IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Reizen (algemeen reizen topic) Vorige pagina | Volgende pagina
valfar
Usericon van valfar
Posted 01-02-2011 18:01 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 1 februari 2011 12:37 schreef intothevoid het volgende:
Allereerst: als je vanuit India Nepal ingaat, is het fucking moeilijk om weer terug te gaan. India doet sinds een jaartje of wat bijzonder moeilijk met visa begrijp ik. Heb al verschillende mensen gesproken die nu hier zijn en moeite hebben om terug India in te gaan om hun terugvlucht te halen. Is vast wel een mouw aan te passen, maar zoek het goed uit..

Als je een weekje hebt voor Nepal dan zou ik Kathmandu overslaan. Thamel (toeristische wijk) is wel in orde met veel barretjes, oneindig veel winkels met hippiekleding en honderden mensen die je opium en hasj proberen te verkopen. Voor mij echter wegen alle hassle, smog en herrie echt niet op tegen het backpackerssfeertje dat er hangt. Beter ga je linea recta naar Pokhara, dat is de chilled-out versie van Kathmandu. Geen idee wanneer je van plan bent om naar Nepal te komen, maar alleen in Oktober/November is het hier druk met toeristen. Pokhara is leuk, met goed eten en drinken, weinig toeterende auto's en een fijn klimaat. Als je niet in de moesson zit (juli-september) is het helemaal ideaal met kraakheldere uitzichten op het Annapurna massief, die ook mooi weerspiegelen in het meer.

Verder wel aardig zijn Chitwan aan de Indiase grens (op olifanten zitten en neushoorns kijken), traditionele dorpjes als Bandipur en Khamakamana (oid), beiden op de weg tussen Kathmandu - Pokhara, en, als je een zwever bent, Lumbini: de geboorteplek van Buddha. Als je wat wil doen dan kun je makkelijk een korte (vijfdaagse) trekking maken vanuit Pokhara. Via Poon Hill (dikke heersch, geniale uitzichten met zonsopkomst) langs Ghandruk (mooi dorp) terug. Dat zou ik doen, denk ik, direct naar Pokhara, dag bier drinken, vijf dagen hiken, dag bier drinken in Pokhara, wegwezen. Met een beetje geluk is het volle maan en kun je nog een goafeestje op het 'strand' meepakken.

Visum voor Nepal kun je gewoon krijgen bij aankomst trouwens, 30 USD voor een maand.

Laat maar horen of ik nog ergens mee kan helpen, ken het land inmiddels wel redelijk.


Mijn plan is om van 7 t/m 14 Mei in Nepal rond te reizen. De ideale tijd dus als ik het zo hoor. En ik ga vanuit Kathmandu terug naar Dusseldorf, dus over de terugreus hoef ik me geen zorgen te maken. Volle maan mis ik helaas op 3 dagen, maar Full Moon Parties genoeg in Thailand

Maar bedankt, ik zal het even met die maat van mij bespreken!



MischiefMira
Sick, sick, sick...
Usericon van MischiefMira
Posted 06-02-2011 7:05 by MischiefMira Wijzig reactieProfiel van MischiefMiraQuote dit bericht

En wie kwam ik gisteren op straat tegen in Bangkok...Valvar!


Bla


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 06-02-2011 7:30 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Omg, like, what are the odds?


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


valfar
Usericon van valfar
Posted 06-02-2011 7:31 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Inderdaad, heel bizar!



MischiefMira
Sick, sick, sick...
Usericon van MischiefMira
Posted 06-02-2011 15:00 by MischiefMira Wijzig reactieProfiel van MischiefMiraQuote dit bericht

We wisten niet eens van elkaar dat we hier zijn!


Bla


Daops
Usericon van Daops
Posted 09-02-2011 14:10 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Zojuist tickets geboekt naar Japan: eerst Tokyo, dan Sendai

En over 2 weken naar Oslo

Verder waarschijnlijk nog in de planning voor dit jaar: Turkije en Atlanta (USA)


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 09-02-2011 14:11 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com



Boeiender


valfar
Usericon van valfar
Posted 09-02-2011 14:19 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 6 februari 2011 15:00 schreef MischiefMira het volgende:
We wisten niet eens van elkaar dat we hier zijn!





intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 17-02-2011 7:58 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Ik ben weer in den lande, geloof ik. 18 uur vertraging, gratis nachtje in een hotelkamer gebleven die £210 per nacht doet en nu een jetlag van jewelste. Maar, gearriveerd, gelukkig.


You have time. You are doing fine.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 17-02-2011 8:17 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Welkom terug.


Boeiender


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 17-02-2011 8:25 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Dankje.


You have time. You are doing fine.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-02-2011 9:53 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Welkom


Quis moderabat ipsos moderatores?


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 17-02-2011 9:55 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Die blik bevalt me allerminst.


You have time. You are doing fine.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-02-2011 10:08 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Oh, sorry...



Quis moderabat ipsos moderatores?


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 17-02-2011 10:09 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht



You have time. You are doing fine.


valfar
Usericon van valfar
Posted 26-02-2011 8:04 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Net terug van 12 dagen Bali. Ondanks dat het ontzettend toeristisch is vond ik het echt een geweldig eiland! Véél surfen, tempels, vulkanen beklimmen, wilde dolfijnen kijken en feesten allemaal op 1 klein eilandje. En de irritante taxi chauffeurs en kooplui leer je snel genoeg te negeren.



valfar
Usericon van valfar
Posted 13-03-2011 18:18 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Nu weer terug van een weekendje Cambodja. Wat een geweldig land! Zo dicht bij Thailand, maar toch zo anders. De mensen zijn veel opener en spreken een redelijk woordje engels. De prijzen zijn ook beter, en de steden hebben een erg relaxte sfeer!
Vandaag op een lekker degelijke Hollandse fiets door de jungle gaan fietsen en alle tempels rond Angkor Wat een beetje bezocht. Heerlijk!



Silence
Usericon van Silence
Posted 13-03-2011 18:19 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Klinkt gaaf, hoe lang bleef je ook al weer?


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 13-03-2011 18:47 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Een weekendje Cambodja? Is dat niet veeeeel te kort voor zo'n lange reis? Wel gaaf


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Silence
Usericon van Silence
Posted 13-03-2011 18:53 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Hij zit al in Thailand.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 13-03-2011 19:02 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Aaaaaah, dat verklaart een hoop


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


valfar
Usericon van valfar
Posted 13-03-2011 19:05 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 13 maart 2011 18:19 schreef Silence het volgende:
Klinkt gaaf, hoe lang bleef je ook al weer?


Nu nog 1 dikke maand in Thailand (4 weken studeren in Bangkok, 1 week naar Chiang Mai en/of Laos), dan 3 weken India en een week Nepal!
En inderdaad, ik zit al in Thailand, naar Siem Reap is het 'maar' 7-8 uur. Het was erg goed te doen! Vrijdag na m'n les om 2u de bus gepakt, en om 10u was ik bij m'n hostel. Vandaag zelfs om 4u weg gegaan, met het plan om op de grens te overnachten aangezien de laatste bus naar Bangkok om 6u gaat, maar plots ging er ook nog 1 om 7u en was ik om 11u op m'n kamer
Maar Cambodja is zeker een dikke aanrader voor mensen die naar ZO Azie willen. In Thailand krijg je overal 'Same Same But Different' t-shirts, maar in Cambodja hebben ze 'Same Same But Better' shirts, en dat is ook wel de beste manier om Cambodja te beschrijven, het is allemaal net iets beter dan Thailand. Jammer alleen dat er zoveel aasgieren op je te wachten staan zodra je de grens oversteekt om je naar Siem Reap te brengen. Echt niet normaal hoe je daar genaaid wordt waar je bijstaat als je niet oplet! Vliegen is dus zeker een betere optie



Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 13-03-2011 19:24 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 13 maart 2011 19:05 schreef valfar het volgende:
Jammer alleen dat er zoveel aasgieren op je te wachten staan zodra je de grens oversteekt om je naar Siem Reap te brengen. Echt niet normaal hoe je daar genaaid wordt waar je bijstaat als je niet oplet!


Hehe, Poipet?


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


valfar
Usericon van valfar
Posted 14-03-2011 7:25 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 13 maart 2011 19:24 schreef Sonic Titan het volgende:
Hehe, Poipet?


Jup. Eigenlijk begint het al meteen als je in Aranyaprathet op de tuktuk stapt en deze een stop maakt bij het 'visa kantoor' waar je 1300 baht (32,50 euro!) moet betalen voor je visa, ipv 20 dollar bij de grens zelf. Bij mij was de reden 'because you're so late, you have to pay extra, new Thai policy'. En toen ik zei dat ik wist dat dit onzin was zei hij 'ok, you'll see! See you tomorrow morning then!'. Maar vervolgens zonder problemen de grens overgestoken
Na lang overleggen met zo'n afzetfiguur in Poipet een redelijk goedkope taxi gergegeld. Daarna m'n taxichauffeur wijsgemaakt dat ik al een reservering had (maar dat was niet zo), zodat hij me af zou zetten bij het hostel waar ik heen wilde en niet bij de Tuktuks die je vervolgens naar te dure/te slechte hostels brengen. Als je weet waar je aan begint valt 't best wel me



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 14-03-2011 9:33 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2011 7:25 schreef valfar het volgende:
Jup. Eigenlijk begint het al meteen als je in Aranyaprathet op de tuktuk stapt en deze een stop maakt bij het 'visa kantoor' waar je 1300 baht (32,50 euro!) moet betalen voor je visa, ipv 20 dollar bij de grens zelf. Bij mij was de reden 'because you're so late, you have to pay extra, new Thai policy'. En toen ik zei dat ik wist dat dit onzin was zei hij 'ok, you'll see! See you tomorrow morning then!'. Maar vervolgens zonder problemen de grens overgestoken
Na lang overleggen met zo'n afzetfiguur in Poipet een redelijk goedkope taxi gergegeld. Daarna m'n taxichauffeur wijsgemaakt dat ik al een reservering had (maar dat was niet zo), zodat hij me af zou zetten bij het hostel waar ik heen wilde en niet bij de Tuktuks die je vervolgens naar te dure/te slechte hostels brengen. Als je weet waar je aan begint valt 't best wel me


Haha, doet me denken aan Sumatra, daar zit je in een taxibusje, komt de chauffeur eraan gaat zitten, komt er een andere man aan die wijsmaakt aan de chauffeur dat hij jou gezelschap naar zijn busje heeft gestuurd. Die man krijgt daar geld voor van jou chauffeur en jij mag vervolgens dubbel betalen. Fuckin' shit people .. Gelukkig heb je na een paar uur Indonesie wel door hoe dat werkt en maak je gewoon meteen een prijsafspraak zodra je ergens instapt, waarbij je de eerste prijs eigenlijk altijd moet wegwuiven ("50.000 rps for you", 'no, too much' , "ok, 20.000"

Als je eenmaal een beetje de weg weet qua prijzen en afdingen kom je een heel eind. Zo zijn we op den duur op onze laatste roepies (kon geen pin-automaat meer vinden en we wilde een bus halen) t.w.v. nog geen 5 euro met zijn tweeën nog helemaal van Bukit Lawang naar Berastagi gekomen (180km, zo'n 6 uur reizen, verdeeld over een public bus, een taxi en een minibus).


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen