IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : "Michael Jackson blijkt niet overleden" [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-08-2009 11:11 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 augustus 2009 11:05 schreef ZelThoR het volgende:
Dat doet niets af aan wat atilla zegt, ook die doelgroep was relatief verzwakt Ook al zou deze griep in princip even dodelijk zijn kan het best dat door een algemeen sterker gestel de dodelijkheid per doelgroep een stuk lager zal uitvallen.
Natuurlijk, maar dat heeft meer en ook andere redenen. Iets met medische zorg e.d. Maar dat doet er simpelweg niet aan af dat de leeftijdscategorie (die normaal als sterk, fit, vitaal wordt gezien), relatief, vaak de sjaak was.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-08-2009 11:13 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

@ attilla: dat zeker wel, maar ook omdat de zorg gewoon niet zo goed was en er teveel zieken waren om goed voor te zorgen. is nu ook een gevaar, als teveel mensen het hebben kunnen ze niet allemaal in het ziekenhuis.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 07-08-2009 11:14]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-08-2009 11:19 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 7 augustus 2009 11:13 schreef ElitE het volgende:
@ attilla: dat zeker wel, maar ook omdat de zorg gewoon niet zo goed was en er teveel zieken waren om goed voor te zorgen. is nu ook een gevaar, als teveel mensen het hebben kunnen ze niet allemaal in het ziekenhuis.


zeker maar is men nu niet beter voorbereid? Ze hebben het nu al over de aankomende herfst en winter. Was dat ook niet anders ten tijde van de Spaanse griep?


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-08-2009 11:20 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 7 augustus 2009 11:11 schreef kwelgeest het volgende:
Maar dat doet er simpelweg niet aan af dat de leeftijdscategorie (die normaal als sterk, fit, vitaal wordt gezien), relatief, vaak de sjaak was.

Klopt Relatief ten opzichte van eerdere epidemieën.


(aantal doden per 100,000 mensen van die leeftijdscategorie)
quote:
Op 7 augustus 2009 11:11 schreef Illusione het volgende:
Het virus dook op in Amerika (maart 1918) en is vanuit daar via diverse legerbases verspreid. Aangezien Amerika pas vanaf.. nogiets 1917 meedeed, zou ik het prematuur vinden om te zeggen dat deze Amerikaanse doelgroep 'verzwakt' was, zeker omdat men pas net soldaten naar Europa aan het zenden was. Daarnaast heeft het virus ook een groot aantal slachtoffers geëist in landen die niet 'meededen' in WOI.

Edit: Uiteraard zullen de oorlogsomstandigheden niet geholpen hebben. Vooral voor verspreiding van het virus was het een katalysator.

Ja, inderdaad, de bevolking zal daar waarschijnlijk een stuk minder verzwakt geweest zijn. Maar de algehele gezondheid(szorg) was ook een stuk minder, vermoed ik Dat maakt wel dat het nu heel anders zou kunnen uitpakken (aangenomen dat deze griep even erg is en niet een stuk erger).

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 07-08-2009 11:20]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 07-08-2009 11:21 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 7 augustus 2009 11:19 schreef attila_de_hun het volgende:
zeker maar is men nu niet beter voorbereid? Ze hebben het nu al over de aankomende herfst en winter. Was dat ook niet anders ten tijde van de Spaanse griep?


De voorbereiding is aanzienlijk beter, net als de medische wetenschap. Ondanks dat we de Mexicaanse griep met een geruster gevoel tegemoet kunnen zien, kan het nog steeds een enorme impact op de economie hebben; 50% ziekteverzuim onder de bevolking.. tel uit je winst.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-08-2009 11:23 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 7 augustus 2009 11:21 schreef Illusione het volgende:
De voorbereiding is aanzienlijk beter, net als de medische wetenschap. Ondanks dat we de Mexicaanse griep met een geruster gevoel tegemoet kunnen zien, kan het nog steeds een enorme impact op de economie hebben; 50% ziekteverzuim onder de bevolking.. tel uit je winst.


ik bagatelliseer het zeker niet maarik moet nog zien dat 50% van de bevolking ziek zal gaan worden. en nu hoop ik echt dat ik gelijk heb!!!


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 07-08-2009 11:23 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Ik geloof niet dat je dan nog veel winst uit te tellen hebt, hehe.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 07-08-2009 11:23 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 7 augustus 2009 11:23 schreef attila_de_hun het volgende:
ik bagatelliseer het zeker niet maarik moet nog zien dat 50% van de bevolking ziek zal gaan worden. en nu hoop ik echt dat ik gelijk heb!!!


Tja, dat zijn wel de percentages waarop de noodplannen worden gebaseerd: 10%, 30% en 50%. Uiteraard een worst case scenario, maar toch.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-08-2009 11:24 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Tja kut, maar halsstarrige pogingen om het buiten de deur te houden zijn ook niet altijd handig, zo zorg je dat het jaren erna ook nog terug blijft komen, okee je hebt geen enorme piek, maar je geeft zo ook veel meer ruimte voor mutatie en resistentie.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-08-2009 11:26 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

ik vraag me af hoeveel mensen het zullen krijgen die het amper zullen merken (of zich op zijn hoogste een beetje grieperig zullen voelen). of is dat niet mogelijk bij deze ziekte, het is toch geen ebolah-achtigige ziekte?(ik heb er eigenlijk (te) weing aandacht aan besteed)

hoeveel doden vallen er eigenlijk per jaar aan "normale" ziekten?

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 07-08-2009 11:27]


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 07-08-2009 11:27 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 7 augustus 2009 11:20 schreef ZelThoR het volgende:
Ja, inderdaad, de bevolking zal daar waarschijnlijk een stuk minder verzwakt geweest zijn. Maar de algehele gezondheid(szorg) was ook een stuk minder, vermoed ik Dat maakt wel dat het nu heel anders zou kunnen uitpakken (aangenomen dat deze griep even erg is en niet een stuk erger).


Het verloop van de Spaanse Griep was wel een stuk heftiger dan die de Mexicaanse Griep nu vertoont. In het grootste deel van de gevallen MG heeft het een verloop van een standaard griepje en ben je na een paar dagen weer op de been.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 07-08-2009 11:28 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 7 augustus 2009 11:26 schreef attila_de_hun het volgende:
hoeveel doden vallen er eigenlijk per jaar aan "normale" ziekten?


Best veel. Even snel van Wikipedia gehaald: 250.000 - 500.000 doden per jaar.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-08-2009 11:29 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

nouja net zoals bij alle andere virussen heb je er idd een zooi mensen tussen zitten die gewoon echt nergens last van hebben of die maar een beetje wat hebben. Zelf bij ebola heb je mensen die volledig resitent ervoor zijn. Al is bij griep die groep altijd stukken groter als bij ebola. Ik weet niet of die mensen ook verspreiden maar ik geloof dat een gedeelte dat wel doet.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-08-2009 11:31 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 augustus 2009 11:28 schreef Illusione het volgende:
Best veel. Even snel van Wikipedia gehaald: 250.000 - 500.000 doden per jaar.

influenza wereldwijd? die cijfers zijn helemaal niet zo nauwkeurig vast te leggen omdat er op influenza niet getest wordt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-08-2009 11:32 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Die tweede Spaanse griep komt wel. Iets met overbevolking. Of de tacohoest'm is betwijfel ik overigens ten zeerste. Geen concreet argument voor, slechts een vermoeden.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 07-08-2009 11:32 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 7 augustus 2009 11:31 schreef ElitE het volgende:
influenza wereldwijd? die cijfers zijn helemaal niet zo nauwkeurig vast te leggen omdat er op influenza niet getest wordt.


Zijn de bijgewerkte influenzacijfers van WHO. Zal niet 100% nauwkeurig zijn, maar wel één van de betrouwbaarste bronnen.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-08-2009 11:32 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 7 augustus 2009 11:28 schreef Illusione het volgende:
Best veel. Even snel van Wikipedia gehaald: 250.000 - 500.000 doden per jaar.


ik bedoelde eigenlijk in Nederland. want daar hoor je eigenlijk nooit iets over. en nogmaals, ik wil de MG niet bagatelliseren maar ik heb ook wel eenbeetje het idee dat er wel heel veel aandacht voor is (maar ik ondersteun natuurlijk wel dat er serieuze voorbereidingen worden getroffen).


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 07-08-2009 11:35 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 7 augustus 2009 11:32 schreef attila_de_hun het volgende:
ik bedoelde eigenlijk in Nederland. want daar hoor je eigenlijk nooit iets over. en nogmaals, ik wil de MG niet bagatelliseren maar ik heb ook wel eenbeetje het idee dat er wel heel veel aandacht voor is (maar ik ondersteun natuurlijk wel dat er serieuze voorbereidingen worden getroffen).


Nederland heb ik niet zo voorhanden, zou je even moeten opzoeken.
Och, ik verwacht ook geen tweede Spaanse Griep, maar de klap die een pandemie kan opleveren voor de economie en dagelijkse dienstverlening dient men niet te onderschatten.
De enorme aandacht die er voor is, is ook natuurlijk een groot deel geruststelling; door tot in detail te laten zien wat er gebeurt, wat eraan gedaan wordt en wat de stand van zaken is, hou je de bevolking scherp op mogelijke verschijnselen en voorkom je overbodige paniek.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-08-2009 11:35 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 augustus 2009 11:32 schreef attila_de_hun het volgende:
ik bedoelde eigenlijk in Nederland. want daar hoor je eigenlijk nooit iets over. en nogmaals, ik wil de MG niet bagatelliseren maar ik heb ook wel eenbeetje het idee dat er wel heel veel aandacht voor is (maar ik ondersteun natuurlijk wel dat er serieuze voorbereidingen worden getroffen).
Griepdoden per jaar in NL is gewoon een aardig bekend cijfer, hoor. Paar duizend per jaar. Vrnmlk oude(re) mensen die al behoorlijk aan het eind van hun latijn zijn.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-08-2009 12:24 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 augustus 2009 11:32 schreef Illusione het volgende:
Zijn de bijgewerkte influenzacijfers van WHO. Zal niet 100% nauwkeurig zijn, maar wel één van de betrouwbaarste bronnen.


Klopt, maar ik had pas iets gelezen dat het maar een beetje gissen is omdat het meestal niet alleen de griep is en influenza meestal niet als doodsoorzaak wordt opgegeven. Jammer maar ik kan het stukje niet meer vinden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-08-2009 12:30 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 augustus 2009 11:35 schreef Illusione het volgende:
Nederland heb ik niet zo voorhanden, zou je even moeten opzoeken.
Och, ik verwacht ook geen tweede Spaanse Griep, maar de klap die een pandemie kan opleveren voor de economie en dagelijkse dienstverlening dient men niet te onderschatten.
De enorme aandacht die er voor is, is ook natuurlijk een groot deel geruststelling; door tot in detail te laten zien wat er gebeurt, wat eraan gedaan wordt en wat de stand van zaken is, hou je de bevolking scherp op mogelijke verschijnselen en voorkom je overbodige paniek.


ik zie het toch geen goede oplossing om met mondkapjes te gaan lopen of handschoenen te dragen of constant handen te desinfecteren. Het is eigenlijk een verloren strijd vroeg of laat krijg je nu eenmaal virusjes. Neem je dit soort maatregelen op lange termijn dan zul je veel minder goed tegen virussen kunnen, je lichaam herkent virussen minder snel en heeft minder snel oplossingen. Als een nieuw virus op een oud virus lijkt wat je hebt gehad maak je daar makkelijker antistoffen voor. Als je het maar tegen probeert te houden krijg je virussen die minder op elkaar lijken, en wordt het uiteindelijk gevaarlijker.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 07-08-2009 12:32 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Mondkapjes e.d. is ook om een razendsnelle verspreiding tegen te gaan tot er een vaccin is ontwikkeld. Verwachting is dat dat aan het einde van het jaar zover is. Dan kan het opbouwen van antistoffen in een gecontroleerde aanpak gegoten worden, in plaats van een landelijke griepepidemie.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 07-08-2009 12:34 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr


quote:
Saaiste huwelijk ooit.
Voor de genodigden is een huwelijksceremonie nooit een pretje, je hoopt dat het jawoord snel wordt gegeven zodat je naar het eigenlijke huwelijksfeest kan vertrekken. Voor de ruim 200 gasten van een Chinese bruiloft heeft de huwelijksceremonie net iets te lang geduurd.


Het bruidspaar was namelijk met een specifiek doel voor ogen naar het altaar getrokken. Naast het beloven van eeuwige trouw aan elkaar wilde het koppel dolgraag in het Guiness Boek Of Records verschijnen met de langste sleep ter wereld.
De familie van de bruid had daarom voor een sleep gezorgd met een lengte van 2.162 meter. Met deze lengte werd het vorige record, een sleep van 1.579 meter lang, moeiteloos verbroken.
Op de jurk van de bruid waren 9.999 rozen van zijde bevestigd. Of ze met dit record ook daadwerkelijk in het Guiness Book Of Records komen valt nog af te wachten: het stel is van plan om de huwelijksvideo zo snel mogelijk op te sturen naar de bevoegde instanties. Met een beetje geluk krijgen ze nog een extra vermelding in een andere categorie, namelijk de categorie van “saaiste huwelijk ter wereld.” Het duurde namelijk maar liefst drie uur om de sleep op te rollen.



Bron

Die Chinezen toch


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-08-2009 12:35 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

@Griepvirus: Ik heb vd week, weet niet meer waarin, gelezen dat het helemaal niet bewezen is dat mondkapjes helpen. Deze dingen hebben waarschijnlijk slechts een placebo effect.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


invictis
Usericon van invictis
Posted 07-08-2009 12:38 by invictis Profiel van invictis

quote:
Op 7 augustus 2009 12:35 schreef kwelgeest het volgende:
@Griepvirus: Ik heb vd week, weet niet meer waarin, gelezen dat het helemaal niet bewezen is dat mondkapjes helpen. Deze dingen hebben waarschijnlijk slechts een placebo effect.


wat opzich logisch is, zeker de standaard mondkapjes die uitgedeeld en an masse gedragen worden laten elk denkbaar stofdeeltje door.
Hermetisch afgesloten pak inclusief masker ja, maar de rest is echt prut


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen