IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Reizen (algemeen reizen topic) Vorige pagina | Volgende pagina
valfar
Usericon van valfar
Posted 14-03-2011 9:53 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 14 maart 2011 9:33 schreef Valorian het volgende:
Haha, doet me denken aan Sumatra, daar zit je in een taxibusje, komt de chauffeur eraan gaat zitten, komt er een andere man aan die wijsmaakt aan de chauffeur dat hij jou gezelschap naar zijn busje heeft gestuurd. Die man krijgt daar geld voor van jou chauffeur en jij mag vervolgens dubbel betalen. Fuckin' shit people .. Gelukkig heb je na een paar uur Indonesie wel door hoe dat werkt en maak je gewoon meteen een prijsafspraak zodra je ergens instapt, waarbij je de eerste prijs eigenlijk altijd moet wegwuiven ("50.000 rps for you", 'no, too much' , "ok, 20.000"

Als je eenmaal een beetje de weg weet qua prijzen en afdingen kom je een heel eind. Zo zijn we op den duur op onze laatste roepies (kon geen pin-automaat meer vinden en we wilde een bus halen) t.w.v. nog geen 5 euro met zijn tweeën nog helemaal van Bukit Lawang naar Berastagi gekomen (180km, zo'n 6 uur reizen, verdeeld over een public bus, een taxi en een minibus).


In Indonesie zijn ze dan wel echt extreem slecht in afdingen. Gewoon bij je prijs blijven, en weglopen als ze niet lager willen. 4 van de 5 keer komen ze achter je aan rennen 'Ok, it's fine, take it!'. En in Indonesie hebben ze het geloof dat de eerste klant van de dag geluk brengt, en wanneer deze niks koopt het ongeluk brengt. Je kunt dus echt belachelijk lage bedragen noemen dan en nog krijg je alles. Het domme is dat de verkopers ook zeggen 'Yes, you my first customer, morning price'. Dan weet je dus al dat je met bijna alles weg kunt komen



intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 14-03-2011 10:19 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2011 9:53 schreef valfar het volgende:
En in Indonesie hebben ze het geloof dat de eerste klant van de dag geluk brengt, en wanneer deze niks koopt het ongeluk brengt. Je kunt dus echt belachelijk lage bedragen noemen dan en nog krijg je alles. Het domme is dat de verkopers ook zeggen 'Yes, you my first customer, morning price'. Dan weet je dus al dat je met bijna alles weg kunt komen

Idem voor Nepal.
Dat afdingen ging me op een gegeven moment wel aardig tegen staan. Leuk als je op vakantie bent hoor, maar als je na zes maanden nog steeds moet ruziën over de prijs van een appel dan is de lol er wel echt van af. Ben wel een keer of wat goed uitgeflipt tegen de honderdduizendste taxichauffeur die me weer eens probeerde te flessen. Niet dat hij dan irritanter was dan de rest, maar op een gegeven moment is mijn tolerantiegrens overschreden en krijgt de eerstvolgende de volle laag.


You have time. You are doing fine.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-03-2011 9:18 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2011 7:44 schreef Ethereal het volgende:
Nice! Welke route ga jij / gaan jullie nemen? (-> Reistopique)

Ben (hopelijk) voor conferentie in Beijing, begin september. Een vriend woont in Shanghai en ik kan zeker 2-3 weken langer blijven. Dat leek me een goede combinatie. Route heb ik echt nog geenszins uitgedacht. Jij?


Quis moderabat ipsos moderatores?


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 29-03-2011 10:13 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 29 maart 2011 9:18 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ben (hopelijk) voor conferentie in Beijing, begin september. Een vriend woont in Shanghai en ik kan zeker 2-3 weken langer blijven. Dat leek me een goede combinatie. Route heb ik echt nog geenszins uitgedacht. Jij?


Tot nog toe is de route (ongeveer) Beijing - Xi'an - Chengdu - Lijiang - Yangshuo - Guilin - Shanghai, e.e.a. afhankelijk van beschikbaarheid van nachttreinen etc.. Enkel een binnenlandse vlucht van Xi'an naar Chengdu, verder alles met bussen en vooral nachttreinen! Lijkt me ideaal, beetje slapen en de volgende dag ben je al waar je wezen moet.. Zien dat ik vantevoren een portable DVDspelertje koop, hehe, aangezien mijn vrouw al slaapt als ze een trein ziet en ik daar minder last van heb

Wel zin in!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-03-2011 10:46 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Wat collega's zijn vorig met nachttreinen geweest, die waren wel fan. Denk dat het voor mij, wat betreft treinen, ook zoiets wordt. Moet echter echt nog wat dingen voor onderweg uitzoeken voor ik weet of ik bvb. die plaatsen van jou ga aandoen


Quis moderabat ipsos moderatores?


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 30-03-2011 13:22 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Valfar, alles in orde daar? Lees dat het goed los gaat daar met noodweer, overstromingen e.d..


You have time. You are doing fine.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 31-03-2011 7:47 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 29 maart 2011 10:46 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Wat collega's zijn vorig met nachttreinen geweest, die waren wel fan. Denk dat het voor mij, wat betreft treinen, ook zoiets wordt. Moet echter echt nog wat dingen voor onderweg uitzoeken voor ik weet of ik bvb. die plaatsen van jou ga aandoen


Mocht je overwegen naar Chengdu te gaan, check dan even de 3 op Reis (BNN) van afgelopen zondag.. Tripje rond Chengdu!

Worden bij ons sowieso veel nachttreinen. Soft-sleepers, ideaal! Tukje doen, en als je wakker wordt ben je op plaats van bestemming..


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


valfar
Usericon van valfar
Posted 31-03-2011 12:08 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 30 maart 2011 13:22 schreef intothevoid het volgende:
Valfar, alles in orde daar? Lees dat het goed los gaat daar met noodweer, overstromingen e.d..


Ik zit tussen alle ellende in Aardbevingen in het Noorden, overstromingen in het Zuiden. Ht mist mij allemaal net.
Het is hier trouwens wel fucking koud voor de tijd van het jaar. De bewaker van 't appartementencomplex zit er de hele dag in winterjas en muts. Motortaxi chauffeurs maken kampvuren op straat om warm te blijven. En de mensen hier zijn massaal erop uit getrokken om alle honden, inclusief zwerfhonden, te voorzien van kleren omdat ze bang zijn dat ze het koud hebben. Hoe koud is het dan vragen jullie je af? Tussen de 20 en 25 graden Maar op de één of andere manier voelt dat hier heel koud aan. Ik heb geen idee of het door de gewenning komt of door de lucht vochtigheid. Iedere ochtend wordt ik wakker, rillend van de kou (ik heb geen verwarming en enkel een dun lakentje). En geen warm water hebben is ook echt een hel nu! Gelukkig zijn de voorspellingen voor het weekend weer beter. Maar nog 2,5 week en dan India Alleen erg jammer de ik de afgelopen week ontzettend veel leuke mensen heb leren kennen. Nu heb ik absoluut geen zin om te gaan



valfar
Usericon van valfar
Posted 07-04-2011 17:00 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Holy shit, de afgelopen 3 maanden zijn echt voorbij gevlogen. Ik heb echt totaaaal geen zin om hier weg te gaan. Het jammere aan zo'n trip is dat je de leukste plekjes en mensen altijd op het einde leert kennen! Maar des te meer reden om snel, heel snel, weer terug te komen!
Helaas geen tijd/zin meer om nog naar Chiang Mai te gaan, maar dat komt de volgende keer wel! Nu met Song Kran is het er waarschijnlijk veel te druk en zitten alle hotels vol of zijn ze rete duur. Gewoon nog effe chillen hier en dan op naar India en Nepal!



Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 17-04-2011 19:13 by Ziona Wijzig reactieProfiel van ZionaQuote dit berichthttp://www.myspace.com/kleines_rehlein

Vriend kwam met een mooie aanbieding voor een heel luxe hotel in Sharm el Sheikh. Ik dacht eerst dat het zo'n resort was waar mensen de rand van het zwembad niet verlaten, maar er zijn daar nog best veel gave dingen te doen.

Toch maar overwegen dan. ^^


valfar
Usericon van valfar
Posted 21-04-2011 17:00 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

In India! Heel anders dan Thailand, maar op de 1 of andere vreemde manier vind ik het hier wel mooi. Misschien komt dat ook wel omdat ik een hoop mensen van m'n studie weer zie sinds lange tijd. En het gebied waar ik nu zit is absoluut niet representatief voor de rest van India volgens mij. Ik zit nu in een universiteitsstadje waar het voor Indische begrippen nog wel redelijk chill is volgens mij. En vanwege alle studenten is het eten ook overal veilig, aangezien iedereen weet dat ze een hoop gezeik krijgen als er studenten ziek worden
De afgelopen dagen in het ziekenhuis onderzoek gedaan, dat is wel even schrikken vergeleken met Nederlandse en zelfs Thaise ziekenhuizen. Ook mooi dat ze ons onderzoek laten doen naar HIV/TB coïnfectie, maar ons 0 bescherming bieden... Maar goed, met mijn studie richting zal ik aan zo'n dingen moeten wennen! Living on the edge! Iemand nog tips voor Goa/Mumbai/Delhi?



Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 21-04-2011 18:44 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 21 april 2011 17:00 schreef valfar het volgende:
In India! Heel anders dan Thailand, maar op de 1 of andere vreemde manier vind ik het hier wel mooi. Misschien komt dat ook wel omdat ik een hoop mensen van m'n studie weer zie sinds lange tijd. En het gebied waar ik nu zit is absoluut niet representatief voor de rest van India volgens mij. Ik zit nu in een universiteitsstadje waar het voor Indische begrippen nog wel redelijk chill is volgens mij. En vanwege alle studenten is het eten ook overal veilig, aangezien iedereen weet dat ze een hoop gezeik krijgen als er studenten ziek worden
De afgelopen dagen in het ziekenhuis onderzoek gedaan, dat is wel even schrikken vergeleken met Nederlandse en zelfs Thaise ziekenhuizen. Ook mooi dat ze ons onderzoek laten doen naar HIV/TB coïnfectie, maar ons 0 bescherming bieden... Maar goed, met mijn studie richting zal ik aan zo'n dingen moeten wennen! Living on the edge! Iemand nog tips voor Goa/Mumbai/Delhi?


Goa: Chillen, zuipen, feestjes, brommertje huren. Niet in Panjim blijven, maar naar een van de stranden gaan (Baga, Calangute, Candolim, Anjuna of Vagator).
Mumbai: Eh, er niet al te lang blijven. Ik heb zelf maar bar weinig shit echt gezien daar.
Delhi: Mijden als de builenpest.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


valfar
Usericon van valfar
Posted 21-04-2011 21:02 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Haha, zoals het er nu naar uitziet gaan we inderdaad naar Baga (Villa huren aangezien dat geen drol kost aangezien het laag seizoen is). Mumbai ben ik 2 dagen, Delhi 1 dag. Dus dat valt dan gelukkig nog wel mee



Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 21-04-2011 21:08 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Als je één dag in Delhi bent, ga eten bij Karim's (naar Jama Masjid gaan en dan rondvragen, het ligt er op een steenworp afstand vandaan, enigszins verscholen in een zijsteegje). Het eten daar is echt heel goed te doen, ik vond het de beste herinnering aan Delhi. Verder vond ik het maar een matige bedoening (geen fuck te doen, stoffig, heet en vies).


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


valfar
Usericon van valfar
Posted 21-04-2011 21:41 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Gelukkig ben ik in Bangkok vrienden geworden met een meisje uit Delhi, en zij zou mij door kunnen sturen naar vrienden van haar die mij dan op sleeptouw kunnen nemen. Misschien moet ik dat toch maar eens gaan doen...



valfar
Usericon van valfar
Posted 21-05-2011 21:21 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Ja dames en heren, na een lange afwezigheid ben ik weer terug in den landen! Om te beginnen waar ik de vorige keer was geëindigd:

Goa is de shit! Zo relaxed daar, beetje op het strand liggen, beetje feesten. Erg relaxte sfeer hangt daar. Ook nog even een echte goa-party meegepakt. Erg vet, maar jammer genoeg was ik met de verkeerde mensen die het niet konden waarderen waardoor ik ook niet echt lekker los kon gaan. Wel absurd hoeveel drugs daar gewoon open en bloot op het strand verkocht worden.

Mumbai: Wat een kutstad, maak ik verder geen woorden aan vuil.

New Delhi: Geweldige stad, al helemaal na Mumbai! Zo veel meer te doen daar! Helaas had ik er maar een dag, maar ik heb me daar goed vermaakt!

Kathmandu: Vette stad ook, ook erg veel te doen en te zien.

Pokhara: Dit was toch wel een beetje de deceptie van mijn reis. Zoveel mooie verhalen gehoord, ben je er 3,5 dag, staken ze 2 dagen. Ik kan goed begrijpen waarom Into the void klaar was met dit land. Erg irritante mensen daar, op een soort vervelende/arrogante manier is iedereen nogal over the top aardig daar. Ik werd gewoon schijt ziek na een poosje van iedereen die 'hello hello hello hello hello hello hello hello hello, where are you from?' naar me riep. Maar dat kon ook komen omdat ik natuurlijk al redelijk over de zeik was door die stakingen. Lichtpuntje: Paragliden was leuk.

Nu weer terug in Nederland, en ik vind het verschrikkelijk. Ik wil weer zo snel mogelijk weg. Ik heb een plek aangeboden gekregen in Bangkok voor m'n PhD, dus de kans is redelijk groot dat ik in Januari voor 3-4 jaar terug ga



intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 22-05-2011 17:19 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Goed bezig dude. Jammer van je gedoe in Nepal, maar je hebt zo wel een realistisch beeld van het land gekregen, vooral die eeuwige huichelarij...Stakingen zijn trouwens niets bijzonders, doen ze voortdurend. Meer dan eens een halve week of zo ergens vast gezeten omdat iedereen weer zijn werk neerlegde.

Succes met wennen weer, in ieder geval.


You have time. You are doing fine.


valfar
Usericon van valfar
Posted 23-05-2011 0:45 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Binnenkort nog eens in Sittard? Kunnen we verhalen uitwisselen onder het genot van een biertje op het terras!



intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 23-05-2011 9:32 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Gisteren...
Anders eind juni wel weer of zo, laat ik je tegen die tijd weten!


You have time. You are doing fine.


Silence
Usericon van Silence
Posted 23-05-2011 9:41 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2011 21:21 schreef valfar het volgende:
Nu weer terug in Nederland, en ik vind het verschrikkelijk. Ik wil weer zo snel mogelijk weg. Ik heb een plek aangeboden gekregen in Bangkok voor m'n PhD, dus de kans is redelijk groot dat ik in Januari voor 3-4 jaar terug ga
Wat leuk voor je! Hopen dat het wat gaat worden.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-05-2011 11:52 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Zo, reis naar Noord-India en Nepal geboekt

Wel georganiseerd, maar met veel vrijheid. Niet de tijd om daar op eigen houtje alles uit te gaan zoeken en daar voor echt lang te zijn, en zo kan ik mooi wel in 3 weken veel zien


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-05-2011 11:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

moeten we je dan zolang missen???


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-05-2011 11:59 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht



Fix wel even een internationaal data-abbonement voor m'n telefoon, om jou je dagelijkse irritatiefix te geven


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-05-2011 12:02 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

vergeet ook geen lokale kinderen te verkrachten


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-05-2011 12:11 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

hehehe


Quis moderabat ipsos moderatores?


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen