IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Toontje Lager
flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 06-10-2009 23:18 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

Nog geen topic over Toontje Lager? Dat kan natuurlijk niet.



Vanuit Wageningen opererende Nederlandstalige popgroep met een breed scala aan muzikale invloeden zoals rock, reggae en soms wat disco. De teksten houden de luisteraar dikwijls een spiegel voor, zonder moraliserend te zijn. De groep heeft begin jaren 80 een aantal hits gescoord, waaronder Stiekem Gedanst, Zoveel Te Doen en Net Als In De Film.

Bert Hermelink, feitelijk de schrijvende motor achter de groep, besluit vanwege de hoge druk ermee te stoppen, wat het einde van Toontje Lager inhoudt. Zanger Erik Mesie start een veelbelovende solocarrière als zijn nummer Zonder Jou een flinke hit wordt. Daarna is het echter voorbij met het grote succes.


Hoe goed Doe Maar, Frank Boeijen en Het Goede Doel in de jaren 80 ook waren, Toontje Lager had voor mij altijd iets speciaals. Vraag me af waar het 'm in zit. Misschien in het feit dat Erik Mesie een imposant stemgeluid bezat dat zowel krachtig als weemoedig kon zijn. Misschien in de (op het eerste gezicht naïeve) teksten waar vaak een soort ondefinieerbaar onbehagen in verscholen zat. Of misschien gewoon wel omdat ze zulke vette nummers schreven die je gewoon je kop niet meer uitkrijgt.


[Dit bericht is gewijzigd door flebbie op 06-10-2009 23:25]


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 07-10-2009 20:37 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Er is toch door een autoprogramma, ik dacht de heilige koe oid, een stuk uit het nummer zoveel te doen gebruikt als leader?

Erg gave band, ja.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-10-2009 21:09 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Nooit geweten dat er iemand met het Down-syndroom in die band zat.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 07-10-2009 21:09 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

Wagenings oude muziekglorie Toontje Lager.
En Joost Witte, drummer van Toontje Lager, was mijn eerste drumleraar (trouwens ook de enige drumleraar die ik heb gehad waar ik goed mee op kon schieten !). Destijds was hij met een paar andere leden van TL de band Captain Gumbo begonnen, een Cajun/zydeco band. Daar hebben ze ook nog eeen hitje mee gehad. Ze speelden toen veel, vaak met een vast voorprogramma. Een bandje dat Rowwen Heze heet, haha.

En inderdaad, De Heilige Koe van Veronica had idd een stuk van dat nummer gebruikt.

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 07-10-2009 21:10]


lampje


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-10-2009 21:11 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Captain Gumbo, da's wel gaaf! Heb ik nog een nummer van op een Après Ski-verzamelaar.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 07-10-2009 21:11 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht



lampje


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 08-10-2009 19:56 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2009 20:37 schreef De Tegenpartij het volgende:
Er is toch door een autoprogramma, ik dacht de heilige koe oid, een stuk uit het nummer zoveel te doen gebruikt als leader?

Ja.


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen