IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Kjeld Vorige pagina | Volgende pagina
ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 13-02-2015 0:07 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Juist, wat jij wil joh.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 13-02-2015 10:05 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Nee knul, je hebt het gewoon mis. Dat ligt niet aan mij.
"Verbum Verus" is, met alle respect, gewoon niet wat men er verwoed van probeert te maken, en Urfaust is geen metal. Luister eens goed naar de muziek, de composities zelf, in plaats van mee te kvlten in het 'ritueel' er omheen.
Kjeld, Laster, Fluisteraars.. Ik vind ook dat ze alle drie ook leuke muziek maken, vergis je niet. Maar drie obscure bandjes, waar buiten NL geen paardekop van gehoord heeft, met 1,5 release maken geen scene.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 13-02-2015 10:14 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

quote:
Op 13 februari 2015 10:05 schreef Kvelgeest het volgende:
Kjeld, Laster, Fluisteraars.. Ik vind ook dat ze alle drie ook leuke muziek maken, vergis je niet. Maar drie obscure bandjes, waar buiten NL geen paardekop van gehoord heeft, met 1,5 release maken geen scene.


Ik heb ook niet het idee dat die intentie er is.
Maar vergis jezelf evengoed niet; de minste support komt van vaderlandse bodem.

Edit: overigens schaar ik me wel achter bovenstaande uitspraak.
Vergis je niet.
Niet doen.

[Dit bericht is gewijzigd door Sisyphos op 13-02-2015 10:17]


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 13-02-2015 10:17 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 13 februari 2015 10:14 schreef Sisyphos het volgende:
Ik heb ook niet het idee dat die intentie er is.

Maakt mij geenszins uit. Was ook geen waardeoordeel. Ik vraag me slechts af dankzij welke bands volgens ColdheartMinor "Nederlandse Black er goed voorstaat".
Zelf vind/vond ik Cirith Gorgor altijd een goede band, maar die zijn wel redelijk ingekakt. Mordaehoth vind ik ook tof, maar ook niet de meest levendige formatie. Oude-Funeral Winds, Bestial Summoning, ja er zijn wel toffe releases uitgekomen, ooit...


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 13-02-2015 10:27 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

quote:
Op 13 februari 2015 10:17 schreef Kvelgeest het volgende:
Maakt mij geenszins uit. Was ook geen waardeoordeel. Ik vraag me slechts af dankzij welke bands volgens ColdheartMinor "Nederlandse Black er goed voorstaat".
Zelf vind/vond ik Cirith Gorgor altijd een goede band, maar die zijn wel redelijk ingekakt. Mordaehoth vind ik ook tof, maar ook niet de meest levendige formatie. Oude-Funeral Winds, Bestial Summoning, ja er zijn wel toffe releases uitgekomen, ooit...


Volgens mij komt Cirith redelijk rap weer met nieuw materiaal.
Voorzichtig noem ik hier de naam An Autumn For Crippled Children - al dan geen "fist in the face of God". Ook een band als Slechtvalk heeft een sterke discografie voor de liefhebber van soortgelijke black - kusje in the face of God.

Verder moest de Nederlandse black het voornamelijk hebben van indrukwekkende eendagsvliegen als Irrwisch en Dormant. Wel moet ik zeggen dat er met bands als Kjeld en Wederganger een hoop moois in het verschiet kan liggen; wat waarschijnlijk voor het enthousiasme van een grote groep verantwoordelijk is.


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 13-02-2015 10:28 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

edit: dubbele post?

[Dit bericht is gewijzigd door Sisyphos op 13-02-2015 10:29]


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 13-02-2015 10:38 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 13 februari 2015 10:27 schreef Sisyphos het volgende:
Volgens mij komt Cirith redelijk rap weer met nieuw materiaal.
Voorzichtig noem ik hier de naam An Autumn For Crippled Children - al dan geen "fist in the face of God". Ook een band als Slechtvalk heeft een sterke discografie voor de liefhebber van soortgelijke black - kusje in the face of God.

Verder moest de Nederlandse black het voornamelijk hebben van indrukwekkende eendagsvliegen als Irrwisch en Dormant. Wel moet ik zeggen dat er met bands als Kjeld en Wederganger een hoop moois in het verschiet kan liggen; wat waarschijnlijk voor het enthousiasme van een grote groep verantwoordelijk is.
Bij AAfCC ben ik na "Lost" afgehaakt. Weet eigenlijk niet waarom. Volgens mij vond ik dat best een toffe schijf. Wel weet ik dat de gehele gimmick rond post- en suïcidal BM mij steeds meer is gaan tegenstaan, en daar associeer ik deze band toch wel mee.
Wederganger bleek muzikaal 110% beter en leuker te zijn dan ik had verwacht, maar daar zit best een boel promotie en marketingtrucjes achter. Relatief bekende namen ook.
En dan hebben we natuurlijk "The Beast of the Apocalypse" nog. Zo'n band die iedereen, inclusief ondergetekende, steeds vergeet.
De Nederlandse scene bestaat voornamelijk uit leuke ideetjes en projecties: Krocht, Nu is Alles Anders, Botülistum, en waarschijnlijk wat spul dat ik nu vergeet.
White Oak, Northward, Sagenland, dat vond ik ook leuke projectjes.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 13-02-2015 10:44 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

quote:
Op 13 februari 2015 10:38 schreef Kvelgeest het volgende:
Bij AAfCC ben ik na "Lost" afgehaakt. Weet eigenlijk niet waarom. Volgens mij vond ik dat best een toffe schijf. Wel weet ik dat de gehele gimmick rond post- en suïcidal BM mij steeds meer is gaan tegenstaan, en daar associeer ik deze band toch wel mee.

Sommige doen het erg goed (AAFCC), anderen doen het uitzonderlijk mager (vulmaarin).
Met Try Not To Destroy Everything You Love heeft AAFCC een indrukwekkend eigen geluid neergezet, waardoor ze zichzelf wisten te distantieren van de ietwat kazige post- suicidal kliek.

quote:
Wederganger bleek muzikaal 110% beter en leuker te zijn dan ik had verwacht, maar daar zit best een boel promotie en marketingtrucjes achter. Relatief bekende namen ook.

Ik ben denk ik te optimistisch om het als een doos aan "trucjes" te zien. Zie het eerder als een roeien met de riemen die je hebt.

quote:
En dan hebben we natuurlijk "The Beast of the Apocalypse" nog. Zo'n band die iedereen, inclusief ondergetekende, steeds vergeet.

Nog nooit van gehoord, maar met zo'n naam heb je Bokkie vast nieuwsgierig.

quote:
De Nederlandse scene bestaat voornamelijk uit leuke ideetjes en projecties: Krocht, Nu is Alles Anders, Botülistum, en waarschijnlijk wat spul dat ik nu vergeet.
White Oak, Northward, Sagenland, dat vond ik ook leuke projectjes.

Jawel, maar al die namen zijn/lijken dood en begraven; op Botulistum na.


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 13-02-2015 11:00 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

AAFCC zie ik niet als black, wel goede muziek inderdaad. Ook Hypomanie heeft zijn momenten in hetzelfde straatje, maar AAFCC is kwalitatief beter.

Een aantal oude Galgeras dingen vond ik ook nog wel te doen, maar daar werd de productie wel eens gebruikt om het gebrekkige spel te maskeren.

The Beast of the Apocalypse hebben inderdaad een goede schijf afgeleverd, het was zelfs volledig aan mij voorbij gegaan dat het Nederlanders waren. Daarna wel niets meer van gehoord. Het lijkt me ook wel iets voor Bokkie te zijn, ja.



Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 13-02-2015 11:04 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 13 februari 2015 11:00 schreef mikkasscar het volgende:

Een aantal oude Galgeras dingen vond ik ook nog wel te doen, maar daar werd de productie wel eens gebruikt om het gebrekkige spel te maskeren.
Ik vind de eerste drie demo's van Galgeras gaaf. Dat brakke spel en die productie samen met die synths. Ja, dat kon ik wel waarderen. Daarna toen de synths minder werden en er gepoogd werd het spel en de productie te verbeteren, verloor ik mijn interesse.

quote:
The Beast of the Apocalypse hebben inderdaad een goede schijf afgeleverd, het was zelfs volledig aan mij voorbij gegaan dat het Nederlanders waren. Daarna wel niets meer van gehoord. Het lijkt me ook wel iets voor Bokkie te zijn, ja.


Hebben drie albums, waarvan twee op CD zijn uitgekomen, en de eerste een donwloadrelease is.
Bokkie kent ze volgens mij al wel.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 13-02-2015 11:12 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 13 februari 2015 11:04 schreef Kvelgeest het volgende:
Ik vind de eerste drie demo's van Galgeras gaaf. Dat brakke spel en die productie samen met die synths. Ja, dat kon ik wel waarderen. Daarna toen de synths minder werden en er gepoogd werd het spel en de productie te verbeteren, verloor ik mijn interesse.


Ik heb Uwer Ter Ere op cd liggen en de Maan-demo, die zijn inderdaad beter dan Reliekrover.

quote:

Hebben drie albums, waarvan twee op CD zijn uitgekomen, en de eerste een donwloadrelease is.
Bokkie kent ze volgens mij al wel.


Wist ik niet, ga ik opzoeken, thanks!


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 13-02-2015 11:15 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 13 februari 2015 11:12 schreef mikkasscar het volgende:
Ik heb Uwer Ter Ere op cd liggen en de Maan-demo, die zijn inderdaad beter dan Reliekrover.

Die staan toch op Reliekrover? "Booswichterij" heet het album.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 13-02-2015 11:15 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Staat hier in de kast.

Die Beast of the Apocalyps

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 13-02-2015 11:15]


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 13-02-2015 12:54 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 13 februari 2015 11:15 schreef Kvelgeest het volgende:
Die staan toch op Reliekrover? "Booswichterij" heet het album.


Klopt, Reliekrover is die compilatie, het is Booswichterij die ik niet in huis heb gehaald...


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 14-02-2015 14:14 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 13 februari 2015 10:44 schreef Sisyphos het volgende:
Sommige doen het erg goed (AAFCC), anderen doen het uitzonderlijk mager (vulmaarin).
Ik ben denk ik te optimistisch om het als een doos aan "trucjes" te zien. Zie het eerder als een roeien met de riemen die je hebt.

Dat klinkt inderdaad iets te optimistisch; waar "roeien met de riemen die je hebt" sterk een gebrek aan keuzemogelijkheden impliceert ("we kunnen niet anders"), heeft Wederganger toch heel weloverwogen kunnen kiezen voor de riemen waarmee men te water is gegaan--en dat zijn markttechnisch bepaald geen onhandige keuzes geweest. Ik ben overigens met je eens dat "trucjes" wel erg cynisch klinkt, maar de roeiriemomschrijving slaat door naar het andere uiterste.

quote:
Op 13 februari 2015 12:54 schreef mikkasscar het volgende:
Klopt, Reliekrover is die compilatie, het is Booswichterij die ik niet in huis heb gehaald...

Heb ze allebei staan; hoewel niet bijzonder, kan ik toch niet ontkennen ook "Booswichterij" een best fijne plaat te vinden.

EDIT: Bemerk nu pas dat dit een aardig ontsporende Kjeld-thread is; ik dacht even in een Galgeras-thread beland te zijn. De nieuwe Kjeld heb ik nog niet gehoord, wee mijn gebeente. Zal hierin eens verandering aanbrengen.

EDIT 2: Ben in elk geval niet direct gegrepen door Skym, zeker niet in vergelijking met de uitwerking die de MCD op me had. Kan me wel vinden in de hier eerder geuite mening dat deze heropname van "Ivich Libben" niet van hetzelfde kaliber is als het origineel. Dit gaat in elk geval nog de nodige luisterbeurten vereisen.

[Dit bericht is gewijzigd door Haeresiarch Sr. op 14-02-2015 15:09]


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 15-02-2015 22:04 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 14 februari 2015 14:14 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Dat klinkt inderdaad iets te optimistisch; waar "roeien met

EDIT: Bemerk nu pas dat dit een aardig ontsporende Kjeld-thread is; ik dacht even in een Galgeras-thread beland te zijn. De nieuwe Kjeld heb ik nog niet gehoord, wee mijn gebeente. Zal hierin eens verandering aanbrengen.

Mooie van Cvrvn, er wordt weer over esthetische kwesties gepraat en gediscussieerd.

[Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 15-02-2015 22:05]


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Northward
Usericon van Northward
Posted 15-02-2015 22:23 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Skymn valt me tegen, vrij standaard black. De Tiid hâldt gjin Skoft is een stuk interessanter (en heeft sterkere vocalen).


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 15-02-2015 22:24 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2015 22:23 schreef Northward het volgende:
Skymn valt me tegen, vrij standaard black. De Tiid hâldt gjin Skoft is een stuk interessanter (en heeft sterkere vocalen).



My thoughts exactly...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-03-2015 17:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

vond dus niet via search


iig, snelle black met Satyricon-invloeden en lekkere knipsels
goeie strot,
overtuigend agressief, geloofwaardig zonder die vraag te moeten stellen tijdels het luisteren


signature


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 16-03-2015 18:22 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 16 maart 2015 17:29 schreef Hypnos het volgende:
vond dus niet via search


Hoe krijg je dat überhaupt voor elkaar? Je typt Kjeld in de zoekbalk, selecteert 'zoeken op titel' en klikt op ZOEK. Direct resultaat en maar zes opties om uit te kiezen.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 16-03-2015 18:29 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 16 maart 2015 18:22 schreef Ralph het volgende:
Hoe krijg je dat überhaupt voor elkaar? Je typt Kjeld in de zoekbalk, selecteert 'zoeken op titel' en klikt op ZOEK. Direct resultaat en maar zes opties om uit te kiezen.


De zoekfunctie bij Hypnos was een beetje stoffig, het mechanisme liep wat stroef na drie maanden ban.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 16-03-2015 18:40 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 16 maart 2015 18:29 schreef Sonic Titan het volgende:
De zoekfunctie bij Hypnos was een beetje stoffig, het mechanisme liep wat stroef na drie maanden ban.


Ik snap vooral dat gedoe over die zoekfunctie hier nooit. Zelf heb ik daar nooit problemen mee. Dus of ik doe iets fout, of jullie doen het allemaal fout.

Maar goed, dat gaat niet over Kjeld, Hein.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 16-03-2015 18:47 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 16 maart 2015 18:29 schreef Sonic Titan het volgende:
De zoekfunctie bij Hypnos was een beetje stoffig, het mechanisme liep wat stroef na drie maanden ban.
Maar Caron dan.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 16-03-2015 18:50 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2015 18:47 schreef Kvelgeest het volgende:
Maar Caron dan.


Ik sta nu achter je.


En nu gaan we vegen


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 16-03-2015 18:51 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 16 maart 2015 18:47 schreef Kvelgeest het volgende:
Maar Caron dan.


Twee accounts: zoekfunctie te heet geworden van het vele zoe.. :3


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen