IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Mediaspelers/Mediaplayers
Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 28-10-2009 19:30 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Ondanks de flooding van home cinema en hifi topics en dergelijke, toch maar even een apart topic voor het groeiende aantal mediaspelers.

Ik ben dus op zoek naar een totaaloplossing voor films en muziek. Hij moet een eigen scherm hebben, zodat ik muziek kan kiezen zonder steeds de tv aan te moeten zetten. Hij moet de optie hebben voor internet-radio, en mijn computer of eventueel een NAS kunnen aanspreken. De popcorn c-200 lijkt aan al deze eisen te voldoen, maar ik ben bang dat hij te 'geek' achtig is en ik dat kreng niet voldoende aan de praat krijg.



Oftewel: post hier uw ervaringen met de keur aan media-spelerts! De aspecten van gebruiksgemak en afspeelkwaliteit zijn uiteraard het belangrijkst.


Dear dirty delightful old drunken old days


Spearhead
the Nekromaniak
Usericon van Spearhead
Posted 29-10-2009 18:42 by Spearhead Wijzig reactieProfiel van SpearheadQuote dit berichthttp://www.xs4all.nl/~kmachine/

quote:
Op 28 oktober 2009 19:30 schreef Schaffelaer het volgende:
. De popcorn c-200 lijkt aan al deze eisen te voldoen, maar ik ben bang dat hij te 'geek' achtig is en ik dat kreng niet voldoende aan de praat krijg.



Ik heb de A110 versie, maar die is super simpel qua bediening en configuratie. Gewoon de remote share opgeven waar je data staat en gaan.

Qua userinterface is de a110 wel vrij traag, maar wel werkbaar.

Wel zijn hardware media players over t algemeen wat minder flexibel met verschillende bestandstypen, en moeten ze eerst gefixt worden (met bijv avidemux). Een media center op basis van een PC met eoa mediacentre software (bijv. Mythbuntu, XBMC) er op kan wat dat betreft meer formaten aan. Maar heb je standaard geen schermpje, maar dat is wel weer op te lossen lijkt me....




Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 29-10-2009 19:59 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2009 18:42 schreef Spearhead het volgende:
Ik heb de A110 versie, maar die is super simpel qua bediening en configuratie. Gewoon de remote share opgeven waar je data staat en gaan.

Qua userinterface is de a110 wel vrij traag, maar wel werkbaar.

Wel zijn hardware media players over t algemeen wat minder flexibel met verschillende bestandstypen, en moeten ze eerst gefixt worden (met bijv avidemux). Een media center op basis van een PC met eoa mediacentre software (bijv. Mythbuntu, XBMC) er op kan wat dat betreft meer formaten aan. Maar heb je standaard geen schermpje, maar dat is wel weer op te lossen lijkt me....



Die A110 is als video-player briljant, maar als je een mediaplayer ook als audio-player zou willen gebruiken dan zou ik de Popcorn Hour (i.i.g. t/m 110, de 200 ken ik niet) afraden. Die interface is dan echt te langzaam, je wilt wel gewoon lekker door je collectie heen kunnen browsen. Als je film van 1,5 uur gaat kijken boeit het niet als je 10 seconden bezig bent met zoeken, maar voor muziek is een snelle navigatie toch wel fijn.

Zelf heb ik voor muziek een Macbookje staan met Frontrow erop en een externe HD. Voor films heb ik op dit moment niets.

EDIT: Als je echt flexibiliteit wilt dan kun natuurlijk ook voor zoiets gaan:

, een mini home theater pc'tje / nettop, de Asrock Ion 330. Geeft genoeg power om HD-content mee af te spelen en is nauwelijks duurder dan een popcorn hour. Vanaf 250 euro ongeveer, en als je nog een kleine 100 euro extra uitgeeft heb je er een blue-ray speler in zitten




[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 29-10-2009 20:12]


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 29-10-2009 20:33 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Een ideaal systeem lijkt er simpelweg nog niet te zijn.

Qua bediening lijkt de logitech squeezebox fantastisch. Zeker de duet met zijn afstandsbediening met lcd scherm. Maar ja, dat is alleen voor muziek. Een stille zelfbouwcomputer met linux en flinke interne HD is ook nog een optie, maar dan staat er weer 350W te bulderen. Keuzes...


Dear dirty delightful old drunken old days


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 29-10-2009 20:39 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2009 20:33 schreef Schaffelaer het volgende:
Een ideaal systeem lijkt er simpelweg nog niet te zijn.

Qua bediening lijkt de logitech squeezebox fantastisch. Zeker de duet met zijn afstandsbediening met lcd scherm. Maar ja, dat is alleen voor muziek. Een stille zelfbouwcomputer met linux en flinke interne HD is ook nog een optie, maar dan staat er weer 350W te bulderen. Keuzes...


Nou ja, je kan toch voor een squeezebox gaan voor muziek en tegelijk een popcorn hour voor film? Je wilt uiteindelijk (als je voor kwaliteit gaat) toch je muziek via goede stereo zuilen afspelen en je film via een home cinema setje met sub.., dus waarom niet meteen scheiden.

EDIT: Of een mooie laptop, die HD-output heeft. Dan ben je er ook. Maar ook een stuk verder qua prijs. Ik ben zelf nog altijd erg content met mijn 13" macbookje voor muziek, lekker compact schermpje, als je hem dicht hebt is 'ie niet lomp aanwezig, onbeperkt ruimte d..m.v. externe schijven, etc.. Alleen mijn exemplaar heeft geen HD output, maar goed.. kan niet alles hebben

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 29-10-2009 20:42]


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 29-10-2009 20:58 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Ik heb zelf nu een 15.6" asus notebook, heeft hdmi uitgang (heb ik niks aan, nog geen lcd tv). Op mijn hifi set schiet de geluidskaart in de notebook toch jammerlijk tekort: een dof, ongedefinieerd geluid. Mmmmhhh squeezebox + NAS is een goede optie. Al schijnen er veel problemen te zijn de de SB de NAS niet herkent...


Dear dirty delightful old drunken old days


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 02-11-2009 15:53 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2009 19:59 schreef Valorian het volgende:

EDIT: Als je echt flexibiliteit wilt dan kun natuurlijk ook voor zoiets gaan:

, een mini home theater pc'tje / nettop, de Asrock Ion 330. Geeft genoeg power om HD-content mee af te spelen en is nauwelijks duurder dan een popcorn hour. Vanaf 250 euro ongeveer, en als je nog een kleine 100 euro extra uitgeeft heb je er een blue-ray speler in zitten






Zie zowaard dat de optie die ik enkele dagen geleden opperde nu gekozen is door Tweakers.net als "Best buy" van de maand wat betreft "kant-en-klare-mini-pc":

http://tweakers.net/reviews/1429/6/tweakers-punt-net-best-buy-guide-editie-november-2009-special-kant-en-klare-mini-pc.html

En voor alle trendgevoeligen onder ons: hij is er ook in hoogglans wit


Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen