IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Kilometerheffing - Voor of tegen? Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2009 20:24 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

al bijna 5 jaar, k heb alleen geen eigen auto.

wat vind je gemiddeld? pas dat daadwerkeloijk in het plaatje?

Als ze gewoon de totale wegenbelasting inkomsten van nu delen door het aantal kilometers afgelegd door alle auto's in Nederland zou het eerlijk zijn toch? tot zover is er niets mis met het idee vind ik. Ik weet niet hoe de overheid het verder verdeeld heeft. Maar ik kan begrijpen dat het rijk het toch net even oneerlijker en duurder maken gewoon omdat ze daar goed in zijn.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 01-12-2009 20:26 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2009 20:24 schreef ElitE het volgende:
al bijna 5 jaar, k heb alleen geen eigen auto.

wat vind je gemiddeld? pas dat daadwerkeloijk in het plaatje?

Als ze gewoon de totale wegenbelasting inkomsten van nu delen door het aantal kilometers afgelegd door alle auto's in Nederland zou het eerlijk zijn toch? tot zover is er niets mis met het idee vind ik. Ik weet niet hoe de overheid het verder verdeeld heeft. Maar ik kan begrijpen dat het rijk het toch net even oneerlijker en duurder maken gewoon omdat ze daar goed in zijn.
Waar haal je die bullshit vandaan man?


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2009 20:28 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

nouja totzover heb ik alleen enkele berichten gezien zoals Valorian dat zojuist heeft gepost. Voor de rest heb ik me er niet zo mee bezig gehouden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 01-12-2009 20:30 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

Stel: je rijdt een bovengemiddeld aantal kilometers per jaar....en je bent geen miljonair...

Dan... wordt je echt wel dubbel in je reet genaaid met die benzineprijzen en die tax samen...

Anyway... denk dat ik maar definitief oprot richting luxemburg... daar hebben ze alles tenminste voor mekaar...je betaalt voor bijna geen enkel ding daar, en toch hebben ze de wegen voor mekaar... zo kan het natuurlijk ook...

[Dit bericht is gewijzigd door Doomy op 01-12-2009 20:32]


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2009 20:33 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

je betaalt meer, ik kan me voorstellen dat dat kut is, maar vind je het idee niet eerlijker? los ervan of je voor of tegen bent.

buitenland is al snel een mooie optie, maargoed in luxemburg heb je ook veel dingen minder, heb je niet zoveel nodig moet je het gewoon doen.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 01-12-2009 20:35]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 01-12-2009 20:34 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2009 20:33 schreef ElitE het volgende:
je betaalt meer, ik kan me voorstellen dat dat kut is, maar vind je het idee niet eerlijker? los ervan of je voor of tegen bent.
Wat is er in godsnaam eerlijker aan dan????????


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2009 20:36 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Dat mensen die minder rijden uiteindelijk minder wegenbelasting betalen. en mensen die meer rijden dus een grotere bijdrage leveren aan onderhoud van wegen en nieuwe wegen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 01-12-2009 20:39 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht



Blijkbaar leef je in je eigen ideale wereldje... yeah right


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2009 20:44 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:


De kosten van de kilometerheffing zijn globaal als volgt.

De kosten van het basistarief op basis van kilometergebruik auto:

* Km-verbruik: 10.000 km per jaar. Kosten belastingen: van euro 65,00 naar euro 38,00 per maand, daling -42%
* Km-verbruik: 20.000 km per jaar. Kosten belastingen: van euro 72,00 naar euro 67,00 per maand, daling -7%
* Km-verbruik: 30.000 km per jaar. Kosten belastingen: van euro 88,00 naar euro 105,00 per maand, stijging 19%

Hierboven komt nog de zogenaamde spitstoeslag. De kosten voor werkenden aanzienlijk stijgen. Daarnaast geldt dat bovenstaande tarieven van toepassing zijn voor het startjaar 2012. De jaren erna neemt het tarief toe met ca. 100%, van ca. 3 cent per kilometer naar ca. 6 cent per kilometer.

Het voorbeeld heeft betrekking op de totale kosten van belastingen van een middenklasse auto (Volkswagen Golf, 4 jaar oud). Voor meer informatie over de kosten van de kilometerprijs kijk op de Kilometerprijscheck van de ANWB.




hmm dat met 100% stijgen is een beetje vaag, is dat geleidelijk over 20 jaar of gelijk in 2013.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 01-12-2009 20:48 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2009 20:44 schreef ElitE het volgende:
hmm dat met 100% stijgen is een beetje vaag, is dat geleidelijk over 20 jaar of gelijk in 2013.
Sowieso is die link vaag... want het maakt nu geen zak uit hoeveel je rijdt...terwijl er wel gedaan wordt of dat zo is...


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2009 20:55 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

verhouding is misschien niet rechtevenredig berekend maar toch wel duidelijk dat minder rijden minder hoeft te kosten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 01-12-2009 21:04 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2009 20:55 schreef ElitE het volgende:
verhouding is misschien niet rechtevenredig berekend maar toch wel duidelijk dat minder rijden minder hoeft te kosten.
Dat kost het nu ook al...

Alleen ben je straks als je bovengemiddeld rijdt en een minimaal loontje hebt duurder uit...
Het zou nog eerlijker zijn als je meer betaalt als je meer verdient... maar daar hoor je natuurlijk niemand over...


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-12-2009 21:59 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2009 21:04 schreef Doomy het volgende:
Dat kost het nu ook al...

Alleen ben je straks als je bovengemiddeld rijdt en een minimaal loontje hebt duurder uit...
Het zou nog eerlijker zijn als je meer betaalt als je meer verdient... maar daar hoor je natuurlijk niemand over...

Gewoon werk dicht bij huis zoeken. Al dat geforens is nergens voor nodig. En als het kilometers voor je werk zijn gewoon kosten doorberekenen aan je baas.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 01-12-2009 22:17 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2009 21:59 schreef bastianus het volgende:
Gewoon werk dicht bij huis zoeken. Al dat geforens is nergens voor nodig. En als het kilometers voor je werk zijn gewoon kosten doorberekenen aan je baas.
En concerten dan? Declareren op de bands?


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-12-2009 22:53 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

@Doomy: als je minder wilt betalen kan dat op een paar manieren straks, uiteraard niet altijd en voor iedereen mogelijk, maar je hebt er wel degelijk invloed op, hongerloontje of niet:

- Spits mijden
- Zuinige kleine lichte auto rijden

In het eerste geval bespaar je op heffing (buiten de spits is die lager), in het tweede geval bespaar je op heffing (bij zuinige auto is die lager) en op accijns (minder verbruik = minder brandstofkosten).


Verder vind ik het een eerlijk systeem: de vervuiler betaalt. Hoe meer je vervuilt, hoe meer kosten je maakt, via zowel accijns als heffing.
Daarnaast betaal je sowieso als me meer verdient al meer belasting, en niet zo'n beetje ook, dus wat dat betreft is het onzin dat je dan over autorij-kosten nog een keer extra belasting zou moeten betalen omdat je meer verdient dan de buurman. En dan zouden uitkeringstrekkers helemaal geen heffing hoeven betalen omdat ze het al zo moeilijk hebben? Lol, over eigen wereldjes gesproken .. No offense verder, maar je hebt duidelijk geen idee van hoe onze maatschappij in elkaar zit.


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 01-12-2009 22:57 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

Nee blijkbaar niet...

Vandaar ook dat ik vanaf 2010 ook maar zinloos iedereen die ik niet mag ga vermoorden... Dan ben je namelijk beter af dan dat je al die onzinnige belastingen gaat betalen...

En verder: wat ben jij een vies links mannetje geworden... tering zeg...no offense hoor...

[Dit bericht is gewijzigd door Doomy op 01-12-2009 23:01]


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2009 22:59 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

je kunt je beter richten op mensen van de belasting vermoorden, dat is wat gerichter


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 01-12-2009 23:02 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2009 22:59 schreef ElitE het volgende:
je kunt je beter richten op mensen van de belasting vermoorden, dat is wat gerichter
Ik vermoord liever zinloos iemand als jij... omdat het kan...


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2009 23:04 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

ah ook leuk, ik doe mee


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-12-2009 23:11 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2009 22:57 schreef Doomy het volgende:

En verder: wat ben jij een vies links mannetje geworden... tering zeg...no offense hoor...



Valt mee hoor , vooral met dat links. Als ik mag stemmen komt het hele systeem er sowieso niet, maar dat is niet omdat ik het idee kut vind maar vooral omdat ik er geen vertrouwen in heb dat het ook echt gaat werken. Als ze zoiets simpels als een C2000 systeem of een ov-chipkaart al nauwelijks goed werkend krijgen, tjsa..





Doomy
Usericon van Doomy
Posted 01-12-2009 23:12 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2009 23:11 schreef Valorian het volgende:
Valt mee hoor , vooral met dat links. Als ik mag stemmen komt het hele systeem er sowieso niet, maar dat is niet omdat ik het idee kut vind maar vooral omdat ik er geen vertrouwen in heb dat het ook echt gaat werken. Als ze zoiets simpels als een C2000 systeem of een ov-chipkaart al nauwelijks goed werkend krijgen, tjsa..




Ok, zo ken ik je weer...


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2009 23:13 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

daar kan ik me ook wel in vinden, soms echt wel goede ideeen maar tering wat weten ze de uitvoer daarvan toch volledig te verkrachten hehe.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 01-12-2009 23:13 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2009 23:13 schreef ElitE het volgende:
daar kan ik me ook wel in vinden, soms echt wel goede ideeen maar tering wat weten ze de uitvoer daarvan toch volledig te verkrachten hehe.
Zo ken ik jou ook weer...


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-12-2009 23:13 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2009 22:57 schreef Doomy het volgende:
Nee blijkbaar niet...

Vandaar ook dat ik vanaf 2010 ook maar zinloos iedereen die ik niet mag ga vermoorden... Dan ben je namelijk beter af dan dat je al die onzinnige belastingen gaat betalen...




Moorden, een ding. Maar die tax zou ik wel betalen. Belastingontduikers worden hier in Nederland een stuk harder aangepakt en langer achterna gezeten dan moordenaars , toch lullig als je na al die moorden na jaren alsnog de cel in moet voor een belastingontduiking.. Wie was dat ook alweer? Capone?


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 01-12-2009 23:20 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2009 23:13 schreef Valorian het volgende:
Moorden, een ding. Maar die tax zou ik wel betalen. Belastingontduikers worden hier in Nederland een stuk harder aangepakt en langer achterna gezeten dan moordenaars , toch lullig als je na al die moorden na jaren alsnog de cel in moet voor een belastingontduiking.. Wie was dat ook alweer? Capone?
Hehehe ja inderdaad.... het is dat ze er hier zo goed in zijn...maar anders zou het wel lonen, denk ik...maar goed... als die km-heffing doorgaat zou ik idd wel eens echt in luxemburg kunnen gaan wonen...

Men loopt hier al te zeiken dat er iets aan de wegen kan gedaan worden door die km-heffing... nou in luxemburg betaalt men voor bijna niks belasting en zijn de wegen super... alleen de huizen zijn er iets duurder, maar dat werk je snel weg als je drinkt, rookt en auto rijdt... Ik denk dat die km-heffing alleen maar immigratie opwekt en dat er straks alleen nog maar migranten en uitkeringstrekkers in nederland wonen...maybe I am wrong...


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen