IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : "That's a bingo!" [filmtopic] Vorige pagina | Volgende pagina
MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 30-10-2009 19:04 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Dat méén je niet joh!


Boeiender


Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 01-11-2009 11:54 by Morridin Profiel van Morridinhttp://wp.livereviewer.com/

Gistrenavond Drag me to Hell gekeken voor Halloween.
(let the right one in stond ook op het menu, maar Simpsons Treehouse of Horror op Comedy Central was te leuk)

Hoewel de film een aantal leuke momenten had vond ik hem toch wel tegenvallen. De cgi was af en toe ook best slecht, al hielp dat wel weer voor een komisch effect.



Jelle
Usericon van Jelle
Posted 01-11-2009 12:08 by Jelle Profiel van Jelle

Gister THE ROAD (2009) gezien, een post-apocalyptic road movie.

Heel mooi qua beeld, sfeer en spanning maar helaas toch een paar van die zoetsappige momenten die het geheel een beetje verpesten. Desalniettemin de moeite waard.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 01-11-2009 12:13 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Paranormal Activity - Mwoah. Best wat aardige momentjes, maar een echte sterke climax blijft uit. Ook een paar enorm 'Jezus néé toch'-gebeurtenissen. Dat je denkt: Kijken die mensen zelf nooit horrorfilms ?

Orphan - Nog meer mwoah. Weinig verrassend, weinig origineel en bij tijd en wijlen zelfs lachwekkend.

Óf ik ben gewoon te moeilijk te bevredigen op horrorgebied, óf er komen gewoon geen goede horrors meer uit.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 01-11-2009 12:42 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 1 november 2009 12:13 schreef Illusione het volgende:
Óf ik ben gewoon te moeilijk te bevredigen op horrorgebied, óf er komen gewoon geen goede horrors meer uit.
Volgens mij komen er gewoon geen goede horrors meer uit

Gisteren nog twee films gezien:

* Tokyo Gore Police: mjah, zo idioot dat het grappig wordt?

* Orphan: saai.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 01-11-2009 13:13 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

Gisteren Antichrist gekeken van Lars von Trier.
Na het lezen van een stuk in het NRC dit weekend, toch nieuwsgierig geworden.

Het begin handelt over een echtpaar dat tijdens het neuken het kind uit het oog verliest, dat uit het raam springt en overlijdt.
Vooral de vrouwelijke hoofdpersoon kan dit niet verwerken.

Vervolgens komen er een aantal verwarrende hoofdstukken, waarin blijkt dat de echtgenoot ook therapeut is. Het echtpaar trekt zich terug in een grauw zomerhuis in een bos om het trauma te verwerken. Het bos heet Eden, maar blijkt allesbehalve een paradijs te zijn. Het staat voor een soort hel waarin dieren zichzelf verwonden (een hert, een raaf en een vos, welke in een sterrenbeeld verschijnen indien er lijden te wachten staat) en waarin alleen plaats is voor angst.

De eerste hoofdstukken stellen vooral de angst van de vrouw en de koele benadering van de man centraal. Halverwege de film, begint het een en ander plastischer te worden. De vrouw is terug in staat van hysterie en zorgt er niet zachtzinnig voor dat haar ega niet kan vluchten. Zelfverminking wordt ook niet geschuwd.
Het einde is tamelijk verrassend.

Er is behoorlijke commotie geweest om deze film, maar de veronderstelde gruwelijkheid valt mee. Het is juist een interessant uitgangspunt om een vrouw te nemen als antichrist, het verhaal is aan het einde van de film rond.
De beelden zijn prachtig, het zwartwit-thema in het inleidende hoofdstuk weet meteen een goede sfeer neer te zetten, de beelden gaan bijna naadloos over in het grauwe landschap dat Eden heet.
Wat mij betreft de cultfilm van 2009.





[Dit bericht is gewijzigd door Ohneschwanz op 01-11-2009 13:17]


Verrassend triviaal


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 01-11-2009 13:19 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Oh? Dat klinkt goed. Die moet ik ook maar eens opzoeken.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 01-11-2009 13:26 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

heb em ook gezien.

Overrated en saai.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 01-11-2009 13:29 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

Het moet je genre zijn, denk ik.


Verrassend triviaal


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 01-11-2009 13:30 by Psychonaut Profiel van Psychonaut

En welk genre is dat dan?


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 01-11-2009 13:32 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 1 november 2009 13:29 schreef Ohneschwanz het volgende:
Het moet je genre zijn, denk ik.


de opzet en het concept zijn leuk. veel mooie plaatjes en rustmomenten. Maar het verhaal is wat saai imho


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 01-11-2009 13:35 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

Ik vind het verhaal juist goed uitgewerkt. Al konden sommige stukken wat mij betreft wat worden ingekort (ja vrouw, ik zie dat je hysterisch bent, volgende shot graag!).

[Dit bericht is gewijzigd door Ohneschwanz op 01-11-2009 13:36]


Verrassend triviaal


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-11-2009 13:39 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 30 oktober 2009 0:34 schreef Schaffelaer het volgende:
Oef! Jodorowsky zei al: een goede film heeft één scene die je je hele leven bijblijft. En dat is hier die sauna-scene! Zelden kwam de kwetsbaarheid van het lichaam zo naar voren. Kippenvel!


Heb je wel eens een film van Jodorowsky gezien? Ben wel benieuwd, vooral naar El Topo en The Holy Mountain.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-11-2009 13:46 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 1 november 2009 13:13 schreef Ohneschwanz het volgende:
Gisteren Antichrist gekeken van Lars von Trier.
Na het lezen van een stuk in het NRC dit weekend, toch nieuwsgierig geworden.




Die wil ik ook zien ja, had er een half jaar terug al iets over gehoord en ben blij dat 'ie eindelijk draait .. Wel weer echt Von Trier, arrogant en pretentieus, maar goed, dat maakt de film niet beter of slechter, dus ik ben benieuwd.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-11-2009 13:48 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Stalker

Tering wat een vette sfeer wordt er neergezet en het blijft spannend. Maar toch begrijp ik het verhaal niet helemaal. De ondertitels in mijn versie gingen ook te snel weg.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-11-2009 14:41 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 30 oktober 2009 8:19 schreef MR. N het volgende:
http://www.nu.nl/column-donderdag/2111676/michael-werd-gedood-fans.html



En verder interesseert die hele film me niet, ik had niets met die freak, en zal er ook niets mee hebben.

Mooi stukje wel van Nico. Maar ook erg zwartgallig.
Ik vond Michael ten tijde van Thriller geweldig als muzikant en artiest, en blijf ervan overtuigd dat het een geweldige plaat is. Later werd het allemaal wat meer slappe hap en kwijlerige ballads met über-naïeve teksten. Uit de film blijkt, tussen de regels door, ook wel dat Michael een wereldvreemde vogel is die weinig kaas gegeten heeft van het "echte" leven.
Neemt niet weg dat het een geniale muzikant en danser was, of je nu van hem en zijn muziek houdt of niet. Veel geniale muzikanten/componisten waren gestoord en wereldvreemd, Mozart of Syd Barret b.v. ook. Jammer dat de laatste jaren het meer om gelul over zijn schulden, seksualiteit, wereldvreemdheid of operaties ging. Let the music do the talking, ik vind het mooi, iemand anders niet. Lekker belangrijk.
En kritiekloze fans heb je overal. Ik wil de hoeveelheid metalfans niet weten die kritiekloos elke ongeïnspireerde scheet die Slayer laat de hemel inprijzen. Maar is Tom Araya een doorgedraaide kluizenaar in een Disney-kasteel geworden? Rare gevolgtrekking van Nico. Lijkt me dat Michael ook wel e.e.a. aan zijn rare persoonlijkheid en jeugd te danken heeft, om de amateurpsychologie van de koude grond maar even door te trekken.
Ontopic:
Robin Hood gekeken in de Disney-uitvoering, geweldige film.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 01-11-2009 14:51]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-11-2009 14:43 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 29 oktober 2009 23:33 schreef M. het volgende:
Haha, die vechtscene in de sauna, bruut.



Ze gingen even flink "op de vuist"?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 01-11-2009 14:57 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 1 november 2009 13:13 schreef Ohneschwanz het volgende:
Gisteren Antichrist gekeken van Lars von Trier.
Na het lezen van een stuk in het NRC dit weekend, toch nieuwsgierig geworden.


Ik ben gek op Von Trier. Vooral Dogville was een meesterwerkje. Deze ook maar eens checken dan.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-11-2009 15:17 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 1 november 2009 14:57 schreef Illusione het volgende:
Ik ben gek op Von Trier. Vooral Dogville was een meesterwerkje. Deze ook maar eens checken dan.


Manderlay ook gezien? Dat is min of meer de opvolger van Dogville. Zelf nog niet gezien, ondanks dat 'ie al weer een jaar of 4 oud is, maar schijnt ook erg goed te zijn.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 01-11-2009 15:22 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Volgens mij wel, maar ik weet het niet meer zeker. Ach, zal 'm binnenkort wel eens opzetten. Vanavond misschien, na de studie.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


spectre
Usericon van spectre
Posted 01-11-2009 18:32 by spectre Profiel van spectre

Surrogates, samen met FRNK gezien.




Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


DrDoom
Usericon van DrDoom
Posted 01-11-2009 18:34 by DrDoom Profiel van DrDoomhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Manderlay vond ik een stuk minder sterk.
Siked voor Antichrist

Laatste tijd gezien:
Pusher I II en III
Paprika
Castle In The Sky
Natural Born Killers voor de 13 keer
The Story Of Anvil


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 01-11-2009 18:38 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 1 november 2009 18:32 schreef spectre het volgende:
Surrogates, samen met FRNK gezien.





Ben benieuwd. Ga 'm vanavond kijken. (Surrogates dus, niet FRNK..)

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 01-11-2009 18:38]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-11-2009 18:49 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 1 november 2009 13:48 schreef ElitE het volgende:
Stalker

Tering wat een vette sfeer wordt er neergezet en het blijft spannend. Maar toch begrijp ik het verhaal niet helemaal. De ondertitels in mijn versie gingen ook te snel weg.


Wie wel? Stalker is een hele bizarre film maar op een of andere manier heeft 'ie wel een hele sterke aantrekkingskracht. De beelden zijn ongeëvenaard mooi. Met name die stukjes van ondiep water met al die troep erin.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 01-11-2009 19:03 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 1 november 2009 13:35 schreef Ohneschwanz het volgende:
Ik vind het verhaal juist goed uitgewerkt. Al konden sommige stukken wat mij betreft wat worden ingekort (ja vrouw, ik zie dat je hysterisch bent, volgende shot graag!).


ja zoiets had ik ook wel. Het is niet een film die ik een 2e keer zou kijken. Dat bewust vage, lag er ook een beetje te dik boven op.



IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen