IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Kilometerheffing - Voor of tegen? Vorige pagina | Volgende pagina
De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 01-12-2009 17:15 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2009 16:44 schreef ElitE het volgende:
Ook tijd om de fiets wat meer te sponsoren. Waarom steken we zoveel in auto's en daar naast nog een fitness abonnement.


Hear, hear!


Bareuh...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2009 17:15 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 december 2009 17:05 schreef Forever After het volgende:
Waarom zou ik ruim een uur enkele reis gaan fietsen in weer en wind als ik met de auto in 20 minuten en droog thuis of op mijn werk kan zijn?




omdat ik je het niet gun


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-12-2009 17:19 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

..Oops, verkeerde topic..

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 01-12-2009 17:21]


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 01-12-2009 17:20 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2009 17:15 schreef ElitE het volgende:
omdat ik je het niet gun

Da's jouw probleem.


 


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2009 17:25 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 december 2009 17:15 schreef ElitE het volgende:
omdat ik je het niet gun


Nee maar wat kost die autorit je van 20 minuten? en dan niet alleen benzine maar ook afschrijving en onderhoud van je auto en dergelijke, en zit er tussendoor niet een stuk wat gemakkelijk met het OV kan?

Gigantisch veel mensen hoeven maar 5 km naar hun werk en nemen daarvoor de auto, dan is het een beetje zinloos. en 10 km is vaak ook nog te doen. Tja sommige dagen is het idd kut, maar dat is nog genees zo vaak in Nederland.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 01-12-2009 17:30 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2009 17:25 schreef ElitE het volgende:
Nee maar wat kost die autorit je van 20 minuten? en dan niet alleen benzine maar ook afschrijving en onderhoud van je auto en dergelijke, en zit er tussendoor niet een stuk wat gemakkelijk met het OV kan?

Gigantisch veel mensen hoeven maar 5 km naar hun werk en nemen daarvoor de auto, dan is het een beetje zinloos. en 10 km is vaak ook nog te doen. Tja sommige dagen is het idd kut, maar dat is nog genees zo vaak in Nederland.


Ik fiets elke dag 20 kilometer heen en 20 terug, en ik voel me daar prima bij. Bovendien wordt fietsen bij ons gestimuleerd, dus ik krijg daar een behoorlijke reiskostenvergoeding voor.


Bareuh...


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 01-12-2009 17:35 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2009 17:25 schreef ElitE het volgende:
Nee maar wat kost die autorit je van 20 minuten? en dan niet alleen benzine maar ook afschrijving en onderhoud van je auto en dergelijke, en zit er tussendoor niet een stuk wat gemakkelijk met het OV kan?

Gigantisch veel mensen hoeven maar 5 km naar hun werk en nemen daarvoor de auto, dan is het een beetje zinloos. en 10 km is vaak ook nog te doen. Tja sommige dagen is het idd kut, maar dat is nog genees zo vaak in Nederland.

Nee, want met de bus doe ik er net zo lang zo niet nog langer over dan met de fiets.

Ik zou dan eerst naar het station moeten wat al dik een kwartier lopen is. Dan duurt de busrit ook nog eens een uur en daarna nog 10 minuten lopen voor ik thuis ben. En dan laat ik de daarvoor benodigde afwijkende werktijden nog buiten beschouwing.

Afschrijving van de auto kies je btw zelf voor dus daar moet je niet over klagen. Wil je weinig afschrijving koop je een oude bak of je rijdt je auto tot ie "uit elkaar" valt.

Ik heb overigens eigenlijk nooit file. 10 procent bebouwde kom en de rest is 50% snelweg en 50% provinciale weg.

Er zijn collega's die aan de andere kant van de stad waar ik werk woon en die doen over de 5km die ze af moeten leggen net zo lang met de auto.

Als ik op 5km van mijn werk zou wonen zou ik wel op de fiets gaan. Of misschien een snorfiets ofzo aanschaffen.


 


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2009 17:40 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

ah jah bussen zijn altijd mega irritant, Tram en trein zijn tenminste nog betrouwbaar, bussen heb je niets aan.

Maar in jouw geval begrijpelijk, als het geen bijzonder werk is is het slim om het dichter in de buurt te zoeken.

Maar je collega's zijn dus wel stom bezig want 5 km door de stad is met de fiets al gauw sneller en gemakkelijker als de auto.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 01-12-2009 17:43 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2009 17:40 schreef ElitE het volgende:
Maar in jouw geval begrijpelijk, als het geen bijzonder werk is is het slim om het dichter in de buurt te zoeken.

Maar je collega's zijn dus wel stom bezig want 5 km door de stad is met de fiets al gauw sneller en gemakkelijker als de auto.

Over de "afstand" hoor je mij niet klagen. En zoals gezegd, ik heb eigenlijk nooit echt file. Echte file misschien 4 keer op een jaar.

Ja, maar maak dat die collega's maar eens wijs.


 


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2009 17:43 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

banden lek steken, gewoon blijven doen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 01-12-2009 17:45 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht



Dan moet ik het eerst eens op een akkoordje met de Kwikfit zien te gooien.


 


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 01-12-2009 18:09 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Doordaat wij veel de auto nemen, helpen we mensen weer aan een baan.
denk aan benzinepompen, garages, bedrijven die verkeersborden maken, asfaltboeren, betonboeren en zelfs oom agent.

Dus we stimuleren de economie met onze luiheid.

[Dit bericht is gewijzigd door Vikingblood op 01-12-2009 18:10]


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 01-12-2009 18:16 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

En doordat we niet op de fiets gaan zweten we minder waardoor 2 keer douchen op 1 dag geen noodzaak is gaan we ook bewuster om met (drink)water.


 


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2009 18:17 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

zo stimuleer ik elke dag de economie door de stront van mn hond niet op te ruimen, en zo zorg ik tevens dat er werk is voor ex alcoholisten die terug keren in de samenleving. Daarnaast trap ik het nodige gemeentelijke goed aan diggelen, die JCDecaux kan niet genoeg werk hebben natuurlijk.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 01-12-2009 18:27 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2009 18:17 schreef ElitE het volgende:
zo stimuleer ik elke dag de economie door de stront van mn hond niet op te ruimen, en zo zorg ik tevens dat er werk is voor ex alcoholisten die terug keren in de samenleving. Daarnaast trap ik het nodige gemeentelijke goed aan diggelen, die JCDecaux kan niet genoeg werk hebben natuurlijk.

Daarmee verniel je andermans eigendom en ben je andere mensen tot last. Dat kan ik van autorijden niet zeggen.


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 01-12-2009 19:29 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Elite is nog jong...
Dat snapt hij nog niet.


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 01-12-2009 19:31 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

btw.. willen ze wel minder auto`s op de weg??

Minder auto`s is minder inkomsten voor de staatskas.
minder accijns, minder auto`s die km maken.
Of moeten wij de extra lasten opboeren die anderen minder gaan rijden??


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 01-12-2009 20:03 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

TEGEN... doh...


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2009 20:13 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 december 2009 18:27 schreef Creepmime het volgende:
Daarmee verniel je andermans eigendom en ben je andere mensen tot last. Dat kan ik van autorijden niet zeggen.


misschien jij niet maar genoeg mensen wel en sowieso iedereen op een hele brede indirecte manier, maar wat ik aan probeerde te geven is dat je zo simpel niet kunt zeggen dat lui autorijden zomaar goed voor de economie is. In veel gevallen is het niet voor een duurzame economie.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2009 20:15 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 december 2009 19:31 schreef Vikingblood het volgende:
btw.. willen ze wel minder auto`s op de weg??

Minder auto`s is minder inkomsten voor de staatskas.
minder accijns, minder auto`s die km maken.
Of moeten wij de extra lasten opboeren die anderen minder gaan rijden??


nee ze willen alleen dat mensen die veel kilometers maken meer betalen dan mensen die geen/weinig kilometers betalen. Als belasting naar onderhoud en nieuwe wegen gaat is dat imho best een eerlijke regeling.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2009 20:16 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 december 2009 19:29 schreef Vikingblood het volgende:
Elite is nog jong...
Dat snapt hij nog niet.


creepmime is jonger


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 01-12-2009 20:17 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2009 20:15 schreef ElitE het volgende:
nee ze willen alleen dat mensen die veel kilometers maken meer betalen dan mensen die geen/weinig kilometers betalen. Als belasting naar onderhoud en nieuwe wegen gaat is dat imho best een eerlijke regeling.
Wat een bullshit man... Ieder mens die momenteel veel rijdt voelt het toch al genoeg met die benzineprijzen? Waarom dan ook nog eens die km-heffing? Of zou de benzineprijs dan ook ineens lager kunnen (zou op zich moeten kunnen hoor)?

[Dit bericht is gewijzigd door Doomy op 01-12-2009 20:18]


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2009 20:18 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

omdat wegenbelasting eraf gaat, als de overheid het netjes doet(wat ik dan wel weer betwijfel) is het gewoon een andere verdeling van die belasting, mensen die meer rijden moeten meer betalen.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 01-12-2009 20:18]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 01-12-2009 20:19 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2009 20:18 schreef ElitE het volgende:
omdat wegenbelasting eraf gaat
ja en dat is... 63 euro per 3 maanden... met die kakkertax betaal je straks minimaal 1000 euro meer per jaar als je "gemiddeld" rijdt...

Jij hebt blijkbaar geen rijbewijs?


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-12-2009 20:24 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Hmm.. bizar hoe weinig mensen hier kennenlijk de krant lezen of het nieuws volgen of ook maar een poging doen om te achterhalen hoe de regeling in elkaar zit... Of het allemaal gaat werken is een tweede (ik betwijfel het). Ik ben dan ook geen voorstander van het systeem, maar vind wel dat je op zijn minst de feiten moet kennen voor je hier of waar dan ook kansloos commentaar achter laat. Enkele van die feiten zijn:

1. De heffing moet in totaal even veel opleveren als belasting en bpm nu. Dus er zijn dan, even uitgaande van dat het plan werkt zoals bedacht, niet meer of minder inkomsten voor de staat.

2. De heffing moet niet alleen voor minder auto's zorgen, maar vooral voor betere spreiding en ontlasting van drukste tijden (lees: spits). Dat is met accijns op benzine dus niet voor elkaar te krijgen.

3. De heffing is net zoals wegenbelasting nu ook afhankelijk van het gewicht van je auto.



Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen