IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Reizen (algemeen reizen topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 24-06-2011 18:41 by Sgeiterdt Wijzig reactieProfiel van SgeiterdtQuote dit berichthttp://www.aratron.net

Net ff een hotel geboekt in Frankfurt, als tussenstop op weg naar Tsjechie. Daar zullen we 3 dagen in Praag verblijven en een week in een huisje bij Pisek. Waarschijnlijk rijden we daarna nog door naar Berlijn voor een paar dagen. We vertrekken over 2,5 week en ik kan niet wachten!

[Dit bericht is gewijzigd door Sgeiterdt op 24-06-2011 18:45]


5 Euro's? Op je muil!!


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 24-06-2011 20:01 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 24 juni 2011 18:33 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
http://www.chinadaily.com.cn/china/2011-06/24/content_12769845.htm

Fucked up!


Yup, niet grappig.. Dacht in eerste instantie dat het wel meeviel, maar toch niet dus.. Binnen een uur na onze navraag hadden we al telefoon terug dat de verzekeringsmaatschappij de annulering volledig dekt, zegt vaak al wel genoeg.. Wel jammer! Nouja, we hebben nog een paar weken voor vertrek, tijd voor een nieuwe bestemming


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 24-06-2011 21:56 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Hm, dat gaat makkelijker als gedacht. We willen graag naar Azië. China kan niet, Thailand wordt (deels) afgeraden, evenals Indonesië. Een aantal landen trekt ons wat minder.. Wat blijft er over? Vietnam.

Uiteraard zijn er nog veel meer landen, maar dit waren de landen waar we écht heel graag heen willen, waarvan Vietnam de beste optie blijkt te zijn.. Boeken maar!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Nebelwerfer
Usericon van Nebelwerfer
Posted 25-06-2011 1:55 by Nebelwerfer Wijzig reactieProfiel van NebelwerferQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2011 21:56 schreef Ethereal het volgende:
Hm, dat gaat makkelijker als gedacht. We willen graag naar Azië. China kan niet, Thailand wordt (deels) afgeraden, evenals Indonesië. Een aantal landen trekt ons wat minder.. Wat blijft er over? Vietnam.

Uiteraard zijn er nog veel meer landen, maar dit waren de landen waar we écht heel graag heen willen, waarvan Vietnam de beste optie blijkt te zijn.. Boeken maar!


JE bent er van op de hoogte dat VIetnam haar burgers aan het mobiliseren is voor het leger in verband met een mogelijk oorlog met CHina? NIet dat het zo'n vaart zal lopen, maar toch.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 25-06-2011 9:15 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Dit jaar nog dichtbij vanwege vrouwlief, maar voor volgend jaar staat nu toch echt definitief Zweden in de planning. Gewoon met de auto.


spelfout weggehaald...


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 11-08-2011 12:59 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Zo, weer terug na 3 weken Vietnam. En wat een waanzinnig mooi land.. De steden vonden we maar lelijk, overbevolkt (door voornamelijk scooters) en stinken, maar zodra je de binnenlanden ingaat krijg je precies waarvoor je naar Vietnam gekomen bent.. Prachtige uitzichten, eindeloze rijstvelden, supervriendelijke mensen.

Begonnen in Saigon, wat gewoonweg overweldigend is. Ik dacht serieus dat we in de taxi van het vliegveld naar ons hotel dood zouden gaan. Ik had slecht geslapen en was niet al te fit, en dan zo'n taxi-trip... Scooters. Overal scooters. Tientallen, honderden, duizenden, zelfs miljoenen. On-ge-fucking-lofelijk hoe dit allemaal goedgaat.. Iedereen heeft voorrang, van links of rechts komen maakt totaal geen verschil. Ook rijrichtingen zijn van ondergeschikt belang: Gewoon een paar keer toeteren en mensen snappen wel dat jij hun tegemoet komt. Inhalen mag links én rechts, en stilstaan om een sigaretje op te steken mag overal. Ook midden op de snelweg. Met 4 scooters naast elkaar een bus inhalen terwijl er héél rap tegenliggers naderen is heel normaal. Ook volkomen normaal is het om met 4 man op 1 scooter te zitten, zelfs een aantal keer 5 personen op 1 scooter gezien. Dankzij het extreem hoge gehalte aan mondkapjes liep ik de hele dagen de Teenage Mutant Ninja Turtles themesong te fluiten..
Verder wel leuke wijkjes waar je prima kon eten en drinken, maar verder weinig van de stad gezien.
Aantal uitstapjes gemaakt naar de Cu-Chi tunnels (overblijfselen van de Vietcong tunnels) en de Mekong Delta. Overal verkopers van zonnebrillen, hoeden, prullaria en met de hand gekopiëerde Lonely Planet-gidsen. Zelf ook nog maar zo'n gids aangeschaft, ziet er prima uit en voor 4 dollar kan ik me geen buil vallen

Na Saigon naar Dalat vertrokken, wat in eerste instantie een beetje tegenviel. Het zou de stad van de eeuwige lente zijn, en lijken op Parijs. Maar het was feitelijk een stinkstad als alle anderen, alleen was het hier in verhouding fokking koud.. (Savonds rustig onder de 10 graden.) De binnenlanden hier zijn echter prachtig.. Een hele dag met een gids op pad geweest die ons minority villages heeft laten zien, en diverse andere bezienswaardigheden. Achteraf was het hier goed mogelijk geweest zelf een scooter te huren, maar na Saigon hadden we gauw besloten dat dat aan ons niet besteed was..
Na 2 nachten hadden we het hier echter gezien en zijn we een dag eerder dan gepland vertrokken naar Nha Trang. Met een slaapbus, die afgezien van een beetje smoezelig uiterlijk uiteindelijk best comfortabel bleek. Schitterende rit dwars door de bergen.

Nha Trang was een prima plek om even tot rust te komen. Mooie stranden, leuk wijkje met barretjes etc.. Dagje wezen zeevissen en dagje allerlei eilanden wezen bekijken. Prachtige stranden en echt ongerepte natuur.. Jammer dat ze dat dan weer wilden opleuken met allerlei dieren-shows waarbij je moet denken aan beren in rokjes en honden in jurkjes, en 'trainers' met grote stokken in de hand. We vonden het schrijnend om te zien en zijn hierbij na 2 minuten ook vertrokken. Lekker op eigen houtje het eiland wezen verkennen, hier en daar een biertje drinken, dikke prima!

Met de nachttrein naar Hoi An vertrokken. We hadden soft sleepers, maar een heftig snurkende Vietnamees en een rondrennende kakkerlak ontnamen mij gauw de illusie dat ik deze nacht nog in slaap vallen.. Vooral extra leuk als je vrouw tegenover je vanaf seconde 1 met de mond open, al bellenblazend ligt te slapen, haha Verder best redelijk comfortabel gereisd, en Hoi An was een uiterst charmant plaatsje. Rustig kwa verkeer etc., alleen waren hier de hawkers (opdringerige verkopers) nog aggressiever als waar dan ook.. In principe loop je daar de hele dag "no, thank you"-roepend rond. Gaat op een gegeven moment wel irriteren. Verder een superleuke plaats, vooral 's avonds wanneer alles door lampionnen verlicht wordt. Prachtig, bijna sprookjesachtig! Ook werkelijk overal kleermakers, waarbij je dus voor wèhnâg een maatpak of wat voor kledingstuk dan ook kunt laten aanmeten. Voor tussen de 80 a 125 dollar heb je hier een volledig pak, waarbij je alle stoffen en voeringen zelf kunt kiezen. Een knalroze zijden pak met een geborduurde draak als voering? Geen probleem.. Ik draag zelf zelden pakken, maar mijn vrouw heeft zich hier een paar schoenen laten aanmeten. Omdat het kan! Ook kun je hier rustig met een plaatje uit een of ander blad heengaan, en ze maken het tot op de cm nauwkeurig na. We hebben echt waanzinnige trouwjurken gezien voor een fractie van de prijs die je er hier voor betaald.. Sterker nog, als je een beetje uit de band gaat springen op je trouwdag is het serieus bijna lonend om 2 vliegtickets naar Vietnam te boeken en hier je kleding te laten maken. Al met al ben je niet veel meer kwijt dan in Nederland en je hebt er een vakantie bij :D

Van daar uit met de bus naar Hue gereisd. Weer een stad als alle anderen, maar wel met een hoop historische bouwwerken waar we door gebrek aan tijd niet alles van hebben gezien. Wel diverse pagodes en tempels bekeken die zeer zeker de moeite waard waren! Ook diverse oorlogsgebieden bekeken, toch wel erg indrukwekkend allemaal. Baal alleen op zulke momenten dat ik me van te voren niet íets meer in de materie heb verdiept.. Ik weet wel ongeveer hoe alles zich toendertijd heeft afgespeeld, maar waar die klepel nou precies hangt.. Had ook met ons tijdsbestek te maken, maar toch. Nu maar vast de mediaspeler volgegooid met e.e.a. aan documentaires en films Mosterd na de maaltijd, maargoed. Mooie boottochten, leuk hotel, geweldige bouwwerken!

Vanuit Hue met het vliegtuig naar Hanoï gegaan, en met de taxi verder naar Ninh Binh. Wát een verademing! Zeer weinig toeristen, heel puur en rustig. Ook geen westerse bars en restaurants, gewoon een paar kleine plastic stoeltjes voor iemands huis waar je kunt eten. En lekker... Heb me de hele vakantie klem gegeten aan de Phó, een soort noodle-soup. En dan met rundvlees, zalig! Vanuit hier kun je een boottocht maken op Tam Coc, een geweldig gebied waar enorme karst-gebergtes midden in de rijstvelden te zien zijn. Echt een ongelofelijk gezicht.. Wel weer jammer dat je halverwege de tocht wordt klemgevaren door andere bootjes die je zooi willen verkopen, en als je daar uiteindelijk vanaf bent beginnen de mensen op je bootje ineens matig borduurwerk aan te bieden. En het is niet echt dat je hieraan kunt ontsnappen ofzo.. Maargoed, wij kochten een paar flesjes drinken en een klein shirtje voor mijn neefje van 6 maanden dus wij waren nog wel redelijk goede klanten. Hadden ook vantevoren gelezen dat dit zou gaan gebeuren en dat ze van geen ophouden weten, dus maar gewoon wat geld apart gehouden, uitgegeven en we waren vrij snel van het gezeur af.
Verder kun je vanuit Ninh Binh ook naar diverse nationale parken en grotten, hetgeen we ook gedaan hebben. Nationale park (Cuc Phuong) was erg mooi, alleen beste stukken lopen. Wij wilden de 3km-tocht lopen, maar dankzij de communicatie tussen ons en wat Vietnamezen die 2 woorden engels spraken ("thank" en " you") kwamen we dus op de verkeerde route terecht en hebben we ruim 7 km gelopen. Met trappen rechtstreeks uit de hel, krijg weer pijn aan mijn kuiten als ik eraan denk! 40 graden en dan eindeloze trappen op.. Maargoed, ook overleefd en was ook wel weer een mooie ervaring.

Voor een laatste overnachting naar Hanoï gereden met een taxi. Vonden het maar een stinkstad, kon ons niet heel erg boeien. Komt ook bij dat het voor ons de laatste dag was, dus dan ben je toch al meer bezig met het naar huis gaan dan wat anders, maar toch. Weinig van gezien, beetje rondgeslenterd in het oude kwartier en wat souvenirtjes gekocht.

Al met al een ongelofelijk land. Nadelen zijn wel dat Vietnam inmiddels wordt ontdekt door het massa-toerisme, hetgeen betekent dat je steeds meer last krijgt van opdringerige verkopers, oplichters, tasjesdieven en dat soort bijbehorende zaken. In de steden is het lastig om een Vietnamees te spreken zonder "bijbedoelingen". Regelmatig word je aangesproken door een aardige man of vrouw waarvan je denkt dat hij of zij écht geïnteresseerd is hoe het leven in Nederland is, maar uiteindelijk haalt hij of zij toch weer een pakje ansichtkaarten uit de binnenzak met de vraag of je niets wil kopen.. Ook overal vrouwen met een bak vol sigaretten om de nek die ze bij elke bar proberen te slijten, tot vervelens toe soms. Wel (soms) grappig is vaak het gebrek aan engels sprekende mensen. Zo kreeg ik al eens, van een apetrotse medewerker in een restaurantje, een bakje ketchup. Jammer alleen dat ik om zout had gevraagd.. Of voorgerechten die worden opgediend lang nadat je je dessert al hebt weggewerkt.. Maar dat vind ik juist allemaal wel charmant. Uiteraard zijn de kosten in Vietnam ook erg laag: Een (erg lekkere!) halve liter bier kost 33 eurocent, en heb zelfs een halve liter van de tap gehad voor 12,5 eurocent.. Uit eten kun je met zijn tweeën met gemak voor een eurootje of 5. Uiteraard, hoe westerser je gaat eten hoe meer je betaalt, maar als jij lekker een grote schaal noodles met een aantal verschillende soorten vlees bestelt in een klein lokaal restaurantje kun je voor een paar euro (inclusief drankjes) met gemak uit eten!

Maargoed, wij wilden zo snel mogelijk de steden uit en de binnenlanden in. Waanzinnig. Kleine jongetjes die met een os een rijstveld omploegen, hele families op 1 scootertje, bizarre natuur, overweldigende uitzichten en mensen die zonder bijbedoelingen vriendelijk zijn: Het is er allemaal!

Foto's volgen later.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 11-08-2011 15:05 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Klinkt goed!


spelfout weggehaald...


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 12-08-2011 13:49 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Zoals al gezegd, een aantal foto's:


Mijn eerste Tiger-biertje in Ho Chi Minh City!


Stroomvoorziening in HCMC..


Cu-Chi Tunnels..


Schieten met een AK-47.. Stiekem best erg vet :D


Het verkeer in HCMC is bizar.


Mekong Delta..


Dalat..


Jum!


Big Buddha Bastard!


Elephant Waterfalls..


Nha Trang..


Psycho struisvogel aldaar..


Orchid Island..


Monkey Island..


Snorkelen bij Nha Trang..


Hoi An by night..


Markt in Hoi An. ([Gerard Ekdom]DIE LUUUCHT![/Gerard Ekdom]


Cham-tempels van My Son..


Drijvend lampionne-dingetje..


Aaaawww!


Smile!


Pagode..


Tombe van keizer Oekieoekie van de PingPang-dynastie..


Ik kan ook erg goed riksja-rijden.


Ninh Binh..


Stamkroeg aldaar..


Tam Coc..


Harde werkers..


Kapsalon in Hanoï..

Beetje foto overload, maargoed.. Nogmaals, waanzinnig mooi land!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 12-08-2011 13:56 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Mooi man.


You have time. You are doing fine.


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 12-08-2011 14:07 by Teneighty Wijzig reactieProfiel van TeneightyQuote dit bericht

Leuk hoor! Ziet er best wel uit als een.. VAKANTIE. Dus hoort in het Vakantiemantopic?


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 12-08-2011 14:43 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

waarom ziet het er uit als een vakantie? mag er niet op het terras gehangen worden tijdens een reis?

prima reis lijkt me zo....


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 12-08-2011 14:47 by Teneighty Wijzig reactieProfiel van TeneightyQuote dit bericht

Ligt er maar aan wat je onder vakantie verstaat, zo lust ik ook nog wel een paar.


http://www.encyclo.nl/begrip/vakantie


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 12-08-2011 14:52 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht



Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 12-08-2011 15:02 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 12 augustus 2011 14:07 schreef Teneighty het volgende:
Leuk hoor! Ziet er best wel uit als een.. VAKANTIE. Dus hoort in het Vakantiemantopic?


Nee hoor.
Uit jouw link:
"1 periode van een aantal dagen waarin je vrij bent en niet hoeft te werken."

Daar wij hebben besloten in deze periode een reis te maken, is dit prima van toepassing in het Reizen-topic.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 12-08-2011 15:51 by Teneighty Wijzig reactieProfiel van TeneightyQuote dit bericht

Als jullie het niet willen begrijpen, houdt het op.


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 12-08-2011 16:00 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht



troost je, de meeste grote denkers worden in het begin nooit begrepen :D


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 12-08-2011 16:04 by Teneighty Wijzig reactieProfiel van TeneightyQuote dit bericht









FUCK YOU


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-09-2011 16:28 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

China, 2300+ foto's. Godverdomme


Quis moderabat ipsos moderatores?


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 22-09-2011 16:29 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Goede tijd gehad?


You have time. You are doing fine.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-09-2011 16:51 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Zeker, al had het wel twee weken langer gemogen. Was nu een beetje een haastklus, veel vliegen ipv nachtreinen e.d. Maar ik vind het wel de moeite waard om een keer naar terug te gaan en dan echt backpacken

Beijing: prima stad als er geen smog is Mooie gebouwen her en der, veel te veel (Chinese) toeristen. De toeristische high lights (Verboden Stad e.d.) zijn leuk, maar bieden weinig informatie en zijn pokkedruk en lichtjes saai. Beetje ronddwalen in de traditionele hutongs, of een obscure boeddhistische tempel of iets dergelijks pakken werkt een stuk beter Goedkoop tot en met, zelfs als het luxe wordt valt het mee. Westerse winkels/merken/bars zijn echter wel gewoon westerse prijzen, en dan nog is het stommer dan hier... Engels doen ze grotendeels niet aan, dat is wel genieten Bij taxi's en eten: zorgen dat je dingen op een kaart kan aanwijzen. Wel echt altijd prima gegeten, en nooit buikterror opgelopen. Ook op straat kun je goed eten (de verhitte dingen, iig). Goed Engels kunnen ze wel bij de plekken rond het Workers stadium waar veel expats/studenten/meer kosmopolitische Chinezen komen. Ook een gigantisch hipsterparadijs dat

Chaolong, nabij Yangshou, nabij Guilin: fan-tas-tisch mooi 'berg'gebied, met mooie rivieren en echte-echte Chinese boerendorpen Trekt ook redelijk wat (Chinese) toeristen, maar die komen toch alleen op de gebaande paden en zijn dus prima te omzeilen. Beetje met een fiets de bergen in is prachtig, de dorpsbewoners daar begrijpen er geen zak van (als rijke Chinezen er al komen is het met een busje/motor), iedereen is vriendelijk als je ze begroet, de kinderen vinden je te gek, het uitzicht is prachtig en het is behoorlijk klimmen zeker met 30+ graden en een toch best vochtige lucht... Toeristenstraten (prutwinkeltjes enzo) zijn echt achterlijk daar (en in de rest van China ). In Spanje oid kun je nog een keer wat leuks vinden, maar daar is vrijwel alles bijzonder matig en hebben ze überhaupt maar 3-5 winkelformats die 232348 keer herhaald worden

Xiamen, naar het schijnt de op 1 na beste stad van China om in te wonen (volgens de Chinezen). Is een eiland met een klein eiland ervoor, beiden vlak op het vasteland. Denk dat het eiland voor 75% stad is (3,5 miljoen inwoners ofzo?), maar het voelt allemaal erg schoon en opgeruimd (in vergelijking met Beijing ). Mopeds/motoren zijn verboden, evenals toeteren (beiden wordt oogluikend toegelaten). Redelijke mooie universiteit, met een redelijke mooie tempel ernaast, maar ook hier weer prachtige bergen Ook nog een dikke slang gezien, we hopen dat het een cobra was Helaas ook hier weer best vochtig, lijkt überhaupt of een groot deel van China vrijwel voortdurend onder een grijze waas hangt... Mensen hier zien bijna nooit buitenlanders, en dat merk je goed; behoorlijk wat aagegaapt daar Maar, uiteindelijk flikken ze je ook niks en wordt je gewoon geholpen, niks aan de hand dus. Aardig strand op het kleine eiland (Piano island), alleen begrijpen ze het zelf niet Chinezen willen niet bruin worden (a brown skin means you're dirty like a farmer) en kunnen amper zwemmen; rijke toeristische dames lopen dus gerust met lange prachtige rokken met parasol langs het strand te flaneren, steken er misschien een voetje in voor de foto maar dan houdt het toch echt op. Beetje op het strand hangen en lol hebben is er amper bij, bij een strakblauwe lucht en rond de 30 graden nog steeds ruim minder dan 10% van het strand gevuld Nee, beter in open electrische busjes zitten, even snel rondgereden worden langs de bezienswaardigheden, door straten met utter toeristencrap lopen en weer optyfen :') Dondersveel fotoreportages van (trouw?)koppeltjes ook, bizar! Poseren gaat met een zo neppe uitdrukking mogelijk, niet te filmen! Sowieso ook voor normale (toeristen)foto's, maar dan is het vooral niet lachen en het ding waarbij je poseert sowieso aanraken.

Chinese muur: prachtig, maar zoek ook een rustige plek. De gedeeltes die door de overheid worden gerund schijnen verschrikkelijk te zijn, de gedeeltes die door locals onderhouden worden schijnen prima te zijn. Wij zaten bij die laatste en dat was ook echt goed te doen, niet te druk op de muur zelf en niet teveel toeristische bullshit eromheen. Alleen aan de voet van de muur wat eten en souvenirs enzo, prima

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 22-09-2011 17:07]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 22-09-2011 16:54 by Sgeiterdt Wijzig reactieProfiel van SgeiterdtQuote dit berichthttp://www.aratron.net

Klinkt goed man, ben je Coen nog tegengekomen? Hij zat om de hoek in Japan

[Dit bericht is gewijzigd door Sgeiterdt op 22-09-2011 16:54]


5 Euro's? Op je muil!!


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 22-09-2011 16:57 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Mooi man! Ik heb nog steeds het idee dat China door de niet-Chinese toerist nog redelijk onontdekt is, beetje mee eens? Juist daarom trekt het mij ook wel ooit die kant nog eens op te gaan.


You have time. You are doing fine.


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 22-09-2011 16:59 by Sgeiterdt Wijzig reactieProfiel van SgeiterdtQuote dit berichthttp://www.aratron.net

quote:
Op 22 september 2011 16:57 schreef intothevoid het volgende:
Mooi man! Ik heb nog steeds het idee dat China door de niet-Chinese toerist nog redelijk onontdekt is, beetje mee eens? Juist daarom trekt het mij ook wel ooit die kant nog eens op te gaan.


+1


5 Euro's? Op je muil!!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-09-2011 17:06 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2011 16:57 schreef intothevoid het volgende:
Mooi man! Ik heb nog steeds het idee dat China door de niet-Chinese toerist nog redelijk onontdekt is, beetje mee eens? Juist daarom trekt het mij ook wel ooit die kant nog eens op te gaan.

Absoluut! Dat uit zich al in het grotendeels erbarmelijke Engels. Bier bestellen kan al een uitdaging zijn

Wat ik zo begrijp is het rijtje Beijing, Shanghai, Xi'an (terracotta leger), Guilin/Yangshuo, Kunming e.d. best goed bezocht door westerlingen. Maar wat wij dus bij Beijing en Chaolong (Yangshuo zijn we dus ook in geweest, ligt er vlak op, daar waren ook die toeristenstraten) zagen ben je dan alsnog dik in de minderheid en ben je met gemak iestje verder (een obscure wijk in of het platteland op) waar geen (Chinese of Westerse) toerist komt. En vanaf ongeveer elk restaurant/bar die naar Westerse prijzen neigt ben je binnen 100 meter bij iets wat spotgoedkoop is En dan zijn er dus prima steden als Xiamen waar überhaupt amper Westerse toeristen komen.

Het jammere is wel echt dat het Chinese toeristengedoe nog stommer is dan hoe het toeristengedoe in Europa is... Ik kan bvb. prima een keer een lambakvakantie doen aan een strand in Spanje ofzo, maar die lui gaan écht te ver in hun lambakkerij


Quis moderabat ipsos moderatores?


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 22-09-2011 17:16 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Hehe, fijn is dat. Ik verbaas me er een beetje over. Echt de héle wereld wordt overspoeld door Westerlingen (waarvan het overgrote deel Nederlanders, Scandinaviërs en Britten), maar uitgerekend China wordt daarbij overgeslagen. Tuurlijk, heel veel backpackers, maar het staat in geen enkele verhouding tot de aantallen die richting bijvoorbeeld Z-O Azië vertrekken.
Zal wel te maken hebben met de enorme afstanden, maar toch..


You have time. You are doing fine.


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen