IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Kilometerheffing - Voor of tegen? Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-11-2009 13:29 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht



Kabinet eens over kilometerprijs
Uitgegeven: 13 november 2009 15:16

DEN HAAG - Het kabinet heeft vrijdag een akkoord bereikt over de kilometerprijs. Dat meldde minister Camiel Eurlings vrijdag tijdens een persconferentie.


De kilometerheffing begint in 2012 met een gemiddelde van 3 cent per gereden kilometer. In de jaren erna loopt het tarief op naar gemiddeld 6,7 cent in 2018.

Daarbij wordt ervan uitgegaan dat we met zijn allen tegen die tijd wel 15 procent minder kilometers rijden dan in 2012.

De wegenbelasting en de aanschafbelasting bpm gaat verdwijnen bij de invoering van de kilometerheffing.

Volgens minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat gaat in principe 59 procent van de automobilisten minder betalen, voor 25 procent blijven de kosten gelijk en 16 procent gaat meer betalen.

Anders verdeeld

Over de heffing is in politiek Den Haag jaren gesproken. Volgens Eurlings zijn alle autobezitters in Nederland op het moment 6,6 miljard euro kwijt aan auto-gerelateerde belastingen. Dat totaalbedrag blijft gelijk, alleen wordt het anders verdeeld.

Dat heeft positieve gevolgen voor het milieu (de uitstoot van kooldioxide en fijn stof neemt met 10 procent af) en de files zullen gehalveerd worden.

Ook verwacht Eurlings dat het aantal verkeersdoden met 7 procent gaat afnemen. Het openbaar vervoer zal met 6 procent toenemen, denkt Eurlings.

Gehandicaptenvoertuigen, motoren, taxi's en oldtimers en alle bussen in het openbaar vervoer worden vrijgesteld van de heffing. Alle gewone personenauto's en vrachtwagens krijgen een gps-apparaatje aan boord dat bijhoudt hoeveel, wanneer en waar er gereden wordt. Het gps-systeem stuurt de informatie naar een inningskantoor dat de rekening opmaakt.

Tevreden

Bos noemde het bereikte akkoord goed nieuws voor automobilisten. Hij was ''uitermate tevreden''. De files moeten minder worden, dat is goed voor het milieu en voor de helft van de weggebruikers zal de regeling financieel gunstig uitpakken.

Bijna 60 procent van de autorijders zal volgens het kabinet straks minder gaan betalen, aangezien de aanschafbelasting en motorrijtuigenbelasting zullen verdwijnen.

Kilometers

Het kabinet wil het aantal gereden kilometers met 15 procent terugdringen. ''Dat is tamelijk ambitieus'', aldus Bos. Hij verwacht niet dat automobilisten nog minder gaan rijden en dat de schatkist erbij inschiet. Volgens hem is het plan voor de overheid kostenneutraal.

''Ik hoef er ook geen cent aan te verdienen'', aldus de minister van Financiën. De bedoeling is volgens Bos dat er een eerlijker systeem komt en dat mensen belasting betalen naarmate ze de auto gebruiken in plaats van dat ze betalen alleen voor het hebben van een auto.

Werkgevers

De werkgevers steunen het kabinetsvoorstel voor het rekeningrijden op hoofdlijnen. Betalen per gereden kilometer is eerlijk en helpt files bestrijden. Maar het mag niet leiden tot extra lasten voor het bedrijfsleven.

Dat stellen de werkgeversorganisaties VNO-NCW en MKB-Nederland vrijdag. De opbrengsten van het systeem moeten bestemd zijn voor de infrastructuur, aldus de twee organisaties. Ook moet het een klantvriendelijk systeem zijn.

Bovag

Brancheorganisaties Bovag en Rai noemen de kilometerheffing een ''belangrijke stap'' om automobilisten te laten betalen voor het gebruik van de auto in plaats van de aanschaf en het bezit. ''Dit is een veel eerlijker model'', aldus de organisaties vrijdag in een reactie.

Ook de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) reageerde positief. De heffing is volgens de vereniging ''goed voor de bereikbaarheid en leefbaarheid van de stedelijke gebieden''. De VNG noemt de betrokkenheid van gemeenten bij de invoering ''essentieel''.

Transportwereld

De transportwereld steunt het kabinetsvoorstel voor de kilometerheffing. Transport- en verladerorganisaties TLN, EVO en KNV noemen het belangrijk dat alle groepen weggebruikers per kilometer en naar tijd en plaats gaan betalen.

Het lijkt er volgens hen op dat het kabinet de belofte waarmaakt dat het personen-, vracht- en bestelverkeer elk ''niet méér gaan betalen, maar anders''. Ook is belangrijk dat de opbrengsten rechtstreeks in een structuurfonds vloeien, stellen zij in een gezamenlijke reactie.

Punt van kritiek: zij missen het concrete tarief in de spits.
© ANP/NUzakelijk





Kamer verdeeld over kilometerheffing
Uitgegeven: 13 november 2009 20:02

DEN HAAG - De Tweede Kamer is verdeeld over de plannen voor de kilometerheffing van minister Camiel Eurlings van Verkeer. De coalitiepartijen zijn voor, maar de oppositiepartijen VVD, SP en PVV zijn fel tegen. Ook voorstander GroenLinks ziet nog problemen.


De VVD stelt dat de automobilist ''schandalig wordt gepakt''. Tussen nu en 2018 gaan de kosten voor iemand die ongeveer 12.500 kilometer per jaar rijdt omhoog van 800 euro nu naar 900 euro, aldus de rekensom van VVD-Kamerlid Charlie Aptroot.

''Het is gewoon weer een belastingverhoging waarbij de automobilist schandalig wordt gepakt, zeker de mensen die in de file naar hun werk moeten. De bouwvakker, de onderwijzer, die worden gepakt.''

Bovendien, zegt Aptroot gaat de invoering 4 miljard kosten en zal het hele systeem nooit werken. ''Straks moeten er 9 miljoen facturen maandelijks naar de mensen. De overheid weet van elke rit waar je geweest bent. Dat gebeurde zelfs in de Sovjet-Unie niet.''

Belangrijke hobbel

De coalitie is wel blij met de voorstellen.''De meeste mensen gaan minder betalen en staan minder in de file, dus dat is goed nieuws. En de zakelijke automobilisten die meer gaan betalen worden gecompenseerd doordat dat ze minder in de file staan'', aldus CDA-Kamerlid Ger Koopmans.

PvdA-Kamerlid Lia Roefs stelt dat een ''belangrijke hobbel'' nu is genomen. Eurlings zet ''onomkeerbare stappen'', stelt ze tevreden vast. Ook de ChristenUnie is blij.

''Deze wet is een van de belangrijkste hervormingen van dit kabinet'', zegt Kamerlid Ernst Cramer, die het systeem eerlijk en rechtvaardig voor het milieu noemt.

In de oppositie noemt de SP de kilometerheffing een ''filebelasting'' en zij vindt het hele project veel te duur en te ingewikkeld.

GroenLinks-Kamerlid Kees Vendrik is een principiële voorstander, maar vindt de heffing voor het vrachtverkeer nog veel te laag. En de invoering van het spitstarief duurt Vendrik veel te lang.

Rekenen

De ANWB gaat de cijfers voor de kilometerprijs die minister Camiel Eurlings vrijdag bekendmaakte de komende tijd doorrekenen. Guido van Woerkom gaf vrijdagavond aan dat de richting van de plannen hem aanspreekt, maar dat hij nog geen zicht heeft op het totale plaatje.

Zolang hij dat niet heeft, schort hij een definitieve reactie op. ''We gaan rekenen en kijken of het klopt, maar dit bevat zeker positieve onderdelen'', aldus de ANWB-voorman. Ook Peter Janssen (van de RAI-vereniging) was positief kritisch in zijn eerste reactie.

''De uitgangspunten kloppen, maar we moeten goed kijken hoe de verschillende tarieven uitpakken per autosoort en of het bijvoorbeeld veel scheelt of een auto op benzine of op diesel rijdt.'' Hij denkt dat hij begin volgende week echt een oordeel kan vellen.

Dick van den Broek-Humphreij, directeur van verladersorganisatie EVO is positief. Hij gaat ervan uit dat de kosten zich terugbetalen, ook al omdat de bedrijfswagens sneller zullen doorrijden op de wegen.
© ANP





Helft Nederlanders voor kilometerheffing
Uitgegeven: 22 november 2009 11:16

AMSTERDAM - Ongeveer de helft van de Nederlanders (53 procent) is voor de invoering van een prijs voor elke in een auto gereden kilometer.
© ANP

Dat blijkt uit een peiling van Maurice de Hond, die hij zondag gepubliceerd heeft.

De steun is het grootst onder kiezers van GroenLinks (98 procent), maar ook nog iets meer dan een op de vijf PVV-aanhangers (21 procent) staat erachter.

Een meerderheid heeft wel twijfels over het effect van de invoering. Slechts een kwart denkt dat de files ook echt zullen verminderen. Twee derde denkt dat de meeste automobilisten meer gaan betalen.

Later

Ruim driekwart (77 procent) verwacht dat de kilometerheffing later ingevoerd zal worden dan is aangekondigd. Het kabinet wil vanaf 2012 met de nieuwe maatregel beginnen.

De peiling van De Hond wordt via internet gehouden onder tenminste 2500 mensen, uit een steekproef onder ruim 40.000 personen die zich ooit voor zijn panel hebben aangemeld. De peildagen zijn vrijdag en zaterdag.
© ANP





'Tarieven vrachtvervoer mogen niet omhoog'
Uitgegeven: 21 november 2009 19:16

UTRECHT - Als de Tweede Kamer besluit de tarieven voor het vrachtverkeer te verhogen, zijn protestacties van vrachtvervoerders niet uit te sluiten.


Voorzitter Alexander Sakkers van Transport en Logistiek Nederland (TLN) heeft dat zaterdag gezegd op het jaarcongres van zijn organisatie in Utrecht.

TLN kan volgens hem best leven met de voorstellen rond de invoering van de kilometerheffing die nu ter tafel liggen.

Politieke partijen als D66 en GroenLinks hebben, aldus Sakkers, echter al geopperd de transportsector extra te willen belasten.

De voorzitter waarschuwt andere fracties in de Tweede Kamer niet hun kant op te schuiven. ''Wij kunnen dan niet instaan voor de gevolgen'', zei hij zaterdagavond na afloop van het congres.
© ANP



Maargoed, ik ben wel eens benieuwd naar de meningen hier.

Ik denk dat ik er persoonlijk wel op vooruit ga en met de afschaffing van de BPM een leuke bus kan kopen zonder dat de prijs van een auto hierdoor verdubbeld wordt.

Ik kan me echter voorstellen dat de zakelijke rijder of kilometervreter (Mr.N, Vikingblood,....) misschien wel fors duurder uit is. Hoewel dat bij Vikingblood wellicht wel weer zal meevallen omdat hij voor zijn hobby auto's geen aparte belasting meer betaalt maar hij gewoon dokt voor het totaal aantal gereden kilometers.
Note: Transport en mensen als Grey laat ik even buiten beschouwing omdat die de extra kosten waarschijnlijk wel 1 op 1 zullen doorberekenen aan hun klanten.

En daarbij: Wat zijn de effecten op de handelaars in gebruikte auto's en de inruilwaarde van je huidige auto in de komende paar jaar?

Je gaat natuurlijk geen 15.000 voor een gebruikte auto betalen als hij straks nieuw amper meer kost door de afschaffing van de aanschafbelasting.




[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 22-11-2009 13:37]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-11-2009 13:35 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Volgens mij maakt het voor mij niet veel uit (Leaseauto).

Vind het wel een erg ingewikkeld systeem, en ik denk dat iedereen straks duurder uit is, ondanks alles wat nu beweert wordt. (Zijn de kosten van zo'n kastje al bekend?).

Verder las ik dat je dus zelf verantwoordelijk bent voor de werking van het kastje, als die een storing heeft, en je hebt het niet gemeld staat er een erg hoge boete of celstraf tegenover.

En ik vind het een erg grote aanslag op je privacy.

Dus: erg op tegen, onnodig ingewikkeld, en de overgang ernaartoe is ook erg wazig (dubbele kosten en dergelijke).

[edit] Ohja, dit soort uitspraken doen me vrezen dat de realiteitszin van diegenen die het willen invoeren erg naar de kloten is: 'De meeste mensen gaan minder betalen en staan minder in de file, dus dat is goed nieuws'.

Daar geloof ik dus geen reet van.

[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 22-11-2009 13:37]


Boeiender


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 22-11-2009 13:38 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

Ik heb er 2 grote bezwaren tegen:

- werkenden (mensen die niet voor hun plezier tussen 5 uur en 9 uur 's ochtends en tussen 4 uur en 7 uur 's avonds in de auto zitten) worden zwaarder belast.
- dat kastje in je auto. Er blijken achterdeurtjes toegestaan want een aantal instanties mogen al gaan meekijken straks. Nee, niet erg als je niets te verbergen hebt, maar dit gaat wel erg ver.

Verder voorzie ik ook een aantal grote uitdagingen. Zoals dat kastje dat nooit mag uitvallen, altijd accuraat moet zijn (maar ik heb daar helemaal niet gereden....), wat te doen met buitenlandse automobilisten, etc.

Wederom een slecht plan dus dat ik een volgend kabinet afgeschoten zal worden.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-11-2009 13:40 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Is het niet veel makkelijker om (nog) meer accijns te heffen op brandstof voor personenauto's? Dan heb je hetzelfde effect (mensen die meer rijden betalen meer) en heb je al die technische dingen niet nodig.


Boeiender


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-11-2009 13:42 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2009 13:35 schreef MR. N het volgende:
Volgens mij maakt het voor mij niet veel uit (Leaseauto).




En als je baas / leasemaatschappij straks zegt alleen de heffing voor je zakelijke kilometers te betalen en privekilometers voor eigen rekening komen?

Hoe ziet dat plaatje er dan uit?

Mijn gevoel zegt me namelijk dat lease-rijders dat risico wel eens zouden kunnen lopen.

Krijg je trouwens als de BPM wegvalt ook een lagere bijtelling?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-11-2009 13:44 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2009 13:40 schreef MR. N het volgende:
Is het niet veel makkelijker om (nog) meer accijns te heffen op brandstof voor personenauto's? Dan heb je hetzelfde effect (mensen die meer rijden betalen meer) en heb je al die technische dingen niet nodig.


In dat geval kun je mensen die in de spits rijden of andere groepen zoals transport niet zo makkelijk extra belasten.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-11-2009 13:45 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 22 november 2009 13:42 schreef XXL het volgende:
En als je baas / leasemaatschappij straks zegt alleen de heffing voor je zakelijke kilometers te betalen en privekilometers voor eigen rekening komen?

Hoe ziet dat plaatje er dan uit?

Mijn gevoel zegt me namelijk dat lease-rijders dat risico wel eens zouden kunnen lopen.

Krijg je trouwens als de BPM wegvalt ook een lagere bijtelling?

Nou, ik denk dat als je een leaseauto voor woon-werk verkeer hebt je dat risico wel loopt ja.

In mijn geval is het niet aan de orde. Misschien krijg ik meer bijtelling, maar mijn eigen bijdrage is berekent op een x aantal kilometers, 60.000 per jaar waarvan 15.000 "eigen" kilometers. Dus dat kan gewoon doorberekend worden denk ik.


Boeiender


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-11-2009 13:47 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 22 november 2009 13:44 schreef XXL het volgende:
In dat geval kun je mensen die in de spits rijden of andere groepen zoals transport niet zo makkelijk extra belasten.


Transport moet je ook niet meer belasten denk ik, NL is een doorvoerland, erg belangrijk voor de economie om dat in stand te houden.

En de gedachte dat je met kilometerheffing de spits tegengaat is mijns inziens een lachertje, mensen staan er niet voor de lol in, maar omdat het niet anders kan.


Boeiender


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 22-11-2009 13:47 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2009 13:40 schreef MR. N het volgende:
Is het niet veel makkelijker om (nog) meer accijns te heffen op brandstof voor personenauto's? Dan heb je hetzelfde effect (mensen die meer rijden betalen meer) en heb je al die technische dingen niet nodig.

Dat dacht ik ook ja, maar 0,03 Euro km-heffing zou neerkomen op grofweg 0,30 E verhoging van de brandstofaccijns per liter. Dan zouden er wel heel veel meer km's worden afgelegd om in het buitenland te tanken.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-11-2009 13:50 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 22 november 2009 13:47 schreef Jelle het volgende:
Dat dacht ik ook ja, maar 0,03 Euro km-heffing zou neerkomen op grofweg 0,30 E verhoging van de brandstofaccijns per liter. Dan zouden er wel heel veel meer km's worden afgelegd om in het buitenland te tanken.


Hehe, daar heb je een punt.

Oh, en nog iets, zijn de kosten voor het opkrikken van het openbaar vervoer ook berekend? Je moet wel een reëel alternatief kunnen bieden als je dit soort dingen uit wil voeren. Nu lijkt het mij gewoon een nieuwe manier om extra centen te verdienen aan melkkoe nummer 1.



[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 22-11-2009 13:50]


Boeiender


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 22-11-2009 13:51 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

Ach ja, het zal er toch moeten komen, maar inderdaad: bepaalde beroepsgroepen zijn noodgedwongen tijdens spitstijden te rijden, zoals inderdaad onderwijzers, maar ook zat andere beroepsgroepen. Nu is het ook niet veel, want volgens de CAO krijg ik bijvoorbeeld maar een veerig procent van wat fiscaal zou mogen, bij een kilometer-vergoeding die nu al volstrekt ontoereikend is.

Een ander probleem wat ik nog mis is het volgende: deze kilometerheffing betekent dat de provincie geen inkomsten meer heeft van de wegenbelasting. Ik vrees dat die zo meteen ook gecompenseerd willen worden (ik heb de illusie dat belastingen voor het algemeen belang zijn allang niet meer, het gaat veelal om plukken van de burger om eigen organisatie in stand te houden) en dat er een extra maatregel komt ten laste van de particuliere of zelfstandige rijder. En de lease-rijder? Ach, dat wordt wel door de zaak gecompenseerd...

Op dit moment voor noch tegen, want er ontbreekt mijns inziens nog iets. En dan heb ik het niet over een visie, want die kan je van dit kabinet niet verwachten.


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-11-2009 13:53 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2009 13:47 schreef Jelle het volgende:
Dat dacht ik ook ja, maar 0,03 Euro km-heffing zou neerkomen op grofweg 0,30 E verhoging van de brandstofaccijns per liter. Dan zouden er wel heel veel meer km's worden afgelegd om in het buitenland te tanken.


Daar dacht ik dus ook aan. En dan gelijk de boodschappen net over de grens doen. En als ik de keus heb naar een concert in Rotterdam te gaan of ergens in Duitsland is dat wellicht ook nog een goedkopere optie. Ik rijd sowieso al sneller naar bijvoorbeeld Oberhausen of Bochum dan naar Rotterdam.

En wat te denken van gebruik maken van vliegvelden in Duitsland ipv Schiphol.

Zijn dat soort neven-effecten meegenomen in de berekeningen?

Wellicht werkt zo'n kilometerheffing dus alleen maar in europees verband.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 22-11-2009 13:59]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-11-2009 13:56 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Ik denk dat neveneffecten niet goed bekeken zijn inderdaad.


Boeiender


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 22-11-2009 13:59 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2009 13:56 schreef MR. N het volgende:
Ik denk dat neveneffecten niet goed bekeken zijn inderdaad.

Da's standaard in Den Haag.


 


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 22-11-2009 14:02 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2009 13:40 schreef MR. N het volgende:
Is het niet veel makkelijker om (nog) meer accijns te heffen op brandstof voor personenauto's? Dan heb je hetzelfde effect (mensen die meer rijden betalen meer) en heb je al die technische dingen niet nodig.
Ja, lachen. Nóg duurdere brandstof...
Ik werk dus ik mag meer betalen.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-11-2009 14:06 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 22 november 2009 14:02 schreef Greycloak het volgende:
Ja, lachen. Nóg duurdere brandstof...
Ik werk dus ik mag meer betalen.


Ik denk dat je transport en in jouw geval dus rijschoolhouders en dergelijke moet ontzien. Dus een teruggave op basis van kilometrage ofzo.

Ik zeg niet dat het een oplossing voor iets is, maar het is als je toch mensen uit wil melken een betere en simpeler methode dan zo'n kilometerheffing.


Boeiender


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 22-11-2009 14:10 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2009 14:06 schreef MR. N het volgende:
Ik denk dat je transport en in jouw geval dus rijschoolhouders en dergelijke moet ontzien. Dus een teruggave op basis van kilometrage ofzo.

Ik zeg niet dat het een oplossing voor iets is, maar het is als je toch mensen uit wil melken een betere en simpeler methode dan zo'n kilometerheffing.
En hoe groot zal de kans zijn dat mensen in mijn sector een vorm van compensatie zullen krijgen..?
Denk dat dat "teveel geneuzel" oplevert. Oftewel, ik mag binnenkort een kleine 1.500 pop per jaar extra ophoesten.

Bos; ongezien de tyfus.

Van mij mag deze onzin met het volgende kabinet de deur uit.

Leuk detail hier is dat dit aardig samen gaat vallen (volgens mij, correct me where I'm wrong) met het leggen van meer asfalt. Dus mocht dit onheilige plan het halen en de files nemen af dan weet ik aan welke maatregel de linkse lobby hun gelijk gaat hangen...


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Monco09
Usericon van Monco09
Posted 22-11-2009 14:12 by Monco09 Wijzig reactieProfiel van Monco09Quote dit bericht

Minder betalen? Ik denk dat Emiel lijdt aan Psychotica Fantastica.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-11-2009 14:13 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Linkse lobby? Hehehe, kom op Gerald, het is een CDA/CU/PVDA kabinet....



Boeiender


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 22-11-2009 14:17 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2009 13:40 schreef MR. N het volgende:
Is het niet veel makkelijker om (nog) meer accijns te heffen op brandstof voor personenauto's? Dan heb je hetzelfde effect (mensen die meer rijden betalen meer) en heb je al die technische dingen niet nodig.


De heffing gaat toch verschillen in hoogte afhankelijk van locaties en vooral ook tijd? Spitsrijden rond grote steden wordt relatief duur, weekendjes door de polder budget.. Dat valt niet te regelen met accijns.

NB: Zo lang ik in mijn oldtimer rond rij zal het me niet zoveel uit maken of er wel of geen km-heffing komt.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 22-11-2009 14:17 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2009 14:13 schreef MR. N het volgende:
Linkse lobby? Hehehe, kom op Gerald, het is een CDA/CU/PVDA kabinet....


Vandaar dat extra asfalt. Zodra de files echter afnemen dan weet ik welke maatregel de (kom, laat ik even duidelijk zijn) door GL en SP de hemel in geprezen worden.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 22-11-2009 14:19 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ik betwijfel overigens in hoeverre mensen echt de auto minder gaan gebruiken i.v.m. hogere kosten.. Ik rij nu ruim vier jaar hetzelfde traject woon-werk en heb enorme fluctuaties gezien in de brandstofprijzen, maar heb niet het idee dat dat ook terug te zien was in de drukte op de weg.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-11-2009 14:20 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2009 14:06 schreef MR. N het volgende:
Ik denk dat je transport en in jouw geval dus rijschoolhouders en dergelijke moet ontzien. Dus een teruggave op basis van kilometrage ofzo.



Zoals ik eerder al zei zullen rijscholen en transport dit vast wel gaan doorberekenen.
Wie denk je dat de hogere kosten voor bijvoorbeeld transport uiteindelijk gaan betalen?

Juist: jan met de pet die meer voor zijn boodschappen kan gaan betalen.

Kort door de bocht:

Inkoopprijs + winstmarge + (transport)kosten = totaalprijs.

Over die totaalprijs wordt BTW berekend. Logisch gevolg: nog meer inkomsten voor de staat.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-11-2009 14:24 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Nou het zal mij benieuwen of het aanstaande PVV/CDA/VVD kabinet deze "geldbron" kan weerstaan en het dus weer afschaft. geloof er niks van.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-11-2009 14:25 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2009 14:17 schreef Valorian het volgende:
NB: Zo lang ik in mijn oldtimer rond rij zal het me niet zoveel uit maken of er wel of geen km-heffing komt.


En waar is jouw voordeel dan als straks de wegenbelasting, die je nu niet betaalt, wordt vervangen door een kilometerheffing?

Of denk je dat auto's ouder dan 25 jaar geen kilometerheffing hoeven te betalen?
Bovendien werd die 25 jaar regel, ongeacht of er wel of geen kilometerheffing komt, ergens rond 2012 toch al afgeschaft als ik me goed herinner?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 22-11-2009 14:27 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2009 14:25 schreef XXL het volgende:
En waar is jouw voordeel dan als straks de wegenbelasting, die je nu niet betaalt, wordt vervangen door een kilometerheffing?

Of denk je dat auto's ouder dan 25 jaar geen kilometerheffing hoeven te betalen?
Bovendien werd die 25 jaar regel, ongeacht of er wel of geen kilometerheffing komt, ergens rond 2012 toch al afgeschaft als ik me goed herinner?


Auto's die in 2012 ouder zijn dan 25 jaar blijven vrijgesteld van wegenbelasting en krijgen ook geen kilometerheffing. Mijn auto is van '69 dus dat zit wel goed. Kort door de bocht komt het er op neer dat alles van voor '87 nog oldtimer gaat worden en dus geen belasting/heffing hoeft te betalen en auto's van na '87 zullen nooit die status krijgen.

NB: Geen voordeel dus voor mij, maar ook geen nadeel (t.o.v. de huidige situatie).

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 22-11-2009 14:28]


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen