IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Formule 1 - seizoen 2010 Vorige pagina | Volgende pagina
cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 16-05-2010 18:27 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

quote:
Op 16 mei 2010 18:01 schreef Hypnos het volgende:


en Domenicali "jamaar, je mag niet inhalen als de race onder de safetycar eindigt


pipo: is de safety car over de eindstreep gekomen?


Het probleem is dat er twee regels zijn die elkaar min of meer tegenspreken, maar goed. Het feit dat er een groene vlag situatie was kan ook in het voordeel van Mercedes spreken, maar we zullen het wel zien...

[Dit bericht is gewijzigd door cataclysm child op 16-05-2010 18:27]


Faustian Spirit of the Earth


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-05-2010 18:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

O


signature


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 16-05-2010 18:43 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

20-second penalty dus voor Schumi, och ja...


Faustian Spirit of the Earth


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-05-2010 18:44 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 16-05-2010 19:35 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Terecht.

quote:
U40.13U If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 16-05-2010 19:45 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

quote:
Op 16 mei 2010 19:35 schreef Ethereal het volgende:
Terecht.




en artikel 40.7 zegt dit:

With the following exceptions, overtaking is forbidden until the cars reach the first safety car line after the
safety car has returned to the pits.

Twee regels die elkaar tegenspreken, dus voor beide verhalen is wel iets te vinden. Anyway, als ze artikel 40.13 volgen mogen ze die meteen afschaffen. Wat voor belachelijk gezeik is dat seg


Faustian Spirit of the Earth


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-05-2010 19:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

waarom 20 seconden? ze konden hem even goed diskwalificeren dan


signature


Maledictus XVI
Usericon van Maledictus XVI
Posted 16-05-2010 20:06 by Maledictus XVI Profiel van Maledictus XVI

quote:
Op 16 mei 2010 19:46 schreef Hypnos het volgende:
waarom 20 seconden? ze konden hem even goed diskwalificeren dan

is waar, ze hadden hem beter gediskwalificeerd.
hij had maar zo belachelijk nie moeten doen in die laatste meters


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 16-05-2010 20:58 by bazzio Profiel van bazzio

Godver de godver dat had ik dus gemist.


Bazzio Attacks!!!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-05-2010 21:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 16 mei 2010 20:06 schreef Maledictus XVI het volgende:
is waar, ze hadden hem beter gediskwalificeerd.
hij had maar zo belachelijk nie moeten doen in die laatste meters


signature


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 16-05-2010 22:07 by Forever After Profiel van Forever After

Mercedes gaat terecht in beroep.


 


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 17-05-2010 0:16 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

quote:
Op 16 mei 2010 22:07 schreef Forever After het volgende:
Mercedes gaat terecht in beroep.


quote:
Analyse: Is de straf voor Schumacher terecht?

Opzienbaring alom toen Michael Schumacher zijn oude titelrivaal Fernando Alonso een hak zette tijdens de laatste bocht van de laatste ronde in de Grand Prix van Monaco. Volgens de stewards was het manoeuvre van de zevenvoudige wereldkampioen echter niet volgens het boekje, maar is dat wel zo?

Het was de safety car-situatie, veroorzaakt door een accident tussen Jarno Trulli en Karun Chandhok, die de basis vormde voor deze discussie. Het feit dat enkele van deze safety car-regels voor dit seizoen werden herschreven, maakt de zaken er niet makkelijker op.

Alles draait echter om het bewuste artikel 40.13 uit het sportief reglement, dat het volgende zegt: "If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.

Aan deze bewoordingen valt op het eerste zicht moeilijk iets tegenin te brengen. Zoals hierboven beschreven kwam de safety car inderdaad naar binnen in de laatste ronde, bijgevolg mag er niet ingehaald worden.

Er heerst echter grote twijfel aan deze hierboven beschreven situatie. De vraag is namelijk of de safety car naar binnen kwam omwille van artikel 40.13 uit het reglement dat tijdens een safety car-situatie van kracht is, of dat de safety car naar binnen kwam om het einde van de safety car-periode in te luiden. Het verschil tussen de twee opvattingen is essentieel.

Als het binnenkomen van de safety car aanzien wordt als het verderzetten van de safety car-situatie onder het mom van de laatste ronde van de race, geldt zonder twijfel 40.13. Daarentegen, als de safety car de pitlane inreed om de race weer vrij te geven, komen we in ander vaarwater terecht.

Sinds dit seizoen geldt dat bij het terug vrijgeven van een wedstrijd de rijders elkaar terug mogen inhalen vanaf de eerste safety car lijn. In Monaco lag die net voor de ingang van de pits gepositioneerd. Opmerkelijk is dat nog voor aanvang van de tweede sector van de laatste ronde het bericht 'Safety Car in this lap' werd verspreid - normaal gezien om aan te tonen dat het racen weer wordt vrijgegeven vanaf die zogenaamde eerste safety car lijn.

Die argumentatie, gevolgd door Mercedes GP en dus Michael Schumacher, werd nog kracht bijgezet door artikel 40.4, dat stelt: "When the order is given to deploy the safety car the message "SAFETY CAR DEPLOYED" will be displayed on the timing monitors and all marshal's posts will display waved yellow flags and "SC" boards for the duration of the intervention."

Bovenstaat artikel betekent dat als de race inderdaad onder safety car-omstandigheden zou beëindigd zijn, de marshals met gezwaaide gele vlaggen moesten zwaaien en het SC-bord moesten tonen. Dit was echter niet het geval, getuige de groene vlag die getoond werd aan de laatste bocht waar Schumacher Alonso passeerde.
[16 mei 2010 - 22:50] Jorg Soens


Lijkt me een mooie analyse.


Faustian Spirit of the Earth


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 20-05-2010 11:35 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Lotus-teambaas: "Schaf blauwe vlaggen af"
20 mei 2010

Lotus-teambaas Tony Fernandes zou graag willen zien dat de blauwe vlaggen afgeschaft worden. Nu de nieuwe teams regelmatig te maken krijgen met de blauwe textiel, vreest de eigenaar van Air Asia voor de veiligheid. Fernandes heeft het voorstel al bespreekbaar gemaakt bij de overige teams en die reageren positiever dan verwacht.

In races waar de nieuwe teams soms drie ronden aan de broek krijgen, moeten de coureurs keer op keer de blauwe vlaggen in de gaten houden. Dat betekent een gebrek aan concentratie op de baan. "Ik werd raar aangekeken toen ik het voor het eerst voorstelde", zei Fernandes tegen de Norfolk Eastern Daily Press. "Het is een dieper onderzoek zeker waard en ik krijg de nodige medestanders."

"In de goede oude tijd waren er geen blauwe vlaggen. In NASCAR en IndyCar heb je geen blauwe vlaggen. Ik denk dat het de show ten goede zou komen en de veiligheid ook, om eerlijk te zijn. Ik denk dat de blauwe vlaggen meer kopzorgen brengen en dat het veiliger zou zijn om ze af te schaffen. Je bent constant aan het denken of je links of rechts moet rijden."

(GP Update)

En dork Fernandes vergeet voor het gemak even dat ze bij Nascar en Indycar spotters langs de baan hebben die de rijders over alles informeren...







 


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 20-05-2010 11:39 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
FIA gaat safety car-regels aanpassen
20 mei 2010

De FIA heeft toegegeven dat er onduidelijkheid bestaat rondom de regels met betrekking tot de safety car. Die onduidelijkheden kwamen aan het licht toen Michael Schumacher in de laatste ronde van de Grand Prix van Monaco Fernando Alonso inhaalde, toen de safety car verdwenen was. De autosportbond zal de regels aanpassen.

Schumacher kreeg twintig seconden straf, waarna Mercedes in beroep wilde gaan, maar diee plannen al snel liet varen. De bekendmaking van de FIA betekent eigenlijk gewoon dat ze Mercedes gelijk geven in hun claim dat het niet duidelijk was wat er wel en niet was toegestaan. "De problemen die aan het licht kwamen in de laatste ronde van de Grand Prix van Monaco, toonden aan dat er onduidelijkheid bestaat over regels aangaande het inhalen achter de safety car", liet de FIA weten in een verklaring. "Aanpassing van de regels is nodig, zodat er duidelijkheid bestaat over wat de coureurs moeten doen achter de safety car en ook de signalen naar de coureurs moeten beter."

"Door deze aanpassingen zullen dit soort problemen niet meer voorkomen. De Formula One Commission zal samen met de F1 Sporting Working Group een toevoeging aan de regels aanbrengen bij de volgende vergadering van de World Motor Sport Council op 23 juni."

(GP Update)

Wel weer jammer dat iemand met een briljante actie daar dan eerst weer de dupe van moet worden.

Niet de eerste fail van de FIA (Faal In Alles)...

Barichello is naar zeggen niet bestraft voor het weggooien van zijn stuur omdat ze het te druk hadden met de beoordeling van de inhaalactie van Schumacher...


 


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-05-2010 12:31 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 20-05-2010 12:51 by Forever After Profiel van Forever After

asprientje?


 


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-05-2010 16:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-05-2010 13:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Mark Webber is door zijn twee zeges op rij een gewilde persoon op de rijdersmarkt. Alhoewel de Australiër vertelt gelukkig te zijn bij Red Bull, sluit hij het niet uit dat hij volgend jaar in een andere garage te zien zal zijn. Dat er aan zijn mouw getrokken wordt bewijst Ferrari. Het Italiaanse team zou in Webber een knappe vervanger van Felipe Massa zien.

”Ik heb nog maar net twee races gewonnen, maar constant vragen mensen me al waar ik volgend jaar zal rijden. Ik ga eerlijk zijn, ik weet het zelf nog niet. Ik voel me goed bij Red Bull, zoals je ziet heb ik een goede relatie met het team. Maar zoals altijd in de Formule 1 kan alles snel veranderen. Binnen een maand kan het er al heel anders uitzien.” zei Webber in een interview met The Mail.

Webber verwacht zelf een antwoord te hebben in juli, na de Britse Grand Prix.

”Op dit moment denk ik enkel aan Turkije. De rest zal wel vanzelf komen. Er zijn nog honderden punten te verdienen, dus het is beter stap per stap tewerk te gaan. Binnen zes weken zal alles wel duidelijker worden. Zolang ik het brandend verlangen heb om te blijven racen, ben ik een gelukkig persoon.”

Webber nam ook de tijd om te praten over zijn overwinning in Monaco. Hij gaf toe verbaasd te zijn over zijn prestatie.

”Het was een ongelofelijk gevoel. Het is eigenlijk best vreemd, drie of weken geleden praatte iedereen over het droomteam van McLaren en de terugkeer van Michael, maar nu is alles omgezwaaid. Ik laat me echter niet meeslepen, deze sport is erg onvoorspelbaar.”

“De eerste keer dat de overwinning echt tot me door drong, was tijdens het etentje met de prins. Ik voelde me een deel van de geschiedenis. Het voelt fantastisch om zo iets unieks in mijn leven te mogen meemaken.”

Webber nam de Grand Prix wat tijd voor zichzelf. Zo reed hij onder andere nog eens terug naar het circuit, om herinneringen op te doen.

”Ik heb de maandag na de Grand Prix nog eens langs het circuit gereden. Ik was op zoek naar de rubber, op zoek naar het moment. Ik ben niet echt iemand die van de glamour en de glitter houdt, maar hier winnen is altijd speciaal. Een klein foutje kan je race helemaal verpesten. Het deed deugd om de sfeer nog eens op te snuiven


even later...


Felipe Massa is in onderhandeling met Ferrari over een verlenging van zijn contract. Dat schrijft het Finse Turun Sanomat. Toch zou de manager van de Braziliaanse piloot - Nicolas Todt - ook in gesprek zijn met andere F1-teams, zoals Renault.

Geruchten linken zowel de huidige Renault-piloot Robert Kubica als Red Bull Racing-rijder Mark Webber met het tweede zitje bij Ferrari langs de zijde van Fernando Alonso. Massa's huidig contract bij de Italiaanse renstal loopt af in december.

"We hebben een lang contract met Alonso en we vertrouwen Massa," zei teambaas Stefano Domenicali. "Hij levert goed werk."

Massa staat op dit moment vijfde in het rijderskampioenschap met zo'n veertien punten achterstand op zijn teamgenoot Fernando Alonso.

Massa zei: "Ik heb het hier naar mijn zin bij Ferrari - ik ken iedereen en iedereen kent mij. Maar het is altijd bemoedigend te weten als er anderen met snelle wagens geïnteresseerd zijn in mij."

"Het hoofddoel is om verder te gaan met Ferrari," besloot hij echter.


signature


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 29-05-2010 16:39 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

Webber alweer enorm sterk, had ik voor dit seizoen toch echt niet verwacht.

En Alonso is toch niet bepaald indrukwekkend bezig de laatste tijd...


Faustian Spirit of the Earth


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-05-2010 17:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Vettel ook wat minder


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-05-2010 14:27 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Vettel


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-05-2010 15:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-05-2010 15:33 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

My fuckin god...

Demonstratie van McLaren, hebben ze mooi gedaan

wat een crap van Red Bull

ze verkloten het keer op keer voor zichzelf... begint serieus op mijn zenuwen te werken. Vettel begint minder te presteren, Webber kan alleen winnen als hij een stuk sterker is...

McLaren heeft het gewoon beter voor elkaar , proficiat. Volwassen (ook met de "beperkte brandstof")

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 30-05-2010 15:43]


signature


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 30-05-2010 15:36 by Forever After Profiel van Forever After

Wat een regenfail.


Mooi dat Skippy hem niet gewonnen heeft.


 


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-05-2010 15:39 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

hoeveel keer is Webber eigenlijk al den dommerik geweest,
Hamilton van de baan rijden, nu Vettel, vorig jaar ook al een paar keer.

Precies Couthard II aan het worden...


signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen