010 0:16 schreef Hypnos het volgende:
ja, das jammer,

bij de 1e daft punk staat er zo een nummer op dat precies achhteruit gespeeld is,
moet je es checken,

das HET nummer waarmee ze luidsprekers checken
zeer slecht voor je boxen


nuja,


ANt-zen is ook een label met veel dergelijke shit


Bedoel je dit nummer?:





[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 08-01-2010 0:20]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-01-2010 0:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

speelt niet

maar ik denk het wel


signature


Argh
Usericon van Argh
Posted 08-01-2010 0:20 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Doet het nu wel


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-01-2010 0:23 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

jaaa, leuk om te horen,

echt een bitch voor je boxen



trouwens, dat Yppah, The Orb heeft ook zo'n nummers


signature


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 02-03-2010 18:51 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 8 January 2010 0:06 schreef Argh het volgende:


Als dit geen Boards of Canada uitademt dan weet ik het ook niet meer, is er ook een BoC topic?


Een beetje laat, maar dit is wel erg vet zeg, dankjewel voor de tip!

The Orb is wel relaxte muziek, maar toch heel anders dan Yppah, voor zover ik ermee bekend ben.


Argh
Usericon van Argh
Posted 21-02-2012 1:35 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Er is een nieuw album uit genaamd "Eighty One" voor de liefhebbers... doet me her en der wat aan Ullrich Schnauss denken, fijne muziek


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-02-2012 23:10 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Dankjewel voor de tip, heel vet album weer!


Argh
Usericon van Argh
Posted 22-02-2012 1:27 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Geen dank, ik kwam het toevallig ergens tegen en wist dat ik 't via dit forum heb leren kennen dus ff dit topic omhoog getrapt! Heel fijn album idd!


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen