IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Oranssi Pazuzu Vorige pagina | Volgende pagina
Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 03-05-2016 23:30 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Zijn hier mensen die zich durven wagen aan een zo specifiek mogelijke genre beschrijving van die nieuwe Oranssi Pazuzu?

Ik heb er bij mezelf al eens bij zitte denken en geraak er eigenlijk niet aan uit. Het is geen black metal, maar heeft er op zich wel een invloed van. Het is op momenten zelfs geen metal.

Niet dat genres zo belangrijk zijn, maar vroeg me gewoon af of hier eigenlijk een genrenaam voor bestaat.

Tot nu toe album van het jaar voor mij. En hun optreden op Roadburn reken ik tot een van de allerbeste concerten die ik ooit heb ervaren.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 04-05-2016 10:13 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

mooi hè? Bands die niet zich niet makkelijk laten omschrijven of in een hokje laten duwen. Hou ik wel van.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 04-05-2016 17:05 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Het is vrij uniek, maar als je het iets moet noemen... Ik neig meestal naar Kraut/black. Maar het is met name gewoon experimentele muziek. De enige andere band, buiten de Finse Psychscene om die wat mij betreft ook in dit hoekje zit is Aluk Todolo. Dat wordt ook regelmatig omschreven als kraut/black.

Ook wel plaat van het jaar voor mij so far. Heel goed.



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 04-05-2016 18:46 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Oranssi Pazuzu overstijgt inderdaad de standaard genrebeduidingen. Er zit blackmetal in, krautrock, psychedelische rock (Lahja is Set the Controls for the Heart of the Sun anno 2016) en zelfs een beetje jazz, dat rokerige en mysterieuze begin jaren '70 Miles Davis sfeertje.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 04-05-2016 20:19 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Best wel een stukje Bitches Brew inderdaad. Maar daar was Miles ook geen "jazz" aan het produceren. Althans, niet in de traditionele zin van het woord . Psychedelische Jazz. Mooi spul :D



DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 29-09-2016 16:42 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

luister het nu voor het eerst.. maar verdomd lekker album


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 30-09-2016 14:45 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Nog steeds top-3 kandidaat voor mij. Heel fijn plaatje.



Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 01-10-2016 1:36 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Voor mij voorlopig nog steeds het beste album van dit jaar.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 10-04-2017 19:38 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

De nieuwe EP (Kevät / Värimyrsky) is inmiddels te streamen en tijdens de Europese tour op vinyl verkrijgbaar, ook wordt de EP als digitale download uitgebracht. Kevät werd tijdens de sessie van Valonielu opgenomen, maar werd niet op de plaat gezet omdat het te duister was voor de flow van de plaat. Värimyrsky is ook een wat oudere track.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 10-04-2017 19:40]



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 11-04-2017 7:53 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2016 1:36 schreef Tool-fan het volgende:
Voor mij voorlopig nog steeds het beste album van dit jaar.


Weldra in Magasin 4.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 11-04-2017 10:14 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2017 19:38 schreef HierIsMike het volgende:
De nieuwe EP (Kevät / Värimyrsky) is inmiddels te streamen en tijdens de Europese tour op vinyl verkrijgbaar, ook wordt de EP als digitale download uitgebracht. Kevät werd tijdens de sessie van Valonielu opgenomen, maar werd niet op de plaat gezet omdat het te duister was voor de flow van de plaat. Värimyrsky is ook een wat oudere track.


Duister is niet het juiste woord denk ik, nu ik 'm gehoord heb. Eerder melancholisch. Prachtige doom-track, maar daarin wijkt het dus fiks af van de rest van het materiaal inderdaad. Stuk meer op melodie gestaafd ook. Het tweede nummer is ook wel fijn, maar meer een soort b-kantje in vergelijkbare stijl. Leuke EP. Misschien op Roadburn eens kijken of ik 'm mee kan nemen.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-04-2017 10:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 11 april 2017 7:53 schreef PandroidJack het volgende:
Weldra in Magasin 4.


signature


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 11-04-2017 11:10 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Met Aluk Todolo ook nog. Ik vind het bijna jammer dat ik dan op Roadburn zit. Vorige keer was het te gek.

In 2014 was dat. Het lijkt veel korter geleden.

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 11-04-2017 11:15]


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 11-04-2017 11:25 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Ook Cobalt speelt er.
Heb al even men ticket.
Hier kijk ik erg naar uit!

Blijft wel te gek voor woorden dat je 3 zo'n geniale bands kunt boeken in een relatief kleine zaal voor slechts 10€.

@ Hypnos: ze spelen er dus op zondag 23 april

[Dit bericht is gewijzigd door Tool-fan op 11-04-2017 11:26]


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 11-04-2017 12:18 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Nu dacht ik toch even dat Hypnos sarcastisch was met z'n


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 11-04-2017 16:11 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2013 22:38 schreef HierIsMike het volgende:
De nieuwe plaat is inmiddels te streamen:

Valonielu

Lekker trippy weer. De lange stukken doen me soms denken aan de psychedelische vibe die Ufomammut brengt. Dit is heerlijk rustgevend, deze gaat vaak beluisterd worden.


deed het niet,.. maar op youtube gelukkig gevonden..



I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 24-04-2017 7:21 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Goed optreden gisteren in Magasin 4. Zo bekend was deze band niet voor mij, maar erg overtuigende show, ik was helemaal mee. Hetzelfde gevoel had ik ook bij Aluk Todolo, even onbekend voor mij, maar ook hier kregen ze iedereen moeiteloos mee. Tof wel, zo'n drummer die per se de bezetene wil uithangen en bij momenten enkel het wit van z'n ogen liet zien .

Enkel Cobalt vond ik maar rommelig, maar wel een grappig aanstekelijke (manische) zanger.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 24-04-2017 15:47 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Idem, met dat verschil dat ik wel al langer verkocht ben aan Oranssi Pazuzu.

Cobalt wel op zich wel goed, maar had er op een manier toch iets meer bij verwacht.
Aluk Todolo was een aangename verrassing voor me.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 25-04-2017 9:44 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Super line-up wel zeg! Oranssi op Roadburn was geweldig maar viel toch ietwat in het niet bij de show die ik zo'n 1,5 jaar geleden heb gezien in DB's in Utrecht.



jokkeman
Usericon van jokkeman
Posted 25-04-2017 9:50 by jokkeman Wijzig reactieProfiel van jokkemanQuote dit bericht

Op Roadburn vond ik Cobalt één van de uitschieters.
Aluk Todolo deze keer gemist.
Oranssi Pazuzu is altijd goed maar ze konden op de mainstage niet dezelfde overtuiging neerzetten als de vorige keer in het Patronaat en Het Bos in Antwerpen. In plaats van met een knal te beginnen, waren er nu veel rustigere nummers in de setlist ingebouwd, waardoor de overweldigende indruk wat achterwege bleef.


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 14-03-2020 6:37 by Zwelglichaam Wijzig reactieProfiel van ZwelglichaamQuote dit bericht



Van de aankomende full length Mestarin Kynsi die op 17 april uitkomt.


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 14-03-2020 14:36 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Vette track. Reichiaanse fasering en Zeuhl vibes.



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 14-03-2020 19:10 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 14 maart 2020 14:36 schreef Dirge for november het volgende:
Vette track. Reichiaanse fasering en Zeuhl vibes.


Ik ga hem niet beluisteren, want ik wacht op de volledige plaat, maar deze omschrijving heeft me zo mogelijk nog benieuwder gemaakt.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 15-03-2020 13:47 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Dit nummer stelt me in ieder geval volledig gerust na het wat teleurstellende Waste of Space. Prima plaat is dat, maar wat mij betreft is het slechts een schim van wat de som der delen had kunnen brengen. Met, in tegenstelling tot deze track, meer oldschool prog-gepiel dan daadwerkelijke psychedelica en experiment.



Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 17-03-2020 17:35 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Mijn eerste 2 luisterbeurten waren eigenlijk niet zo positief. Zeker niet slecht hoor, maar op een manier raakte het me precies een pak minder dan het vorige album.

Maar ondertussen enkele aandachtige luisterbeurten verder, via hoofdtelefoon...
zo enorm veel detail, vele laagjes, ...
alles valt op zijn plaats.

Laat dat album maar komen!


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen