IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws in het nieuws (nieuwstopic) Vorige pagina | Volgende pagina
Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 01-11-2009 22:53 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 1 november 2009 22:48 schreef bokaj het volgende:
De gemeente waar ik woon heeft als standpunt: hoe slechter de wegen hoe minder hard er gereden wordt, bezuiniging op onderhoud dus.

Jij woont in Waalwijk?


 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 02-11-2009 5:26 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 1 november 2009 22:42 schreef Forever After het volgende:
Dus jij vind dat een eerlijke situatie?

Betaal dan ook mijn wegenbelasting.



Ok, misschien had ik moeten zeggen: 'op welke manier ik mijn deel betaal zal me een worst wezen'. Wellicht had je me dan wel begrepen.

hoe wil jij het graag zien dan?

Dat accijns op rookwaar alleen wordt aangewend voor rokers.
Dat onroerendgoedbelasting die iemand betaalt alleen wordt gebruikt ten gunste van je eigen huis?

Alle belastinginkomsten persoonsgebonden en alleen daar aanwenden waar het door jou betaald is. Lijkt me een mooi systeem maar heb je enig idee hoeveel potjes je dan krijgt waar de overheden dingen uit betalen?

En als potje x, neem bijvooorbeeld een potje waaruit uitkeringen worden betaald, leeg is stoppen de uitgaven op dat gebied tot er weer geld voorhanden is?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 02-11-2009 13:21 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Het vrije woord is 5 jaar geleden vermoord naar het schijnt. Ik kan me niet herinneren dat ik me de afgelopen 5 jaar in mijn vrije meningsuiting beperkter gevoeld heb dan voorheen maar ach. Een minuut stilte voor zij die dat willen..



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-11-2009 13:31 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Downloaders kopen meer muziek
AMSTERDAM - Internetters die illegaal muziek downloaden, geven meer geld uit aan cd's dan mensen die dat niet doen, blijkt uit een Brits onderzoek.


Volgens de onderzoekers geeft een op de tien ondervraagden toe muziek van internet te plukken zonder daarvoor te betalen, zo meldt The Independent. Die piraten geven gemiddeld 85 euro per jaar uit aan muziek, tegen 48 euro voor mensen die niet downloaden.

Mensen gebruiken downloads vooral als mechanisme om muziek te ontdekken. Juist internetters die via internet liedjes uitwisselen, zijn sterk in muziek geïnteresseerd, zegt Mark Mulligan van onderzoeksbureau Forrester in de krant.

Afsluiten

De Britse regering kondigde afgelopen week een plan aan om hardnekkige downloaders van internet af te sluiten. Na drie waarschuwingen wordt hun verbinding volgens het voorstel geblokkeerd.

Kwaad

Volgens Peter Bradwell van de Britse denktank Demos, die het onderzoek liet uitvoeren, zal dat plan de kwakkelende muziekindustrie niet helpen.

Hij zegt dat het karakter van muziekgebruik is veranderd. "Politici en platenlabels moeten dat erkennen. Consumenten eisen lagere prijzen en gemakkelijkere toegang."

----------

http://www.nu.nl/internet/2114236/downloaders-kopen-meer-muziek.html

Dit was eerder in Nederland ook al aangetoond. Maakt de discussie toch wel aardig overzichtelijk eigenlijk, waarom in hemelsnaam downloaden écht illegaal maken?

Het enige wat niet overduidelijk blijkt uit deze berichten is de vraag of die piraten nog meer zouden kopen als ze niet konden downloaden. Voor mij geldt denk ik dat ik veel minder zou kopen als ik niet kon downloaden.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-11-2009 19:23 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

dan zouden al snel de eerste roofovervallen op CD winkels komen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-11-2009 19:25 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 2 november 2009 13:21 schreef Judge M. het volgende:
Het vrije woord is 5 jaar geleden vermoord naar het schijnt. Ik kan me niet herinneren dat ik me de afgelopen 5 jaar in mijn vrije meningsuiting beperkter gevoeld heb dan voorheen maar ach. Een minuut stilte voor zij die dat willen..


Is die minuut stilte eigenlijk geen beperking van de vrijheid van meningsuiting?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 02-11-2009 19:59 by De Ulk Profiel van De Ulk

quote:
Op 2 november 2009 13:31 schreef ZelThoR het volgende:
Die piraten geven gemiddeld 85 euro per jaar uit aan muziek




Hoe redden ze dat dan? Ik zit al gauw aan 500 euro per maand...


Bareuh...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-11-2009 20:03 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Holy crap Ulk ...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-11-2009 20:34 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Misschien vraagt hij elk plaatje war hij draait wel aan bij The Box


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 02-11-2009 20:39 by De Ulk Profiel van De Ulk

quote:
Op 2 november 2009 20:34 schreef ElitE het volgende:
Misschien vraagt hij elk plaatje war hij draait wel aan bij The Box




Bareuh...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-11-2009 20:59 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Volgens mij bestaat dat nu niet meer, maar toen ik vroegah nog de beschikking over een TV had was dat zo'n muziek zender waar je met een 0900 nummer plaatjes kon aanvragen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 02-11-2009 21:13 by De Ulk Profiel van De Ulk

quote:
Op 2 november 2009 20:59 schreef ElitE het volgende:
Volgens mij bestaat dat nu niet meer, maar toen ik vroegah nog de beschikking over een TV had was dat zo'n muziek zender waar je met een 0900 nummer plaatjes kon aanvragen


Ah ja, daar staat me vaag iets van bij inderdaad.



Bareuh...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-11-2009 22:06 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 2 november 2009 19:59 schreef De Ulk het volgende:


Hoe redden ze dat dan? Ik zit al gauw aan 500 euro per maand...


Dan moet jij toch zo onderhand van alle metalplaten die ooit zijn uitgebracht ten minste een exemplaar hebben


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 02-11-2009 22:46 by De Ulk Profiel van De Ulk

quote:
Op 2 november 2009 22:06 schreef attila_de_hun het volgende:
Dan moet jij toch zo onderhand van alle metalplaten die ooit zijn uitgebracht ten minste een exemplaar hebben


Als ik alleen maar metal zou aanschaffen wel ja.

Komt bij dat vinyl over het algemeen een stuk duurder is dan die crappy cd's.


Bareuh...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-11-2009 12:12 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Dikke patiënt naar dierentuin gestuurd


Een 51-jarige Duitser met zwaar overgewicht is gestorven na het negeren van het advies door zijn artsen om zich te laten onderzoeken in de kliniek van een dierentuin. Volgens de artsen was de man te dik voor een een onderzoek met behulp van een normaal röntgenapparaat.

Nadat hij zich niet goed voelde en een paar keer flauwviel, meldde Thomas Lessmann zich in een ziekenhuis in Hamburg. Omdat hij met zijn 230 kilo te zwaar was voor het röntgenapparaat van het ziekenhuis, adviseerden de artsen hem naar de plaatselijke dierentuin te gaan.

Volgens zijn echtgenote bleef de patiënt weigeren naar de dierentuin te gaan. Dertien dagen later overleed de man.

Hehehe en in Nederland

quote:
MRI-scanner voor dieren ook in gebruik voor dikke mensen
Bij de universiteit in Utrecht komen steeds vaker dikke patienten langs voor een MRI scan. Ze moeten door de scanner van de faculteit Diergeneeskunde omdat ze niet in de normale scanner in het ziekenhuis passen.

De scanner van de faculteit is niet groter, maar wel steviger. Er kunnen dus zwaardere personen doorheen. Volgens een woordvoerster van de faculteit kan in een ziekenhuis een tafel tot 200 kilo hebben. Mensen die zwaarder wegen komen bij Diergeneeskunde terecht. De doorsnede van de scanner is niet groter, dus bij koeien en paarden kunnen alleen de kop en de poten erin. 'Dit geldt ook voor mensen. Dikke patiënten die problemen hebben met hun romp, kunnen dus ook bij ons niet terecht.'


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 03-11-2009 12:36 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

Purmerend wil subsidie poppodium P3 stopzetten

Paniek in Purmerend, waar de gemeente ernstig moet bezuinigen en het college voorstelt vanaf 2012 de complete exploitatie-subsidie van Poppodium P3 stop te zetten. De gemeente wil de jaarlijkse vijf ton die hiermee gemoeid is, gebruiken om het gat te dichten dat is ontstaan door een verliesgevend project met stadsverwarming. "Ik wind er geen doekjes om: dit betekent het einde van het poppodium zoals het nu bestaat", licht Wethouder van Cultuur Mona Keijzer (CDA) het collegevoorstel toe.

hier het hele verhaal; http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/42693071



Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 03-11-2009 12:37 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 3 november 2009 12:36 schreef Spirit In Black het volgende:
Purmerend wil subsidie poppodium P3 stopzetten

Paniek in Purmerend, waar de gemeente ernstig moet bezuinigen en het college voorstelt vanaf 2012 de complete exploitatie-subsidie van Poppodium P3 stop te zetten. De gemeente wil de jaarlijkse vijf ton die hiermee gemoeid is, gebruiken om het gat te dichten dat is ontstaan door een verliesgevend project met stadsverwarming. "Ik wind er geen doekjes om: dit betekent het einde van het poppodium zoals het nu bestaat", licht Wethouder van Cultuur Mona Keijzer (CDA) het collegevoorstel toe.

hier het hele verhaal; http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/42693071
Damn, dat ze een loodgieter regelen om gaten in een verwarming te dichten...



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-11-2009 12:48 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

toch beter dan doekjes erom winden, dan blijf je bezig.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-11-2009 16:48 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Lullig, wedden dat het theater van Purmerend niets in hoeft te leveren? Gemeenten proppen liever geld in volgevreten theaters dan in poppodia.


Boeiender


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-11-2009 17:02 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 3 november 2009 12:36 schreef Spirit In Black het volgende:
Purmerend wil subsidie poppodium P3 stopzetten

Paniek in Purmerend, waar de gemeente ernstig moet bezuinigen en het college voorstelt vanaf 2012 de complete exploitatie-subsidie van Poppodium P3 stop te zetten. De gemeente wil de jaarlijkse vijf ton die hiermee gemoeid is, gebruiken om het gat te dichten dat is ontstaan door een verliesgevend project met stadsverwarming. "Ik wind er geen doekjes om: dit betekent het einde van het poppodium zoals het nu bestaat", licht Wethouder van Cultuur Mona Keijzer (CDA) het collegevoorstel toe.

hier het hele verhaal; http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/42693071



Wordt nu alles stopgezet of 'slechts' een deel?

Voorzieningen
Naast de sluiting van de bibliotheek op de locatie 'Het Zichthof' moet de exploitatie van P3 op een commerciële manier worden vormgegeven. De gemeente zal onderzoeken hoe dit het beste kan gebeuren, waarbij de bestaande niet-kostendekkende activiteiten gehandhaafd zullen blijven door middel van afzonderlijke subsidiëring. Die bedrijfsmatige insteek kan dan een verwachte besparing opleveren per 2012 van € 500.000 per jaar.


http://www.purmerend.nl/eCache/INT/75/070.html


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 03-11-2009 19:56 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 2 november 2009 22:46 schreef De Ulk het volgende:
Komt bij dat vinyl over het algemeen een stuk duurder is dan die crappy cd's.




Tijdje terug eens gepraat met een eigenaar van een hifi zaak, die dacht daar toch echt anders over.


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 04-11-2009 6:47 by Psychonaut Profiel van Psychonaut

Electorale tik voor president Obama

WASHINGTON - De Democratische partij van de Amerikaanse president Obama heeft de eerste electorale test niet doorstaan. Bij tussentijdse verkiezingen in twee staten versloegen Republikeinse kandidaten de zittende Democratische gouverneurs.

Bij de verkiezingen voor het gouverneurschap van de staat New Jersey moest de Democratische gouverneur Jon Corzine zijn meerdere erkennen in de Republikein Chris Christie.

Volgens prognoses van Amerikaanse media dinsdagavond haalde die 50 procent van de stemmen in de traditioneel Democratische staat. Corzine bleef op 44 procent steken.

Eerder meldden Amerikaanse media een overwinning voor een Republikein bij de gouverneursverkiezingen in Virginia.

Virginia

Daar wist de Republikein Bob McDonnell zijn Democratische rivaal Creigh Deeds te verslaan. Volgens prognoses van Amerikaanse media dinsdagavond liet de conservatieve McDonnell zijn tegenstander met ruim 60 procent van de stemmen duidelijk achter zich.

McDonnell wordt de opvolger van de Democratische gouverneur Tim Kaine. Obama had bij de presidentsverkiezingen vorig jaar als eerste Democraat sinds 1964 in Virginia gewonnen.

Bloomberg

In New York, is de zittende burgemeester Michael Bloomberg nipt herkozen voor een derde termijn, meldden Amerikaanse media dinsdagavond.

De voorsprong van de 67-jarige partijloze miljardair was met iets meer dan de helft van de stemmen veel kleiner dan opiniepeilingen hadden voorspeld. Zijn Democratische uitdager William Thompson deed het beter dan verwacht. Bloomberg spendeerde een recordbedrag van zijn eigen fortuin aan zijn campagne.

Bloomberg mocht na twee termijnen eigenlijk niet opnieuw aantreden, maar hij veranderde de wetgeving van New York.

Graadmeter

De tussentijdse stembusgang in de Verenigde Staten geldt als graadmeter voor de populariteit van Obama. Zij vormen de opmaat voor een cruciale tussentijdse stembusgang in 2010, als het hele Huis van Afgevaardigden, een derde van de Senaat en twee derde van de gouverneurs worden gekozen.

Obama had zowel in Virginia als New Jersey campagne gevoerd voor zijn partijgenoten. De gevoelige nederlagen komen precies een jaar na de historische verkiezing van Obama tot eerste zwarte president van de VS. Voor de meeste kiezers vormde de economische crisis het belangrijkste thema.

Het verstand is weer aan 't terugkeren in de US, nu de hype Obama aan 't afbrokkelen is.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-11-2009 7:51 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

want Mccain zn frietjes waren toch beter?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 04-11-2009 8:44 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 4 november 2009 6:47 schreef Psychonaut het volgende:

Implicerend dat er uberhaupt een verstandige keuze is te maken in een tweepartijenstelsen zoals in de V.S.




Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 04-11-2009 9:08 by MMayo Profiel van MMayo

VulvaLoveLovely maakt vagina-kettingen

AMSTERDAM – Sieraden gemaakt van dode muizen, mammoettanden of Barbie-handjes? Het kan nog veel gekker. Dat moet althans de persoon achter VulvaLoveLovely gedacht hebben, die nu kettingen met vagina’s op de markt brengt.
VulvaLoveLovely maakt de opvallende sieraden met een duidelijke reden: “Vier je eigen schoonheid”, aldus de ontwerpster, die nergens met haar naam genoemd wordt. “Elk stuk is voor de draagster een herinnering aan het feit dat ze mooi is, wat de wereld ook denkt.”

De kettingen, die op het modeblog van Perez Hilton te zien zijn, kunnen naar 'eigen voorbeeld' nagemaakt worden. Wie interesse heeft kan foto’s opsturen, waarop de kunstenares van VulvaLoveLovely aan de slag gaat.

Intiem

Wie het ongemakkelijk vindt om foto’s van de intieme zone via de post te verzenden kan ook een beschrijving sturen. Let wel, de omschrijving dient in dat geval wel gedetailleerd te zijn. Welke informatie hiervoor exact vereist is, kan teruggevonden worden op Etsy.com, die de sieraden verhandelt.

De sieraden kosten iets meer dan 23 dollar en worden over de hele wereld bezorgd.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen