IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Ik koop, jij koopt, wij kopen. [Gekocht-topic] Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-10-2009 20:52 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ik ben niet jaloers hoor, fietsen ftw!

luie auto homo's hierzo


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-10-2009 20:54 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 13 oktober 2009 20:52 schreef ElitE het volgende:
Ik ben niet jaloers hoor, fietsen ftw!

luie auto homo's hierzo

Hulde.
Ik ga fietsend naar het werk voortaan. Ben het gefile en geërger zat. Dit leek me een goede manier om daar iets aan te doen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-10-2009 20:55 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hoeveel km?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 13-10-2009 20:55 by De Ulk Profiel van De Ulk

quote:
Op 13 oktober 2009 20:54 schreef bastianus het volgende:
Hulde.
Ik ga fietsend naar het werk voortaan. Ben het gefile en geërger zat. Dit leek me een goede manier om daar iets aan te doen.


Pf, doe ik al jeuren.


Bareuh...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-10-2009 20:58 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 13 oktober 2009 20:55 schreef De Ulk het volgende:
Pf, doe ik al jeuren.

Jij bent dan ook de trendsetter.
quote:
Op 13 oktober 2009 20:55 schreef ElitE het volgende:
hoeveel km?

15 heen, 15 terug.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-10-2009 21:00 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

dat is wel netjes dan


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 13-10-2009 21:01 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

Oh, dat is nog wel goed te doen. Ik fiets af en toe ook naar mijn werk, 18 km heen, 18 km terug. Het gaat best wel snel, je hebt niet te maken met files of heftig remmende buschauffeurs waardoor je normaliter groen op de plaats van bestemming aankomt. Best fijn, dat fietsen.

[Dit bericht is gewijzigd door Ohneschwanz op 13-10-2009 21:01]


Verrassend triviaal


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 13-10-2009 21:07 by M. Profiel van M.

quote:
Op 13 oktober 2009 20:58 schreef bastianus het volgende:
Jij bent dan ook de trendsetter.

15 heen, 15 terug.

Ik vind het een goed idee. Het lijkt me een prima boodschappenfiets, maar een behoorlijk lomp ding voor hetzelfde 30 km rondje dag in, dag uit. Nu mag ik zelf graag met 25 kg bagage reizen maken met een km of 80-100 per dag, maar dan ben ik op vakantie en is het niet telkens hetzelfde rondje.

Desalniettemin zouden meer mensen moeten doen wat jij doet.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 13-10-2009 21:10 by Lionheart Profiel van Lionheart

Ik vraag me af, wordt het dan niet te druk op het fietspad?


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 13-10-2009 21:10 by De Ulk Profiel van De Ulk

Ik fiets elke dag 20 heen, 20 terug. Bevalt me prima, ik vind het leuk en ik hoef niet naar de sportschool.

Bovendien krijg ik fietsend een veel hogere reiskostenvergoeding dan wanneer ik met de auto zou gaan. Ontmoedigingsbeleid.


Bareuh...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-10-2009 21:16 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 oktober 2009 21:10 schreef De Ulk het volgende:
Ik fiets elke dag 20 heen, 20 terug. Bevalt me prima, ik vind het leuk en ik hoef niet naar de sportschool.

Bovendien krijg ik fietsend een veel hogere reiskostenvergoeding dan wanneer ik met de auto zou gaan. Ontmoedigingsbeleid.



Wow dat is behoorlijk relaxed


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 13-10-2009 21:45 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 13 oktober 2009 17:23 schreef Jelle het volgende:
Het is anders wel een van de meest zuinige en waardevaste auto's op de (nieuw)markt. Niet verkeerd.



quote:
Op 13 oktober 2009 17:27 schreef Forever After het volgende:
Precies.

Nieuw relatief goedkoop, zuinig in gebruik en omdat kleine autootjes populair zijn waardevast zoals Jelle ook al zegt. Geen slechte keus lijkt me.





Dat begrijp ik ook wel. Als je een nieuwe auto koopt dan is dit waarschijnlijk inderdaad een van de beste keuzes (even puur qua waardevastheid, etc.)

Maar iedereen die zich ook maar een beetje verdiept heeft in de automarkt weet dat een nieuwe auto kopen sowieso financieel niet de beste keuze is omdat je over het geheel genomen veeeeel goedkoper uit bent als je een auto koopt van +/- 3 jaar oud. Of zelfs 1/2 jaar oud scheelt al enorm.

Een nieuwe auto kopen is mijns inziens dus kapitaalvernietiging en een vrij decadente keuze. Verder niets mis mee, iedereen zijn prioriteiten en budgetten, zou het zelf alleen niet snel doen.

Verder blijft de kleur fantastisch, en dat is dan weer net iets lastiger te kiezen bij 2e hands auto's.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 13-10-2009 21:47 by Forever After Profiel van Forever After

Je weet ook nooit hoe de eerdere eigenaar een tweedehands heeft afgejakkerd.


 


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 13-10-2009 21:55 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 13 oktober 2009 21:47 schreef Forever After het volgende:
Je weet ook nooit hoe de eerdere eigenaar een tweedehands heeft afgejakkerd.


Dat is een lekker voor de hand liggend antwoord op mijn tekst ja. En zo kun je nog wel een en ander bedenken aan voordelen wat betreft het kopen van een auto met 0 km op de teller. Maar uiteindelijk wijst onderzoek uit (ik ga even niet google'n, maar je zult dit overal terugvinden) dat als je GEMIDDELD GENOMEN kijkt dat een auto van een paar jaar oud je uiteindelijk AANZIENLIJK MINDER kost dan een nieuwe. Dat is dus INCLUSIEF onderhoud over de jaren. Uiteraard heb je met een 3 jaar oude auto meer onderhoud in de 3 jaar erna, de kop is er immers af. Maar de extra kosten aan onderhoud etc. wegen niet op tegen de extra kosten van het een gloednieuwe auto willen rijden.

Nu is het ook weer niet zo dat je het beste uit bent als je een oude ragbak koopt, want dan gaat het wel heel hard met onderhoud, maar over het algemeen genomen wordt een auto elk jaar iets minder waard, alleen de eerste paar jaar gaat dit zo hard dat het eigenlijk financieel gezien erg onhandig is om een auto helemaal nieuw aan te schaffen. Daarom kun je beter een auto kopen waar iemand anders die eerste enorme devaluatie al 'betaald' heeft.

Dit is eigenlijk zo met alle producten. Behalve huizen, die stijgen juist idioot hard in de jaren na oplevering, maar dan heb je het ook over een zich wel erg apart gedragende markt

EDIT: Nog een quote ter ondersteuning van het bovenstaande:
"Het eerste jaar daalt de waarde van een nieuwe auto met 25 tot zelfs 35 %. Het tweede jaar is dat 15 %, het derde jaar slechts 10 %, en na enkele jaren gaat het om nog enkele luttele percenten per jaar", zegt Geert Debecker, CEO en oprichter van CarsOnTheWeb.com. Algemeen kunnen we stellen dat de ontwaarding van een nieuwe wagen vooral tijdens de eerste vier jaar het grootst is."
Bron: http://moneytalk.rnews.be/nl/geld-en-beurs/personal-finance/een-auto-kopen-nieuw-of-tweedehands/article-1194469393499.htm

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 13-10-2009 21:57]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-10-2009 22:01 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Je moet juist blij zijn Valorian, hij zorgt voor verversing op die markt en dat je over 2 of 3 jaar weer goed opere auto's hebt


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 13-10-2009 22:17 by Ziona Profiel van Zionahttp://www.myspace.com/kleines_rehlein

Niks mis met oude ragbakken. :p

Gekocht: Maaltijdsalade


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 13-10-2009 22:20 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 13 oktober 2009 21:55 schreef Valorian het volgende:
Dat is een lekker voor de hand liggend antwoord op mijn tekst ja. En zo kun je nog wel een en ander bedenken aan voordelen wat betreft het kopen van een auto met 0 km op de teller. Maar uiteindelijk wijst onderzoek uit (ik ga even niet google'n, maar je zult dit overal terugvinden) dat als je GEMIDDELD GENOMEN kijkt dat een auto van een paar jaar oud je uiteindelijk AANZIENLIJK MINDER kost dan een nieuwe. Dat is dus INCLUSIEF onderhoud over de jaren. Uiteraard heb je met een 3 jaar oude auto meer onderhoud in de 3 jaar erna, de kop is er immers af. Maar de extra kosten aan onderhoud etc. wegen niet op tegen de extra kosten van het een gloednieuwe auto willen rijden.

Nu is het ook weer niet zo dat je het beste uit bent als je een oude ragbak koopt, want dan gaat het wel heel hard met onderhoud, maar over het algemeen genomen wordt een auto elk jaar iets minder waard, alleen de eerste paar jaar gaat dit zo hard dat het eigenlijk financieel gezien erg onhandig is om een auto helemaal nieuw aan te schaffen. Daarom kun je beter een auto kopen waar iemand anders die eerste enorme devaluatie al 'betaald' heeft.

Dit is eigenlijk zo met alle producten. Behalve huizen, die stijgen juist idioot hard in de jaren na oplevering, maar dan heb je het ook over een zich wel erg apart gedragende markt

EDIT: Nog een quote ter ondersteuning van het bovenstaande:
"Het eerste jaar daalt de waarde van een nieuwe auto met 25 tot zelfs 35 %. Het tweede jaar is dat 15 %, het derde jaar slechts 10 %, en na enkele jaren gaat het om nog enkele luttele percenten per jaar", zegt Geert Debecker, CEO en oprichter van CarsOnTheWeb.com. Algemeen kunnen we stellen dat de ontwaarding van een nieuwe wagen vooral tijdens de eerste vier jaar het grootst is."
Bron: http://moneytalk.rnews.be/nl/geld-en-beurs/personal-finance/een-auto-kopen-nieuw-of-tweedehands/article-1194469393499.htm


Eén woord: 'beleving'.


Je moeder.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 13-10-2009 22:22 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

De aygo is wel de meest waardevaste auto op het moment.

En het kopen van een nieuwe auto heeft, naast dat het misschien niet de handigste zet is (financieel gezien) nog wel een paar voordeeltjes. Je hebt geen eigen risico als je de auto via de dealer verzekert (tenminste, dat was bij mij zo) en dat kwam goed uit, wat ik had 3 dagen na aankoop al 1200 euro schade, maar kostte me dus uiteindelijk niets. Je krijgt de eerste jaren gratis een soort anwb dienst (dus bij pech/schade wordt je auto gehaald en krijg je gratis een leenauto, even vergeten hoe dat heet), bij het kopen van een nieuwe auto krijg je een hoger bedrag voor je inruil dan bij het inruilen voor een tweede hands en bovenal. De auto is nieuw, er heeft niet iemand uren lang met z'n zweetreet op jou stoel gezeten, met z'n rukvingers urenlang aan de versnellingspook gezeten etc.

Ik heb in de afgelopen 20 jaar 8 tweedehands auto's gekocht, maar ik ben noch nooit zo enthousiast over de aankoop van een auto gewesst als bij het kopen van m'n nieuwe aygo.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 13-10-2009 22:23 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 13 oktober 2009 22:20 schreef karnivoor het volgende:
Eén woord: 'beleving'.


Fuck, dat is een stuk meer to the point...


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 13-10-2009 22:24 by Forever After Profiel van Forever After

En je vergeet nog dat een nieuwe auto geen bijbaantje als rijdende asbak heeft gehad...


 


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 13-10-2009 22:27 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Dat is tegenwoordig gelukkig voor 99% te reinigen, alleen brandgaatjes niet (kan wel maar dan wordt het wel wat duurder natuurlijk). Ben daar wel blij om trouwens, m'n nieuwe wagen is ook van een roker geweest en wordt grondig gereinigd bij aflevering. Ik zit dan wel eerst een tijdje in de chemische walmen van het reinigen maar als dat eenmaal weg is... Anders had ik hem ook niet gekocht trouwens. Dus de eerstkomende maand fulltime goed laten luchten.


Je moeder.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 13-10-2009 22:28 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 13 oktober 2009 22:27 schreef karnivoor het volgende:
Dat is tegenwoordig gelukkig voor 99% te reinigen, alleen brandgaatjes niet (kan wel maar dan wordt het wel wat duurder natuurlijk). Ben daar wel blij om trouwens, m'n nieuwe wagen is ook van een roker geweest en wordt grondig gereinigd bij aflevering. Ik zit dan wel eerst een tijdje in de chemische walmen van het reinigen maar als dat eenmaal weg is... Anders had ik hem ook niet gekocht trouwens. Dus de eerstkomende maand fulltime goed laten luchten.


Ok, maar dan nog ruikt de auto niet "nieuw", zeg maar. Ik rook dus wel, maar niet in de auto. En die ruikt nog steeds als nieuw, heerlijk!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-10-2009 22:28 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 13 oktober 2009 22:22 schreef De Tegenpartij het volgende:
De aygo is wel de meest waardevaste auto op het moment.

En het kopen van een nieuwe auto heeft, naast dat het misschien niet de handigste zet is (financieel gezien) nog wel een paar voordeeltjes. Je hebt geen eigen risico als je de auto via de dealer verzekert (tenminste, dat was bij mij zo) en dat kwam goed uit, wat ik had 3 dagen na aankoop al 1200 euro schade, maar kostte me dus uiteindelijk niets. Je krijgt de eerste jaren gratis een soort anwb dienst (dus bij pech/schade wordt je auto gehaald en krijg je gratis een leenauto, even vergeten hoe dat heet), bij het kopen van een nieuwe auto krijg je een hoger bedrag voor je inruil dan bij het inruilen voor een tweede hands en bovenal. De auto is nieuw, er heeft niet iemand uren lang met z'n zweetreet op jou stoel gezeten, met z'n rukvingers urenlang aan de versnellingspook gezeten etc.

Ik heb in de afgelopen 20 jaar 8 tweedehands auto's gekocht, maar ik ben noch nooit zo enthousiast over de aankoop van een auto gewesst als bij het kopen van m'n nieuwe aygo.
Dan nog zijn de eerste jaren van een auto de duurste jaren .. dan zal de aygo op zich nog wel meevallen ivm waardevastheid. Alhoewel ik me dat betwijfel aangezien er nog niet veel 2e hands handel in is, ook niet omdat kleinere auto;s langer doorgereden worden, door de hoge inruilwaarde zullen garages er niet blij mee zijn en zijn 2e hands ivm concurrenten duurder.

Naast dat ik em pislelijk vind vraag ik me ook af of ik er uberhaupt in pas, kan me net in een Clio proppen.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 13-10-2009 22:30 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 13 oktober 2009 22:28 schreef De Tegenpartij het volgende:
Ok, maar dan nog ruikt de auto niet "nieuw", zeg maar. Ik rook dus wel, maar niet in de auto. En die ruikt nog steeds als nieuw, heerlijk!


'Beleving'

Maar dat was bij m'n vorige auto ook de reden dat ik er mee in de weer was met tuning en pimping enzo, toch een stukje van jezelf maken zo. Met een nieuwe auto 'hoeft' dat niet want het is je eigen keus dat hij zo is.


Je moeder.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 13-10-2009 22:31 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Pislelijk? Kijk toch eens wat een geile kont!



Als jij in een megane past, dan pas je ook in een eygo. Achterin is een andere zaak, hehe.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen