IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Formule 1 - seizoen 2010 Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-01-2010 17:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Over Briatore gesproken...

De Franse rechtbank heeft de levenslange schorsing van Flavio Briatore ongedaan gemaakt. De Italiaan kreeg deze straf, omdat hij Nelson Piquet in 2008 de opdracht had gegeven om te crashen tijdens de Grand Prix van Singapore.

In de Grote Prijs van Singapore in 2008 zou Briatore zijn rijder Nelson Piquet Jr. bewust hebben laten crashen, waardoor ploegmaat Fernando Alonso kon winnen. Briatore heeft altijd ontkend.

Daarbij gaf Piquet vanaf het eerste moment aan Briatore als grote boeman te zien, iets waar de FIA later in meeging. Renault zelf wist door schuldig te pleiten voor de World Motor Sport Council (WMSC) de schade te beperken tot een voorwaardelijke schorsing.

Voor de rechter voerde de Italiaan aan dat hij zich onvoldoende had kunnen verdedigen. Hij stelde dat zijn schorsing gebaseerd was op de verklaringen van een anonieme getuige, die niet ondervraagd kon worden door een advocaat van de verdediging.

Briatore had ook om een miljoen euro schadevergoeding gevraagd, maar de rechter wilde niet verder gaan dan een bedrag van 15.000 euro. Technisch directeur Pat Symonds gaat ook vrijuit en krijgt eveneens een schadevergoeding (5.000 euro).

Wellicht krijgt de zaak nog een langer juridisch staartje, want de FIA overwoog al meteen om beroep aan te tekenen tegen de beslissing van de Parijse rechter.


signature


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 05-01-2010 17:21 by Forever After Profiel van Forever After

Mooi.


 


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 05-01-2010 18:31 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 5 januari 2010 17:21 schreef Forever After het volgende:
Mooi.


+1.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-01-2010 11:48 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Formule 1-tycoon Bernie Ecclestone springt mee in de strijd om de Zweedse autobouwer Saab. Samen met de Luxemburgse investeringsfirma Genii Capital wil hij de noodlijdende GM-dochter overnemen. Ook de Nederlandse sportwagenbouwer Spyker heeft een bod lopen.

Bod
Genii Capital investeerde vorige maand ook al in het Formule 1-team van Renault. Het zou nu een bod in cash hebben gedaan op Saab. Gisteren, voor de deadline voor biedingen op Saab verliep, deed ook Spyker Cars een nieuw bod op de Zweedse automaker.

Goed merk
In een telefonisch interview aan Bloomberg zegt Ecclestone: "Het is een goed merk dat waarschijnlijk is verwaarloosd door de huidige eigenaars. We hebben het nog niet in handen, dus laten we even afwachten". De Formule 1-baas ging niet in op financiële details.
Genii Capital liet weten samen met Ecclestone te bieden op een meerderheidsbelang in Saab en wil op korte termijn de transactie succesvol afronden.

Er zou nog een derde gegadigde zijn voor Saab, met name een groep Zweedse investeerders.


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-01-2010 11:49 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Volgens het Duitse Auto Motor und Sport en het Finse Turun Sanomat zal het puntensysteem voor aanvang van het nieuwe seizoen opnieuw een wijziging ondergaan.

Eerder werd het systeem in december al veranderd waarbij er 25 punten werd gegeven aan de eerste plaats en alle piloten in de top-10 punten zouden krijgen. Maar het nieuw scoringformat veranderde niets aan de vroegere kritiek dat winnaars van een Grand Prix proportioneel beter beloond zouden moeten worden.

Daar zou nu verandering in komen. De tweede plaats zou, in plaats van 20 punten, maar 18 punten krijgen in vergelijking met de 25 voor de winnaar. Het nieuwe systeem zou 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 toebedelen aan posities 1 tot en met 10. Bij het huidige systeem is dat 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1.

Op die manier krijgt de winnaar zeven punten meer dan de tweede plaats terwijl het puntenverschil tussen de tweede en de derde positie proportioneel kleiner wordt gemaakt.


signature


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 08-01-2010 11:53 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Wat een gezeik. Het zal wel aan mij liggen, maar door al dat geschuif met regels de afgelopen jaren vind ik het zo onderhand onnavolgbaar wat er nog gebeurt. Waar is de tijd gebleven van 1 t/m 10 punten, tanken en banden gebruiken wat je wilde en gewoon plankgas met die dingen?


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-01-2010 13:04 by Mark Profiel van Mark

Die is er nooit geweest, Ralph. Vroeger kreeg de nummer een 8 punten, nummer twee 6 etc voor de eerste vijf plaatsen. Latere veranderingen waren 9 punten voor plek een, daarna 10 voor plek een en nog altijd 6 voor plek twee, het afgelopen decennium was het 10 voor plek een en 8 voor plek twee, en nu dus dit nieuwe scoringssysteem. 1 t/m 10 is nooit aan de orde geweest.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 08-01-2010 13:15 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Godver, je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Hoe de fuck kom ik nou weer bij 10 dan?

In ieder geval: mij teveel gezever en geregel en te weinig puur ge-race, dat was de essentie van het verhaal.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 08-01-2010 20:06 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 8 januari 2010 11:53 schreef Ralph het volgende:
Wat een gezeik. Het zal wel aan mij liggen, maar door al dat geschuif met regels de afgelopen jaren vind ik het zo onderhand onnavolgbaar wat er nog gebeurt. Waar is de tijd gebleven van 1 t/m 10 punten, tanken en banden gebruiken wat je wilde en gewoon plankgas met die dingen?


Waar is de tijd gebleven dat je het gewoon moest doen met een volle tank brandstof en een set banden? Dat was Formule 1 op zijn best.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 08-01-2010 20:26 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

de volle tank is weer terug, nu de bandjes nog... et voilá.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 08-01-2010 20:35 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 8 januari 2010 20:06 schreef Lionheart het volgende:
Waar is de tijd gebleven dat je het gewoon moest doen met een volle tank brandstof en een set banden? Dat was Formule 1 op zijn best.

Heel ver weg gelukkig...



 


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 08-01-2010 20:44 by Lionheart Profiel van Lionheart

Gelukkig is de F1 daar ook beter van geworden.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 08-01-2010 21:02 by Forever After Profiel van Forever After

Ik vraag me af wat er nou aan de F1 zal verbeteren door het afschaffen van (tank)stops. Dit heeft in het verleden ook al gefaalt. Inhalen zal er niet door verbeteren.

De nieuwe puntentelling is wat mij betreft prima.

Als ze nou ook de kwalificatie weer op de schop gooien.
Gewoon een uur rijden zo licht als je zelf wil. De enige verplichting is dat je ieder kwartier minstens 1 run maakt. Eventueel per gemist kwartier bijv. 3 plaatsen naar achter op de grid.

Terug met de warm up op zondagmorgen en weer toestaan om dan nog aanpassingen te doen.

En uiteraard de race starten zo zwaar als je zelf wilt en pitstops maken zo vaak je wil voor zowel banden als brandstof.



 


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 08-01-2010 21:06 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 8 januari 2010 21:02 schreef Forever After het volgende:
Ik vraag me af wat er nou aan de F1 zal verbeteren door het afschaffen van (tank)stops. Dit heeft in het verleden ook al gefaalt. Inhalen zal er niet door verbeteren.


Waarom heeft dat in het verleden gefaald?


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 08-01-2010 21:07 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 8 januari 2010 21:02 schreef Forever After het volgende:
Ik vraag me af wat er nou aan de F1 zal verbeteren door het afschaffen van (tank)stops. Dit heeft in het verleden ook al gefaalt. Inhalen zal er niet door verbeteren.
Als ze de circuits nou eens 4-baans maken, zou dat helpen? Of de auto's smaller?


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 08-01-2010 21:10 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 8 januari 2010 21:06 schreef Lionheart het volgende:
Waarom heeft dat in het verleden gefaald?

Heeft men dit in 97 ofzo ook al niet gedaan en het jaar erop al weer afgeschaft?



[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 08-01-2010 21:10]


 


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 08-01-2010 21:17 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 8 januari 2010 21:10 schreef Forever After het volgende:
Heeft men dit in 97 ofzo ook al niet gedaan en het jaar erop al weer afgeschaft?




Nee.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-01-2010 21:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 8 januari 2010 21:07 schreef bokaj het volgende:
Als ze de circuits nou eens 4-baans maken, zou dat helpen? Of de auto's smaller?


nee, teveel stof

ze moeten het zwaarder maken, auto's van minimum 800 kilo, zoals dat bij gewone personenwagens het geval is


signature


meatgrinder
Splattermaniac Gore
Usericon van meatgrinder
Posted 09-01-2010 10:31 by meatgrinder Profiel van meatgrinderhttp://wanderingsoulswebzine.forum2go.nl

quote:
Op 8 januari 2010 20:06 schreef Lionheart het volgende:
Waar is de tijd gebleven dat je het gewoon moest doen met een volle tank brandstof en een set banden? Dat was Formule 1 op zijn best.


Ben ik niet met je eens. Tijdens de pitstops gebeurde ook nogal eens wat en werd de stand nogal eens veranderd in de race.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 09-01-2010 15:11 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 9 januari 2010 10:31 schreef meatgrinder het volgende:
Ben ik niet met je eens. Tijdens de pitstops gebeurde ook nogal eens wat en werd de stand nogal eens veranderd in de race.


Ja, leuk man. Positiewisselingen alleen in de pits en niet op de baan.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 09-01-2010 15:18 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 9 januari 2010 15:11 schreef Lionheart het volgende:
Ja, leuk man. Positiewisselingen alleen in de pits en niet op de baan.

En jij denkt dat dat door het bannen van pitstops wel vaker gaat gebeuren?

Ik geloof niks van. Wordt iedere race treintje rijden a la Monaco, maar dan op alle circuits met anderhalve inhaalactie op de baan zoals nu ook al het geval is.


 


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 09-01-2010 15:27 by Lionheart Profiel van Lionheart

Ja, samen met een pakket van andere maatregelen.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 09-01-2010 15:33 by Forever After Profiel van Forever After

Dan gaat het dus om dat pakket andere maatregelen.



 


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 09-01-2010 15:56 by Lionheart Profiel van Lionheart

Nee, het maakt onderdeel uit van het pakket aan maatregelen.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 09-01-2010 16:05 by Forever After Profiel van Forever After

Zoals?


 


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen