IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Nine Inch Nails Vorige pagina | Volgende pagina
Koud
Usericon van Koud
Posted 08-06-2002 22:43 by Koud Wijzig reactieProfiel van KoudQuote dit bericht

quote:
Op 8 juni 2002 13:17 schreef KingDJ het volgende:
NIN is zeker een band!

*PLaatje NiN*


NIN is alleen Trent Reznor, maar live betrekt hij er een band bij ja.

Pitch Shifter ken ik niet, maar NIN heerscht.


Opdat mijn dode droom niet moge staven dat uw schijnwijsheid eindlijk triumfeert, en niet een vuige bent van schurftge slaven zich tegen hunne heer en meester keert.


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 09-06-2002 15:44 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

quote:
Op 8 juni 2002 22:43 schreef Koud het volgende:
NIN is alleen Trent Reznor, maar live betrekt hij er een band bij ja.


dat dacht ik dus ook.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-06-2002 1:29 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ik heb een paar nummers van The fragile geprobeerd, dat moet dan een meesterwerk zijn...AAAAAAAAAAAUUURRGGHHHHH!!! Dit roept zelfmoordneigingen op!!!

Nee, doe mij maar 'vechtmuziek'.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 12-06-2002 12:48 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

NiN is in principe Reznor. Echter, veel nummers heeft hij samen met anderen geschreven (ook al heeft hij zelf natuurlijk het laatste woord). Live heeft hij inderdaad een band (en wat voor eentje; check NiN op Woodstock '94).

Wat ik zelf fantastsich vind aan NiN zijn de gigantische tegenstellingen binnen liedjes en platen (ook tekstueel), maar ook tussen de verschillende platen die hij heeft gemaakt (ook de soundtracks en zijn produceerwerk, samenwerking met Revolting Cocks/ministry, etc.).

Tip: begin aan het begin. Volg de ontwikkeling, en doe eventueel wat onderzoek naar de achtergronden.


Touché, pussycat!


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 12-06-2002 12:51 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Eergisteren de clip gezien van een nieuw Pitchshifter nummer.. Kon me wel bekoren...


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 12-06-2002 14:52 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

NIN heerscht! Vooral The Fragile is echt een geniaal album.

En dan hebben we natuurlijk ook nog de bootlegs van hun optreden in 013 waar ondergetekende ook bij was

Prachtig...


I'm not being rude. You're just insignificant.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 12-06-2002 15:29 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

ik ken 1 nummer van NIN die ik erg goed vind overigens. maar volgens valorian was dat hun minste nummer ooit . en pitch shifter..ken alleen de naam, verder niet.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 12-06-2002 16:14 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Pitch Shifter doet mij niks, NIN daarentegen wel, hoewel ik geen grote fan ben..
Ik ben nu nog eens naar The Great Below aan't luisteren, en binnen 45 seconden breek ik in 2 geloof ik


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


NausDC
Usericon van NausDC
Posted 12-06-2002 21:01 by NausDC Wijzig reactieProfiel van NausDCQuote dit bericht

NIN is een geweldige band...heb iemand toevallig die DVD gezien?! Helemaal te gek; die teksten en de muziek zijn tof. Vooral Hurt en Closer zijn hele vette nummers...

I wanna fuck you like an animal...

(ook al gaat het nummer heelll ergens anders over...toch leuk om mee te bleren onder de douche)


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 12-06-2002 21:04 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

Ik heb NiN noch Pitch Shifter ooit (echt) gehoord. Van die eerste ooit een clip gezien, maar dat sprak niet echt aan.


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 13-06-2002 20:19 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Mute en Mislyd hebben gelijk-sommige nummers van NIN doen écht pijn...ik kan bijvoorbeeld niet naar 'Something I can never have'of 'Hurt'luisteren zonder dat ik met tranen in mijn ogen zit...

Hoewel-'Burn' , 'Closer' en 'The perfect drug' brengen me op héél andere gedachten...(grinnikt)

Reznor is best geestig in het dagelijks leven.Ik denk dat hij in NIN het personage speelt uit zijn ergste nachtmerries...


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Bloeddorst
Usericon van Bloeddorst
Posted 20-06-2002 21:59 by Bloeddorst Wijzig reactieProfiel van BloeddorstQuote dit berichthttp://www.heidevolk.com

NIN is geen band!! NIN is trend reznor!!! die kerel schopt iedereen eruit. er is daar zo'n grote roulatie dat er al een band is met allemaal ex-nin leden(filter). Die reznor heeft precies in zijn hoofd hoe hij het wil. houd je je er niet aan? ERUIT!! de slavendrijver!
ik heb ze wel live gezien maar ik vond ze te gelikt, hun muziek ook.
Om eerlijk te zijn vind ik ook al dat Halo gedoe ook een beetje raar. Om het nog niet eens te hebben over dat broken-fixed downwardsspiral-upwardsspiral enz gedoe.

Maar goed...er zijn soms aardige nummers en dan is mijn pleidooi hierboven nog steeds mijn mening. iets waar jullie je niks van aan hoeven te trekken.

Oja...filter waarom komen die uit met het slechtste nummer op hun album???


Opdat we ons allen in de grote hallen weerzien


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 20-06-2002 22:28 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Beide bands zijn ongelovelijk kut.



Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 20-06-2002 22:41 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

die lui op die foto..zijn dat homo's?


No meat is sweater


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 21-06-2002 21:11 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Erg lollig,hoor... ha-ha-ha


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-12-2003 16:01 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Dusssss. Met het nieuws over het aankomende nieuwe album, mooi moment om dit topic weer omhoog te schoppen

Ik kijk er wel naar uit, vooral door zijn uitspraak dat het minder bij elkaar gecomptured zou zijn; ik vind de meeste nummers zoals ze op And All That Could Have Been (live CD) staan, dus iets rauwer, mooier dan op album. Hopen dat ze wat van de rauwe live vibe op het album krijgen.

Wel jammer dat, als ik het goed begrijp, alleen Jerom Dillon van de toenmalige band over is (en Trent naturellement); dat leek wel een hechte eenheid wat spelen betreft.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 01-12-2003 17:06 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Alleen Dillon over? Welke muzikanten spelen er nog meer mee op de plaat dan? Ik kan me niet voorstellen dat er een andere liveband gaat komen. Nou ja, misschien een andere toetsenist. Clouser was op de vorige tour voor het eerst toetsenist in de liveband en doet ook veel productie/remix-werk, die twee gitaristen speelt Trent al jaaaaaaren mee.


Touché, pussycat!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-12-2003 17:11 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2002 23:52 schreef Dwaallicht het volgende:
Voor Doom 3 bedoel je. Quake 3 bestaat al een tijdje. Maar hij zat in het promofilmpje voor Doom 3 ja.


Hij heeft wel muziek voor Quake II gemaakt.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-12-2003 17:13 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2002 12:48 schreef Sporty Voleg het volgende:
NiN is in principe Reznor. Echter, veel nummers heeft hij samen met anderen geschreven (ook al heeft hij zelf natuurlijk het laatste woord). Live heeft hij inderdaad een band (en wat voor eentje; check NiN op Woodstock '94).

Wat ik zelf fantastsich vind aan NiN zijn de gigantische tegenstellingen binnen liedjes en platen (ook tekstueel), maar ook tussen de verschillende platen die hij heeft gemaakt (ook de soundtracks en zijn produceerwerk, samenwerking met Revolting Cocks/ministry, etc.).

Tip: begin aan het begin. Volg de ontwikkeling, en doe eventueel wat onderzoek naar de achtergronden.


Daar ben ik het mee eens, Jourgensen en Reznor zijn DE mannen binnen dit genre.

Van NIN heb ik bijna alles op een enkele singeltje na.

Van Revolting Cocks heb ik (uit mijn hoofd) Linger Ficking Good. Met een heesrchende Rod Stewart cover


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-12-2003 17:30 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2003 17:06 schreef Sporty Voleg het volgende:
Alleen Dillon over? Welke muzikanten spelen er nog meer mee op de plaat dan? Ik kan me niet voorstellen dat er een andere liveband gaat komen. Nou ja, misschien een andere toetsenist. Clouser was op de vorige tour voor het eerst toetsenist in de liveband en doet ook veel productie/remix-werk, die twee gitaristen speelt Trent al jaaaaaaren mee.


Nou ja bij het nieuws noemen ze een paar mensen:

"Trent Reznor heeft Atticus Ross (12 Rounds, Tapeworm), Jerome Dillon, Leo Herrera, Rich Costey en Rick Rubin (System of a Down, Red Hot Chili Peppers, Audioslave) ingehuurd om het album vorm te geven"

Herrera deed op the Fragile "additional engineering". Costey geen idee wat hij doet/deed.
Ross van Tapeworm dus, daar zit Reznor ook bij, toch? zou muzikant kunnen zijn, weet ik niet zeker.
Rubin zal wel voor een beetje producer werk zijn aangenomen. Dillon was al langer drummer bij NIN.

Dus als dat de enige mensen zijn die hij heeft ingehuurd, dan mis ik van de band nog Clouser (keys), Finck (gitaar) en Lohner (gitaar). Nou mist Blabbermouth wel vaker informatie, of geven ze een paar willekeurige feiten, dan zal het wel daar aan liggen.
Al blijft dat dan wel ongelooflijk slordig van BM, zit nu een beetje de boekjes door te bladeren van the Fragile en AATCHB en die lui hadden nog best wat invloed, ook buiten het schrijven en live spelen: (programming, "sound design", nog wat van die vage dingen).


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 01-12-2003 17:33 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Ha, ik zie dit (onderstaande) nu pas. Ik weet niet of deze persoon hier nog post, maar vooruit. Ik reageer nog maar even.

quote:
Op 20 juni 2002 21:59 schreef Bloeddorst het volgende:
NIN is geen band!! NIN is trend reznor!!!

Helemaal waar, behalve dan dat de beste man Trent heet.

quote:
die kerel schopt iedereen eruit. Die reznor heeft precies in zijn hoofd hoe hij het wil. houd je je er niet aan? ERUIT!! de slavendrijver!

Zoals gezegd gebruikt Trent live een band. Op zijn platen is er nooit sprake geweest van een band, slechts muzikanten/producers die meehelpen. Een aantal studio-muzikanten zit er al erg lang bij. Met sommige mensen kon hij inderdaad minder goed samenwerken (die hadden bijvoorbeeld een heel ander idee van hoe het moest), dus is de samenwerking met die mensen beëindigd. Bij mijn weten is dit overigens alleen het geval geweest met Richard Patrick. Sommige (live)bandleden zijn er zelf mee gekapt, zoals daar bijvoorbeeld zijn de vorige drummer of gitarist Robin Finck (die overigens weer terugkwam).

Overigens snap ik de vergelijking met een slavendrijver niet. Het lijkt me niet waarschijnlijk dat een slavendrijver de mensen die niet willen doen wat hij zegt eruit gooit.

quote:
er is daar zo'n grote roulatie dat er al een band is met allemaal ex-nin leden(filter).

Filter is opgericht door Richard Patrick die naar mijn weten het enige ex-lid van de NiN-live band is. Hij heeft zijn ruzie met Reznor overigens bijgelegd.

quote:
ik heb ze wel live gezien maar ik vond ze te gelikt, hun muziek ook.

Dan heb je het waarschijnlijk over het materiaal van de eerste plaat, die nog behoorlijk elektro-georiënteerd is. Een plaat als "Broken" of "The Downward Spiral" is alles behalve gelikt.

quote:
Om eerlijk te zijn vind ik ook al dat Halo gedoe ook een beetje raar. Om het nog niet eens te hebben over dat broken-fixed downwardsspiral-upwardsspiral enz gedoe.

Ik vind juist die remix-platen erg tof. Niet dat alle remixen even leuk zijn, maar het laat de nummers van een heel andere kant zien. Soms hoor je in een remix allerlei dingen die je in het origineel nog niet waren opgevallen, of die het nummer een heel andere sfeer geven.


Touché, pussycat!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-12-2003 17:37 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Dat Halo gedoe is een meesterlijke commerciële zet. Het zet mensen (zoals ik) aan om toch nog dat ene plaatje te kopen om alle Halos te hebben.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-12-2003 17:41 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2003 17:37 schreef Chelman het volgende:
Dat Halo gedoe is een meesterlijke commerciële zet. Het zet mensen (zoals ik) aan om toch nog dat ene plaatje te kopen om alle Halos te hebben.


hehe, het is ook makkelijk, dan weet je weet je tenminste precies hoeveel er uit is gebracht en wat je nog eventueel mist.

Ik heb zelf Broken (99 track, waarvan 91 4 seconden duren en geen geluid hebben ), the Fragile en And All That Could Have Been (Deluxe Edition, dus met Still ). En ik ga iig nog Pretty Hate Machine en the Downward Spiral. Van de remix-albums weet ik het nog niet zeker, die moet ik nog wat vaker luisteren. Al ga ik denk ik sowieso Fixed halen.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 01-12-2003 17:43]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 01-12-2003 17:42 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2003 17:11 schreef Chelman het volgende:
Hij heeft wel muziek voor Quake II gemaakt.

Voor Quake I volgens mij ook.
quote:
Daar ben ik het mee eens, Jourgensen en Reznor zijn DE mannen binnen dit genre.

Er is ook een Ministry-topic. Had je dat al gezien?
quote:
Van NIN heb ik bijna alles op een enkele singeltje na.

Oei, welke? Ik heb alles behalve een paar zeer recente dingetjes en vage promo's, natuurlijk. Ik heb alleen officieel uitgebracht spul en een paar bootlegs.
quote:
Van Revolting Cocks heb ik (uit mijn hoofd) Linger Ficking Good. Met een heesrchende Rod Stewart cover

Ja, die is goed. "Give me a dime, so I can call my mother" wordt "Give me a buck so I can buy a rubber."

Ken je trouwens 2000 Homo Dj's? Ministry en NiN die een cover doen van Black Sabbath (Supernaut). Erg gaaf.


Touché, pussycat!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-12-2003 17:43 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2003 17:41 schreef ZelThoR het volgende:

Ik heb zelf Broken,



Al ga ik denk ik sowieso Broken halen.




KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen