IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : software en muziek Vorige pagina | Volgende pagina
Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 20-09-2004 11:55 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Creative Soundblaster Audigy ? Erg lief kaartje.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Grafhoer
Usericon van Grafhoer
Posted 20-09-2004 20:08 by Grafhoer Wijzig reactieProfiel van GrafhoerQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2004 11:55 schreef Illusione het volgende:
Creative Soundblaster Audigy ? Erg lief kaartje.


En hoe snel is de latency van dit apparaatje?!?! Ik heb me laten vertellen dat het onder de 0,20 moet zijn.


Depraved ini
Usericon van Depraved ini
Posted 20-09-2004 21:42 by Depraved ini Wijzig reactieProfiel van Depraved iniQuote dit berichthttp://www.myspace.com/fracturedinsanity




chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 20-09-2004 21:45 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

weet iemand nog een fatsoenlijke cd ripper die niet komt met zijn eigen bataljon ad- en spyware?



Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 21-09-2004 0:32 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Grafhoer:
Probeer eens ASIO4all te zoeken... (Ben zelf te lui om het voor je te vinden )
Asio driver, compatible met praktisch alle geluidskaarten! Scheelt ook aardig in de latency...

En idd, de creative Audigy is een prima kaart! Maar 0,2 MS ga je niet halen... Geloof dat ie rond de 8 ms zit! Maar dat werkt ook prima! Wil je echt met de latency omlaag zul je meer geld uit moeten geven... Heb nu zelf de Yamaha O1X (audio/midi-interface, controller, digi-mixert) en ik zit op de 2 MS... Maargoed, dan heb je het over 1600 eurootjes...

Wat je ook kunt doen (zo heb ik het altijd gedaan) is gewoon je partij inspelen en later een stuk naar achteren verschuiven...



Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Grafhoer
Usericon van Grafhoer
Posted 22-09-2004 18:52 by Grafhoer Wijzig reactieProfiel van GrafhoerQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2004 0:32 schreef Ethereal het volgende:
Grafhoer:
Probeer eens ASIO4all te zoeken... (Ben zelf te lui om het voor je te vinden )
Asio driver, compatible met praktisch alle geluidskaarten! Scheelt ook aardig in de latency...

En idd, de creative Audigy is een prima kaart! Maar 0,2 MS ga je niet halen... Geloof dat ie rond de 8 ms zit! Maar dat werkt ook prima! Wil je echt met de latency omlaag zul je meer geld uit moeten geven... Heb nu zelf de Yamaha O1X (audio/midi-interface, controller, digi-mixert) en ik zit op de 2 MS... Maargoed, dan heb je het over 1600 eurootjes...

Wat je ook kunt doen (zo heb ik het altijd gedaan) is gewoon je partij inspelen en later een stuk naar achteren verschuiven...




heb ik ook geprobeerd, maar dan loopt het net niet strak genoeg naar mijn idee. Maar ik heb toevallig een nieuwe kaart aangeschaft zaterdag. Een M-Audio/ audiophile 2496, met een mega korte latency, hij was in de aanbieding bij feedback (rotterdam) voor 109 euries!!! Dat ding is echt super!!!

bedankt voor de tips overgens iedereen!


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 22-09-2004 18:57 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 22 september 2004 18:52 schreef Grafhoer het volgende:
heb ik ook geprobeerd, maar dan loopt het net niet strak genoeg naar mijn idee. Maar ik heb toevallig een nieuwe kaart aangeschaft zaterdag. Een M-Audio/ audiophile 2496, met een mega korte latency, hij was in de aanbieding bij feedback (rotterdam) voor 109 euries!!! Dat ding is echt super!!!

bedankt voor de tips overgens iedereen!




Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 23-09-2004 21:04 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2004 11:55 schreef Illusione het volgende:
Creative Soundblaster Audigy ? Erg lief kaartje.



HALT!

Wel de Audigy 2 nemen: die heeft veel betere opname-mogelijkheden! (24-bit shit en zo) Het maakt geloof ik ook niet zoveel uit, 1 is geloof ik bijna niet meer te krijgen...


Dear dirty delightful old drunken old days


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 23-09-2004 21:06 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Sorry, u heeft gelijk.. de Audigy 2


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 23-09-2004 21:08 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

'k heb zelf dus een audigy 2 kaartje en ik gebruik Fruity Loops als drum-compu. Dat converteer ik naar wav en pleur ik in guitar tracks 2 in 1 van de tracks, alwaar ik gitaar, bas en zang erbij inspeel.

Dat guitar tracks 2 bevalt me wel: lekker simpel! Op de rode knop drukken en spelen! Meer mensen ervaring met dit progje?


Dear dirty delightful old drunken old days


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 23-09-2004 21:09 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Ken ik niet.. gebruik zelf voornamelijk Cool Edit, Adobe Audition en Cakewalk.

Any good ?


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 23-09-2004 21:15 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 23 september 2004 21:09 schreef Illusione het volgende:
Ken ik niet.. gebruik zelf voornamelijk Cool Edit, Adobe Audition en Cakewalk.

Any good ?


Ik ben dus verder niet bekend met opname software. Ik wil straks meer: VST instruments en ik moet ook nog een synth aanschaffen!!! (ik kan veel meer op een klavier dan op een fretboard )

Dus toch maar cakewalk sonar denk ik...


Dear dirty delightful old drunken old days


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 23-09-2004 21:16 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 23 september 2004 21:15 schreef Schaffelaer het volgende:
Ik ben dus verder niet bekend met opname software. Ik wil straks meer: VST instruments en ik moet ook nog een synth aanschaffen!!! (ik kan veel meer op een klavier dan op een fretboard )

Dus toch maar cakewalk sonar denk ik...


Als je een synth aan gaat schaffen.. mag ik de Korg Triton aanraden ?


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 23-09-2004 21:21 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 23 september 2004 21:16 schreef Illusione het volgende:
Als je een synth aan gaat schaffen.. mag ik de Korg Triton aanraden ?


En waarom is dat?? Behalve dan dat jij hem ongetwijfeld in bezit zulthebben


Dear dirty delightful old drunken old days


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 23-09-2004 22:08 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Uiteraard heb ik 'm.

Waarom.. omdat 't een uitstekende synth is, met enorme mogelijkheden.. voor de specifieke specs moet je maar op de Korg site kijken.
Maar de samples die erinzitten..
En ze ziet er uitstekend uit.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Meester
Houd den hertog hoogh in vaendel!
Usericon van Meester
Posted 24-09-2004 0:08 by Meester Wijzig reactieProfiel van MeesterQuote dit bericht

wat haeeft dat nou met pingpongen te maken?


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 24-09-2004 0:40 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Triton is leuk, maar echt een synth is het niet IMHO... Wil je goede piano, gitaar, blazers enzo dan is het zeker een aanrader! Wil je gefreakte bliepjes en bloepjes, je eigen sounds maken from scratch, met synthese bezig zijn dan zou ik toch voor iets anders kiezen! Alesis Andromeda??
Wat een vette bak is dat!!!! Betaal je dan ook voor, maar kijk dan...


Heb zelf een MicroKorg, een Electribe ER1 en een MC505... Aan het rondkijken voor een Akai AX-73


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 24-09-2004 10:25 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Tja, het hangt wel een tikkie van je definitie van een synth af.. voor wat ik ermee doe is de Korg Triton ideaal.. ik had de workstation versie willen hebben, maar die was te duur, dus ik heb de LE... ook fijn, echter.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 27-09-2004 21:32 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Wie kent er een freeware programma om avi bestanden (divx, xvid, ...) in stukken te kappen? Bijvoorbeeld bootleg optredens opdelen in één avi per track, zonder eerst naar mpg te converteren...


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-09-2004 0:08 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

virtual dub kan dat dacht ik


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 20-11-2005 13:01 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

Zijn hier ook mensen die zich, in het bijzonder op experimentele electronica richten? O.a. voor improvisatie en verminken van patterns tijdens het werken.

Ableton is een bekend pakket, maar ik denk dat het "live editen" steeds gewoner gaat worden. VST's en programma's voor dit soort dingen.
SuperCollider (mac)
PD
M(VST)MAX/MSP
Ploque Bidule
Audiomulch

Zelf ben ik audiomulch fanbwoy, maar ik ben overal in geïnteresseerd. Max is (nu nog)veels te ingewikkeld, maar ik bestudeer het wel. Wat ik vaak jammer vond aan conventionele software was, dat ik het gevoel had dat ik het niet kon "misbruiken".

Ross Bencina, De vader van Audiomulch;

quote:
I'd like to hear software which supports a plastic approach to sound design, which doesn't enforce a particular culture or genre's idea of musical organisation, and which is informed by the idea that the only difference between sound and music is intent. Software which provides the freedom to explore new realms, rather than constrains the user to what they have already heard.


Nog meer mensen gefascineerd met geluid en software?


Suck my piss


cut_off
Usericon van cut_off
Posted 30-11-2005 10:30 by cut_off Wijzig reactieProfiel van cut_offQuote dit bericht

Ik ja..heb audiomulch ook geinstalleerd maar kan er niet mee uit de voeten. Schijnt dat Four Tet daar ook mee werkt.

Momenteel doe ik bijna alles in Reason 3, en steeds als ik denk dat iets niet kan kijk ik op de reason site en is er toch wel een manier om apparaten zo te routen zodat het kan. Het programma heerst gewoon.

Maar toch wil ik ook wel met VST's aan de slag natuurlijk... heb ook renoise, en ableton live geinstalleerd omdat bekenden van me erg vette shit in de programma's maakten. Drum n bass en idm vooral. Zelf heb ik ze nog niet echt door.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 30-11-2005 11:20 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 30 november 2005 10:30 schreef cut_off het volgende:
Ik ja..heb audiomulch ook geinstalleerd maar kan er niet mee uit de voeten. Schijnt dat Four Tet daar ook mee werkt.

Momenteel doe ik bijna alles in Reason 3, en steeds als ik denk dat iets niet kan kijk ik op de reason site en is er toch wel een manier om apparaten zo te routen zodat het kan. Het programma heerst gewoon.

Maar toch wil ik ook wel met VST's aan de slag natuurlijk... heb ook renoise, en ableton live geinstalleerd omdat bekenden van me erg vette shit in de programma's maakten. Drum n bass en idm vooral. Zelf heb ik ze nog niet echt door.


Four Tet idd, maar oon NIN, ; http://www.soundonsound.com/sos/jul03/articles/fourtet.asp

http://www.audiomulch.com/

[Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 01-07-2007 20:47]


Suck my piss


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 30-11-2005 11:31 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

er komt binnen kort een Presonus digimax aan bij mij thuis
gepaard met nuendo en deze monitors (die ik ook al heb.. ZIJN TEGEK!!)

en een Rode K2/sm57/D112 heb al een aardig leuke set up dacht ik


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 30-11-2005 11:32 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

wat kost nuendo eigenlijk?


Suck my piss


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen