IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Je persoonlijkheid Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-08-2009 13:45 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Al met al is het me nogsteeds een raadsel wat ik met het stempeltje 'ISTP' kan.

Kan ik er financieel voordeel mee behalen? Maakt het mij een beter persoon? Is het juist slecht en zo ja, is het te behandelen?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 22-08-2009 13:48 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

Zelfreflectie? http://en.wikipedia.org/wiki/ISTP_(personality_type)

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 22-08-2009 13:49]


Je moeder.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-08-2009 14:18 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht



Notable ISTPs

*
o Alan Shepherd - astronaut [23]
o Chuck Yeager - U.S. Air Force officer [23]
o Clint Eastwood - actor and director [23]
o Katharine Hepburn - actress [23]
o Michael Jordan - athelete [23]
o Tom Cruise - actor [23]
o Zachary Taylor - American President [23]



Geneens grote helden van me als Chuck Norris of Steven Seagal.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 22-08-2009 14:19 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Chuck Norris heeft alle persoonlijkheden tegelijk.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 22-08-2009 14:21 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Dat nummer 23 erachter kan ik alleen bij Michael Jordan plaatsen overigens...






XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-08-2009 14:23 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Je bent niet voor niets een übermensch, he?

*moet om één of andere reden opeens denken aan de Chuck Norris-episode van 'will it blend'*



[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 22-08-2009 14:24]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 23-08-2009 9:58 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2009 14:19 schreef ElitE het volgende:
Chuck Norris heeft alle persoonlijkheden tegelijk.


Elite, heeft jouw persoonlijkheid iets achtergelaten in Voorschoten? Kom ik Voorschoten binnen via Leidseweg/Ter Wadding, staat er heel groot Elite op een verkeersbord?!


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-08-2009 21:41 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Haha ik kom het ook nog welleens ergens tegen, maar ik weet van niets. Ik zal nog een soort Tyler Durden hebben.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Waldtyr
Usericon van Waldtyr
Posted 23-08-2009 23:55 by Waldtyr Wijzig reactieProfiel van WaldtyrQuote dit berichthttp://www.myspace.com/moonofblood

quote:
Op 23 augustus 2009 21:41 schreef ElitE het volgende:
Haha ik kom het ook nog welleens ergens tegen, maar ik weet van niets. Ik zal nog een soort Tyler Durden hebben.



omg...

dus daarmee wil je zeggen dat je ook aan slapeloosheid lijd ?


neoplasma malignum


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-08-2009 0:16 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hmm dat niet, en er zitten geen irritante mensen bij mn praatgroepen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 24-08-2009 0:26 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

ESTP, 1 keer in de zoveel tijd ISTP

ok, voordat iedereen denkt WOW wat een goeie test, de uitkomst past echt precies bij mij.. kijk dit:

http://www.youtube.com/watch?v=btP_vy5cQq4&feature=fvst


zo kan ie wel weer


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-08-2009 0:50 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe maar je kiest zelf tussen een paar dingen.

Maar gaaf filmpje


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-08-2009 6:46 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 24 augustus 2009 0:26 schreef Babylon het volgende:
ESTP, 1 keer in de zoveel tijd ISTP

ok, voordat iedereen denkt WOW wat een goeie test, de uitkomst past echt precies bij mij.. kijk dit:

http://www.youtube.com/watch?v=btP_vy5cQq4&feature=fvst


Of dit:

http://www.southpark.nl/guide/episode/615/


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 09-09-2009 23:04 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

Hier dusch


quote:
Op 9 september 2009 22:59 schreef BerserkerWoman het volgende:
Je talent:

http://www.roc.nl/default.php?fr=detectoren&test=1


Mijn uitslag ghehe

INTP: Introverted iNtuitive Thinking Perceiving
Introvert Intuïtief Rationeel Globaal

---

Sleutelwoorden
Wereldproblematiek, Universum, Design, Wetenschap & Technologie

Succesfactoren
voorzichtigheid, grondigheid, diepzinnigheid, weetgierigheid, creativiteit, onafhankelijkheid, resultaatgerichtheid, relativeringsvermogen, gevoel voor humor, emotionele stabiliteit, geduld, abstract denkvermogen

Verbeterpunten
teamspirit, normaliteit, leiderschapsacceptatie, sociabiliteit, spontaniteit, inzet, zelfdiscipline, actie-drang, energie

Complementaire Myers-Briggs Typering
ENFP (Wereldverbeteraar)

Studies
wiskunde, natuurkunde, astronomie, culturele anthropologie, filosofie, industrieel ontwerpen, architectuur, bouwkunde, psychologie

Werk
architect, wetenschapper, ontwerper, filosoof, astronoom, schrijver, denker, professor
--------------------------------------------------------------------------------

Omschrijving
INTP ’s zijn binnen de hoofdgroep de Creators de introverte denkers, wat duidt op taakgerichtheid en het zich bezighouden met universeel relevante thema’s (NP: globale visie). Geen wonder dat de rol van wetenschapper of architect in de meest brede zin van het woord het type INTP het beste "pakt". Kenmerkend voor een INTP is het verlangen de wereld en zelfs het universum te begrijpen, het vinden van een optimale configuratie in ontwerpen en/of het ontwikkelen van een zo efficiënt mogelijk apparaat. Vele INTP’s hebben nagedacht over een Perpetuum Mobile. De twee meest vooraanstaande natuurkundigen Newton en Einstein waren ook INTP’s. De aangeboren gave alle mogelijkheden te overzien voor een ontwerp of een theorie en daaruit de betere optie te kiezen is kenmerkend voor de INTP. Zij worden daarom beschouwd als visionairs. INTP’s kunnen zich evenals INTJ’s voor een lange tijd afzonderen om aan een project of onderzoek te werken. In tegenstelling tot de INTJ zal de INTP ook andere disciplines raadplegen voor zijn/ haar werk. INTJ’s spreken over projecten met een van tevoren vastgestelde duur, terwijl INTP’s liever spreken over hun werk, oeuvre, hun LEVENSWERK. Dat is dan ook de reden dat een echte INTP (door de P functie) moeite heeft met deadlines. Bang om een mogelijkheid over het hoofd te zien, zullen zij steeds weer een nieuwe dimensie toevoegen aan hun ontwerp of theorie. Wanneer het werk af zal zijn weet men niet, eigenlijk is het nooit af. Evenals de INTJ zal een INTP interesse tonen voor een promotie onderzoek. Echter, het aantal promotieopdrachten dat echt interessant is voor een INTP is relatief schaars. Zijn /haar voorkeur gaat uit naar een opdracht die wordt uitgevoerd in multidisciplinair verband, erg exploratief is of geen vast einde heeft, maw verlengd kan worden met vervolgonderzoek. Een andere overeenkomst met de INTJ is de grote zelfverzekerdheid. Bij een INTJ manifesteert zich deze echter als besluitvaardigheid terwijl de zelfverzekerdheid van een INTP meer te maken heeft met eigendunk: "ik begrijp de wereld, nu de anderen nog". Door een buitenstaander, vooral een "S" type, kan deze houding worden geïnterpreteerd als arrogant. Verder kenmerken INTP’s zich door hun precisie in logica en taal. Een spellingsfout of gedachtenfout zullen zij niet snel maken.

INTP’s zijn vaak diep in gedachten verzonken en veel dingen die voorvallen in het dagelijkse leven gaan aan hen voorbij. Niet zozeer omdat zij deze dingen niet opmerken maar meer omdat zij al denkend de diepere achtergrond van gebeurtenissen proberen te doorgronden en de oppervlakkige aspecten relativeren. Qua temperament kunnen de INTP’s worden omschreven als rustig, bedachtzaam en meegaand. Bovendien staan zij open voor anderen. Op sociaal vlak zijn zij derhalve coulanter en plezieriger in de omgang dan INTJ’s. Een INTP gaat pas moeilijk doen als zijn/haar principes worden geschaad. In dat opzicht lijken zij erg op ENTP’s.

Qua werk voelen INTP’s zich het meeste thuis in hun werkkamer achter de PC, in het atelier of in het laboratorium. Ook kunnen zij goed functioneren in het bedrijfsleven mits er ruimte is voor hun ideeën en de organisatie hun principes niet schaadt. Veel INTP’s vinden hun niche in de wetenschap, de architectuur en de industriële vormgeving, waar zij zich vooral bezighouden met fundamenteel onderzoek of ontwerp. Vele INTP’s zijn schrijver of filosoof.

Binnen de INTP bestaan twee subtypes: de wetenschapper en de architect. De wetenschapper denkt na over de essentie van de wereld en het universum of aanverwante thema's. De architect is meer visueel ingesteld (hogere "S" functie) en ziet de wereld als een groot geheel van structuren en vormen die al dan niet verbeterd kunnen worden. Wellicht is de Architect de INTP met als tweede Myers-Briggs Typering de ISFP (Sensualist), die van alle Myers-Briggs Typeringen het meest visueel is ingesteld.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-09-2009 23:50 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

ik ben misschien wel visueel ingesteld, maar ik merk dat ik best wat problemen met zien heb


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


watery black
Usericon van watery black
Posted 10-09-2009 0:13 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

isfj hier.


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 10-09-2009 9:25 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

Niet echt schokkend:

Myers-Briggs typering: ISTP, Operator / Problem solver
Hoofd Typering: Shaper


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 10-09-2009 10:32 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Hier wordt je relatie tot alle andere persoonlijkheidtypes redelijk gedetailleerd voorspeld/omschreven: http://www.socionics.com/rel/relcht.htm

Ik moet zeggen dat ik het nog steeds een nette benadering vind, zeker als je realiseert dat niemand precies in één hokje past.
Maar goed ik ben dan ook "easily excited by ideas, theories, people, and situations."

quote:
Op 22 augustus 2009 13:45 schreef XXL het volgende:
Al met al is het me nogsteeds een raadsel wat ik met het stempeltje 'ISTP' kan.

Kan ik er financieel voordeel mee behalen? Maakt het mij een beter persoon? Is het juist slecht en zo ja, is het te behandelen?

Wederom zo'n heerlijk voorspelbare reactie.
"ISTPs are practical and pragmatic."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-09-2009 10:33 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

hehehe

Eens even zo'n testje doen dan maar...


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 10-09-2009 10:38 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Zelthor, het is publiek geheim dat jij (tenminste grotendeels) INTP'er bent.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-09-2009 11:18 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2009 10:38 schreef Jelle het volgende:
Zelthor, het is publiek geheim dat jij (tenminste grotendeels) INTP'er bent.

E = Extraversie (-14) I = Introversie (18)
S = Gewaarwording (11) N = Intuïtie (5)
T = Rationaliteit (5) F = Gevoel (18)
J = Structuur (-8) P = Open Einde (5)

Myers-Briggs typering: ISFP, Sensualist / Trendsetter
Hoofd Typering: Shaper

Ik kreeg er ISFP uit Maar volgens die typering ben ik ook moeilijk te peilen, maak je geen zorgen

"De enige vervelende eigenschap die een ISFP heeft, is dat deze er op kickt om anderen voor de gek te houden, vooral als het gaat om hem /haarzelf. Als het om de ISFP zelf gaat, is hij/zij moeilijk te peilen."

Het verbaasde mij (eerst) ook, maar nu ik de beschrijving lees klopt het verbazingwekkend goed en kan ik amper dingen vinden die absoluut niet kloppen. Het enige waar het echt mis gaat is dat dit type zou betekenen dat ik me "bezig zou houden met inrichting, design en/of schilderen". Eerlijk gezegd denk ik dat ik daar wel aanleg voor heb, maar ik heb me nooit in die richting ontwikkeld omdat ik (het idee heb dat ik) meer aanleg heb voor andere dingen. Gezien mijn affiniteit met computars (sic) houd ik wel de optie open om ooit eens meer de kant op te gaan van creatief met computers. Daarbij vind ik dat onderzoek en wiskunde ook een zekere mate van creativiteit vergen

I > E, sowieso mee eens.

S > N, ook mee eens, maar daar spant het er wel een beetje om. Dit van S: "They tend to distrust hunches that seem to come out of nowhere." is gewoon erg waar voor mij.

F > T, lastig... In eerste instantie niet mee eens, maar eigenlijk klopt het wel De verwarring is hier denk ik omdat ik gevoel (van mezelf en anderen) vaak probeer te verklaren. Ik ga dan op zoek naar het waarom en hoe van het voelen en kijk in hoeverre het gevoel eigenlijk terecht is (zie de Stoa). Dit is ook een manier van mij om met vervelende emoties om te gaan, die anders nog weleens uit de bocht willen vliegen. Vanwege het introverte wordt de presentatie naar buiten toe dan vooral T.

P > J, sowieso mee eens, structurering is in principe aan mij niet besteed al begin ik wel telkens beter door te krijgen hoe ik mezelf daar toe kan dwingen

Tot zoverre deze persoonlijke beschouwing en ongewone mate van extravertie


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-09-2009 11:48 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Myers-Briggs typering: INFP, Vredesstichter / Romanticus
Hoofd Typering: Creator


Klopt als een bus. Mijn sterkste punten zijn helaas tevens mijn valkuilen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-09-2009 11:58 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2009 11:48 schreef bastianus het volgende:
Klopt als een bus. Mijn sterkste punten zijn helaas tevens mijn valkuilen.

"Elk voordeel heb z'n nadeel" was het toch?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 10-09-2009 12:03 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2009 11:18 schreef ZelThoR het volgende:
F > T, lastig...

Gebaseerd op je ZM-gedrag ben je wel heeeeel analytisch en objectief voor een F.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-09-2009 12:22 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2009 12:03 schreef Jelle het volgende:
Gebaseerd op je ZM-gedrag ben je wel heeeeel analytisch en objectief voor een F

Dat snap ik absoluut, ik was eerst ook verbaasd (en nog steeds ewl )! Aan de hand van de wikipedia uitleg van deze test kan ik het wel enigszins verklaren. (En anders: internet <> RL ).

Analyse en objectiviteit vallen naar mijn mening grotendeels onder perceptie (perception) en daar past S dan wel weer goed bij. Ik ben überhaupt erg op perceptie gericht (P wint ook van J). Dit is voor mij vaak al een doel op zich. Wat ik (hier) veel doe is het uit elkaar trekken van wat mensen vinden en voelen maar ook hoe meer technische dingen werken. Wiki:

Individuals who prefer sensing are more likely to trust information that is in the present, tangible and concrete: that is, information that can be understood by the five senses. They tend to distrust hunches that seem to come out of nowhere. They prefer to look for details and facts. For them, the meaning is in the data.

F en T gaan over het nemen van beslissingen (judging). Hier heb ik bij mezelf een wat minder goed beeld over hoe ik dat precies aanpak. Het moeilijke hiervan voor mij is dat ik op zich de dingen van de T wel doen (detached standpoint, measuring the decision by what seems reasonable, logical, causal, consistent and matching a given set of rules), maar het uiteindelijk nemen van een beslissing? Poe... Ik denk toch dat dat op gevoel gebeurt en dat ik die T-achtige dingen vooral gebruik om mijn gevoel op het goede pad te zetten (wederom, zie Stoa).

Maar goed, misschien zit ik er wel gewoon erg naast. Mijn gevoel zegt me echter dat het wel aardig klopt


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen