IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Formule 1 - seizoen 2010 Vorige pagina | Volgende pagina
cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 13-06-2010 1:36 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

Wat een wanprestatie van Mercedes plots, dat had ik niet zien aankomen.

Wel leuk dat er eens geen Red Bull op de pole staat en ook Alonso reed nog eens een goede kwalificatie. Belooft allemaal veel goeds voor morgen


Faustian Spirit of the Earth


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 13-06-2010 12:40 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Boete en reprimande voor Hamilton
13-06-2010 | 10:33 | door: Eelco den Boer

De wedstrijdleiding heeft Lewis Hamilton een boete en een reprimande gegeven omdat hij na de kwalificatie niet binnen de tijdslimiet terug was in de pits. Hamilton kreeg van zijn team de instructie de auto langs de baan te parkeren, omdat het benzinepeil zo laag was dat er niet genoeg zou overblijven voor het verplichte brandstofmonster. Na de kwalificatie moet er nog een liter benzine in de tank zitten, zodat de FIA kan controleren of de brandstof aan de eisen voldoet.

Na de boodschap van de teamleiding, schakelde Hamilton zijn motor uit. Omdat het rechte stuk vanaf de hairpin naar de pits licht naar beneden loopt, rolde de McLaren echter langzaam verder. Hamilton klom alvast uit de bolide en probeerde zelfs nog even zijn auto naar de pits te duwen.

Dit leidde tot hilariteit onder het publiek, maar de wedstrijdleiding kon er minder de lol van inzien. Ze legden Hamilton een boete op van 10.000 dollar en gaven hem een berisping. Zijn derde van het seizoen, want eerder kreeg hij tweemaal een waarschuwing wegens gevaarlijk rijgedrag.

Hoewel andere team klaagden over de ontsnappingspoging van McLaren, is het niet verboden om de auto langs de kant te zetten. Er geldt echter wel een tijdsnorm om terug te keren in de pits na het voltooien van de kwalificatie. Daar zijn echter minder hevige sancties aan verbonden dan het verzuimen een brandstofmonster in te leveren.

“We hebben ons aan de regels gehouden”, verdedigt McLaren-teambaas Martin Whitmarsh de acties op Autosport.com. “Dit was niet onze intentie, maar we hebben een fout gemaakt. Hamilton had de pits nog kunnen bereiken, maar dan was er niet genoeg brandstof geweest voor het monster en volgens ons is dat belangrijker dan de voorgeschreven tijd om terug in de pits te zijn. In het reglement staat niet dat het verplicht is om de pits te bereiken.”


Formule1.NL

De F1 aap zal er eens niet makkelijk vanaf komen...



[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 13-06-2010 12:41]


 


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-06-2010 21:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Mclaren doet dat weer goed


ik dacht niet dat hun banden het zouden volhouden

prima gedaan


signature


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-06-2010 21:18 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Zowaar een boeiende race. Kan toch nog goedkomen met de F1


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 13-06-2010 23:32 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

Canada is altijd leuk .

En eigenlijk, met uitzondering van de opener in Bahrein, is het een heel leuk seizoen tot nu toe vind ik


Faustian Spirit of the Earth


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 14-06-2010 12:09 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 13 juni 2010 23:32 schreef cataclysm child het volgende:
Canada is altijd leuk .




Ben er 2 keer geweest.
Het is een mooi circuit en het is goed vertoeven in Montreal.



 


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 14-06-2010 12:37 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 13 juni 2010 23:32 schreef cataclysm child het volgende:
En eigenlijk, met uitzondering van de opener in Bahrein, is het een heel leuk seizoen tot nu toe vind ik


Dat vind ik nou ook, ja. Het eerste seizoen in tijden waar ik weer met heel veel plezier naar kijk. De laatste twee, drie jaar onthield ik amper wanneer er überhaupt een race was en da's nu echt wel anders.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 27-06-2010 16:07 by Forever After Profiel van Forever After

Wanneer zouden Ferrari en Mercedes het boekje "Hoe verkloot ik een pitstop tijdens de safety car periode" uitbrengen? Man wat een stumpers...

Mannen van de wedstrijd:
- Mark Webber (de volgende 5 races weer zou ik zeggen)
- Kamui Kobayashi (wat niet in kunnen halen?)

Weer een streek bij McLeugen en Ramelton. Ondanks dat toch wel netjes dat ie zijn excuses aanboodt aan Vettel voor de touch na de start.


 


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 27-06-2010 17:55 by RudiEngel Profiel van RudiEngel

quote:
Op 27 juni 2010 16:07 schreef Forever After het volgende:
Wanneer zouden Ferrari en Mercedes het boekje "Hoe verkloot ik een pitstop tijdens de safety car periode" uitbrengen? Man wat een stumpers...



Huh? Hoezo? Ze hadden gewoon de pech dat de safety car pal voor hun de baan opkwam. Met de pitstops was niks mis. Domme pech, niets anders. En geluk voor Vettel (en achteraf ook Hamilton).


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 27-06-2010 17:57 by Forever After Profiel van Forever After

Ik had het over de stops an sich en de timing daarvan...


 


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 27-06-2010 18:09 by RudiEngel Profiel van RudiEngel

Waarmee mijn vraag hetzelfde blijft: hoezo? Aangezien de safety car pal voor hun neus de baan op kwam was er geen tijd om nog daarvoor naar binnen te gaan, en hebben ze de eerste mogelijkheid aangegrepen. De top is gewoon in slagorde naar binnen gegaan.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 27-06-2010 18:17 by Forever After Profiel van Forever After

Weet je wel zeker dat je dezelfde race hebt gekeken?
Zowel Mercedes als Ferrari waren allesbehalve de eersten die een pitstop maakten.

Bij Ferrari gingen ze met zijn tweeen. Het moment van gaan klopte niet, los van het feit dat zij zich wel aan de regels hielden door de Safety Car niet in te halen.

Bij Mercedes hadden ze ook al zo'n 'geweldige' planning waardoor Schumacher aan het eind van de pits kon gaan staan te wachten tot het hele veld voorbij was. Daar ging zijn top 10 finish.



 


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 27-06-2010 18:24 by RudiEngel Profiel van RudiEngel

Over Ferrari heb je het gewoon bij het verkeerde eind. Ik zeg niet dat ze als een van de eersten gingen; ik zeg dat de top in SLAGORDE naar binnen ging. Moet je wel lezen.

Eerst gingen vóór de SC uit Vettel en Lewis en vervolgens NA de SC de Ferrari's etc. Dat Massa vervolgens op Alonso moet wachten is logisch. Dat is nog altijd sneller dan nóg een ronde achter de SC door te moeten rijden.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 27-06-2010 18:53 by Forever After Profiel van Forever After

Het probleem is niet dat Alonso en Massa tegelijk binnenkwamen. Het moment waarop klopte gewoon niet. En dat was niet voor het eerst dat ze bij Ferrari tijdens een Safety Car de verkeerde beslissing namen. Waar ze vroegah altijd tactisch zo sterk waren verklooien ze het nu keer op keer en niet alleen bij safety car situaties, ook bij bijvoorbeeld regen.



 


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 27-06-2010 19:36 by RudiEngel Profiel van RudiEngel

Je snapt mijn punt nog steeds niet, maar laat maar.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 27-06-2010 19:53 by Forever After Profiel van Forever After

Dat is dan wederzijds...

Btw de fail van de race:
De FIA.



[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 27-06-2010 19:54]


 


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 27-06-2010 20:04 by RudiEngel Profiel van RudiEngel

Zijn we het toch nog ergens over eens: die beslissingen lieten veel te lang op zich wachten.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 27-06-2010 20:07 by Forever After Profiel van Forever After

Niet alleen dat, de 'straffen' waren ook een lachertje...



 


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 27-06-2010 20:11 by RudiEngel Profiel van RudiEngel

Ook eens.

1. Die straf van Hamilton kwam zó laat dat hij nog nauwelijks effect had.
2. Tijdstraffen van 5 seconden slaan nergens op. Doe dan 20 seconden of niets, maar ga er niet lafjes tussenin hangen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-06-2010 21:33 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos


+65498428425461284


signature


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 28-06-2010 12:19 by bazzio Profiel van bazzio

I believe I can fly...I believe I can touch....

WHEEEEEEEEE


Bazzio Attacks!!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-06-2010 12:20 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Goede crash ja, willen we meer van zien


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 28-06-2010 12:24 by bazzio Profiel van bazzio

Deze nog gezien dan? (GP2 Valencia)



Bazzio Attacks!!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-06-2010 12:29 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Bijna zelfde joh .. apart ..


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-07-2010 18:04 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Sebastian Vettel Red Bull Racing 1:29.615 18
2 Mark Webber Red Bull Racing 1:29.758 + 0.143 18
3 Fernando Alonso Ferrari 1:30.426 + 0.811 23
4 Lewis Hamilton McLaren 1:30.556 + 0.941 17
5 Nico Rosberg Mercedes GP 1:30.625 + 1.010 23
6 Robert Kubica Renault 1:31.040 + 1.425 22
7 Felipe Massa Ferrari 1:31.172 + 1.557 26
8 Rubens Barrichello Williams 1:31.175 + 1.560 20
9 Pedro de la Rosa BMW Sauber 1:31.274 + 1.659 16
10 Michael Schumacher Mercedes GP 1:31.430 + 1.815 20


signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen