IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : "That's a bingo!" [filmtopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Helvete
Usericon van Helvete
Posted 27-12-2009 22:52 by Helvete Profiel van Helvete

Oinaru Genei (Barren Illusion)



Een goede film over een echtpaar, met veel willekeurige scenes en weinig dialoog. Deze film deed me een beetje denken aan Tokyo.Sora qua stijl, maar was een stuk minder indrukwekkend.


En Kärlekshistoria



Een film over liefde tussen twee jongeren en over hun families. Viel tegen, de film was af en toe te geromantiseerd en had zich wel wat meer op de twee hoofdpersonen mogen richten.


Silence
Usericon van Silence
Posted 27-12-2009 22:59 by Silence Profiel van Silence

Net dus Paranormal Activity gezien, erg gaaf. Dat sfeertje, heerlijk, krijg daar echt de kriebels van.

Iemand die een plek weet waar je de andere einden kan zien?

*gevonden*

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 28-12-2009 11:10]


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-12-2009 9:32 by spectre Profiel van spectre

thanks voor de spoiler


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 28-12-2009 10:51 by Ziona Profiel van Zionahttp://www.myspace.com/kleines_rehlein

Gisteren heb ik gezien:

Harry Potter 6, een stukje van Elizabethtown, een hele slechte versie van Pride and Prejudice, Then She Found Me en twee keer Mamma Mia.

Mamma Mia is echt een hele leuke film.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 28-12-2009 13:39 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Met kerst Charlie and the Chocolate Factory van tim burton op tv gekeken. Leek me altijd niks, want ik vind het origineel al redelijk briljant. Maar ik had vrij weinig te doen, dus toch maar aan begonnen.

Wát een film! Ziet er sowieso prachtig uit en Depp speelt weer eens een heerlijk weird typetje. Ik durf haast wel te zeggen dat deze versie beter is als het origineel!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Nargaroth
Usericon van Nargaroth
Posted 28-12-2009 14:09 by Nargaroth Profiel van Nargaroth

Gisternacht 'Antichrist' gezien.

Geweldige openingsscène met vertraagde zwart-wit beelden met op de achtergrond een nummer van Händel uit de opera 'Rinaldo'. Na deze proloog vervolgt de film zich erg traag en ben ik zelfs bijna afgehaakt. Gelukkig ben ik wel blijven kijken, want de film en sfeer wordt hierna steeds sterker. Zo staat de film bol van de symboliek, diepere betekenissen en tegenstellingen.

Een echte aanrader voor liefhebbers van de 'zwaardere' films en Tarkovsky. Mits je tegen expliciete beelden kan. Een dikke 'NEE' tegen een vluchtige kijkbeurt. Dan zal deze film je hoogstwaarschijnlijk niet bevallen.


Elke dag dronken is ook een regelmatig leven.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 28-12-2009 14:15 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

The Antichrist. Gaaf. Heb het helaas te druk gehad laatste tijd en daardoor de bios niet meer gehaald.. Maar ga hem binnenkort alsnog bij iemand bekijken op een 46" full-hd televisie met een mooie set audio eromheen. Heb er zin in!

Nog een aanrader op arthouse gebied: Goodbye Solo .. Mooie film. Bijzonder ook hoe twee totaal onbekende acteurs een film anderhalf uur overeind houden, praktisch zonder actie, effecten, etc. Terug naar de basis dus. Erg mooi.


Heidenkloon
Usericon van Heidenkloon
Posted 28-12-2009 15:49 by Heidenkloon Profiel van Heidenkloon

quote:
Op 22 december 2009 6:33 schreef DrDoom het volgende:
Harry Brown. lekkere wraak film!


Die vond ik ook wel goed.
De laatste tijd kijk ik stapels ende stapels films waarvan het gros het vernoemen niets eens waard is, maar ik moet nogmaals Pandorum aanraden.
Best briljant.


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 28-12-2009 17:10 by Mies Profiel van Mieshttp://www.terrafyght.com

quote:
Op 27 december 2009 22:59 schreef Silence het volgende:
Net dus Paranormal Activity gezien, erg gaaf. Dat sfeertje, heerlijk, krijg daar echt de kriebels van.

Iemand die een plek weet waar je de andere einden kan zien?

*gevonden*
ik vind het dvd einde eigenlijk beter



Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 28-12-2009 21:05 by Ziona Profiel van Zionahttp://www.myspace.com/kleines_rehlein



Schitterende film *pinkt traan weg*


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 28-12-2009 21:31 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 28 december 2009 14:09 schreef Nargaroth het volgende:
Gisternacht 'Antichrist' gezien.




Net gehuurd, ben benieuwd.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 29-12-2009 11:45 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 26 december 2009 17:25 schreef XnegativeX het volgende:
Yup, ik heb hem woensdag gezien.
Ik vond hem best vet. Visueel overdonderend maar qua verhaal erg zwak. Een film waar je niet al te veel bij moet nadenken maar die je gewoon over je heen moet laten denderen.


Sluit ik me volledig bij aan. En niet in 3D gaan kijken, zit je gvd bijna drie uur met zo'n bril op je hoofd.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-12-2009 11:47 by spectre Profiel van spectre

Dat is in jouw geval wel gunstig huhu [/jenje]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 29-12-2009 11:48 by Mark Z Profiel van Mark Z

quote:
Op 29 december 2009 11:45 schreef Ralph het volgende:
Sluit ik me volledig bij aan. En niet in 3D gaan kijken, zit je gvd bijna drie uur met zo'n bril op je hoofd.


Dat is inderdaad verschrikkelijk ja!!

Gisteren 3D versie gezien. Wat een visueel spektakel!


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 29-12-2009 12:14 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 29 december 2009 11:48 schreef Mark Z het volgende:
Dat is inderdaad verschrikkelijk ja!!


Ik heb me daar de pleuris aan zitten ergeren ja, die kutdingen met dat te donkere glas. En om nou te zeggen dat het echt zoveel toevoegt.

Maar goed. Ik hoor iedereen wel constant roepen wat voor visueel spektakel het is, maar wat zijn de meningen inhoudelijk dan? Special effects maken natuurlijk de film niet.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 29-12-2009 12:17 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

O.a. Transformers 2 gezien gisteren, hmm... beetje over de top, slechte acteurs, matig verhaal, warrige vechtscénes, neuh, bepaald geen topfilm.


Boeiender


Silence
Usericon van Silence
Posted 29-12-2009 12:27 by Silence Profiel van Silence

Gisteren Salò, or the 120 Days of Sodom gekeken. Bizarre film, heb de helft van de tijd met mijn wenkbrauwen opgetrokken zitten kijken. Ik snap dat die film in aantal landen verboden is, zeker in die tijd..


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-12-2009 12:33 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 28 december 2009 13:39 schreef De Tegenpartij het volgende:
Met kerst Charlie and the Chocolate Factory van tim burton op tv gekeken. Leek me altijd niks, want ik vind het origineel al redelijk briljant. Maar ik had vrij weinig te doen, dus toch maar aan begonnen.

Wát een film! Ziet er sowieso prachtig uit en Depp speelt weer eens een heerlijk weird typetje. Ik durf haast wel te zeggen dat deze versie beter is als het origineel!

Een paar dagen terug het origineel met Gene Wilder op de treurbuis gekeken. Ik vind het origineel toch beter (Als Dahl-fan heb ik ze allebei op dvd), meer woordgrapjes en hints, terwijl de Depp-versie het meer van de visuele zaken en natuurlijk Depp zelf moet hebben. Ik vind Depp in Charlie net die wetenschapper uit Sleepy Hollow, weinig toegevoegde waarde. Burton heeft toch mooiere en betere films gemaakt (Nightmare before Christmas, Mars Attacks! b.v.), en als iemand die vaak het verhaal belangrijk vindt ga ik toch voor het origineel.
Ga trouwens binnenkort the Wire maar eens aanschaffen. Gisteren dat interview van Raoul Heertje met David Simon inclusief fragmenten bekeken, lijkt me een geweldige serie!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


SQT
Usericon van SQT
Posted 29-12-2009 12:53 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 29 december 2009 12:14 schreef Ralph het volgende:
Ik heb me daar de pleuris aan zitten ergeren ja, die kutdingen met dat te donkere glas. En om nou te zeggen dat het echt zoveel toevoegt.

Maar goed. Ik hoor iedereen wel constant roepen wat voor visueel spektakel het is, maar wat zijn de meningen inhoudelijk dan? Special effects maken natuurlijk de film niet.

3D voegt zeker wel toe, je zit veel meer in de film. Het is absoluut ietsje donkerder en het af en toe kijkt het wat lastiger, maar ik weet zeker dat dit beter was dan de normale versie. Wel je brilletje even schoonmaken natuurlijk.
Verder vond ik het verhaal ook helemaal niet slecht. De lijn is inderdaad goed tegen slecht waarbij een 'slechte' overloopt naar de goeden en de goeden uiteindelijk winnen, maar wel op een originele manier gebracht. Ik moet wel zeggen dat het eerste deel van de film meer overkwam als een Discovery-documentaire dan als een actiefilm, maar ook dat is helemaal zo erg niet, gezien de fantastische omgevingen.
Als je de film wilt zien, zeker naar de bioscoop gaan en niet wachten tot de DVD (tenzij je een tv van ten minste 4 bij 6 meter hebt), en ik raad ook absoluut de 3D versie aan.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 29-12-2009 13:40 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 29 december 2009 12:27 schreef Silence het volgende:
Gisteren Salò, or the 120 Days of Sodom gekeken. ..


Wonderlijke keus...?

Hier gezien: Monsters vs Aliens: wel weer aardig


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-12-2009 13:57 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 29 december 2009 12:27 schreef Silence het volgende:
Gisteren Salò, or the 120 Days of Sodom gekeken. Bizarre film, heb de helft van de tijd met mijn wenkbrauwen opgetrokken zitten kijken. Ik snap dat die film in aantal landen verboden is, zeker in die tijd..


wil ik ook zien ja


signature


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 29-12-2009 14:39 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
'Let the right one in' beste van 2009

De poëtische Zweedse vampierfilm 'Let the right one in' is door de Nederlandse filmjournalisten uitgeroepen tot de beste bioscoopfilm van 2009. De tweede plaats is voor de animatiefilm UP van producent Pixar. Op de derde plek staat Slumdog Millionaire, de grote Oscarwinnaar van 2009.

De overwinning heeft een Nederlandse tintje: de Nederlander Hoyte van Hoytema tekende voor het camerawerk. De verkiezing tot film van het jaar is opvallend omdat Let the right one maar in relatief weinig bioscopen te zien is geweest. Het kwetsbare vampierverhaal is onlangs in Nederland op dvd uitgebracht.

Kan door huid heen

De critici kozen 'Kan door huid heen' van regisseuse Esther Rots als beste Nederlandse film van het jaar. Het verhaal over een vrouw die op het platteland een verkrachting hoopt te verwerken won eerder al drie prijzen op het Nederlands Filmfestival.

(SN)

Keihard terecht.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-12-2009 15:19 by spectre Profiel van spectre

Hoyte van Hoytema :')

Maar eens opsnorren dan, bij 'vampierfilm' krijg ik gelijk Underworld en Twilight gevoelens brrr


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 29-12-2009 15:30 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 29 december 2009 12:27 schreef Silence het volgende:
Gisteren Salò, or the 120 Days of Sodom gekeken. Bizarre film, heb de helft van de tijd met mijn wenkbrauwen opgetrokken zitten kijken. Ik snap dat die film in aantal landen verboden is, zeker in die tijd..


Ik vond die film niet zo best, het boek is werkelijk 10 miljoen keer erger (als in bruut en sadistisch en gewelddadig), maar wel een dikke aanrader, in tegenstelling tot de film.

Gvd, deed de blu-ray antichrist het niet, verdomme. Kan ik weer gaan zeiken in de videotheek.

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 29-12-2009 15:31]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-12-2009 15:32 by bastianus Profiel van bastianus

Dat "Kan door huid heen" lijkt me dan weer niks. Al die zwaar opgezette filmdrama's, yech. Net als die Scandinavische drama's als Festen enzo. Als ik dat soort ellende wil zien ga ik wel naar een familiereunie ofzo.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen