IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Beste albums en nummers van de laatste 10 jaar / decennium Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-11-2009 23:16 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2009 23:02 schreef Silence het volgende:
Ja, maar jij kan maar 1 cd opnoemen van de afgelopen 10 jaar. In hoeverre kunnen we je dan nog serieus nemen?

Hoho. 1 cd die ik goed vind. Qua metal/hardcore heb ik nog wel wat dingen aangeskeft en geluisterd hoor, maar ik kan weinig noemen wat na een paar luisterbeurten nog steeds rondjes draait in de cd-spelert. De laatste Slayers, Motorheads, Madballs, Tomahawks, Fantomases, Ministrys etc. heb ik natuurlijk allemaal wel, en ik vind ze niet slecht. Maar Hail of Bullets is de enige release waar ik echt een harde plasser van kreeg, de enige release van de laatste tien jaar die een vergelijkbare adrenalinestoot veroorzaakte met b.v. Reign in blood of Beat the bastards. Verder was het voornamelijk middelmatigheid wat de klok sloeg. Natuurlijk, Inferno van Motorhead is een aardig plaatje, net als Christ Illusion, maar schokkend kan ik het allemaal niet noemen.
Oja, Fuck the system van Exploited en Horrorhammer van Abscess, daar kon ik net een halfslappe van krijgen.
Edit: Buiten het metalgenre vond ik de cd's van Coldplay en Radiohead goed, Roosbeef en Spinvis, Chili Peppers, Bomfunk MC's en Chemical Brothers waren ook wel te doen. Oja, en Ordo ad Chao van Mayhem, dat was ook wel een bijzondere plaat.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 04-11-2009 23:24]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Silence
Usericon van Silence
Posted 04-11-2009 23:28 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Kijk, daar heb ik meer aan! Dat is beter dan "alles na de jaren 90 is kut"

(Als ik ook mijn buiten metal genre cd's in die top 10 moeten proppen krijg ik pas echt problemen.)


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-11-2009 23:34 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2009 23:28 schreef Silence het volgende:
Kijk, daar heb ik meer aan! Dat is beter dan "alles na de jaren 90 is kut"

(Als ik ook mijn buiten metal genre cd's in die top 10 moeten proppen krijg ik pas echt problemen.)

Hehe. Eigenlijk vond ik in de jaren 90 ook al heel veel kut. Maar achteraf moest ik toch van bepaalde dingen terugkomen. Burn my eyes en Vulgar display of power vond ik toen helemaal niks, veel te modern en groovy en al die piepjes vond ik irritant. Maar na een paar keer luisteren ging ik ze steeds beter vinden. Nu luister ik m.n. Pantera erg vaak, vind het inmiddels een te gek album. Misschien gaat dat met sommige muziek van nu achteraf ook nog wel gebeuren.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-11-2009 23:54 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Pfff.

Een poging tot beste albums, no particular order.

* Muse - Origin of Symmetry
* The Mars Volta - Deloused in the comatorium
* Mastodon - Leviathan
* Meshuggah - ObZen
* Neurosis - Given to the rising
* Queens of the Stone Age - Songs for the deaf
* Dillinger Escape Plan - Calculating Infinity (1999, mag dat nog?)
* Placebo - Black Market Music
* Editors - The back room
* Immolation - Close to a world below

Waarschijnlijk over 5 minuten weer geheel anders, maar soit.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-11-2009 0:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

en? is het al veranderd?


signature


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 05-11-2009 0:17 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ja, nu is het 10 keer Britney Spears - Oops I did it again.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-11-2009 0:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

weinig mensen weten daadwerkelijk dat dat ook de titel van de cd is,

ik verdenk u van waarheidsgetrouwheid


signature


Bijlensmid
Usericon van Bijlensmid
Posted 05-11-2009 9:11 by Bijlensmid Wijzig reactieProfiel van BijlensmidQuote dit bericht

1. Iniquity - Five Across The Eyes
2. Arcturus - The Sham Mirrors
3. Pentacle - Under The Black Cross
4. Enslaved - Mardraum-Beyond The Within
5. Sahg - I
6. Blood Red Throne – Affiliated with the Suffering
7. Sodom - M-16
8. Destruction - The Antichrist
9. Vomitory - Revelation Nausea
10. Bloodbath – Resurrection Through Carnage


Kerken zijn prachtige gebouwen, alleen de fundering is altijd rot.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-11-2009 9:26 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2009 9:11 schreef Bijlensmid het volgende:

3. Pentacle - Under The Black Cross


Die was ook niet slecht nee. Vooral de bedanklijst was hilarisch.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Bijlensmid
Usericon van Bijlensmid
Posted 05-11-2009 9:40 by Bijlensmid Wijzig reactieProfiel van BijlensmidQuote dit bericht

Inderdaad, de bandleden van Pentacle weten gelukkig nog hoe ze keiharde death metal kunnen maken! Ik sprak Wannes Gubbels nog bij het optreden van o.a. Destroyer 666 en Nunslaughter een tijdje terug. Vroeg hem wanneer ze weer het podium op gaan, maar helaas klonk hij niet zo zeker van deze zaak...

Haha die bedanklijst ja, staat me iets van bij dat Alex Verhoeven niet meer precies wist wie hij nog meer wilde bedanken, omdat de Palmbiertjes hem dingen deed vergeten.


Kerken zijn prachtige gebouwen, alleen de fundering is altijd rot.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-11-2009 9:44 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2009 9:40 schreef Bijlensmid het volgende:
Inderdaad, de bandleden van Pentacle weten gelukkig nog hoe ze keiharde death metal kunnen maken! Ik sprak Wannes Gubbels nog bij het optreden van o.a. Destroyer 666 en Nunslaughter een tijdje terug. Vroeg hem wanneer ze weer het podium op gaan, maar helaas klonk hij niet zo zeker van deze zaak...

Haha die bedanklijst ja, staat me iets van bij dat Alex Verhoeven niet meer precies wist wie hij nog meer wilde bedanken, omdat de Palmbiertjes hem dingen deed vergeten.

Zou ze nog weleens willen zien, gave liveband. Met de bedanklijst doelde ik meer op het feit dat mijn gehele toenmalige band erin staat en individueel bedankt wordt, m.u.v. ondergetekende. Ik vermoed dat mijn zeer irritante gedrag tijdens onze gezamenlijke tour hier wel enigzins debet aan is, hehe.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Bijlensmid
Usericon van Bijlensmid
Posted 05-11-2009 10:22 by Bijlensmid Wijzig reactieProfiel van BijlensmidQuote dit bericht

Ja man, ik heb de band (helaas nog maar) 1 keer live gezien en ik was direct verkocht van de ontzettende kracht die ze er uitpompten. Ik heb toen werkelijk waar bijna m'n kop eraf gebanged! Live komt de muziek veel beter tot zijn recht, maar ik vind dat het er op plaat ook behoorlijk goed uitknalt. Dat is ook wat ik zo gaaf vind aan die band, de kracht en dat genadeloze doorraggen!

Haha ik zal het booklet nog eens doornemen als ik weer thuis ben, grappig om dit te horen. Om welke reden vonden ze je zo vervelend eigenlijk? Ben benieuwd.


Kerken zijn prachtige gebouwen, alleen de fundering is altijd rot.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-11-2009 10:27 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2009 10:22 schreef Bijlensmid het volgende:
Ja man, ik heb de band (helaas nog maar) 1 keer live gezien en ik was direct verkocht van de ontzettende kracht die ze er uitpompten. Ik heb toen werkelijk waar bijna m'n kop eraf gebanged! Live komt de muziek veel beter tot zijn recht, maar ik vind dat het er op plaat ook behoorlijk goed uitknalt. Dat is ook wat ik zo gaaf vind aan die band, de kracht en dat genadeloze doorraggen!

Haha ik zal het booklet nog eens doornemen als ik weer thuis ben, grappig om dit te horen. Om welke reden vonden ze je zo vervelend eigenlijk? Ben benieuwd.

Ik zat altijd met de dronken kop Wannes te pesten door elke keer Bor de Wolf na te doen als hij in de buurt was. Toen ik ook nog een keer met de zatte harses zijn vrouw beledigde met een opmerking over stinkende mossels ofzo was volgens mij de maat behoorlijk vol. Ik kan me er iets bij voorstellen trouwens hoor, ik weet dat ik met veel drank in de botten knap vervelend kan zijn. En aangezien het in die dagen niet zo best met me ging en ik vaker wel dan niet dronken was..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Bijlensmid
Usericon van Bijlensmid
Posted 05-11-2009 10:39 by Bijlensmid Wijzig reactieProfiel van BijlensmidQuote dit bericht

Bor de Wolf en mosselen, haha! Je omschreven combinatie van een mindere periode, alcohol en verkeerde grappen meerdere malen achter elkaar... Ik kan me inderdaad voorstellen dat dat iemand anders flink de keel uit kan komen, helemaal als het telkens dezelfde persoon betreft.

Ik lees trouwens op Metal Archives dat je met Pulverizer incidenteel nog wel eens een gig doet. Ik ben benieuwd of die info nog klopt, of is het tegenwoordig definitief verleden tijd voor de band?


Kerken zijn prachtige gebouwen, alleen de fundering is altijd rot.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-11-2009 10:45 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2009 10:39 schreef Bijlensmid het volgende:
Bor de Wolf en mosselen, haha! Je omschreven combinatie van een mindere periode, alcohol en verkeerde grappen meerdere malen achter elkaar... Ik kan me inderdaad voorstellen dat dat iemand anders flink de keel uit kan komen, helemaal als het telkens dezelfde persoon betreft.

Ik lees trouwens op Metal Archives dat je met Pulverizer incidenteel nog wel eens een gig doet. Ik ben benieuwd of die info nog klopt, of is het tegenwoordig definitief verleden tijd voor de band?

't Is beurd denk ik. Wilhelm is druk met Death Squad (gave band en gave gasten trouwens), Alwin met Escutcheon (ben ik niet zo kapot van) en Roman werkt zich de ballen uut de boks met zijn TMR. Alles is een beetje doodgebloed. De laatste gig een paar jaar terug kon ik niet eens fatsoenlijk twinpedaal spelen, dus mochten we nog gaan optreden dan kan enige voorbereiding geen kwaad. Zelf drum ik tegenwoordig in Crashinasecond, maar dat is meer een The Cure-Joy Division/achtig gebeuren, iets heel anders dus. Bovendien heeft Roman al jaren een pols/-handblessure, dus de kans dat hij een hele gig nog goed kan spelen is erg klein.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-11-2009 10:53 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik zie trouwens net tijdens het digitaliseren van mijn collectie dat Toxicity uit 2001 is. Dus
1. Of frost and war
2. System of a down- Toxicity


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Silence
Usericon van Silence
Posted 05-11-2009 10:54 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Gaaf album ja!


Bijlensmid
Usericon van Bijlensmid
Posted 05-11-2009 10:56 by Bijlensmid Wijzig reactieProfiel van BijlensmidQuote dit bericht

Oja, allemaal dus op andere projecten gericht tegenwoordig, als ik het goed begrijp. En sorry, las wat te gehaast, vervelend van die handblessure. Dus jullie zien het waarschijnlijk niet meer zitten om ooit nog een optreden te doen? Dat zou jammer zijn joh, want de muziek die jullie maakten is namelijk precies de herrie waar we van het Sounds From The Underground-festival naar op zoek zijn...

[Dit bericht is gewijzigd door Bijlensmid op 05-11-2009 10:58]


Kerken zijn prachtige gebouwen, alleen de fundering is altijd rot.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-11-2009 11:02 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2009 10:56 schreef Bijlensmid het volgende:
Oja, allemaal dus op andere projecten gericht tegenwoordig, als ik het goed begrijp. En sorry, las wat te gehaast, vervelend van die handblessure. Dus jullie zien het waarschijnlijk niet meer zitten om ooit nog een optreden te doen? Dat zou jammer zijn joh, want de muziek die jullie maakten is namelijk precies de herrie waar we van het Sounds From The Underground-festival naar op zoek zijn...

Incidenteel spreek ik de mannen nog wel eens, maar dat kan b.v. over maanden zijn. Als het goed is zien we elkaar in mei, of misschien in december in E'hoven. Wil wel een keer een balletje opgooien dan, maar reken maar niet op al te korte termijn.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Bijlensmid
Usericon van Bijlensmid
Posted 05-11-2009 11:10 by Bijlensmid Wijzig reactieProfiel van BijlensmidQuote dit bericht

Wow, zou erg gaaf zijn als je dat wil doen! Als het aan mij ligt, is het het proberen namelijk altijd waard. En geen enkel probleem van die lange termijn. De aankomende editie (9 januari 2010) van het festival is namelijk al volgeboekt, maar voor 2011 staat nog helemaal niets vast. Vandaar dat er een belletje bij me ging rinkelen, toen je over je band begon, hehe. Nou ja, zie maar hoe of wat. Tegen die tijd zal ik het vanzelf wel te horen krijgen, denk ik.


Kerken zijn prachtige gebouwen, alleen de fundering is altijd rot.


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 05-11-2009 11:18 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Even copy-paste uit 't Metalfan-topic...

Chronologische top 10 van de ‘oudgedienden’:
Nevermore – Dead Heart in a Dead World (2000)
Opeth – Blackwater Park (2001)
Arch Enemy – Wages of Sin (2001)
Manowar – Warriors of the World (2002)
Soilwork – Natural Born Chaos (2002)
Anthrax – We’ve Come for you All (2003)
Evergrey – The Inner Circle (2004)
Mercenary – 11 Dreams (2004)
Amorphis – Eclipse (2006)
Testament – The Formation of Damnation (2008)

Top 3 van de ‘nieuwelingen’:
Riverside – Out of Myself (2004)
Bloodbath – Nightmares Made Flesh (2004)
Volbeat – Rock the Rebel / Metal the Devil (2007)

‘Regionaal talent’:
After Forever – Decipher (2001)
Ancient Rites – Dim Carcosa (2001)
Sons of Jonathas – The Death Dealer (2004)
God Dethroned – The Liar of the White Worm (2004)


[Dit bericht is gewijzigd door MetalTuupLimburg op 05-11-2009 11:20]


Silence
Usericon van Silence
Posted 05-11-2009 12:09 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Gris - Il Etait Une Foret
Lantlôs - Lantlôs
Wolves In The Throne Room - Two Hunters
Shining - V - Halmstad (of toch...)
Shape Of Despair - Angels Of Distress (of toch...)
My Dying Bride - The Dreadful Hours
Lifelover - Pulver
Taake - ....Doedskvad (of toch...)
Behemoth - Demigod
Coldworld - Melancholie

Dan zit ik al aan 10...
Terwijl Totalselfhatred,nLeviathan Sombres Forets, Funeral Mist, Ondskapt, The Ruins of Beverast en nog veel meer er ook wel bij mag.

Om nog maar te zwijgen over mijn niet metal lijstje.


Bijlensmid
Usericon van Bijlensmid
Posted 05-11-2009 12:11 by Bijlensmid Wijzig reactieProfiel van BijlensmidQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2009 12:09 schreef Silence het volgende:
Om nog maar te zwijgen over mijn niet metal lijstje.



Ja! Dat is al de zoveelste keer dat je begint over je niet-metallijstje. Voor de daad ermee!


Kerken zijn prachtige gebouwen, alleen de fundering is altijd rot.


Silence
Usericon van Silence
Posted 05-11-2009 12:12 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2009 12:11 schreef Bijlensmid het volgende:
Ja! Dat is al de zoveelste keer dat je begint over je niet-metallijstje. Voor de daad ermee!
Zwijg, jij hoort niet eens een regelmatige poster te zijn, poser!


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 05-11-2009 12:12 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Ik snap sowieso niet dat mensen überhaupt twee verschillende lijstjes maken. Favoriete muziek is favoriete muziek, ongeacht het genre, lijkt me.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen