IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : "Aan te raden boeken" topic Vorige pagina | Volgende pagina
XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 30-10-2002 16:52 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

-Celestijnse Belofte
-Tiende Inzicht
-Geheim Van Shambala (allemaal van James Redfield)

-Evasion (Crimethinc)
-Days Of War Nights Of Love (Crimethinc)



she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 30-10-2002 19:08 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

die serie van Jean M. Auel vind ik helemaal geweldig, komt binnenkort ook een film van uit


wait for me dragon, we'll meet in the sky


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 30-10-2002 20:15 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

cool... oh van de Celestijnse Belofte komt ook een (indy)film uit!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 13-11-2002 19:52 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht



Heb net "House Of Leaves" van Mark Z. Danielewski besteld, hardcover edition, bij Amazon.com. (inclusief verzendkosten nog steeds zo'n 10 Euro onder de bol.com prijs )

Ik heb dit boek al eerder aangeraden, maar het is zo'n heersend boek dat het nog wel een keertje mag
..

Heb boek is inhoudelijk erg gaaf, gewoon een zeer goed horrorverhaal, al betwijfel ik of horror eigenlijk wel het goede woord is.. Bijkomstigheid is dat de typografie (layout) van het boek zodanig is dat het in de eerste instantie niet te lezen lijkt, maar als je eenmaal begint blijkt het zeer goed te doen, en heeft het een toevoegende waarde..
..

Het boek heeft een cultstatus verworven, er is zelfs een forum (www.houseofleaves.com) waar mensen blijven discussieren over bepaalde zaken in het boek (moeilijk uit te leggen, maar het hele boek zit vol verwijzingen naar andere (al dan niet echt bestaande) boeken, films, citaten, voetnoten, academische benaderingen van de meeste bizarre dingen en woorden, en het zijn ook nog eens meerdere verhalen die door elkaar heen lopen, en het is ruim 700 pagina's dik )

..

Ik heb zelf eerst de Nederlandse vertaling gelezen (genaamd 'Het Kaartenhuis') en ga nu dus voor het origineel



[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 13-11-2002 19:54]


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 13-11-2002 19:54 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

yahoo!
ik ben erachtergekomen dat mijn pa en ma zeer fijn nog een versie van de EDDA in de boekenkast hebben staan



Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 13-11-2002 20:06 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Goede boeken:

Day of the Triffids - ?
One flew over the cuckoo's nest - Ken Casey
1984 - George Orwell
Brave New World - Aldous Huxley
Stranger in a strange land - Robert A. Heinlein
2001 - Arthur C. Clarke
Childhood's end - Arthur C. Clarke (enige boek waar ik ooit bij heb gehuild)
The Forever War - Joe Haldeman
Het oneindige verhaal (origineel: Die unendliche geschichte) - Michael Ende (zeker vijftien keer gelezen vanaf dat ik tien was)
Enders Game - Orson Scott Card

Er zijn natuurlijk nog veel meer die ik nu vergeet, maar ja...


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 13-11-2002 20:12 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Edda
Kalevela


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 13-11-2002 23:41 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

alles van Herman Brusselmans

"Ik heb alweer niks te melden en dat zal ik doen in een pagina of zeshonderd à zeshonderdvijftig, we zullen zien."

*begin van het boek "de kus in de nacht"*



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 14-11-2002 11:31 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 13 november 2002 23:41 schreef Markam het volgende:
alles van Herman Brusselmans

"Ik heb alweer niks te melden en dat zal ik doen in een pagina of zeshonderd à zeshonderdvijftig, we zullen zien."

*begin van het boek "de kus in de nacht"*


Nou, ik kan met enige trots melden dat ik het hele repertoire van Brusselmans gelezen heb en persoonlijk vind ik 'De Kus in de Nacht' één van zijn zwakste boeken ooit (samen met 'Het Einde van de Mensen in 1967').
Maar kom, Brusselmans heerscht.
Aanraders zijn m.i. 'Pitface', 'De Man die Werk Vond', 'Nog Drie Keer Slapen en ik Word Wakker', 'Vergeef mij de Liefde', 'Ex-minnaar' en (uiteraard) de 'Gughenheimer-trilogie'.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 14-11-2002 11:50 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Pitface idd


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-11-2002 11:53 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 13 november 2002 23:41 schreef Markam het volgende:
alles van Herman Brusselmans



ik vond het boek dat ik van heb gelezen "vrij weinig aan" ik hecht misschien toch net iets te veel waarde aan een verhaal dan alleen wat hersenpsinsels over puthonden


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 14-11-2002 12:00 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Aaaah, nee!!! Brusselmans is eigenlijk een ware meester in tragedie!! (Ik zou bijna zeggen dat ie schrijft onder invloed van fin de siècle denken, héhé) Men neme bijvoorbeeld Pitface... hij legt gewoon de hele Gentse subcultuur bloot, onopvallend, en in één onnozel boekske... geweldig is dat!!! Ik denk wel dat zn boeken gemakkelijker gelezen worden door vlamingen dan door nederlanders, cultuurverschillen hé... ze zijn er effectief hoor!


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 14-11-2002 12:19 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

het meesterlijke van pitface vind ik dat ie het (volgens mij) geschreven heeft omdat hem verweten werd dat ie alleen maar pulp schreef. Pitface is het heleboek pulp, maar de aller laatste pagina maakt het toch weer literatuur

"wie... ben jij eigenlijk?"
Zou ik het haar zeggen? Zou ik het eindelijk verklappen? Zou dat boeiend genoeg zijn?
"Ik ben Herman Brusselmans", zei Pitface, "en al de rest is schijn." De tijd loste op, de ruimte verdween, de personages waren weg, en er bleef niets over dan het laatste bedriegelijke woord.



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 15-11-2002 9:57 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Niet mee eens. Pitface is zowat het meest literaire boek dat ie ooit geschreven heeft. Hij is m.i. met Pitface tot het uiterste gegaan. Helaas was er nog steeds volop een soort hetse aan de gang tegen 'em vanwege 'Uitgeverij Gughenheimer'. Resultaat: iedereen schreeuwt mmord en brand omdat Brusselmans eindelijk 's een paar échte taboe's doorbreekt.
Het gaat niet enkel om de Gentse subcultuur, want die is er overal. Neen, lieve smurfjes van me, dit boek gaat over de mensheid en hoe die wel of niet nog gered kan worden. Brusselmans is in wezen geen misantroop, hij observeert enkel de mensheid waarna hij telkens weer tot de conclusie komt dat het allemaal naar de kloten is en dat hij (cfr. interview in Menzo) toch weer beseft hoeveel slimmer hij is dan de rest.
Brusselmans lezen zonder om te kijken naar de interviews is zoiets als alcoholvrij bier drinken: de essentie is er niet. Dus lees ook wat interviews van Mr. Brusselmans, de boeken krijgen zo soms een compleet andere invalshoek (en een meerwaarde, me dunkt).

check out:
http://members.lycos.nl/hermanbrusselmans/


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 15-11-2002 13:00 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 15 november 2002 9:57 schreef Count Usher het volgende:
Niet mee eens. Pitface is zowat het meest literaire boek dat ie ooit geschreven heeft. Hij is m.i. met Pitface tot het uiterste gegaan. Helaas was er nog steeds volop een soort hetse aan de gang tegen 'em vanwege 'Uitgeverij Gughenheimer'. Resultaat: iedereen schreeuwt mmord en brand omdat Brusselmans eindelijk 's een paar échte taboe's doorbreekt.
Het gaat niet enkel om de Gentse subcultuur, want die is er overal. Neen, lieve smurfjes van me, dit boek gaat over de mensheid en hoe die wel of niet nog gered kan worden. Brusselmans is in wezen geen misantroop, hij observeert enkel de mensheid waarna hij telkens weer tot de conclusie komt dat het allemaal naar de kloten is en dat hij (cfr. interview in Menzo) toch weer beseft hoeveel slimmer hij is dan de rest.
Brusselmans lezen zonder om te kijken naar de interviews is zoiets als alcoholvrij bier drinken: de essentie is er niet. Dus lees ook wat interviews van Mr. Brusselmans, de boeken krijgen zo soms een compleet andere invalshoek (en een meerwaarde, me dunkt).

check out:
http://members.lycos.nl/hermanbrusselmans/

I can only totaly agree with that.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Blind guardian
Beowulf
Usericon van Blind guardian
Posted 15-11-2002 13:25 by Blind guardian Wijzig reactieProfiel van Blind guardianQuote dit bericht

Ik heb juist Mank uitgelezen van Brusselmans en ik vind het een vree grappig verhaal. Ik heb zowat al zijn boeken al gelezen en Pitface is inderdaad wel één van zijn beste tot nu toe. Ik vind het alleen jammer dat de meeste mensen er de humor niet van inzien.


So I went to the dentist. He said "Say Aaah." I said "Why?" He said "My dog's died"


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 15-11-2002 13:31 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2002 9:57 schreef Count Usher het volgende:Het gaat niet enkel om de Gentse subcultuur, want die is er overal. Neen, lieve smurfjes van me, dit boek gaat over de mensheid en hoe die wel of niet nog gered kan worden.


Ja, natuurlijk, maar hij neemt er als minivoorbeeldbiotoopje Gent uit... ik hoop dat je och niet dacht dat ik dat niet wist???


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 15-11-2002 19:34 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 13 november 2002 19:52 schreef Valorian666 het volgende:


Heb net "House Of Leaves" van Mark Z. Danielewski besteld, hardcover edition, bij Amazon.com. (inclusief verzendkosten nog steeds zo'n 10 Euro onder de bol.com prijs )

Ik heb dit boek al eerder aangeraden, maar het is zo'n heersend boek dat het nog wel een keertje mag
..

Heb boek is inhoudelijk erg gaaf, gewoon een zeer goed horrorverhaal, al betwijfel ik of horror eigenlijk wel het goede woord is.. Bijkomstigheid is dat de typografie (layout) van het boek zodanig is dat het in de eerste instantie niet te lezen lijkt, maar als je eenmaal begint blijkt het zeer goed te doen, en heeft het een toevoegende waarde..
..

Het boek heeft een cultstatus verworven, er is zelfs een forum (www.houseofleaves.com) waar mensen blijven discussieren over bepaalde zaken in het boek (moeilijk uit te leggen, maar het hele boek zit vol verwijzingen naar andere (al dan niet echt bestaande) boeken, films, citaten, voetnoten, academische benaderingen van de meeste bizarre dingen en woorden, en het zijn ook nog eens meerdere verhalen die door elkaar heen lopen, en het is ruim 700 pagina's dik )

..

Ik heb zelf eerst de Nederlandse vertaling gelezen (genaamd 'Het Kaartenhuis') en ga nu dus voor het origineel




Voor de mensen die geinteresseerd zijn geraakt: (I doubt it):

-> HOOR hier het intro:
http://mzd.poe.st/media/TruantsNightmares.mp3


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 15-11-2002 20:55 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2002 13:31 schreef Asherah het volgende:
Ja, natuurlijk, maar hij neemt er als minivoorbeeldbiotoopje Gent uit... ik hoop dat je och niet dacht dat ik dat niet wist???


Tuurlijk O deerne. Ik gaf enkel mijn visie op de feiten en wat extra uitleg.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Nightraven
De Haardos
Usericon van Nightraven
Posted 17-11-2002 15:07 by Nightraven Wijzig reactieProfiel van NightravenQuote dit berichthttp://www.x-tinxion.com

Probeer de Farseer trilogy van Robin Hobb 's, echt stoer.

Ik ben nu bezig in The Liveship Traders, ook van Robin Hobb, echt kei goed.



Visor
Ravage, Laserbeak, Frenzy... Eject!
Usericon van Visor
Posted 17-11-2002 15:18 by Visor Wijzig reactieProfiel van VisorQuote dit bericht

De laatste x dat ik een boek had gelezen was een boek van de x files, was wel een goede


Soundwave: 'Cries and screams are music to my ears'.


Sorpresa
love sucks
Usericon van Sorpresa
Posted 17-11-2002 15:21 by Sorpresa Wijzig reactieProfiel van SorpresaQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/apocalypse

Ik ben nog steeds bezig in deel 3 van LOTR, schiet echt niet op...


"If God were suddenly condemned to live the life which he had inflicted on men, he would kill himself"


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 04-09-2003 12:56 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

attila, bedankt voor de tip van Feist - Magier. ben em nu aan het lezen



Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 04-09-2003 12:58 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 17 november 2002 15:07 schreef Nightraven het volgende:
Probeer de Farseer trilogy van Robin Hobb 's, echt stoer.
Ik ben nu bezig in The Liveship Traders, ook van Robin Hobb, echt kei goed.



de Mars Trilogy (red, green, blue mars)
van Kim Stanley Robinson, voor de liefhebbers van science fiction , al is het meer de "Future History of Mars"


enjoy


Bruce Banner


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 04-09-2003 12:58 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 17 november 2002 15:21 schreef Sorpresa het volgende:
Ik ben nog steeds bezig in deel 3 van LOTR, schiet echt niet op...


Je hebt nog 3 maanden de tijd om je eigen verbeelding bij het verhaal te vormen voor je overspoelt wordt door de beelden van Jackson..


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen