IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Seriemoordenaars Volgende pagina
MetalSheep
Usericon van MetalSheep
Posted 25-08-2002 13:36 by MetalSheep Wijzig reactieProfiel van MetalSheepQuote dit bericht

DADERS OF SLACHTOFFERS

Zowel de media als de Sociale Wetenschappen zijn gefascineerd door de seriemoordenaar; iemand die twee of meer mensen met tussenpozen vermoordt. Hoe komt iemand tot zo'n daad?Is iemand gek of gewoon slecht? Met andere woorden, moeten we dit soort mensen stevig berechten, zoals in sommige staten in Amerika gebeurt met de doodstraf? Of moeten we ons afvragen wat er aan vooraf ging? Moeten we misschien meer van dit gedrag proberen te begrijpen?

In de media zijn (serie)moordenaars vaak nieuws, maar in de filmwereld gelden ze ter vermaak. Denk maar aan alle series op de televisie die over moord, criminaliteit en het oplossen ervan gaan. Sociale wetenschappers doen pogingen het verschijnsel seriemoord te beschrijven, te verklaren of te voorspellen. Op deze manier proberen ze een antwoord te vinden op onder andere de vraag:
zijn seriemoordenaars nu daders of slachtoffers zijn, of allebei?

3 voorbeelden

Jeffry Dahmer

Hij had een vrij normale opvoeding en groeide uit tot een van de beruchtste seksmoordenaars. Tijdens de verhoren praatte hij openlijk over de moorden. Niets liet hij onbesproken. Zijn verdedigers hadden hem dit afgeraden, maar hij biechtte alles op omdat hij zich zelf als een belangrijk en zeldzaam studieobject beschouwde.

In zijn appartement werden lichaamsdelen van slachtoffers gevonden en zeven doodshoofden, drie ervan had hij beschilderd. In de diepvries had hij nog vier hoofden opgeborgen. Drie lichamen had hij in een grote ton gestopt. Er werden ook foto's van zijn slachtoffers gevonden. Hij had ze gefotografeerd toen ze leefden en toen ze dood waren.

Jeffry is seksueel onrijp, pervers, gefrustreerd, passief, eenzaam, bang om niet geaccepteerd te worden in de vijandig wereld. Zijn eigen ambivalente houding ten opzichte van zijn seksueel gedrag en het vooruitzicht op afwijzing door anderen, drijft hem tot seksueel sadisme. Bevelende en vernietigende aandacht voor zijn slachtoffer en de bron van haat zorgen voor de aan trekking en de behoefte om controle en macht te hebben.

Hij is een jonge seriemoordenaar. Hij is 31 jaar als hij het lokale en nationale nieuws haalt. Als kind was hij altijd alleen. Hij groeide op in een disfunctioneel gezin. Vader en moeder hadden vaak ruzie en hij koesterde gevoelens van haat tegen hen.

Zijn moeder was depressief en zijn vader ging helemaal op in zijn carrière. Vanaf zijn adolescentie verdreef hij zijn angsten met alcohol. Hij worstelde met zijn homoseksualiteit. Hij voelde zich vaak gefrustreerd door zijn homoseksualiteit. Die frustratie sloeg om in een seksueel sadistische houding ten opzichte van de mensen die zijn homoseksualiteit wel accepteerden.

Aantrekkingskracht en afwijzing leidden tot zijn eerste moord. Hij was achttien toen hij het jonge slachtoffer wurgde. Hij verhuisde naar Milwaukee. Daar nam hij tussen 1988 en 1990 zijn jonge slachtoffers mee naar huis. Hij beloofde hen geld als je voor hem poseerden. Na de fotosessie had hij seks met hen en vervolgens vermoorde hij ze.

Andrej Tsjikatilo - De Rostov Ripper

Een vriendelijke toegewijde leraar Russische literatuur, maar ergens is er iets geheel mis. De Rostov Pipper werd een van de grootste seriemoordenaars aller tijden. Tijdens zijn proces in 1992 bekende hij 53 vrouwen te hebben vermoord en een aantal meisjes en jongens in een periode van twaalf jaar. Hij kon ongestoord zijn gang gaan, omdat de Sovjet Unie officieel geen misdaad kende. Toen in de kranten de vrouwen summier werden gewaarschuwd, veranderde hij zijn koersen vermoordde hij jongens.

Als kind voelde Andrej zich buiten gesloten. Zijn vader had tijdens de tweede wereldoorlog in een Duits kamp gezeten, zijn vader was geen oorlogsheld. Zelf had Andrej slechte ogen. Dit gevoel werd nog erger toen bleek dat hij zijn droom niet zou uitkomen. Hij zal nooit een politieke carrière maken.

Hij was bang voor vrouwen, met als gevolg dat hij ongelukkig seksleven had. Dit hij compenseerde hij met zijn rare fantasieën. Die fantasieën namen hem steeds meer in beslag. Het begon met een verlangen om te over heersen, maar nam spoedig een vorm aan van een ongezonde belangstelling voor kinderen, vooral jonge meisjes. Op 22 december 1978 vermoordde hij het eerste meisje. Het hek was van de dam.

Hij was een pure sadist. Doden was voor hem het belangrijkst, maar wat hem niet onderscheidde van andere seriemoordenaars is dat ook hij zijn daden zorgvuldig voorbereidde.


Wim Smulders

Wim Smulders wordt ervan verdacht dat hij Tanja Groen, die Maastricht studeerde in 1993, heeft vermoord. Wim trok al als klein kind de aandacht van de politie. Hij verrichtte seksuele handelingen bij een klein kind. Hij is een stalker: iemand die zijn slachtoffer observeert, contact zoekt en dan toeslaat. Brabant, Limburg en Zeeland zijn gebieden waar hij heeft toegeslagen. Hij heeft contact gehad met Tanja en in de periode dat zij als vermist opgegeven is, stond hij met een caravan op een camping in Valkenburg aan de Geul.

De politie is ervan overtuigd dat hij vijf moorden gepleegd heeft. Ze vermoeden echter dat hij meer mensen om het leven gebracht heeft, waar niemand iets van weet. Smulders heeft een slechte jeugd gehad. Zijn vader zat voor dubbele moord. Zijn broer zat achter de tralies voor moord. Wim zat als kind in tehuizen waar hij dikwijls weg rende.



I laugh untill my head comes off


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 25-08-2002 14:03 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Ik vind het daders omdat er ook mensen zijn met dezelfde problemen als bovenstaande moordenaars die niet hun heil zoeken in moord.
Als je een geweten hebt kun je niet moorden!


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 25-08-2002 14:27 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

Seriemoordenaars zijn naar mijn mening wel slachtoffer van hun eigen zieke geest.

Maar het blijven uiteraard daders, i.p.v. hulp te zoeken gaan ze over in ziekelijke daden zoals moord. Wie hier dan de echte slachtoffers zijn lijkt mij duidelijk!



Don't blush when I rip you open


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 25-08-2002 14:31 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

Van mij uit kunnen ze god weet wat meegemaakt hebben waardoor ze het niet meer aankunnen en zo te zeggen doorbranden; maar dat is bij mij nog geen slachtoffer in die zin dat hier misschien bedoeld is. Ondanks dat ik astroloog ben geloof ik dat ieder mens zijn eigen lot in de hand heeft. Ze bepalen zelf hoe ze met die dingen in het verleden omgaan. Of ze er hulp voor zoeken voordat ze de mogelijkheid betreden om seriemoordenaar te worden of whatever. Iedereen heeft fukdingen meegemaakt. Het verschil tussen een seriemoordenaar en een ander mens dat hetzelfde meegemaakt heeft en dat niet werd is puur en alleen de wil om genezende omstandigheden te creeren. Innerlijk zowel als uiterlijk. Seriemoordenaars die dus niet geslaagd zijn hier een halt toe te roepen zijn dus hun eigen slachtoffers en met die slachtoffers heb ik geen medelijden.


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 25-08-2002 14:34 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 25 augustus 2002 14:31 schreef Argentumfeles het volgende:
Seriemoordenaars die dus niet geslaagd zijn hier een halt toe te roepen zijn dus hun eigen slachtoffers en met die slachtoffers heb ik geen medelijden.



Misschien zijn ze er niet in geslaagd omdat ze het niet kunnen, omdat ze de kracht niet hebben of niet weten hoe.



Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 25-08-2002 14:37 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2002 14:31 schreef Argentumfeles het volgende:
Ondanks dat ik astroloog ben geloof ik dat ieder mens zijn eigen lot in de hand heeft. Ze bepalen zelf hoe ze met die dingen in het verleden omgaan. Of ze er hulp voor zoeken voordat ze de mogelijkheid betreden om seriemoordenaar te worden of whatever.

Je bedoelt: eigen schuld dikke bult?
Ze kunnen er wel iets aan doen, maar ze zoeken de makkelijke uitweg [moord, verkrachting].
quote:
Het verschil tussen een seriemoordenaar en een ander mens dat hetzelfde meegemaakt heeft en dat niet werd is puur en alleen de wil om genezende omstandigheden te creeren. Innerlijk zowel als uiterlijk. Seriemoordenaars die dus niet geslaagd zijn hier een halt toe te roepen zijn dus hun eigen slachtoffers en met die slachtoffers heb ik geen medelijden.


De wil om genezende omstandigheden te crieeren is er vaak wel, maar dan zijn de middelen er niet, of vice versa.
Probeer jezelf maar eens uit een depressie te halen in bijvoorbeeld de gevangenis.


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 25-08-2002 14:37 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 25 augustus 2002 14:34 schreef elessar het volgende:
Misschien zijn ze er niet in geslaagd omdat ze het niet kunnen, omdat ze de kracht niet hebben of niet weten hoe.


Ik heb een keer een artikel gelezen over seriemoordenaars en uit onderzoek bleek dat bij deze personen een bepaalde schakeling in de hersenen niet functioneert.
Waardoor ze doorslaan in extreem gedrag.
Gestoord dus..

Geen idee of dit klopt...


Don't blush when I rip you open


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 25-08-2002 14:41 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 25 augustus 2002 14:37 schreef JaneDoe het volgende:
Ik heb een keer een artikel gelezen over seriemoordenaars en uit onderzoek bleek dat bij deze personen een bepaalde schakeling in de hersenen niet functioneert.
Waardoor ze doorslaan in extreem gedrag.
Gestoord dus..

Geen idee of dit klopt...


Ja er is zeker wel iets mis in hun kop... Maar maakt het veel uit of je ze als slachtoffer ziet of niet? Je wilt ze ook niet vrij laten rondlopen. En ik denk dat het heel moeilijk, zo niet onmogelijk is om ze te "genezen".



Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 25-08-2002 15:13 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

In de genetica is volgens mij ook al aangetoond dat seriemoordenaars afwijkende gedeeltes in de hersenen vertonen; tevens ook chemie stoornissen. Zoals dit ook met depressiviteit en manische depressiviteit het geval is. Maar dan nog; een compleet verlies van realiteit zoals bij een seriemoordenaar het geval is moet toch niet zijn acties rechtvaardigen. Ze weten vaak dat het een misdaad is en dat het slecht is een ander levend wezen te beroven van zijn leven. Ik heb het niet over diegenen die zo psychotisch zijn dat ze geeneens het verschil tussen goed en slecht weten. Er zijn er genoeg die dat verdomd goed wel weten; die hoeven bij mij ook niet aan te komen met 'ik wist niet wat ik deed, ik was de realiteit effe kwijt'.


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 25-08-2002 15:16 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2002 14:41 schreef elessar het volgende:
Ja er is zeker wel iets mis in hun kop... Maar maakt het veel uit of je ze als slachtoffer ziet of niet? Je wilt ze ook niet vrij laten rondlopen. En ik denk dat het heel moeilijk, zo niet onmogelijk is om ze te "genezen".


Genezing in psychologische zin [en soms zelfs tot het fysieke toe] kies je zelf voor. Die mensen kunnen inderdaad niet van buitenaf geholpen worden. En ik denk dat wanneer ze hun eerste moord gepleegd hebben dat ook niet meer kan.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 25-08-2002 15:18 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

De toerekeningsvatbaarverklaring speelt hierbij een grote rol.
Wel toerekeningsvatbaar? Schuldig en 10 jaar cel.
Niet toerekeningsvatbaar? Onschuldig en gedwongen TBS.

Of kijk ik teveel films.


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 25-08-2002 15:18 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 25 augustus 2002 15:16 schreef Argentumfeles het volgende:
Genezing in psychologische zin [en soms zelfs tot het fysieke toe] kies je zelf voor.


Je kunt kiezen wat je wilt, maar als je hoofd stuk is kun je dat niet altijd weer heel maken.



Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 25-08-2002 15:41 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2002 15:18 schreef elessar het volgende:
Je kunt kiezen wat je wilt, maar als je hoofd stuk is kun je dat niet altijd weer heel maken.


Yep heb je gelijk in; maar een individu dat "denkt" niets meer te kiezen te hebben wil ik niet naast me hebben lopen. Die is of suicidaal, compleet depressief, psychotisch, neurotisch en misschien seriemoordenaar. Daarom heb ik ook geen medelijden. Een seriemoordenaar is ook ééns een gewoon mens geweest met pijn en lijden. De manier hoe hij daarmee omgegaan of niet omgegaan is bepalend. De uiterlijke omstandigheden hoeven je ook niet mee te zitten om de keuze te maken voor innerlijke verwerking. "Maar ik hou me staande, ik blijf ermee bezig om mijzelf te ontwikkelen er zijn meer dingen die in de toekomst liggen voor mij" - zo te zeggen. Als we over constateerbare genetische afwijkingen praten geef ik toe dat er dan psychologisch niets met zichzelf aan te vangen is. Maar niet bij elke seriemoordenaar is die afwijking te constateren. Een mens die niet last heeft van chemische onbalans of andere dingen heeft de keuze; laat ik mij eronder krijgen -wordt ik mijn eigen slachtoffer of blijf ik staande. Dat is een keuze. Ik wil niet zeggen dat je je dan 'gelukkig moet voelen' dat is weer wat anders.


[Dit bericht is gewijzigd door Argentumfeles op 25-08-2002 15:44]


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 25-08-2002 15:47 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 25 augustus 2002 15:41 schreef Argentumfeles het volgende:
Als we over constateerbare genetische afwijkingen praten geef ik toe dat er dan psychologisch niets met zichzelf aan te vangen is.


Maar die gevallen bedoel ik nu precies. Als er fysiek iets in de hersenen niet goed is, waar eigenlijk niets meer aan te doen is, wat moet je er dan mee?

quote:
Maar niet bij elke seriemoordenaar is die afwijking te constateren. Een mens die niet last heeft van chemische onbalans of andere dingen heeft de keuze; laat ik mij eronder krijgen -wordt ik mijn eigen slachtoffer of blijf ik staande. Dat is een keuze.




Ik weet niet of er zoiets bestaat als een gemiddelde seriemoordenaar en of zo iemand wel of geen fysiek "kapotte" hersenen heeft. Maar ik vind iig niet dat je in het algemeen kunt zeggen dat het hun eigen schuld is.



Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 25-08-2002 15:59 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2002 15:47 schreef elessar het volgende:
Maar die gevallen bedoel ik nu precies. Als er fysiek iets in de hersenen niet goed is, waar eigenlijk niets meer aan te doen is, wat moet je er dan mee?

Sja, volgens mij weet dat niemand want anders zouden we wel iets anders bedenken dan ze in sanatoria of gevangenissen weg te stoppen. I dunno?!




XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 25-08-2002 16:06 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Seriemoordenaars zijn slachtoffers EN daders. In de eerste plaats en op de korte baan zijn ze daders. Daders van gruwelijke misdaden tegen de mensheid. Daarom zijn het "rotte plekken" in de samenleving die verwijderd moeten worden.

Aan de andere kant en op de lange baan zijn het slachtoffers van diezelfde samenleving die hen ziek heeft gemaakt. Deze samenleving creert deze monsters.

If this is what the world has made of me, then let it live with the consequences


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


LordJohn_2
You can run but you can't hide...
Usericon van LordJohn_2
Posted 25-08-2002 16:12 by LordJohn_2 Wijzig reactieProfiel van LordJohn_2Quote dit bericht

Je ziet bij die seriemoordenaars toch dat het allemaal op lange termijn fout gaat met ze, dus ik denk niet dat je alleen met een harde aanpak moet reageren op hun daden.
Daarmee wil ik niet zeggen dat je het zomaar moet goedkeuren, je moet ze natuurlijk straffen. De gedachtengang van die mensen is mede door hun slechte jeugd en andere problemen zo verschillend van de 'normale' mens dat je als normaal persoon geen geschikte straf voor ze kunt vinden.
In hun ogen is het de gewoonste zaak van de wereld om te moorden, om macht te bezitten en vooral aandacht. Je ziet in die verhalen over seriemoordenaars ook dat ze allemaal een behoefte aan macht en aandacht hebben, omdat ze het vroeger te kort kregen. Daarom vind ik ook dat diegene die ze in hun jeugd tekort gedaan hebben ook aangepakt moeten worden


Sticking feathers up your butt doesn't make you a chicken


MetalSheep
Usericon van MetalSheep
Posted 25-08-2002 17:45 by MetalSheep Wijzig reactieProfiel van MetalSheepQuote dit bericht

Voor meer zie:

http://www.home.zonnet.nl/verslagendatabase/indexx.html?serie.html

[Dit bericht is gewijzigd door MetalSheep op 25-08-2002 18:08]


I laugh untill my head comes off


MetalSheep
Usericon van MetalSheep
Posted 25-08-2002 17:55 by MetalSheep Wijzig reactieProfiel van MetalSheepQuote dit bericht

deel 1

Leertheorieën

Er zijn drie verschillende leertheorien:

1. Geconditioneerde fusie van seks en agressie. De geconditioneerde fusie van seksualiteit en agressie kan ontstaan door een traumatische seksuele ervaring. De persoon leert dan dat seksualiteit samen gaat met agressie. De seriemoordenaar ontwikkelt in de loop van tijd, door herhaling en bekrachtiging, een intense opwinding bij de fantasieën over zijn eigen misbruik en hoe het zou zijn om dit anderen aan te doen.

2. Een sociaal model. Bandura ontwikkelde een theorie over seriemoordenaar op basis van leren door observeren. Hij gaat ervan uit dat het beschikken over informatie over moorden de potentiële moordenaars inzicht geeft over hoe een moord in de werkelijkheid verloopt. Het leert ze hoe ze te werk moeten gaan bij hun acties. Er ontstaan door de media een soort kopieën van seriemoordenaars. Alles wat ook maar over moorden gaat zorgt bij deze mensen voor bekrachtiging, van hun eigen fantasie.

3. Geconditioneerd geweten. De behavioristen beschouwen agressie als een geconditioneerde respons, zowel direct als indirect. Het wordt ook wel gezien als een tekortkoming in de opvoeding. Als een kind wordt gestraft als het iets fout doet, leert het zelf inschatten wat wel en wat niet mag. Zo ontwikkelt zich het geweten. Volgens deze theorieën lukt het de seriemoordenaar niet om zich de sociale moraal eigen te maken. Dit leidt tot te weinig remming van de agressie. De behavioristen gaan ervan uit dat seriemoordenaars vrij alleenstaande en eenzame mensen zijn.

Uit onderzoek blijkt dat veel seriemoordenaar in hun jeugd seksueel misbruikt zijn. Het is dus goed mogelijk dat zij seks en agressie combineren. Hun eerste seksuele ervaringen gingen gepaard met geweld en dan kan een kind denken dat agressie per definitie bij seks hoort. Dit is een mogelijke verklaring voor de seksuele lustmoordenaar, maar niet voor iedere moordenaar is de seksuele bevrediging het motief om te moorden. De theorie leren door observeren is een sociale verklaring, die uit gaat van bekrachtiging. Het blijkt vaak dat seriemoordenaars na hun misdaad het politieonderzoek en het nieuws volgen. Hierin kunnen ze een bepaalde bevrediging in vinden. Gezien het feit dat er in de media zeer veel geweld te zien is, zouden er veel seriemoordenaars zijn. Dit is niet het geval. De opvatting dat de seriemoordenaar geen geweten heeft ontwikkeld, is een verklaring voor het feit dat ze zonder berouw hun daden uitvoeren. De basis voor een seriemoordenaar zou al in de kinderjaren ontstaan zijn. De fout ligt niet bij de moordenaars zelf, maar bij de ouders. Zij hebben het kind niet goed opgevoed. Deze benadering is ook eenzijdig. Niet alle seriemoordenaars zijn eenzame mensen.



[Dit bericht is gewijzigd door MetalSheep op 25-08-2002 18:07]


I laugh untill my head comes off


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 25-08-2002 17:58 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

JEUZ. Metalsheep, als je dit van een site hebt, zou je dan liever willen linken ipv zo'n lap tekst neer te zetten? Het wordt nl. wat ononverzichtelijk zo, en sommige mensen krijgen problemen met het laden van de pagina.



MetalSheep
Usericon van MetalSheep
Posted 25-08-2002 18:00 by MetalSheep Wijzig reactieProfiel van MetalSheepQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2002 17:58 schreef elessar het volgende:
JEUZ. Metalsheep, als je dit van een site hebt, zou je dan liever willen linken ipv zo'n lap tekst neer te zetten? Het wordt nl. wat ononverzichtelijk zo, en sommige mensen krijgen problemen met het laden van de pagina.


Sorry ging iets fout is al gewijzigd!!!



I laugh untill my head comes off


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 25-08-2002 18:11 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

OK!

Je hebt nu wel veel weggehaald... leek me wel interessant wat er stond, kun je het me anders mailen? Waar komt die tekst vandaan?



MetalSheep
Usericon van MetalSheep
Posted 25-08-2002 19:28 by MetalSheep Wijzig reactieProfiel van MetalSheepQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2002 18:11 schreef elessar het volgende:
OK!

Je hebt nu wel veel weggehaald... leek me wel interessant wat er stond, kun je het me anders mailen? Waar komt die tekst vandaan?


Voor meer: http://www.home.zonnet.nl/verslagendatabase/indexx.html?serie.html



I laugh untill my head comes off


MetalSheep
Usericon van MetalSheep
Posted 25-08-2002 20:32 by MetalSheep Wijzig reactieProfiel van MetalSheepQuote dit bericht

Peruaan Pedro Alonso Lopez is de meest 'succesvolle' seriemoordenaar ooit. In de jaren '70 bracht hij zo'n 300 (vooral jonge) meisjes om het leven.

De Russische kannibaal Nikolai Dzhurmongaliev vermoordde meer dan 100 meisjes en vrouwen; 47 van hen serveerde hij aan zijn gasten.


I laugh untill my head comes off


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-08-2002 20:35 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

moeten seriemoordenaars worden doodgemaakt? ze kunnen nooit en te nimmer in de maatschappij wordenlosgelaten. ik vraag het me zomaar terloops af. en zijn mensen zoals osama bin laden ook te beschouwen als massamoordenaars?


MetalSheep
Usericon van MetalSheep
Posted 25-08-2002 20:44 by MetalSheep Wijzig reactieProfiel van MetalSheepQuote dit bericht

In 1991 was 35% van alle Nederlanders voorstander van de doodstraf. In 2002 was dat opgelopen tot 43%.

Hoe wordt er hier over de Doodstraf gedacht??



I laugh untill my head comes off


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen