IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Geweldige Ideeën Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-12-2009 15:35 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

En de wereld onthouden van mijn briljante ideeen? Nimmer!

Nog een: een organische TomTom. Ik noem het BzzBzz.

TomToms zijn dezer dagen bijna niet meer weg te denken voor automobilisten, maar ze zijn natuurlijk wel allemaal electronisch en metaal/plastic. Niet goed voor het milieu. Bovendien ben je de sjaak als hij onderweg breekt.

Daarom mijn idee om elke auto uit te rusten met een bijenkorf. Dan bel je enkele dagen vantevoren op naar de plek waar je heen wilt rijden en vraagt hen of ze een schaaltje honing voor de deur neer willen zetten. Dan laat je je bijen uitzwermen. Bijen zijn heel erg goed in het vinden van honingbronnen en vervolgens het via de zogenaamde bijendans informeren van de rest van de korf waar de honing is. Zodra een van je bijen de honing van de plek van de bestemming gevonden heeft en er een connectie gemaakt is, volg je vervolgens gewoon het spoor van aan - en afvliegende bijen naar de plaats van bestemming. Mileubewust autorijden, noem ik het. Een kleine bijdrage aan het terugdringen van je carbon footprint.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 01-12-2009 15:35 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Gebruik je daar weer een biogas installatie voor.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-12-2009 15:35 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Kun je ook weer stroom mee opwekken

edit: haha!

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 01-12-2009 15:36]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 01-12-2009 15:36 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2009 13:12 schreef Jelle het volgende:
Idee:
Een "koudesluis" (i.e. warmtewisselaar) door een buitenmuur, die je kunt verbinden met je koelkast. Hiedoor zou deze minder stroom verbruiken zolang het buiten koeler is dan binnen en zelfs helemaal geen stroom als het buiten koeler is dan 7 °C.

Het principe van zo'n warmtewisselaar is al oud maar deze toepassing ben ik nog nooit tegengekomen.

En als toevoeging een koppeling waarmee je computers kun je aansluiten op hetzelfde warmtewisselaar zodat deze veel stiller en zuiniger kunnen draaien.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2009 15:46 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Een gewone huisserver is sowieso wel een goed idee. toch een stuk stabieler En je zou allerlei huishoudelijke apparaten erop kunnen aansluiten zodat dat veel makkelijker aan te passen is met andere software. Gelukkig zijn ze erg snel goedkoop aan het worden. Mn pa heeft er nu ook een voor het bedrijf aangeschaft voor iets van 800 eu.

Een nadeel is dat je dan misschien te afhankelijk bent van je centrale systeem.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 01-12-2009 15:51 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Niet zo heel geweldig, maar ik had eens het idee voor een rondetijdenregistratiesysteem voor karts met een laddercompetitie.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-12-2009 15:53 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2009 15:36 schreef Jelle het volgende:
En als toevoeging een koppeling waarmee je computers kun je aansluiten op hetzelfde warmtewisselaar zodat deze veel stiller en zuiniger kunnen draaien.


Op zich niet slecht, maar voor de meeste landen zal denk ik het temperatuurverschil te klein om effectief goed te werken.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2009 15:58 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

de meeste landen waar veel computers staan hebben echter wel weer wat meer kou. Maar idd goed punt want als het buiten warmer is moet je wel oppassen natuurlijk.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-12-2009 15:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Treu, maar voor een WW-installatie moet je wel een bepaald verschil tussen binnen en buiten T hebben, te klein en het nut is zinloos.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2009 16:01 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

voor flatgebouwen of rijtjes huizen is het wel ideaal, zo zie je ook dat grootschaligere verwarming meer terugkomt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-12-2009 16:04 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2009 15:46 schreef ElitE het volgende:
Een gewone huisserver is sowieso wel een goed idee. toch een stuk stabieler En je zou allerlei huishoudelijke apparaten erop kunnen aansluiten zodat dat veel makkelijker aan te passen is met andere software. Gelukkig zijn ze erg snel goedkoop aan het worden. Mn pa heeft er nu ook een voor het bedrijf aangeschaft voor iets van 800 eu.

Een nadeel is dat je dan misschien te afhankelijk bent van je centrale systeem.


Cloud Computing, Data Centers. Zelf servers aanhouden is echt zoooo enorm 1990.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2009 16:05 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

ohjah, hehe stapje verder is nog beter idd.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 01-12-2009 16:15 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Als we een keer wat handiger zijn met draadloze energieoverbrenging* zijn er ook leuke dingen mogelijk. Fietsen die worden aangedreven door mensen die in fitnesscentra op hometrainers zitten, bijvoorbeeld.

*Over 100 jaar zijn we niet alleen zuiniger met energie maar is er wss ook veel meer mogelijk dan we nu in kunnnen voorstellen. Denk ik.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-12-2009 16:20 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2009 16:15 schreef Jelle het volgende:
Als we een keer wat handiger zijn met draadloze energieoverbrenging*


Dat bedoelde ik dus met die dinamo's


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 01-12-2009 16:21 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2009 16:15 schreef Jelle het volgende:
Als we een keer wat handiger zijn met draadloze energieoverbrenging* zijn er ook leuke dingen mogelijk. Fietsen die worden aangedreven door mensen die in fitnesscentra op hometrainers zitten, bijvoorbeeld.

*Over 100 jaar zijn we niet alleen zuiniger met energie maar is er wss ook veel meer mogelijk dan we nu in kunnnen voorstellen. Denk ik.


Je bedoelt zoiets als een waterkoker + accu combi? Kan nu ook al hoor. Er is ook ergens een gast die zelf zijn electrieke autotje bijtankt met de hometrainer.

Gek dat die is...


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-12-2009 16:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2009 16:15 schreef Jelle het volgende:
Als we een keer wat handiger zijn met draadloze energieoverbrenging* zijn er ook leuke dingen mogelijk. Fietsen die worden aangedreven door mensen die in fitnesscentra op hometrainers zitten, bijvoorbeeld.

*Over 100 jaar zijn we niet alleen zuiniger met energie maar is er wss ook veel meer mogelijk dan we nu in kunnnen voorstellen. Denk ik.
Denk sowieso dat het mogelijkheid is om opgewekte energie in bijv sportscholen om te zetten in stroom .. denk dat dat dan weer goedkoper sporten mogelijk kan maken

Win win


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 01-12-2009 16:23 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2009 16:21 schreef Argus het volgende:
Je bedoelt zoiets als een waterkoker + accu combi? Kan nu ook al hoor. Er is ook ergens een gast die zelf zijn electrieke autotje bijtankt met de hometrainer.

Gek dat die is...


Ik denk eerder dat hij het "overstralen" van energie bedoeld, zoals met microgolven.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 01-12-2009 16:28 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Dat snap ik maar het zet nog geen zoden aan de dijk met al die accuutjes, daarom heb ik het ook over draadloze energietransport.
De zon stuurt z'n energie draadloos naar de wereld dus dat moet ook tussen een hometrainer en een normale fiets kunnen.
edit: wat Nimbus zegt dus.

[Dit bericht is gewijzigd door Jelle op 01-12-2009 16:29]


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 01-12-2009 16:31 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Het enige wat ik daar tot nu toe over gelezen heb is al een tijdje terug en dat ging met microgolf-lasers.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2009 16:36 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

leuke techniek idd, maar je wilt echt niet in de buurt komen van zo'n laser, daarnaast is elk stuke diffusie en komt onopgenomen energie in de atmosfeer. Grootschalig zal dat voorlopig niet worden denkik zo.

Al zou je misshcien nog wel een permanente straal op een paar plekken op de aarde kunnen richten vanaf geostationaire sattelieten die hun energie weer van af kernfusiecentrales van de maan krijgen. Alleen wil je echt niet met je vliegtuigje daar doorheen vliegen, En wil je ook geen software foutje in je saterliet waarmee je alle omliggende dorpjes weg schroeit. (wel tof wapen natuurlijk)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 01-12-2009 16:36 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Sony heeft een systeem ontwikkeld waarmee energie draadloos naar apparatuur kan worden overgebracht. Vooralsnog heeft het Japanse bedrijf een prototype ontwikkeld dat ongeveer vijftig centimeter kan overbruggen.

Het draadloze energietransportsysteem kan tot op heden een vermogen van 60W draadloos overbrengen. De techniek is op magnetische inductie gestoeld en zou werken over een afstand van maximaal een halve meter. De techniek werkt op vergelijkbare wijze als de manier waarop een elektrische tandenborstel wordt opgeladen, maar is daarbij in staat een kleine afstand te overbruggen. De efficiëntie daalt echter wel door de draadloze overdracht: het prototype van Sony levert slechts zestig procent van de verzonden energie als bruikbare stroom bij het apparaat af.

De testopstelling toont een tv die draadloos van stroom wordt voorzien, maar ook laptops en andere apparaten, variërend van hardware met een laag tot een hoog verbruik, moeten op termijn via de draadloze techniek van spanning voorzien kunnen worden. In de toekomst wil Sony het bereik vergroten en ook de hoeveelheid geleverd vermogen opschroeven. Het bedrijf heeft echter nog geen indicatie gegeven wanneer de draadloze energie-techniek in consumentenproducten terug te vinden zal zijn.


http://tweakers.net/nieuws/62845/

Zal nog wel even duren.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 01-12-2009 16:40]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2009 16:40 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

jah dit is al jaren bekent, maar volgens mij best gevaarlijk om andere apparaten die ook een spoel in zich hebben in zo'n veld te krijgen.

probleem met draadloze energie technieken is dat je te snel andere dingen in de fik steekt. Maar daar zijn oplossingen voor.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 01-12-2009 16:53 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2009 16:36 schreef ElitE het volgende:
Al zou je misshcien nog wel een permanente straal op een paar plekken op de aarde kunnen richten vanaf geostationaire sattelieten die hun energie weer van af kernfusiecentrales van de maan krijgen. Alleen wil je echt niet met je vliegtuigje daar doorheen vliegen, En wil je ook geen software foutje in je saterliet waarmee je alle omliggende dorpjes weg schroeit. (wel tof wapen natuurlijk)


Over meer van dit soort dingen is een hele leuke aflevering van James May's Big Ideas, aflevering 3. De hele serie is gaaf net als James May's 20th century.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-12-2009 17:20 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Hmm.. idee wat ik laatst in mijn hoofd had:


Verhuispremie

Probeer mensen met financiële prikkels over te halen eerder in de buurt van hun werk te gaan wonen. Geef mensen bijvoorbeeld een eenmalige of jaarlijkse bonus als ze verhuizen naar de stad waar ze werken en op die manier niet langer hoeven te pendelen tussen a-en-b met bijkomende files. Op die manier ontlasten we de spits en doen we écht iets tegen woon-werk-files.

Er zou toch wel geld voor beschikbaar moeten zijn, uit overheid of bedrijfsleven. Op dit moment kost iemand die 25 km van zijn werk woont al gauw 2500 euro per jaar (even uitgaand van 19 ct./km). Iemand die het iets slechter treft krijgt wellicht alleen een trein-abo'tje van 100 euro per maand, maar dat is nog steeds 1.200 euro per jaar.

Uiteraard zijn er veel redenen waarom mensen niet verhuizen naar stad waar ze werken (zou zelf nooit Utrecht verruilen voor mijn werk-stad) maar het kan voor sommige mensen toch net een extra aanleiding zijn om dit wel te doen.




Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 01-12-2009 17:24 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Ik denk dat je er meer aan hebt als je aannemers die in het noorden van het land wonen niet in het zuiden van het land laat gaan werken en vice versa.




 


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen