IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : "Michael Jackson blijkt niet overleden" [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 24-08-2009 13:19 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

'Grote kans op nieuwe recessie'
Uitgegeven: 24 augustus 2009 12:19
Laatst gewijzigd: 24 augustus 2009 12:42
LONDEN - De wereldeconomie loopt ondanks de prille tekenen van herstel een groot risico opnieuw onderuit te gaan. Dat voorspelt de Amerikaanse econoom Nouriel Roubini maandag in de Britse krant Financial Times.
© ANP

Volgens Roubini hebben de omvangrijke stimuleringsmaatregelen overheden wereldwijd opgezadeld met een duivels dilemma.

Of ze de grote overheidstekorten die door de noodplannen zijn ontstaan nu aanpakken door bezuinigingen en hogere belastingen of laten voortbestaan, in beide gevallen dreigen ze een eventueel economisch herstel in de kiem te smoren.

Voedsel

Verder wordt het herstel bedreigd door de stijging van de prijzen van olie en voedsel, die volgens Roubini alweer onverklaarbaar sterk toenemen. Een nieuwe sterke stijging van de grondstofprijzen, zoals die zich in de eerste helft van vorig jaar voordeed, kan de wereldeconomie op dit moment niet aan, betoogt de Amerikaanse hoogleraar.

De wereldeconomie bereikt volgens Roubini in de tweede helft van dit jaar de bodem van de huidige recessie. Het herstel zal echter krachteloos zijn en het zal jaren duren voordat de groei weer het niveau van de afgelopen jaren bereikt.

Onder meer de stijgende werkloosheid en de voortdurende zwakte van het financiële systeem blijven een belangrijke bedreiging, waarschuwt hij.

Goudschaaltje

Roubini's woorden worden op een goudschaaltje gewogen sinds hij vorig jaar als een van de weinige economen de huidige diepe recessie voorzag. Door zijn sombere voorspellingen staat de professor van de Stern School of Business in New York ook bekend als 'Dr. Doom'.
© ANP


Je moeder.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 24-08-2009 13:22 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 24 augustus 2009 13:18 schreef XXL het volgende:
Eenmanszaken slecht bereikbaar
Uitgegeven: 24 augustus 2009 09:36

AMSTELVEEN - Eenmanszaken in Nederland zijn telefonisch slecht bereikbaar. Dat blijkt uit een onderzoek door BTC Solutions uit Amstelveen onder ongeveer duizend eenmanszaken in Nederland.

Volgens het onderzoek is 55 procent van de bedrijven niet bereikbaar voor potentiële klanten. In 45 procent van de gevallen werd de telefoon gewoon niet opgenomen; slechts 10 procent liet een voicemailbericht achter.

Eenmanszaken melden ook niet dat ze op vakantie zijn. Vanwege tijdgebrek moesten klanten bij 11 procent maar 's avonds terugbellen.

Familienaam

De partner blijkt bij 13 procent van de gesprekken de telefoon te beantwoorden, meestal (10 procent) met de familienaam of voornaam.

Bij 2 procent waren het zelfs kinderen of oma, die aangaven dat pappa of de zoon aan het werk was. Slechts 3 procent neemt op met de bedrijfsnaam.

Het privételefoonnummer is veelal ook het zakelijk nummer, concluderen de onderzoekers.

Dure oplossingen

Bijna de helft van de eenmanszaken heeft wel eens het gevoel door de slechte bereikbaarheid klanten en omzet te missen.

De eenpitters weten echter niet hoe zij de problemen van bereikbaarheid moeten oplossen.

Door de kleinschaligheid van het bedrijf zijn de vaak dure oplossingen geen optie en kunnen zij bij de gemiddelde telecomleverancier niet de beste en scherpste tarieven bedingen.
© ANP



Uuuuuh, wat kost nou tegenwoordig een extra mobiele aansluiting voor de zaak? Desnoods prepay als het er alleen om gaat bereikbaar te zijn.
Eenmalig iets van een tientje of 5 inclusief toestel?


Nouja, ik kan me voorstellen dat er aardig wat typen bedrijven zijn waar je niet even de telefoon op kan nemen tijdens werkzaamheden (timmerman, schilder, adviseur tijdens een gesprek met een klant of als de lijn al bezet is, enz.). Maar een voicemailbericht is zo gemaakt, raar dat dat 'amper' wordt gebruikt.


Je moeder.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-08-2009 13:25 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 24 augustus 2009 13:22 schreef karnivoor het volgende:
Nouja, ik kan me voorstellen dat er aardig wat typen bedrijven zijn waar je niet even de telefoon op kan nemen tijdens werkzaamheden (timmerman, schilder, adviseur tijdens een gesprek met een klant of als de lijn al bezet is, enz.). Maar een voicemailbericht is zo gemaakt, raar dat dat 'amper' wordt gebruikt.


Dat aparte nummer kan moeder de vrouw ook opnemen zoals nu ook kennelijk ook al vaak gebeurd.
Dan kun je echter wel opnemen met de bedrijfsnaam omdat je weet dat het wsl om een zakelijk gesprek zal gaan.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 24-08-2009 13:26 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Trouwens, grotere bedrijven zijn er qua bereikbaarheid vaak niet beter op. Degene die je zoekt is altijd weg of onbereikbaar. Maar je krijgt wel 'iemand' van het bedrijf aan de lijn dus statisctisch scoren ze beter in een onderzoek met deze opzet hehe.


Je moeder.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-08-2009 13:31 by XXL Profiel van XXL

Nog een voordeel van mobiel zijn:

Bedrijf x is momenteel niet bereikbaar. Als u ons een sms stuurt met uw gegevens en vraag bellen wij u zo snel mogelijk terug.

Ik denk persoonlijk dat mensen dat helemaal niet zo raar zouden vinden. Klantgericht zelfs wellicht.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 24-08-2009 13:34 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Inderdaad! Of desnoods de voicemail gebruiken ervoor. Nu haken geloof ik wel aardig wat mensen af zodra ze horen dat er een voicemail is maar daar weet ik zo de cijfers niet meer van.


Je moeder.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 24-08-2009 14:05 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

'Alle kogels Hoek van Holland afgevuurd door politie'
Uitgegeven: 24 augustus 2009 13:55
Laatst gewijzigd: 24 augustus 2009 14:02
AMSTERDAM - Alle schoten die zaterdagavond bij het uit de hand gelopen strandfeest in Hoek van Holland zijn afgevuurd, werden vermoedelijk gelost door de politie.
© NU.nl/Robin Hogervorst

Dat zeggen bronnen binnen de politie tegen de NOS. De politie doet geen uitspraken meer over de zaak, zegt een woordvoerder.

Als het bericht van de NOS klopt betekent het dat het dodelijke slachtoffer op het conto van de politie komt.

Een 19-jarige Rotterdammer kwam om het leven en zes anderen raakten gewond. Drie van hen liggen nog in het ziekenhuis, van wie een er slecht aan toe is.
© Novum


Je moeder.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 24-08-2009 14:39 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 24 augustus 2009 13:06 schreef karnivoor het volgende:
Niks mis met wonen naar draagkracht.

Hypotheekrente aftrek vind ik trouwens wel een goeie zaak. Minder betalen is wat anders dan minder krijgen.


+1

Ik woon in een spotgoedkoop klein huis die te goedkoop is voor huursubsidie, vind ik passend omdat ik student ben.
Maar zo ken ik iemand die ook student is en in een wel 3 keer zo groot huis woont als ik, en maar €50 meer in de maand hoeft te betalen en waarom? Omdat hij maar liefst €400 aan huurtoeslag krijgt.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-08-2009 15:11 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 augustus 2009 14:05 schreef karnivoor het volgende:
'Alle kogels Hoek van Holland afgevuurd door politie'
Uitgegeven: 24 augustus 2009 13:55
Laatst gewijzigd: 24 augustus 2009 14:02
AMSTERDAM - Alle schoten die zaterdagavond bij het uit de hand gelopen strandfeest in Hoek van Holland zijn afgevuurd, werden vermoedelijk gelost door de politie.
© NU.nl/Robin Hogervorst

Dat zeggen bronnen binnen de politie tegen de NOS. De politie doet geen uitspraken meer over de zaak, zegt een woordvoerder.

Als het bericht van de NOS klopt betekent het dat het dodelijke slachtoffer op het conto van de politie komt.

Een 19-jarige Rotterdammer kwam om het leven en zes anderen raakten gewond. Drie van hen liggen nog in het ziekenhuis, van wie een er slecht aan toe is.
© Novum


Waarschuwingsschoten zijn afgevuurd in de lucht
Het zou kunnen dat ze richting zee geschoten hebben dan raak je niemand, doe je dat niet dan raak je vrijwel zeker iemand in het drukke. Op het strand moet je gewoon op de grond schieten.

Bij rellen op straat kun je beter maar niet op de grond schieten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-08-2009 15:31 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/



Hmm dat schot van die agent in die eerste paar seconden doet hij wel erg gemakkelijk over, hij kijkt ff schiet en kijkt weer weg.
Zou best een gevalletje triggerhappy kunnen zijn.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 24-08-2009 17:00 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Kinderrechter beslist over gezag ouders zeilster
Uitgegeven: 24 augustus 2009 16:32
Laatst gewijzigd: 24 augustus 2009 16:44
UTRECHT - De 13-jarige Laura Dekker is maandagmiddag bij de rechtbank in Utrecht waar de kinderrechter zich buigt over de vraag of haar ouders moeten worden beperkt in het ouderlijk gezag.

Het meisje wil in haar eentje de wereld rondzeilen. Haar ouders steunen het plan voor de twee jaar durende reis.

Laura ging samen met haar vader en advocaat naar binnen in de zittingszaal, waar de zaak achter gesloten deuren plaatsvindt.

De zaak is aangespannen door de Raad voor de Kinderbescherming. Het is nog onduidelijk of de kinderrechter maandag of dinsdag uitspraak doet.

Schoollessen

De kinderrechter in Utrecht spreekt maandag met Laura, haar ouders, medewerkers van de Raad voor de Kinderbescherming en mensen van Bureau Jeugdzorg.

De zaak kwam aan het rollen toen een leerplichtambtenaar melding van de zaak maakte bij Bureau Jeugdzorg. De Raad voor de Kinderbescherming stelde daarna een onderzoek in.

Laura wil de reis juist nu maken omdat ze dan de jongster zeiler ooit is die rond de wereld reist. De zeiltocht zal twee jaar duren en Laura wil op 1 september vertrekken. Ze wil haar schoollessen volgen via internet en e-mail.

Gezinsvoogd

De kinderrechter moet bepalen of het ouderlijk gezag van de ouders van de 13-jarige zeilster wordt beperkt.

In dat geval mogen de ouders van Laura niet langer alleen beslissingen nemen over het welzijn van hun kind, maar moeten zij dat doen in overleg met een gezinsvoogd.

Volgens een woordvoerder van de Raad voor de Kinderbescherming is het een unieke zaak. ''Het is een hele heftige maatregel waar nu over wordt beslist.''
© ANP

--------

Wtf, ze wil het toch zelf?


Je moeder.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 24-08-2009 17:12 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Want 13 jarige kinderen mogen alles wat ze willen?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-08-2009 18:11 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Nope, maar aankomen met dingen dat ze veel school mist is wel een beetje kansloos. Dit is een grotere ervaring, En school is behoorlijk overrated.

Ik weet niet precies hoe haar backup plannen geregeld zijn, maar haar ouders zijn ook niet onervaren dus ik gok dat dat wel goed zit.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 24-08-2009 18:15 by Forever After Profiel van Forever After

Ze weigert toch ook geen school. Ze wil de lessen volgen via internet/email.
Als een kind zijn/haar been breekt lossen ze het volgens mij (af en toe) ook op deze manier
op dus in dat opzicht zie ik het probleem niet. Of het over een periode van 2 jaar een succesvolle manier van leren is blijft gissen.



[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 24-08-2009 18:15]


 


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 24-08-2009 18:25 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 24 augustus 2009 17:12 schreef Gemene Lepel het volgende:
Want 13 jarige kinderen mogen alles wat ze willen?


Het komt over alsof het gevaar de reden is en niet dat leerplicht gedeelte. Laat der daar toch lekker zelf achter komen ipv de ouder te gaan spelen.

De overheid als ouder dan he.

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 24-08-2009 18:25]


Je moeder.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 24-08-2009 18:28 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 24 augustus 2009 15:11 schreef ElitE het volgende:
Waarschuwingsschoten zijn afgevuurd in de lucht
Het zou kunnen dat ze richting zee geschoten hebben dan raak je niemand, doe je dat niet dan raak je vrijwel zeker iemand in het drukke. Op het strand moet je gewoon op de grond schieten.

Bij rellen op straat kun je beter maar niet op de grond schieten.
Slordig dit, als het waar is.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-08-2009 18:30 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ik kan me voorstellen dat dit niet echt bij de training ter sprake is gekomen, en misschien komt het niet in je op. Maar toch echt wel iets om over na te denken bij festivals en in grote groepen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-08-2009 18:33 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 augustus 2009 18:15 schreef Forever After het volgende:
Ze weigert toch ook geen school. Ze wil de lessen volgen via internet/email.
Als een kind zijn/haar been breekt lossen ze het volgens mij (af en toe) ook op deze manier
op dus in dat opzicht zie ik het probleem niet. Of het over een periode van 2 jaar een succesvolle manier van leren is blijft gissen.



ze weigert het niet maar ze volgt volgens mij ook geen officiele route.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 24-08-2009 18:34 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 24 augustus 2009 18:30 schreef ElitE het volgende:
Ik kan me voorstellen dat dit niet echt bij de training ter sprake is gekomen, en misschien komt het niet in je op. Maar toch echt wel iets om over na te denken bij festivals en in grote groepen.
Dit is bij ons in '92 in het leger wel ter sprake gekomen in elk geval. Tot en met waarschuwingsschoten binnen gebouwen aan toe.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 24-08-2009 18:37 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 24 augustus 2009 18:33 schreef ElitE het volgende:
ze weigert het niet maar ze volgt volgens mij ook geen officiele route.


Ach, zoveel verschil is er niet of je nou in een schoolbank zit of naar een leraar zijn gezever op een scherm kijkt. Tien keer tien is in beide gevallen 100. Alleen bij de sportlessen zal ze spijbelen .

En mogelijk heeft ze na terugkeer een achterstand in de sociale contacten.


 


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-08-2009 18:41 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

mwa na terugkeer ook weer genoeg verhalen om bij te praten hehe.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 24-08-2009 19:40 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 24 augustus 2009 12:42 schreef karnivoor het volgende:
Oudere man vastgelijmd aan wc-bril
Uitgegeven: 24 augustus 2009 12:16
Laatst gewijzigd: 24 augustus 2009 12:22
AMSTERDAM – Een wc-bezoekje in een winkelcentrum is zaterdagochtend voor een oudere man in het Australische Cairns een genante gebeurtenis geworden. Grappenmakers hadden de wc-bril ondergespoten met industriële lijm.
© Inertia Stock

De 70-jarige man zat dusdanig vastgelijmd, dat hij niet meer op eigen kracht van de bril kon afkomen. Uiteindelijk moesten hulpverleners de man daarom uit zijn benarde positie bevrijden.

De man werd na het losschroeven van de wc-bril naar het ziekenhuis overgebracht, met de bril nog steeds verlijmd aan zijn achterste.

Op het moment van de redding had inmiddels een grote menigte zich rond de wc’s in het winkelcentrum verzameld om de bijzondere redding te bekijken.

Tweede keer

Volgens de politie van Cairns was het niet de eerste keer die bewuste dag dat iemand in de stad werd vastgelijmd aan een wc-bril. Iemand die eerder op de dag aan de wc was vastgelijmd was zonder hulp weer losgekomen.
© NU.nl/Danny van Smaalen

---------

:')


Wie gaat er dan ook met zijn blote reet op de wc bril zitten zonder er wc papier op te leggen.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 25-08-2009 0:23 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

+1

---------

Man omgekomen in recreatieplas Etten
Uitgegeven: 24 augustus 2009 19:43
Laatst gewijzigd: 24 augustus 2009 19:43
ETTEN - Een 25-jarige man uit Ulft (Gelderland) is maandag omgekomen door een ongeval in recreatieplas Slootermeer in het nabijgelegen Etten. Dat meldde de politie.
© NU.nl/Kevin Vervoort

Het slachtoffer was met enkele vrienden aan het zwemmen in de plas. Nadat hij vanuit een boom in het water was gesprongen, verdween hij onder water.

Omdat zijn vrienden dachten dat hij een grap uithaalde, werd pas anderhalf uur later alarm geslagen.

Duikers van de brandweer vonden het lichaam van de man aan het einde van de middag. Naar de doodsoorzaak wordt onderzoek gedaan.

Voor zijn vrienden en zijn familie is Slachtofferhulp ingeschakeld.
© ANP

----------

*Plons*
"Hm, hij blijft wel erg lang onder water."
"Vast een geintje. Biertje?"
...


Je moeder.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 25-08-2009 0:24 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Vrouw verkracht door tweelingbroer vriend
Uitgegeven: 24 augustus 2009 18:57
Laatst gewijzigd: 24 augustus 2009 18:57
NEW YORK - Een Amerikaanse vrouw heeft onlangs bij toeval ontdekt dat ze niet met haar vriend in bed lag, maar met zijn tweelingbroer. Toen ze hem ermee confronteerde verkrachtte de man haar.
© ANP

Dat berichtte de krant The Advocate maandag.

De 25-jarige vrouw uit de Amerikaanse staat Connecticut dacht dat ze een bad nam met haar 25-jarige vriend. Daarna belandden de twee in bed.

Terwijl ze seks hadden zag de vrouw dat de cowboytatoeage op de linkerbil van haar 'vriend' ontbrak.

Ze realiseerde zich dat ze niet met haar geliefde maar met zijn tweelingbroer in bed lag. Ze kon de man er echter niet van weerhouden haar te verkrachten.

De broer wordt aangeklaagd wegens verkrachting en zich wederrechtelijk voordoen als een ander.
© ANP

---------

Zal hij nou bij iedere zitting z'n reet moeten laten zien? :')


Je moeder.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 25-08-2009 7:40 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 24 augustus 2009 19:40 schreef Lionheart het volgende:
Wie gaat er dan ook met zijn blote reet op de wc bril zitten zonder er wc papier op te leggen.


Mensen die hun toilet wel schoonmaken?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen