IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Stanley Kubrick Vorige pagina
Northward
Usericon van Northward
Posted 19-07-2012 19:02 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

A Clockwork Orange 4*
Full Metal Jacket 4*
The Shining 4*
2001: A Space Odyssey 3*
Dr. Strangelove 2*

Rest komt vanzelf wel een keer.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 19-07-2012 19:08 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

2001 moet ik nog eens volledig zien, maar het lukt mij nooit om hem uit te zitten.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 19-07-2012 19:21 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2012 18:59 schreef Dirge for november het volgende:
Ik zie er een moreel vraagstuk in, waarbij de andere kijkers mij over het algemeen nogal boos en verschrikt aan kijken. Maarja misschien ben ik ook raar? Maar dat is in ieder geval één van de redenen waarom ik hem zo vet vind.

Met welke analfabeten kijk jij film?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 19-07-2012 19:29 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Sja, goeie vraag. Maar niet mensen die durven nadenken over twijfelzaken schijnbaar.



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 19-07-2012 19:53 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 19 juli 2012 18:59 schreef Dirge for november het volgende:
Ik zie er een moreel vraagstuk in, waarbij de andere kijkers mij over het algemeen nogal boos en verschrikt aan kijken. Maarja misschien ben ik ook raar? Maar dat is in ieder geval één van de redenen waarom ik hem zo vet vind.


Jij bent raar. Maar de andere kijkers zijn raarderder.


Boeiender


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 19-07-2012 20:11 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2012 19:29 schreef Dirge for november het volgende:
Sja, goeie vraag. Maar niet mensen die durven nadenken over twijfelzaken schijnbaar.


Toch eens op zoek naar wat leukere vrienden allicht?


... hoe de hazen lopen ...


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 19-07-2012 20:47 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Een nieuwe moeder en een nieuwe jeugdvriend haha.



faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 19-07-2012 20:57 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Oh op zo'n fiets Mijn moeder vindt het ook niks en heeft de film zelfs nog nooit gezien, das wel knap he.


... hoe de hazen lopen ...


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 19-07-2012 20:59 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Force feed your mom some Kubrick!



DrDoom
Usericon van DrDoom
Posted 20-07-2012 2:19 by DrDoom Wijzig reactieProfiel van DrDoomQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Misschien wel mijn favoriete regisseur! Wat een films heeft deze heerser gemaakt. Waarvan ook Eyes Wide Shut zeker tot de top behoord.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 20-07-2012 9:58 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Vond ik toevallig gister dit Kubrick vond Ingmar Bergman de beste! [Iedereen Det Sjunde Inseglet kijken, nu!]



http://www.lettersofnote.com/2011/07/you-are-greatest-film-maker-at-work.html

Interessant hoe zo de beste regisseur van de ene generatie de beste regisseur van de volgende generatie inspireert (ofzoiets). Benieuwd wie de volgende wordt en later Kubrick aanwijst


Quis moderabat ipsos moderatores?


DrDoom
Usericon van DrDoom
Posted 20-07-2012 10:04 by DrDoom Wijzig reactieProfiel van DrDoomQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Te gek!


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 20-07-2012 11:20 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

dat ie eerst eens fatsoenlijk leert typen.. had ik niet verwacht van iemand die te boek staat als zo'n perfectionist


... hoe de hazen lopen ...


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 20-07-2012 11:27 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2012 9:58 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
[Iedereen Det Sjunde Inseglet kijken, nu!]



Beste film ooit.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Loja
Usericon van Loja
Posted 20-07-2012 16:16 by Loja Wijzig reactieProfiel van LojaQuote dit bericht


Stanley Kubrick was een geniale filmmaker en behoort tot mijn alltime favoriete regiseurs!
Full Metal Jacket, Dr. Strangelove en The Shining zijn meesterlijke films maar absolute favoriet is toch wel A Clockwork Orange. Geniale film en zelfs nu nog relevant.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 06-08-2012 10:29 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Roerend mee eens!
Nooit begrepen waarom Stephen King zo veel problemen had met The Shining, zowat één van de engste films ooit.
En 'Dr. Strangelove...' is dan weer één van de grappigste ooit...die Kubrick kon er wat van.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 06-08-2012 14:05 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2012 10:29 schreef PandroidJack het volgende:
Nooit begrepen waarom Stephen King zo veel problemen had met The Shining, zowat één van de engste films ooit.



Het personage van Nicholson was totaal anders geportretteerd dan in het boek. Is uiteraard een keuze, en als op zichzelf staande film is het natuurlijk prima, maar het lijkt me dan toch niet zo vreemd dat de schrijver er niet blij mee kan zijn als hij voelt dat zijn originele concept geweld aangedaan is.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


runtothehills
aka Bonesaw
Usericon van runtothehills
Posted 14-08-2012 15:31 by runtothehills Wijzig reactieProfiel van runtothehillsQuote dit bericht

in het boek wordt de hoofdpersoon langzaam gek,terwijl jack nicholson van begin af aan al voor geen meter spoort. het grootste struikelblok voor SK. zelf vind ik zowel het boek als de film te gek!


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen