IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws! Vorige pagina | Volgende pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 11-01-2010 12:04 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 11 januari 2010 10:36 schreef XXL het volgende:
Ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat Balkenende bedoelde dat we het stukje openbare weg / stoep voor ons huis sneeuwvrij zouden moeten maken omdat daar ook andere mensen last hebben van de sneeuw.
Wat iemand in zijn eigen tuin doet moet iedereen toch lekker zelf weten?



Precies. Vroeger was het overigens wel verplicht je stoep sneeuwvrij te maken, tot 1986 geloof ik.

Sneeuwhype mag wat mij betreft ook wel weer over zijn ja, zo heftig is het ook allemaal niet. Het lijkt wel alsof we met het einde van de kredietcrisis in zicht nu een ander excuus zoeken om het hele land plat te kunnen laten liggen; NS en ANWB roepen mensen overal op om lekker thuis te gaan zitten, CAO's in de bouw werken tegenwoordig met gevoelstemperaturen en de media blazen zoals altijd weer elk incidentje op tot ramp. Erg jammer.

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 11-01-2010 12:04]


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 11-01-2010 12:11 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

Britten die cavia's in de magnetron doen, ballenverscheurende Duitsers, hypocriete Bakellende. Ik vreet mezelf op als ik nieuws kijk/lees. En dan nu het weer...


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 11-01-2010 12:11 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 11 januari 2010 12:04 schreef Valorian het volgende:
Precies. Vroeger was het overigens wel verplicht je stoep sneeuwvrij te maken, tot 1986 geloof ik.

Sneeuwhype mag wat mij betreft ook wel weer over zijn ja, zo heftig is het ook allemaal niet. Het lijkt wel alsof we met het einde van de kredietcrisis in zicht nu een ander excuus zoeken om het hele land plat te kunnen laten liggen; NS en ANWB roepen mensen overal op om lekker thuis te gaan zitten, CAO's in de bouw werken tegenwoordig met gevoelstemperaturen en de media blazen zoals altijd weer elk incidentje op tot ramp. Erg jammer.


Gedeeltelijk met je eens, qua buitenwerk is het voor sommige werkzaamheden niet handig dat het vriest, en als je niet speciaal ergens heen MOET is het ook wel verstandig om als het sneeuwt en de snelwegen glad zijn nergens heen te gaan.

Die NS is gewoon erg dom bezig in combi met Pro-Rail, en die weeralarmen zijn ook bullshit.



Boeiender


GRINDBASHERS
Old grindcores never die!!!
Usericon van GRINDBASHERS
Posted 11-01-2010 12:19 by GRINDBASHERS Profiel van GRINDBASHERShttp://myspace.com/herrierecordsinc

quote:
Op 11 januari 2010 12:11 schreef MR. N het volgende:
en omdat ik een leaseauto heb, vind ik die weeralarmen ook bullshit.




* dekt meer de lading *


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 11-01-2010 12:25 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 11 januari 2010 12:19 schreef GRINDBASHERS het volgende:
* dekt meer de lading *


Hehe, valt wel mee hoor, je had beter kunnen quoten:
quote:
Op 11 januari 2010 12.11 schreef MR. N het volgende
Omdat ik goed inzicht heb op weer en verkeer en zelf kan nadenken vind ik weeralarm ook bullshit




[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 11-01-2010 12:25]


Boeiender


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-01-2010 12:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Ronald Janssen, de moordenaar van Shana Appeltans en Kevin Paulus, heeft ook de moord op Annick Van Uytsel bekend. Het parket van Leuven heeft dit bevestigd. Of Janssen ook met andere moordzaken iets te maken heeft, daar werd niets over gezegd. De onderzoeksrechter hield hem aan voor wederrechtelijke vrijheidsberoving en moord.

Het onderzoek kreeg een nieuwe impuls nadat Ronald Janssen uit Halen werd aangehouden voor de moord op zijn buurmeisje Shana Appeltans (18) en haar vriend Kevin Paulus (22). "Het volgehouden onderzoek leidde tot een doorbraak", aldus procureur des Konings Ivo Carmen. Vrijdag verschijnt Janssen voor de raadkamer in Leuven. Die moet oordelen over zijn verdere aanhouding.

Klappen op het hoofd
Annick Van Uytsel verdween in de nacht van 27 op 28 april 2007 in Diest, na een fuif van de lokale jeugdbeweging. Een goede week later, op 3 mei, werd haar lichaam uit het Albertkanaal in Lummen gehaald. Het 18-jarige meisje was met zware klappen op het hoofd omgebracht, vakkundig in plastic vuilniszakken gewikkeld en met stenen verzwaard in het water gedumpt.

"Geen typerend profiel"
Gedurende meer dan twee jaar vormde haar dood het voorwerp van een uitgebreid en intensief onderzoek. Daarbij werden honderden tips nagetrokken, allemaal zonder succes. Een misdrijfanalyse bracht nieuwe pistes aan, maar leidde ook niet tot een verdachte. "Gewoon omdat we niet konden weten wat nu wel gekend is", aldus procureur Carmen. "De 38-jarige verdachte die nu op het voorplan treedt, had geen typerend profiel en niemand uit zijn omgeving had enig vermoeden tot welke feiten hij in staat was."

Gsm-signaal opgepikt
Jef Vermassen, de advocaat van de ouders van Annick, stelde eergisteren al er zo goed als zeker van te zijn dat Janssen ook Van Uytsel vermoordde. Janssen zou volgens krantenberichten ook aanwezig geweest zijn op de fuif waar Annick verdween. Het laatste signaal van de gsm van Annick werd opgepikt door de zendmast van Halen vlakbij de woning van Janssen. De fiets van Annick dook bovendien op aan het kot in Leuven waar Janssen als student verbleef. Janssen zei ten slotte dat hij zijn wapen dumpte vlakbij de plek waar eerder met man en macht werd gezocht naar Annick.

Child Focus feliciteert speurders
Child Focus feliciteert de onderzoekers met het identificeren van de moordenaar van Annick Van Uytsel. "Ons hart gaat nu uit naar de families van Annick, Shana en Kevin", staat te lezen in een persbericht van Child Focus. De parketten en de gerechtelijke politie van Hasselt en Leuven konden volgens Child Focus snel en accuraat gegevens uit beide moordzaken, waaronder getuigenissen vanuit het publiek, combineren.

"Dat bewijst dat slachtoffers kunnen blijven rekenen op aandacht voor hun zaak, ongeacht de tijd die voorbijgaat", stelt de organisatie. "Ook daders mogen zich ondanks het verlopen van de tijd nooit veilig weten", waarschuwt Child Focus.


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-01-2010 18:06 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 januari 2010 12:04 schreef Valorian het volgende:
Precies. Vroeger was het overigens wel verplicht je stoep sneeuwvrij te maken, tot 1986 geloof ik.

Sneeuwhype mag wat mij betreft ook wel weer over zijn ja, zo heftig is het ook allemaal niet. Het lijkt wel alsof we met het einde van de kredietcrisis in zicht nu een ander excuus zoeken om het hele land plat te kunnen laten liggen; NS en ANWB roepen mensen overal op om lekker thuis te gaan zitten, CAO's in de bouw werken tegenwoordig met gevoelstemperaturen en de media blazen zoals altijd weer elk incidentje op tot ramp. Erg jammer.


onder een gevoels temperatuur van -6, "hoeft" men niet te werken, is het dan zo dat ze nog wel uitbetaald worden? Zo ja lijkt me dat nogal verkeerd. Als het niet zo is is het wel te begrijpen. Betonstorten gaat toch al niet echt meer. En je handen werken ook zo best niet meer. handschoenen gaat vaak niet, en als je met metaal moet werken zijn je handen binnen de kortste keren stijf, eenmaal stijf duurt het weer lang voordat ze een beetje weer gaan werken. Ik vind het nog meevallen dat ze -6 hebben gekozen, je zou verwachten dat je in nederland vanaf 5 graden al betaald thuis op de bank zou mogen zitten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 11-01-2010 22:14 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

'Stop met vermijden oorlogen'
Uitgegeven: 11 januari 2010 11:02
Laatst gewijzigd: 11 januari 2010 10:59
AMSTERDAM – Het tegenhouden van oorlogen in ontwikkelingslanden is slecht voor de ontwikkeling van die landen.
© ANP

Dat stelt oud-VVD-parlementariër Arend Jan Boekestijn in een interview met NU.nl, waarin hij fel uithaalt naar het beleid van minister Bert Koenders (ontwikkelingssamenwerking).

Volgens Boekestijn, die onlangs opstapte als VVD-woordvoerder ontwikkelingssamenwerking in de Tweede Kamer, moet het ontstaan van een democratische rechtsstaat van onderaf gebeuren. "Staatsvorming in Europa is ook ontstaan door oorlogen."

Het bevriezen van conflicten door vredesmissies zorgt er in zijn ogen voor dat staatsvorming tegengehouden wordt.

Dictatoriale elites

De VVD'er vindt dat de focus van ontwikkelingssamenwerking moet liggen op het ondersteunen van de private sector, zodat van onderaf een middenklasse ontstaat.

Volgens hem bestaan Afrikaanse regimes veelal uit dictatoriale elites die afspreken elkaar het leven niet te moeilijk te maken. Het geld dat binnenkomt, bijvoorbeeld via Nederland en de EU, verdelen ze onder elkaar.

"Hierdoor zijn ze, al zou je dat niet zeggen, goed in geweldsbeheersing, maar slecht in economische ontwikkeling. Er is immers geen concurrentie en het volk wordt klein gehouden. Het domste wat je kan doen is geld geven aan die regimes", stelt Boekestijn. In zijn ogen opereert Nederland door het leveren van begrotingssteun machtsbestendigend.

Gevestigde belangen

In het vraaggesprek stelt Boekestijn verder in felle bewoordingen dat het beleid van minister Koenders zich richt op het in stand houden van gevestigde belangen.

In zijn ogen wordt de effectiviteit van het geld voor organisaties als Oxfam Novib en Cordaid niet geëvalueerd, omdat politieke partijen nauw verbonden zijn met deze organisaties.

'Dossier-Boekestijn'

Het gewezen Kamerlid zegt samen met de nieuwe VVD-woordvoerder ontwikkelingssamenwerking Edith Schippers een tandem te vormen om het 'dossier-Boekestijn' voort te zetten.

Op 18 januari komt de Wetenschappelijk Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) met een eigen visie op het ontwikkelingsbeleid.

Lees hier het hele interview
© NU.nl/Lucas Benschop



Je moeder.


Ingrimd
Usericon van Ingrimd
Posted 12-01-2010 10:34 by Ingrimd Profiel van Ingrimdhttp://www.metal-exposure.com

quote:
Vrouw laat zich ombouwen tot Jessica Rabbit LONDEN - Een Britse oma heeft al 11.000 euro uitgegeven om op Jessica Rabbit te lijken. De 57-jarige Annette Edwards, eigenaresse van het grootste konijn ter wereld, is al jaren fan van het karakter uit de film 'Who Framed Roger Rabbit' en doet werkelijk alles om op haar idool te lijken.

Haar obsessie lijkt de laatste weken naar een hoogtepunt te stijgen. Zo heeft Edwards afgelopen maanden streng gelijnd en is ze een week lang in het ziekenhuis geweest voor diverse cosmetische ingrepen.

De moeder van tien kinderen is dolblij met het resultaat. "Ik heb een borstvergroting gekregen, een wenkbrouwlift, diverse botoxinjecties en een kinimplantaat", aldus de trotse Britse. "Mijn lichaam is zo strak door hard trainen en streng lijnen. Ik heb dus eigenlijk ook geleefd als een konijn. Ik eet alleen sla en granen".

Haar kinderen vinden het prima dat hun moeder zich heeft laten ombouwen tot Jessica Rabbit. "Ze kijken nergens meer van op", zegt ze in de Daily Mail








Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-01-2010 11:08 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 11 januari 2010 22:14 schreef karnivoor het volgende:
'Stop met vermijden oorlogen'
Uitgegeven: 11 januari 2010 11:02
Laatst gewijzigd: 11 januari 2010 10:59
AMSTERDAM – Het tegenhouden van oorlogen in ontwikkelingslanden is slecht voor de ontwikkeling van die landen.
© ANP

Dat stelt oud-VVD-parlementariër Arend Jan Boekestijn in een interview met NU.nl, waarin hij fel uithaalt naar het beleid van minister Bert Koenders (ontwikkelingssamenwerking).

Volgens Boekestijn, die onlangs opstapte als VVD-woordvoerder ontwikkelingssamenwerking in de Tweede Kamer, moet het ontstaan van een democratische rechtsstaat van onderaf gebeuren. "Staatsvorming in Europa is ook ontstaan door oorlogen."

Het bevriezen van conflicten door vredesmissies zorgt er in zijn ogen voor dat staatsvorming tegengehouden wordt.

Dictatoriale elites

De VVD'er vindt dat de focus van ontwikkelingssamenwerking moet liggen op het ondersteunen van de private sector, zodat van onderaf een middenklasse ontstaat.

Volgens hem bestaan Afrikaanse regimes veelal uit dictatoriale elites die afspreken elkaar het leven niet te moeilijk te maken. Het geld dat binnenkomt, bijvoorbeeld via Nederland en de EU, verdelen ze onder elkaar.

"Hierdoor zijn ze, al zou je dat niet zeggen, goed in geweldsbeheersing, maar slecht in economische ontwikkeling. Er is immers geen concurrentie en het volk wordt klein gehouden. Het domste wat je kan doen is geld geven aan die regimes", stelt Boekestijn. In zijn ogen opereert Nederland door het leveren van begrotingssteun machtsbestendigend.

Gevestigde belangen

In het vraaggesprek stelt Boekestijn verder in felle bewoordingen dat het beleid van minister Koenders zich richt op het in stand houden van gevestigde belangen.

In zijn ogen wordt de effectiviteit van het geld voor organisaties als Oxfam Novib en Cordaid niet geëvalueerd, omdat politieke partijen nauw verbonden zijn met deze organisaties.

'Dossier-Boekestijn'

Het gewezen Kamerlid zegt samen met de nieuwe VVD-woordvoerder ontwikkelingssamenwerking Edith Schippers een tandem te vormen om het 'dossier-Boekestijn' voort te zetten.

Op 18 januari komt de Wetenschappelijk Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) met een eigen visie op het ontwikkelingsbeleid.

Lees hier het hele interview
© NU.nl/Lucas Benschop




Neem aan dat het daadwerkelijke rapport wat genuanceerder/uitgebreider is. Oorlog leidt immers niet automatisch tot democratie (de veronderstelling dat democratie onvermijdelijk is, en 'the end of history' zoals Fukuyama beweerde is natuurlijk op z'n zachts gezegd naïef). Daarnaast is het maar de vraag of etnische conflicten democratie in de hand werken. Etnische zuiveringen en homogenisatie van een staat werken democratisering en stabilisatie wellicht in de hand op de lange termijn, maar is dat daadwerkelijk een wenselijke oplossing?

Sowieso is het argument 'in Europa ging 't zo, dus in Afrika werkt 't ook' onzin; de situatie is op oneindig veel punten zo verschillend. Grappig is dat democratisering vooral opkwam vanuit de witte elites uit kolonies. Misschien moeten we gewoon Afrika wat kolonies geven, komt de democratie vanzelf, zo werkte het voor Europa ook.

EDIT: stiekem hoop ik dat de inhoud van dit artikel gewoon het resultaat is van journalistiek falen en sensatielust.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 12-01-2010 11:09]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-01-2010 11:11 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 januari 2010 22:14 schreef karnivoor het volgende:
'Stop met vermijden oorlogen'
....






♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-01-2010 11:14 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Precies, kom maar op met die jihad!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-01-2010 11:22 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Overigens; staatsvorming van onderaf lijkt meer op het concept van revolutie. Oorlog betekent vaker een gewapend conflict tussen staten of politieke eenheden. Wie wint er bij een oorlog tussen Congo en Angola(behalve Europese wapenhandelaren)?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-01-2010 11:27 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 12 januari 2010 11:08 schreef Gemene Lepel het volgende:
Neem aan dat het daadwerkelijke rapport wat genuanceerder/uitgebreider is. Oorlog leidt immers niet automatisch tot democratie (de veronderstelling dat democratie onvermijdelijk is, en 'the end of history' zoals Fukuyama beweerde is natuurlijk op z'n zachts gezegd naïef). Daarnaast is het maar de vraag of etnische conflicten democratie in de hand werken. Etnische zuiveringen en homogenisatie van een staat werken democratisering en stabilisatie wellicht in de hand op de lange termijn, maar is dat daadwerkelijk een wenselijke oplossing?

Sowieso is het argument 'in Europa ging 't zo, dus in Afrika werkt 't ook' onzin; de situatie is op oneindig veel punten zo verschillend. Grappig is dat democratisering vooral opkwam vanuit de witte elites uit kolonies. Misschien moeten we gewoon Afrika wat kolonies geven, komt de democratie vanzelf, zo werkte het voor Europa ook.

EDIT: stiekem hoop ik dat de inhoud van dit artikel gewoon het resultaat is van journalistiek falen en sensatielust.


je moet natuurlijk oppassen dat dit niet gewoon een simpel figuur is die gewoon wilt bezuinigen.

Maar je altijd maar mengen tussen conflicten helpt ook niet, en nu als europeaantjes bepalen dat ze democratie willen helpt ook niet, dat moet uit hunzelf komen toch. In europa gebeurde dat door allerlei revoluties, al bracht napoleon volgens mij ook wel aardig wat veranderingen hierzo, het meeste hebben we toch zelf gedaan.

Ik ben niet direct tegen ingrijpen in een oorlog, maar ben wel van mening dat je er erg terughoudend mee moet zijn. Vaak stelt het wat spanningen uit, of wordt het op een andere manier bevochten maar zijn er voorbeelden waarbij de VN een conflict daadwerkelijk opgelost hebben?

Over de rest van ontwikkelingssamenwerking ben ik het ook eens, zonder enige economische kracht zal een bevolking het toch niet zelfstandig genoeg zijn, voor een democratie.
Bovendien gaat veel geld nu wel op aan waterputten en kleine beetjes eten. Maar in een artikel wat vorig jaar verscheen bleek dat dat uiteindelijk als enige gevolg leid tot meer kinderen. Het speerpuntje van alle organisaties is eigenlijk kinderen redden(ook wel weer begrijpelijk)
maar het voortplantingsgedrag van mensen in afrika is gebaseerd op enorme kindersterfte. Door de hulp blijven mensen uiteindelijk even arm, maar met meer kinderen. gezellig maar het gaat er wel een beetje druk worden in afrika.

opzich hebben wij dat in europa ook gedaan. vandaar dat we weinig natuur nog over hebben. In afrika zal dat misschien ook zo gaan. Maar dan hebben we ook niet veel meer over op aarde.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-01-2010 11:34 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 11 januari 2010 22:14 schreef karnivoor het volgende:
'Stop met vermijden oorlogen'
Uitgegeven: 11 januari 2010 11:02
Laatst gewijzigd: 11 januari 2010 10:59
AMSTERDAM – Het tegenhouden van oorlogen in ontwikkelingslanden is slecht voor de ontwikkeling van die landen.
© ANP

Dat stelt oud-VVD-parlementariër Arend Jan Boekestijn in een interview met NU.nl, waarin hij fel uithaalt naar het beleid van minister Bert Koenders (ontwikkelingssamenwerking).

Volgens Boekestijn, die onlangs opstapte als VVD-woordvoerder ontwikkelingssamenwerking in de Tweede Kamer, moet het ontstaan van een democratische rechtsstaat van onderaf gebeuren. "Staatsvorming in Europa is ook ontstaan door oorlogen."

Het bevriezen van conflicten door vredesmissies zorgt er in zijn ogen voor dat staatsvorming tegengehouden wordt.

Dictatoriale elites

De VVD'er vindt dat de focus van ontwikkelingssamenwerking moet liggen op het ondersteunen van de private sector, zodat van onderaf een middenklasse ontstaat.

Volgens hem bestaan Afrikaanse regimes veelal uit dictatoriale elites die afspreken elkaar het leven niet te moeilijk te maken. Het geld dat binnenkomt, bijvoorbeeld via Nederland en de EU, verdelen ze onder elkaar.

"Hierdoor zijn ze, al zou je dat niet zeggen, goed in geweldsbeheersing, maar slecht in economische ontwikkeling. Er is immers geen concurrentie en het volk wordt klein gehouden. Het domste wat je kan doen is geld geven aan die regimes", stelt Boekestijn. In zijn ogen opereert Nederland door het leveren van begrotingssteun machtsbestendigend.

Gevestigde belangen

In het vraaggesprek stelt Boekestijn verder in felle bewoordingen dat het beleid van minister Koenders zich richt op het in stand houden van gevestigde belangen.

In zijn ogen wordt de effectiviteit van het geld voor organisaties als Oxfam Novib en Cordaid niet geëvalueerd, omdat politieke partijen nauw verbonden zijn met deze organisaties.

'Dossier-Boekestijn'

Het gewezen Kamerlid zegt samen met de nieuwe VVD-woordvoerder ontwikkelingssamenwerking Edith Schippers een tandem te vormen om het 'dossier-Boekestijn' voort te zetten.

Op 18 januari komt de Wetenschappelijk Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) met een eigen visie op het ontwikkelingsbeleid.

Lees hier het hele interview
© NU.nl/Lucas Benschop


Gisteren zijn boek maar bestelt.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-01-2010 11:37 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 12 januari 2010 11:22 schreef Gemene Lepel het volgende:
Overigens; staatsvorming van onderaf lijkt meer op het concept van revolutie. Oorlog betekent vaker een gewapend conflict tussen staten of politieke eenheden. Wie wint er bij een oorlog tussen Congo en Angola(behalve Europese wapenhandelaren)?
Ja dat is wel wwar maar bij welke Oorlogen in afrika grijpen we nu echt in eigenlijk?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-01-2010 11:49 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 12 januari 2010 11:37 schreef ElitE het volgende:
Ja dat is wel wwar maar bij welke Oorlogen in afrika grijpen we nu echt in eigenlijk?
Menig een alleen vaak met afrikaanse/'zwarte' blauwhelmen omdat het anders zo (neo-)koloniaal lijkt.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-01-2010 12:24 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

De Fransen hebben er anders een aardig handje van (neokolonialisme).


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


zijschroeier
vinyl tot aan het gaatje
Usericon van zijschroeier
Posted 12-01-2010 12:25 by zijschroeier Profiel van zijschroeier

'Bezoekers film Avatar suïcidaal'

AMSTERDAM - Bezoekers van de film Avatar, blijken naderhand depressief of zelfs suïcidaal te worden.

De 3D science fiction-film van regisseur James Cameron vertelt het verhaal van de strijd tussen hebzuchtige mensen en blauwe buitenaardse wezens om de bodemschatten van hun planeet. Behalve science fiction en oorlog bevat het in de toekomst spelende verhaal ook een love story.

Op verschillende internetfora praten Avatar-bezoekers na over de film. Zo'n duizend bezoekers hebben geschreven over depressieve en zelfs suïcidale gedachten, meldt Daily Mail. Men zou het niet kunnen verkroppen dat de planeet uit de film, Pandora, niet echt bestaat.

Bezoekers schrijven onder meer dat ze het een enorme anticlimax vinden om na het zien van de mooie wereld van Pandora, weer wakker te worden op deze wereld, die 'grauw en dood' zou zijn.

Het maken van Avatar zou meer dan 300 miljoen dollar hebben gekost, de duurste productie aller tijden.
=====================================================

Het gras is ergens anders toch altijd groener? Blauwer?



Here kitty kitty kitty!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-01-2010 12:33 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Hehe tijd om pistooltjes uit te delen dan maar.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-01-2010 12:34 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Die mensen mogen sowieso dood, scheelt weer gastarbeiders als ze het zelf doen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-01-2010 13:01 by XXL Profiel van XXL

Basisscholieren gescreend op geestesziekte
Uitgegeven: 12 januari 2010 07:56

AMSTERDAM - De gemeente Amsterdam gaat bij wijze van proef controleren of basisschoolleerlingen psychosociale problemen hebben.

Dat gebeurt sinds kort op een basisschool in Amsterdam-West. In februari beginnen nog vier andere scholen in het westelijk deel van de hoofdstad daarmee.

Een woordvoerster van wethouder Marijke Vos (zorg) bevestigde dinsdag een bericht hierover in Trouw.

Ouders en docenten vullen over ieder kind een vragenlijst in. Deskundigen analyseren vervolgens de antwoorden. Zo nodig wordt een kind nader onderzocht of behandeld.

Ontsporen

Met de test wil de gemeente psychosociale problemen in een zo vroeg mogelijk stadium opsporen. Zo kunnen kinderen zo snel mogelijk hulp krijgen en is de kans kleiner dat ze op latere leeftijd ontsporen.

Op de school waar de proef al loopt, worden alleen de leerlingen uit groep 2 gescreend. Op de andere vier onderwijsinstellingen gebeurt dat bij de groepen 2 tot en met 8. In totaal gaat het om circa 1200 kinderen.

Als het project een succes is, wil wethouder Vos dat ook basisscholen in de rest van de stad hun leerlingen gaan screenen op psychosociale problemen.
© ANP



De hulpverlening heeft niet genoeg inkomsten en moet nodig wat (tere) zieltjes winnen?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-01-2010 13:12 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

ze hebben hun handen vol en willen misschien wat eerder problemen aanpakken voor ze echt groot zijn
Hun efffectiviteit daarin is inderdaad een ander verhaal.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-01-2010 13:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 12 januari 2010 12:33 schreef ElitE het volgende:
Hehe tijd om pistooltjes uit te delen dan maar.


3D pistooltjes?



en komaan zeg, hoeveel bakvissen zijn er zelf niet in het water gesprongen na het zien van Titanic


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-01-2010 13:15 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

had ik een maand geleden al gepost, maar inderdaad geweldig

Hier in de buurt is ook 1 zoutwaterbad echt zoveel beter dan chloor.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen