IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Cocktails [zelf maak receptentopic] Volgende pagina
MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 22-07-2009 21:38 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht


Geeneens een cocktail topic op ZM.. ernstig!
Maar nu voor alle lieve postende meisjes (en stoere kerels die kunnen mixen uiteraard).. het cocktailtopic! (Lieve, lieve mods.. mag deze blijven? Ah toeeeee..).

White russian:
30 ml Wodka
30 ml Kahlua
30 ml Melk
ijsblokjes

IJsblokjes in glas, de rest erover gieten. Ipv melk kun je ook slagroom gebruiken, maar dat is wel erg zwaar op de maag.


Strawberry daiquiri (8 stuks):
16 ijsblokjes
1 liter koelvers sinaasappel-aardbeiensap
400 ml witte rum
sap van 2 limoenen
2 eetl. poedersuiker

IJsgruis maken, de sinaasappel-aardbeiensap met de rum, limoensap en poedersuiker in een grote kan samenvoegen. IJs erbij, roer de cocktail goed door. Direct serveren



De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 22-07-2009 21:40 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Vroeger deed ik nog wel eens apfelkorn in m'n bier.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Argh
Usericon van Argh
Posted 22-07-2009 21:50 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Black Russian, met chocomel

Zelfde recept als de White dus, maar dan met chocomel (originele black russian is overigens zonder chocomel )


[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 22-07-2009 21:52]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Ingrimd
Usericon van Ingrimd
Posted 22-07-2009 21:53 by Ingrimd Wijzig reactieProfiel van IngrimdQuote dit berichthttp://www.metal-exposure.com

Een halve fles vodka in je Warsteiner lemonbeer is ook redelijk dodelijk


verder ben ik te lui om cocktails zelf te maken.
Haal op festivals nog wel met regelmaat een Sex On The Beach.. vooral op Rock Hard zijn die lekker (en op Metalcamp omdat er daar 3 keer zoveel vodka in gaat)

En een fles Malibu en 2 pakken ananassap doen ook wonderen



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 22-07-2009 21:59 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2009 21:50 schreef Argh het volgende:
Black Russian, met chocomel

Zelfde recept als de White dus, maar dan met chocomel (originele black russian is overigens zonder chocomel )



Is dat niet met koffielikeur? Ooit zoiets gehad, doe mij de White versie maar.

Bacardi Razz, scheutje frambozenwijn en dan combineren met 7-up.. lekkerrrrr! Was leuk op Sodom Open Air hehe.


Argh
Usericon van Argh
Posted 22-07-2009 22:00 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

For the record; Kahlua is een koffielikeur , de originele black is gewoon zonder melk of slagroom

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 22-07-2009 22:01]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 22-07-2009 22:09 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2009 22:00 schreef Argh het volgende:
For the record; Kahlua is een koffielikeur , de originele black is gewoon zonder melk of slagroom


Bedoel wat anders.
Iets koffie likeur achtigs wat er nog meer doorheen ging.

edit:
Net eff wezen googlen, vond zelfs een recept waar je bij black, cola doorheen mikt.. yuk! Denk dat ik gewoon een black had en dan met extra scheutje van een of ander extra likeurtje erdoor. Ik kende alleen de white variant destijds, maar 1 keer die black gedronken. Ben toch meer van de zoetigheid of de zurigheid (aardbeitjes of citroen/limoen).

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 22-07-2009 22:19]


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 22-07-2009 22:22 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2009 21:50 schreef Argh het volgende:
Black Russian, met chocomel

Zelfde recept als de White dus, maar dan met chocomel (originele black russian is overigens zonder chocomel )


Ik die mijn zwarte Rus met cola, haalt een beetje die scherpe wodka smaak eraf.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 22-07-2009 23:18 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 22 juli 2009 22:22 schreef Dentz het volgende:
Ik die mijn zwarte Rus met cola, haalt een beetje die scherpe wodka smaak eraf.


Ik dronk heel vroeger veel smirnoff. Eerst met jus, maar ik kwam er in het leger achter dat cassis veel fijner was, de volgende dag niet zo'n ranzige smaak in je muil én het dronk weg als limonade. Ik drink voor de zekerheid dan ook al jaren en jaren geen sterke drank meer, hehe.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 22-07-2009 23:33 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Ik wil zo af en toe eens wat anders nemen dan bier, met name apfelkorn en black russian. Teveel van die twee en ik ben ook slecht de volgende ochtend.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 22-07-2009 23:34 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2009 23:18 schreef De Tegenpartij het volgende:
Ik dronk heel vroeger veel smirnoff. Eerst met jus, maar ik kwam er in het leger achter dat cassis veel fijner was, de volgende dag niet zo'n ranzige smaak in je muil én het dronk weg als limonade. Ik drink voor de zekerheid dan ook al jaren en jaren geen sterke drank meer, hehe.


Net als Beerenburg-Sinas, is godverdomme net Roosvicee hehe. Ook ontdekt in 't leger.[/geheelofftopic]


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-07-2009 23:48 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2009 21:38 schreef MMayo het volgende:
White russian:
30 ml Wodka
30 ml Kahlua
30 ml Melk
ijsblokjes



JAAAA!!! Beste cocktail ooit!! Ik maak hem altijd met vanilleijs ipv melk + ijsblokjes, zo lekker dat je blijft drinken tot je omvalt, hahaha

Texas Tea vind ik ook geniaal, die noemen we hier de "Sudden Death"
* 1 shot vodka
* 1 shot Bacardi
* 1 shot gin
* 1 shot triple sec
* 1 shot tequila
* ijsblokjes
* scheutje cola voor de kleur

(inderdaad, een Long Island Ice Tea met tequila)


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 23-07-2009 0:03 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Op de zaak de zaak hebben we ooit een strandtent afgehuurd met cocktailbar. De betreffende cocktailshaker maakte een overheerlijke Tequilla Sunrise .

Zijn er hier mensen die tips hebben hiervoor? Misschien dat ik hier ook nog eens een drankcollectie gaan aanleggen hier in huis



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-07-2009 0:06 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Een tequila sunrise?

Jus, flinke shot tequila, een scheut zwartebessensiroop voorzichtig via de rand van het glas naar de bodem van het glas laten lopen.

Met crême de cassis ook erg lekker, ipv zwartebessensiroop.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 23-07-2009 0:09 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Kijk aan, dat kun je een papegaai leren!

Thanks



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-07-2009 0:09 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hmm dit soort cocktails klinken wel lekker, maarja bier is zoveel goedkoper hehe.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Argh
Usericon van Argh
Posted 23-07-2009 0:10 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2009 0:09 schreef ElitE het volgende:
hmm dit soort cocktails klinken wel lekker, maarja bier is zoveel goedkoper hehe.


Dikke vette +1


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-07-2009 0:13 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ja, je kan wel biefstuk willen eten, maar smac is zoveel goedkoper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-07-2009 0:15 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

nouja daarom laat ik biefstuk af en toe ook staan


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 23-07-2009 0:16 by BitchSlap Wijzig reactieProfiel van BitchSlapQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2009 0:13 schreef Snaack het volgende:
Ja, je kan wel biefstuk willen eten, maar smac is zoveel goedkoper.


smac!

damn, nostalgische gevoelens... al die keren dat mn moeder macaroni met smac maakte..

ik heb ooit eens cocktails gemaakt met bacardi en grapefruitsap.
de reactie die ik kreeg was; "is dit gootsteenontstopper?"

[Dit bericht is gewijzigd door BitchSlap op 23-07-2009 0:17]


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 23-07-2009 0:17 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2009 21:38 schreef MMayo het volgende:(Lieve, lieve mods.. mag deze blijven? Ah toeeeee..)



Hell yeah. Zeker als je het zo lief vraagt.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-07-2009 0:22 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2009 0:09 schreef Judge M. het volgende:
Kijk aan, dat kun je een papegaai leren!

Thanks


De "truc" is dat de zwartebessenshizzle langzaamaan "wolkig" omhoog gaat, dat is het "sunrise" gedeelte van het drankje.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 23-07-2009 0:22 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

In een vlaag van verstandsverbijstering cola bij m'n bier gegooid onlangs. Smaakte erg goed, en hoorde later dat het een bekend drankje in Duitsland is.


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 23-07-2009 0:25 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

Dat verkopen ze er zelfs pre-mixed.



valfar
Usericon van valfar
Posted 23-07-2009 0:48 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 23 juli 2009 0:06 schreef Snaack het volgende:
Een tequila sunrise?

Jus, flinke shot tequila, een scheut zwartebessensiroop voorzichtig via de rand van het glas naar de bodem van het glas laten lopen.

Met crême de cassis ook erg lekker, ipv zwartebessensiroop.


Ik ken hem anders, bij de tent waar ik werkte maakten ze hem met een laagje grenadine, vervolgens Jus D'orange en daarna Tequila erin. Dan krijg je ook echt de sunrise door het langzaam overgaan van het rood van de siroop naar het geel van de jus.



Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 23-07-2009 13:16 by Aaargh Wijzig reactieProfiel van AaarghQuote dit berichthttp://www.zwangerschapspagina.nl

Ik mis mijn cocktails...

Mijn favoriet van de laatste tijd was de blowjob:

In een hoog shotglas opbouwen:

4/7 koffielikeur (Kahlua of vergelijkbaar)
2/7 Amarula (Zuid-Afrikaanse roomlikeur)
1/7 ongeslagen room

De truuk is om de roomlikeur en de room over de achterkant van een theelepeltje als het ware op de voorgaande laag te leggen. Zo bouwt het mooi op in je glas: Helder donkerbruin, cremekleurig en dan wit.

Oh ja, en dan je handen op je rug, het glas met je lippen oppakken en in één keer achterover gieten. Het heet natuurlijk niet voor niets een blowjob.

Hij kan ook met Baileys in plaats van Amarula, maar ik heb deze in Zuid-Afrika leren drinken, dus ja...


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen