IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Cocktails [zelf maak receptentopic] Vorige pagina | Volgende pagina
FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 11-09-2010 23:06 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

ah die long island neem ik dan weer zowat altijd als we in een cocktailbar terecht komen, gaat er goed in ja!


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 12-09-2010 18:25 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2009 21:38 schreef MMayo het volgende:

Geeneens een cocktail topic op ZM.. ernstig!
Maar nu voor alle lieve postende meisjes (en stoere kerels die kunnen mixen uiteraard).. het cocktailtopic! (Lieve, lieve mods.. mag deze blijven? Ah toeeeee..).

White russian:
30 ml Wodka
30 ml Kahlua
30 ml Melk
ijsblokjes

IJsblokjes in glas, de rest erover gieten. Ipv melk kun je ook slagroom gebruiken, maar dat is wel erg zwaar op de maag.



Ik heb de rest van t topic nog niet gelezen, maar je begint meteen met de allerlekkerste cocktail die ik ken! Uiteraard geprobeerd dmv Big Lebowski! Zelf opgeklopte slagroom is enorm lekker, nadeel is alleen dat als je een hele schaal maakt de boel zich gaat scheiden en t er enorm ranzig uit gaat zien. Lekker blijft t wel...



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 12-09-2010 18:36 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2010 22:54 schreef FRNK het volgende:
klinkt lekker ja
maar black russian is daggik niet iets met chocomel [edit]ah idd. ik moest op de vorige pagina kijken.

net de white russian met koffiemelk gedaan. gewone melk was op. maar lekker hoor, wat romiger


In de cocktailbar in Zwolle was de black russian de uberranzige mix tussen wodka, kahlua en cola. Of als short drink puur wodka kahlua. Zo ranzig dat ik m maar in één keer achterover gelagen had.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-09-2010 18:44 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik drink ook graag een Rusty Nail: gelijke delen Drambuie en single malt whisky, flink ijsblokjes, even roeren, klaar.

Drink een paar van die jongens en je weet waar de cocktail zijn naam aan te danken heeft


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 13-09-2010 1:35 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 24 juli 2009 20:23 schreef Snaack het volgende:





Ohhh dat is een grote cocktail. Wij moesten het hiermee doen op vakantie. Ook lekker.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 14-09-2010 13:14 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Schitterend, op vakantie had ik een Long Island XXL, drie van die apparaten opgedronken in combinatie met Desperados, ik kon geen boe of bah meer zeggen, ik heb de hele avond op het bankje buiten gezeten, beetje slapen af en toe een keer kotsen.


Against God and Government


mcoenen
Sun Caged and Stormider Guitarist
Usericon van mcoenen
Posted 14-09-2010 16:03 by mcoenen Wijzig reactieProfiel van mcoenenQuote dit berichthttp://www.marcelcoenen.com

Variant op White Russian:

ipv melk merry's witte chocolade likeur gebruiken !!!

Nieuwe naam: White Dutchian !

- Amaretto met melk is ook erg lekker !
- ook erg lekker: Cocoslikeur, wodka en cola met ijs
- wodka met een chili pepertje erin ! (yumm voor de mensen die van pittig houden)
- Martini (2/3 gin, 1/3 rode vermout) met een olijf erin




MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 14-09-2010 19:37 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 14 september 2010 16:03 schreef mcoenen het volgende:
Variant op White Russian:

ipv melk merry's witte chocolade likeur gebruiken !!!

Nieuwe naam: White Dutchian !

- Amaretto met melk is ook erg lekker !
- ook erg lekker: Cocoslikeur, wodka en cola met ijs
- wodka met een chili pepertje erin ! (yumm voor de mensen die van pittig houden)
- Martini (2/3 gin, 1/3 rode vermout) met een olijf erin




Klinkt als een brouwsel van FRNK? LOL


Ontopic, de Zombi nogwat en de Long Island Ice Tea waren erg goed te doen in Kroatië.


Boeiender


herrie
Usericon van herrie
Posted 14-09-2010 20:35 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

staat het grog recept van je liefje er al op? in deze verkoudheid-tijden een welkom drankje namelijk!


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 14-09-2010 20:43 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 14 september 2010 20:35 schreef herrie het volgende:
staat het grog recept van je liefje er al op? in deze verkoudheid-tijden een welkom drankje namelijk!


Hehe, ja, dat is natuurlijk ook een cocktail, al vind ik het zelf niet zo lekker, het is wel verdomde goed tegen verkoudheid / grieperigheid.


Hmmm.


Verse gemberstukjes raspen(poeder mag ook, maar werkt ietsje minder), water koken, gemberin het gekookte water laten trekken, dan een dikke scheut jamaicaanse rum erin, en wat suiker.


Zweten en weer fit worden.


Boeiender


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-09-2010 20:45 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik ken de variant met flink citroensap, heet water, suiker, rum.. Werkt inderdaad als een bitch, wel je bed verschonen de dag erna


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 14-09-2010 20:46 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 14 september 2010 20:45 schreef Snaack het volgende:
Ik ken de variant met flink citroensap, heet water, suiker, rum.. Werkt inderdaad als een bitch, wel je bed verschonen de dag erna


Fok, ik was de citroensap vergeten, sorry!

Met gember erbij is het allemaal nog ietsje heftiger heb ik gemerkt.


Boeiender


Nix
Usericon van Nix
Posted 14-09-2010 20:52 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Morgen: rum halen.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 14-09-2010 22:21 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 14 september 2010 19:37 schreef MR. N het volgende:
Klinkt als een brouwsel van FRNK? LOL

haha nee maar Marcel had em wel hier uitgevonden, lekker en gevaarlijk

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 14-09-2010 22:22]


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 15-09-2010 21:33 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2010 16:03 schreef mcoenen het volgende:
Variant op White Russian:

ipv melk merry's witte chocolade likeur gebruiken !!!

Nieuwe naam: White Dutchian !

- wodka met een chili pepertje erin ! (yumm voor de mensen die van pittig houden)



Klinkt goed! Die tweede klinkt als een experiment waard. Ik kan me er niks bij voorstellen... Pepertje in mootjes? Of is dat suicidaal gedacht?



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-09-2010 21:36 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2009 21:38 schreef MMayo het volgende:
White russian:
30 ml Wodka
30 ml Kahlua
30 ml Melk
ijsblokjes

IJsblokjes in glas, de rest erover gieten. Ipv melk kun je ook slagroom gebruiken, maar dat is wel erg zwaar op de maag.

Hmm, deze White Russian wordt naar mijn idee niet White genoeg (net geprobeerd ). Ik zeg meer wodka.

Ook weleens met room ipv melk of slagroom geprobeerd? Normale room zou weer wat lichter moeten zijn
quote:
Op 14 september 2010 20:45 schreef Snaack het volgende:
Ik ken de variant met flink citroensap, heet water, suiker, rum.. Werkt inderdaad als een bitch, wel je bed verschonen de dag erna

Ik ook, alleen dan honing ipv suiker. Of echte citroen ipv citroensap, maar dat boeit wat minder.

Alleen dat bed verschonen was niet nodig

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 27-09-2010 21:38]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 27-09-2010 21:40 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Juah kan ook met room, slagroom is ook lekker. Met koffiemelk kan ook.

Toevallig vandaag een boekje gekocht met wodka cocktail recepten staan ongeveer 91 cocktail recepten in en een groot deel heb ik al wel eens gehad

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 27-09-2010 21:41]


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-09-2010 21:42 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2010 21:40 schreef MMayo het volgende:
Juah kan ook met room, slagroom is ook lekker. Met koffiemelk kan ook.

Toevallig vandaag een boekje gekocht met wodka cocktail recepten staan ongeveer 91 cocktail recepten in en een groot deel heb ik al wel eens gehad

edit; ah, duidelijk Maar ik zou dan nog steeds 'meer wodka' zeggen

lol Ik ben verder niet zo thuis in cocktails, meeste vind ik ofwel vies (want te zoet) ofwel sta ik neutraal tegenover (maar wordt je wel snel zat van...). Paar mooie uitzonderingen daargelaten, natuurlijk. De (voorheen) hippe Caipirinha en Mojito, bvb

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 27-09-2010 21:45]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-09-2010 21:46 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Fles vol met wasbenzine gooien, doek gedrenkt in wasbenzine erin, deel van de doek uit de fles laten, doek aansteken en fles weggooien.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-09-2010 21:47 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2010 21:46 schreef bastianus het volgende:
Fles vol met wasbenzine gooien, doek gedrenkt in wasbenzine erin, deel van de doek uit de fles laten, doek aansteken en fles weggooien.

Lekkere oude kraker van me!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 27-09-2010 21:50 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Meer wodka kan natuurlijk altijd!!

Hmm zag lekker recept staan in mijn nieuwe boekj eh bijbel.

Anouchka
1 deel wodka, ijskoud
1 scheutje zwarte sambuca
1 scheutje bramenlikeur
paar bramen voor garnering

Russian Double
1 deel rode wodka, ijskoud
reepjes citroen/ of sinaasappelschil
1 deel citroen wodka of schnaps, ijskoud

Moscow Mule
2 delen wodka
1 deel limoensap
gehakte ijsblokjes
gemberbier
schijfje limoen


Ik zeg.. cocktailavond!!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-09-2010 21:51 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm wel leuk idee, zelf nooit aan de cocktails, maar klinkt goed ..


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 27-09-2010 21:53 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Cocktails, begin er niet aan! Bier is prima, mixzooi doet het hoofdje pijn.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 27-09-2010 21:55 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 14 september 2010 20:43 schreef MR. N het volgende:
Hehe, ja, dat is natuurlijk ook een cocktail, al vind ik het zelf niet zo lekker, het is wel verdomde goed tegen verkoudheid / grieperigheid.


Hmmm.


Verse gemberstukjes raspen(poeder mag ook, maar werkt ietsje minder), water koken, gemberin het gekookte water laten trekken, dan een dikke scheut jamaicaanse rum erin, en wat suiker.


Zweten en weer fit worden.

Ja, dat dus. Dàt heb ik gedaan toen ik me zaterdag te vertieft voelde om naar de verjaardag van Vin te komen. Toen die grog maar eens geprobeerd, incl. gember en dus citroensap erbij. Niet te zuipen maar het werkt als een tierelier, heb zelfs de nacht doorgehaald haha, blij dat ik gegaan ben.

De volgende keer doe ik er ook een fijngehakt chilipepertje bij, dan heb je helemaal een afschuwelijk brouwsel waarbij de doffe ellende je poriën uit komt gesijpeld .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 27-09-2010 21:56 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Hehe, heb je het zondag niet weer nodig gehad? Respect overigens voor het doorhalen.


Boeiender


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen