IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Voivod Vorige pagina | Volgende pagina
Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 22-09-2018 14:11 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2018 12:33 schreef nark het volgende:
Wat een gave plaat weer die nieuwe van Voivod, erg gaaf hoe ze geen steek veranderd zijn en toch weer anders uit de hoek komen van uit de vorige plaat...




Ik ben erg benieuwd. De 2 nieuwe nummers die ik heb gehoord waren super.
De elpee ligt bij de Postnl ophaalpunt.
Maandagnacht weet terug van vakantie. Die ochtend gelijk de elpee ophalen.


bub


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 25-09-2018 15:47 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

goede plaat, lijkt wat meer melodie gericht te zijn dan de vorige. Snake lijkt af en toe ook Udo na te doen.



Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 26-09-2018 12:58 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Zoals vroeger de elpees beluisterd, teksten meegelezen en opgaan in de muziek.
De plaat hangt ergens tussen Dimension Hätross, Nothingface en The Outer Limits in.

Niks anders dan lof. Wat een meesterwerk.
Producties, nummers artwork. Prachtig.

Deze plaat eindigt hoog in mijn top 10 van 2018!




bub


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 26-09-2018 19:51 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

The Wake is echt een prachtig album geworden dat gewoon kan wedijveren met platen als Nothingface en Dimension Hatröss. De band schroeft het proggehalte nog wat meer op en ik heb hem echt een aantal keer moeten beluisteren voordat hij echt viel. De slottrack is ook erg goed bedacht, met motieven van de vorige tracks en zelfs de terugkeer van Jack Luminous!



nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 28-09-2018 16:54 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Ticket voor de P60 is in de pocket, eindelijk ga ik ze eens in een club zien.
Zo’n zin an.


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-07-2020 17:46 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 02-10-2020 19:24 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 28-03-2021 0:24 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Op aanraden van Bub Target Earth aan het beluisteren. Dit klinkt idd erg vet, zeg!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 28-03-2021 13:40 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2021 0:24 schreef F.Jacobse het volgende:
Op aanraden van Bub Target Earth aan het beluisteren. Dit klinkt idd erg vet, zeg!






Klopt.



bub


Attila_the_hun
Covfefing in Nambia!
Usericon van Attila_the_hun
Posted 10-12-2021 10:24 by Attila_the_hun Wijzig reactieProfiel van Attila_the_hunQuote dit bericht

klinkt weer niet verkeerd!


[Dit bericht is gewijzigd door Attila_the_hun op 10-12-2021 10:24]


“If you think the economy is more important than the environment, try holding your breath while counting your money.” – Professor Guy McPherson


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 10-12-2021 18:22 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Holy shit. Te gek nummer. Toffe video ook.

Top 10 materiaal 2022!


bub


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 10-12-2021 19:47 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Ja, dit is weer fantastisch. Behoorlijke Nothingface-vibes, daar word ik erg blij van. Dit blijft een enorme eindbazenband.

Die fusion-gitaarsolo ook aan het einde, genieten!

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 10-12-2021 19:51]



Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 10-12-2021 20:39 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

De supergave videoclip.





bub


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 10-12-2021 23:12 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

klinkt goed zoals gebruikelijk



F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 11-12-2021 21:57 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Idd. Heel gaaf.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 05-01-2022 11:11 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Wederom een nieuwe nummer. Wat een knaller.



bub


Attila_the_hun
Covfefing in Nambia!
Usericon van Attila_the_hun
Posted 05-01-2022 13:57 by Attila_the_hun Wijzig reactieProfiel van Attila_the_hunQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2022 11:11 schreef Bub het volgende:
Wederom een nieuwe nummer. Wat een knaller.




inderdaad. laat die nieuwe cd maar komen!


“If you think the economy is more important than the environment, try holding your breath while counting your money.” – Professor Guy McPherson


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 26-01-2022 15:20 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Hadseflats. Harde tepels alert!

En nog een te gek nummer!



bub


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 26-01-2022 21:10 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Het is overduidelijk door wie Virus beïnvloedt is als ik dit nieuw nummer hoor. Ook nice dat Daniel Mongrain een shirt van Virus draagt, er is dus ook vanuit Voivod sympathie voor Virus

Ik ben zelf wel totaal niet bekend met het werk van Voivod. Ik weet dat ze vroeger thrash speelden en later meer de avant-garde toer zijn opgegaan. Welke plaat van hun avant-garde werk wordt eigenlijk gezien als hun beste?


Ed
Usericon van Ed
Posted 27-01-2022 9:49 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2022 21:10 schreef Steel Jaw het volgende:
Het is overduidelijk door wie Virus beïnvloedt is als ik dit nieuw nummer hoor. Ook nice dat Daniel Mongrain een shirt van Virus draagt, er is dus ook vanuit Voivod sympathie voor Virus

Ik ben zelf wel totaal niet bekend met het werk van Voivod. Ik weet dat ze vroeger thrash speelden en later meer de avant-garde toer zijn opgegaan.


ik heb precies hetzelfde maar de laatste nummers vind ik wel gaaf klinken. Lijkt idd op Virus al zit hier volgens mij wat meer vaart in wat ik wel lekker vindt.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 27-01-2022 16:09 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 26 januari 2022 21:10 schreef Steel Jaw het volgende:
Ik ben zelf wel totaal niet bekend met het werk van Voivod. Ik weet dat ze vroeger thrash speelden en later meer de avant-garde toer zijn opgegaan. Welke plaat van hun avant-garde werk wordt eigenlijk gezien als hun beste?


Met het drieluik Killing Technology - Dimension Hatröss - Nothingface krijg je een goed beeld van de evolutie van Voivod, van tegendraadse thrashmetalband naar kronkelende punky progrock/metalband. Dat zijn ook wel mijn drie favoriete platen van ze.

Ik vind Angel Rat ook heel fijn, dat is hun "commerciële" plaat waarin ze meer richting alternatieve rock en melodieuze Rush-achtige stukken gaan, maar wel met een Voivod-kronkel. Op opvolger The Outer Limits duiken ze nog wat verder de dromerige prog in, met het zeventien minuten durende Jack Luminous als hoogtepunt.

De laatste platen (Target Earth - Post Society - The Wake) zijn ook aanraders en liggen qua sound meer in de Killing/Dimension/Nothingface-hoek. De aankomende plaat lijkt daar tot nu toe ook op aan te sluiten.

Ook lees ik vaak goede dingen over Phobos, maar die moet ik zelf ook eens beter beluisteren. Die is een stuk industriëler en zwaarder.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 27-01-2022 16:13]



Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 27-01-2022 19:11 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2022 16:09 schreef HierIsMike het volgende:
Met het drieluik Killing Technology - Dimension Hatröss - Nothingface krijg je een goed beeld van de evolutie van Voivod, van tegendraadse thrashmetalband naar kronkelende punky progrock/metalband. Dat zijn ook wel mijn drie favoriete platen van ze.

Ik vind Angel Rat ook heel fijn, dat is hun "commerciële" plaat waarin ze meer richting alternatieve rock en melodieuze Rush-achtige stukken gaan, maar wel met een Voivod-kronkel. Op opvolger The Outer Limits duiken ze nog wat verder de dromerige prog in, met het zeventien minuten durende Jack Luminous als hoogtepunt.

De laatste platen (Target Earth - Post Society - The Wake) zijn ook aanraders en liggen qua sound meer in de Killing/Dimension/Nothingface-hoek. De aankomende plaat lijkt daar tot nu toe ook op aan te sluiten.

Ook lees ik vaak goede dingen over Phobos, maar die moet ik zelf ook eens beter beluisteren. Die is een stuk industriëler en zwaarder.

Thanks for the tips! Dat Phobos klinkt als een plaat die mij ook wel eens zou kunnen bevallen


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 28-01-2022 9:10 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

Dimension Hatröss staat in mijn all time top 10

Angel Rat ligt op de stapel 'eens maar nooit meer'



Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 12-02-2022 9:49 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

De nieuwe elpee een aantal keren beluisterd en het is een prachtplaat. Er staat geen slecht nummer op.
Productie is ook top.

Ongetwijfeld in mijn top 5 aan het eind van het jaar.

En een nieuwe videoclip.





[Dit bericht is gewijzigd door Bub op 12-02-2022 9:50]


bub


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 12-02-2022 9:50 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Foutje.

[Dit bericht is gewijzigd door Bub op 12-02-2022 9:50]


bub


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen