IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : David Lynch Vorige pagina
Schaep
Usericon van Schaep
Posted 05-10-2009 3:47 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Afgezien van Inland Empire staan al zijn films hier in de kast, toch wel één van mijn favoriete regisseurs. Onlangs de Gold Box van Twin Peaks aangeschaft, daar begin ik binnenkort aan.

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 05-10-2009 11:32]


Argh
Usericon van Argh
Posted 12-10-2009 2:44 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Liefhebbers van Lynch en Badalamenti moeten zeker hier eens naar gaan luisteren! TIP!:

http://www.myspace.com/heroinandyourveins



Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 12-10-2009 16:07 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

Gisteren Lost Highway gezien, gave shit!



Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 12-10-2009 16:35 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2009 19:06 schreef Valorian het volgende:
Wie van het werk van Lynch houdt vind wellicht het volgende (niet Lynch-gerelateerde) werk ook wel de moeite waard:

- Carnivale -> tv serie. Mijns inziens de serie die het dichtste in de buurt komt van het bekende Lynch sfeertje, ook al heeft de man er verder niets mee te maken.

- Riget -> tv serie. Ook erg gaaf, gemaakt door Lars von Trier. Later opnieuw gedaan onder de naam Stephen King's "Kingdom Hospital".


Carnivale! Sinds ik beide seizoenen een half jaar geleden heb aangeschaft, ben ik onlangs (samen met de vriendin) voor de derde keer begonnen met kijken. Schitterend ja.

[Dit bericht is gewijzigd door Tormented soul op 12-10-2009 16:35]


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-10-2009 20:34 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Alleen jammer dat er nooit een 3e seizoen is gekomen terwijl het er wel naar geschreven was.


Boeiender


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 12-10-2009 23:45 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

De serie zou eigelijk 6 seizoenen moeten voltooien om een afgerond verhaal te krijgen, in dit geval drie 'boeken' van twee seizoenen elk. Wat we gezien hebben, liet vragen open maar het was in zoverre het eerste boek met een prima einde van de serie.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 12-10-2009 23:48 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 4 oktober 2009 14:11 schreef Northward het volgende:
Eraserhead is één van mijn favoriete films.



die sterf scene met die rare baby! of was dat een andere film??


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Argh
Usericon van Argh
Posted 17-10-2009 4:07 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2009 2:44 schreef Argh het volgende:
Liefhebbers van Lynch en Badalamenti moeten zeker hier eens naar gaan luisteren! TIP!:

http://www.myspace.com/heroinandyourveins




Ik TIP nog éénmaal!


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-10-2009 20:33 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2009 11:15 schreef M. het volgende:
Dan moet je The Straight Story eens kijken. Niet vervreemdend, wel echt ontroerend, prachtige film.

Ik ben ook fan, alles gezien, Lost Highway is mijn favoriete film EVAH. Als ik het licht van twee koplampen op een snelweg zie krijg ik al kippevel. I'm deeeraaaaaaanged.....

O.k. ga ik eens proberen. En @BJ dat is inderdaad Eraserhead.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 17-10-2009 20:34]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 17-10-2009 22:03 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

thanks hebben we dat ook weer duidelijk. BJ nu ook als blowjob bekend

Edit jack blue


Sneeuwwitje
screw you
Usericon van Sneeuwwitje
Posted 17-10-2009 22:13 by Sneeuwwitje Wijzig reactieProfiel van SneeuwwitjeQuote dit bericht

Wild at heart!


El Kapitån Oscuro
Usericon van El Kapitån Oscuro
Posted 19-10-2009 15:41 by El Kapitån Oscuro Wijzig reactieProfiel van El Kapitån OscuroQuote dit bericht

Groot fan ook, met name door Twin Peaks en Lost Highway. Dune en die Inland Empire heb ik (nog) niet gezien. Overige films ook indrukwekkend.


peer
IdentiteitsCrisis
Usericon van peer
Posted 14-08-2010 11:00 by peer Wijzig reactieProfiel van peerQuote dit bericht

Muholland Drive


american psycho


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 15-08-2010 7:32 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

Altijd leuk, tijdens films OMGWTF momentjes hebben omdat je samples herkent. Kwam er laatst achter dat samples in Acid Bath - Cassie Eats Cockroaches uit Blue Velvet komen.



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 24-03-2011 3:17 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2009 3:47 schreef Schaep het volgende:
Afgezien van Inland Empire staan al zijn films hier in de kast, toch wel één van mijn favoriete regisseurs. Onlangs de Gold Box van Twin Peaks aangeschaft, daar begin ik binnenkort aan.


Inmiddels staat Inland Empire hier ook in de kast en heb ik Twin Peaks natuurlijk gezien.

...

Live stream van David Lynch van een concert van Duran Duran, shit is te gek.

http://www.youtube.com/DuranDuranVEVO

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 24-03-2011 3:18]


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 24-03-2011 3:39 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Hij zingt ook blijkbaar. http://www.youtube.com/watch?v=UyNSvuQQZhk&feature=related

en nog wel meer nummers.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 24-03-2011 3:44 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Vet, die kende ik nog niet!





[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 24-03-2011 3:44]


Sater
Usericon van Sater
Posted 24-03-2011 8:30 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Ja, dat album met Dangermouse & Sparklehorse is zeker de moeite waard. Lynch heeft ook het artwork verzorgd en er staan ook bijdragen op van onder meer Iggy Pop, Frank Black, Suzanne Vega en meer.

Hele vette website ook trouwens!

www.dnots.com


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-07-2013 22:42 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

iemand zijn nieuwe album al gehoord?


signature


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 10-07-2013 14:09 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Neen, maar de eerste recenties zijn niet bepaald lovend. Toch benieuwd.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 27-11-2014 9:12 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Interessant nieuws voor alle David Lynch-fans (en zijn we dat niet allemaal?)

http://cobra.be/cm/cobra/film/1.2152600

DAVID LYNCH RETROSPECTIEVE EN EXPO IN BRUSSEL

Groot nieuws, toen David Lynch onlangs aankondigde dat er een vervolg komt op zijn legendarische tv-reeks ‘Twin Peaks’. Aanleiding voor Cinema Galeries in Brussel om uit te pakken met een retrospectieve van Lynch' films en een expo van zijn fotografisch werk.

Vanaf 21 november tot 1 maart kan u in de exporuimte van Cinema Galeries (in de Koninginnegalerij in Brussel) terecht voor een tentoonstelling van de belangrijkste fotografische werken van de cineast. Lynch heeft speciaal voor deze expo ‘Small Stories’ bedacht: kleine verhalen rond een veertigtal van zijn foto’s in zwart-wit, vaak dromerige, maar ook verstoorde beelden waarin de motieven uit het universum van de regisseur terugkeren.

Vanaf maandag 24 november kan u in Galeries terecht voor een zeer omvangrijke retrospectieve van de langspeelfilms, maar ook kortfilms en documentaires van David Lynch. Dat gaat van ‘Eraserhead’ (1977) en ‘The Elephant Man’ (1980) over de culthits ‘Blue Velvet’ (1987) en ‘Wild at Heart’ (1990) tot de latere meesterwerken ‘Lost Highway’ (1997) en ‘Mulholland Drive’ (2001).

Op 16 en 23 januari wordt ‘Twin Peaks’ integraal vertoond. De retrospectieve sluit af met de documentaire ‘Don’t Look At Me’ op 19 februari. Een cinematicket verschaft u gratis toegang tot de fototentoonstelling.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-11-2014 9:16 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

een zeer omvangrijke retrospectieve van de langspeelfilms

wat moet ik me daarbij voorstellen?


signature


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 27-11-2014 9:39 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

De films worden getoond.
quote:
Op 27 november 2014 9:12 schreef PandroidJack het volgende:
Op 16 en 23 januari wordt ‘Twin Peaks’ integraal vertoond.

Maar dit klopt niet, op het evenement zelf staat:
quote:
CINEMA GALERIES presenteert een speciaal programma ter ere van de serie Twin Peaks, die op 29 Juli 2014 is uitgekomen op Blu-Ray bij Paramount Home Entertainment. De inhoud is consequent : 10 disks gevuld met bonus materiaal waaronder sommige exclusief in deze koffer. Bijvoorbeeld ‘de missende stukken uit het dossier’ vormen 90 minuten kijkplezier. CINEMA GALERIES presenteert een selectie van dit fantastische werk op een geheime locatie.

Leuk wel.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen