IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : "Aan te raden boeken" topic Vorige pagina | Volgende pagina
helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 10-09-2002 13:09 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 10 september 2002 13:04 schreef XnegativeX het volgende:
Ik lees op het moment The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
GE-NI-AAL dat boek!!!


Geniaal! Dat boek blijft geweldig grappig! Echt geweldig! Ik heb kakelend van het lachen in de trein gezeten.. leuk, de gezichten van de mensen om je heen dan.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 10-09-2002 13:13 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Van die korte verhaaltjes van Larry Niven. Erg fijn om snel te lezen.

Ben overigens op zoek naar langere verhalen van Niven, maar ik weet niet waar ik moet beginnen (Legacy of Heorot en Dragons of Heorot ken ik al).

Iemand tippps?



Dryadd
Usericon van Dryadd
Posted 10-09-2002 13:27 by Dryadd Wijzig reactieProfiel van DryaddQuote dit bericht

Ik lees op het moment Vogelman van Mo hayder
Een aanrader!!!



A dead body, a severed limb, an oozing pustule,a sunken socket, it's all just for the shock value.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 10-09-2002 13:29 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Aanrader voor wie van cult houdt en niet bang is voor onconventionele typografie:

Mark Danielewski - Het Kaartenhuis

Subliem..



Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 10-09-2002 13:47 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Louis Couperus - Van oude mensen, de dingen die voorbijgaan...

Meestal ben ik het meest enthousiast over het laatste boek wat ik gelezen heb, dus ook nu. Het was de eerste keer dat ik een boek tussendoor een tijd moest wegleggen, omdat het 'too much' was (de angst om oud te worden, aaaarrgghhh!!! ).

Nu bezig met Umberto Eco - In de naam van de Roos. Verbluffend!


Dear dirty delightful old drunken old days


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 10-09-2002 13:57 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Heugenis, smart en sterrenzwaard van Tad Williams, allemaal lezen!!


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 10-09-2002 13:59 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Staartjagers Zang van Tad Williams allemaal lezen!



madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 10-09-2002 15:56 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Alles van Dennis Potter!!


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 10-09-2002 16:28 by JuronymouS Wijzig reactieProfiel van JuronymouSQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2002 13:13 schreef Vargen666 het volgende:
Van die korte verhaaltjes van Larry Niven. Erg fijn om snel te lezen.

Ben overigens op zoek naar langere verhalen van Niven, maar ik weet niet waar ik moet beginnen (Legacy of Heorot en Dragons of Heorot ken ik al).

Iemand tippps?


Heorot en zijn vervolg, zijn geweldig!!! En als tip kan ik je Ringwereld aanraden. Dat is volgens mij ook van Niven. Bestaat ook uit meerdere delen geloof ik.

En verder.... lees RAYMOND E. FEIST!!!!


Op je knie en pijp voor genade!


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 10-09-2002 16:34 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

Het echte Frank Zappa boek.

Je lacht je scheef :D


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 10-09-2002 16:35 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 10 september 2002 16:28 schreef JuronymouS het volgende:
En als tip kan ik je Ringwereld aanraden.
Ehm.. als Ringwereld een vertaling zou moeten zijn van Discworld dan is het van Terry Pratchett en bestaat inderdaad uit meerdere delen. Sommige delen zijn los te lezen, andere staan in verband met elkaar maar ze zijn allemaal geniaal en erg grappig.


I'm not being rude. You're just insignificant.


istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 10-09-2002 16:42 by istharol Wijzig reactieProfiel van istharolQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2002 16:35 schreef helmet het volgende:
Ehm.. als Ringwereld een vertaling zou moeten zijn van Discworld dan is het van Terry Pratchett en bestaat inderdaad uit meerdere delen. Sommige delen zijn los te lezen, andere staan in verband met elkaar maar ze zijn allemaal geniaal en erg grappig.


volgens mij was hier ook eens een rpg van gemaakt voor den computer zo'n 8 tot 10 jaar geleden

enige boeken die ik iemand kan aanraden zijn de boeken van David Eddings. Wel weer in de albekende stijl van good versus evil maar zijn wel erug cool!


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 10-09-2002 17:05 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 10 september 2002 13:47 schreef Schaffelaer het volgende:
Louis Couperus - Van oude mensen, de dingen die voorbijgaan...

Meestal ben ik het meest enthousiast over het laatste boek wat ik gelezen heb, dus ook nu. Het was de eerste keer dat ik een boek tussendoor een tijd moest wegleggen, omdat het 'too much' was (de angst om oud te worden, aaaarrgghhh!!! ).




Ik ben er nu in bezig, en vindt het vooralsnog niet echt boeiend. Ik vraag me af wat er nu nog gaat gebeuren int verhaal, er is eigenlijk nog niks gebeurd na 90 blz.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 10-09-2002 17:07 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

sommige mensen raad ik een nederlands woordenboek aan

kan er btw zelf ook wel eens een gebruiken

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 10-09-2002 17:07]


Je moeder.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 10-09-2002 17:15 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 10 september 2002 16:28 schreef JuronymouS het volgende:
Heorot en zijn vervolg, zijn geweldig!!! En als tip kan ik je Ringwereld aanraden. Dat is volgens mij ook van Niven. Bestaat ook uit meerdere delen geloof ik.
Ha, cool, die wil ik ook nog eens lezen. Nadeel is dat ik niet zo'n "series" figurr ben. Ik lees liever een los boek.

En Helmet, Discworld is een soort parodie op Ringworld naar het schijnt. Ringworld is een serieus boek.



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 10-09-2002 17:16 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 10 september 2002 17:15 schreef Vargen666 het volgende:
En Helmet, Discworld is een soort parodie op Ringworld naar het schijnt. Ringworld is een serieus boek.
Aaaaah... okay, dat wist ik niet. Dan ga ik snel Ringworld maar eens lezen


I'm not being rude. You're just insignificant.


istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 10-09-2002 17:16 by istharol Wijzig reactieProfiel van istharolQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2002 17:07 schreef karnivoor het volgende:
sommige mensen raad ik een nederlands woordenboek aan




Bedankt voor den tip! Zal er meteen 1 gaan bestellen!

[edit] foutje [edit]

[Dit bericht is gewijzigd door istharol op 10-09-2002 17:17]


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 10-09-2002 17:18 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2002 17:05 schreef Sjaan het volgende:
Ik ben er nu in bezig, en vindt het vooralsnog niet echt boeiend. Ik vraag me af wat er nu nog gaat gebeuren int verhaal, er is eigenlijk nog niks gebeurd na 90 blz.


Wat er gebeurt, dat staat al in de titel. Als je actie wil, moet je Ludlum of zo'n klote fantasy boek lezen. Dit boek gaat over het verglijden van de tijd en de dood.

Die eindeloze beschrijvingen van het vervallen lichaam en wat zijn ze met hun lange leven opgeschoten? Ze worden slechts nog gekweld door hun verleden en wachten... op de dingen die voorbijgaan.

Als dit niet genoeg is wat er gebeurd... dan weet ik het ook niet meer!


Dear dirty delightful old drunken old days


Demogorgon
skåp
Usericon van Demogorgon
Posted 10-09-2002 17:24 by Demogorgon Wijzig reactieProfiel van DemogorgonQuote dit berichthttp://www.koelkast.net/

ik zou de meeste menschen aan raden om wat van Markies de Sade te lezen. niet iedereen houd er van (mede door de inhoud) maar hij is een brilliant schrijver! vooral Justine is erg leuk.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 10-09-2002 17:27 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 10 september 2002 17:18 schreef Schaffelaer het volgende:
Wat er gebeurt, dat staat al in de titel. Als je actie wil, moet je Ludlum of zo'n klote fantasy boek lezen. Dit boek gaat over het verglijden van de tijd en de dood.

Die eindeloze beschrijvingen van het vervallen lichaam en wat zijn ze met hun lange leven opgeschoten? Ze worden slechts nog gekweld door hun verleden en wachten... op de dingen die voorbijgaan.

Als dit niet genoeg is wat er gebeurd... dan weet ik het ook niet meer!


Hm wellicht komt het omdat ik ervoor een fantasy serie van 6 boeken van 500 blz. per stuk heb gelezen


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 10-09-2002 17:35 by Airwolf Wijzig reactieProfiel van AirwolfQuote dit bericht

DE NAAKTE AAP van DESMOND MORRIS. opent je ogen.


"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"


G.
Usericon van G.
Posted 10-09-2002 17:41 by G. Wijzig reactieProfiel van G.Quote dit bericht

quote:
Op 10 september 2002 17:35 schreef Airwolf het volgende:
DE NAAKTE AAP van DESMOND MORRIS. opent je ogen.


ja die vind ik ook wel leuk


Jurgen
Life's a bitch,so fuck it!!
Usericon van Jurgen
Posted 10-09-2002 18:06 by Jurgen Wijzig reactieProfiel van JurgenQuote dit bericht

Heeft iemand ooit nietschze gelezen? ik ben er eens aan begonnen,maar al snel opgegeven.


Noppe


tomtie
Usericon van tomtie
Posted 10-09-2002 18:21 by tomtie Wijzig reactieProfiel van tomtieQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2002 17:24 schreef Demogorgon het volgende:
ik zou de meeste menschen aan raden om wat van Markies de Sade te lezen. niet iedereen houd er van (mede door de inhoud) maar hij is een brilliant schrijver! vooral Justine is erg leuk.


Inderdaad, na het lezen van elk van zijn boeken was ik gewoonweg kotsmisselijk. Toch moet je doorlezen.
Heel erg knap dat een boek uit de 18e eeuw dat nog met je kan doen in deze expliciete tijden.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 10-09-2002 18:32 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 10 september 2002 18:06 schreef Jurgen het volgende:
Heeft iemand ooit nietschze gelezen? ik ben er eens aan begonnen,maar al snel opgegeven.


Tsjah, na 1x lezen denk je van WTF! Dan nog maar een keer lezen en waarschijnlijk ga ik ze ook nog een 3e keer doorlezen.



Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen